کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزش پوند در بازار ارز باز هم کاهش یافت


کد خبر : ۲۴۷۳۷سه شنبه، ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳:۱۸۲۱۴۱ بازدید

ارزش پوند در بازار ارز جهان هم‌چنان تحت فشار است. به دنبال روشن شدن نتایج رفراندوم برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ارزش پوند به پایین‌ترین حد ...
ارزش پوند در بازار ارز باز هم کاهش یافتارزش پوند در بازار ارز باز هم کاهش یافت

ارزش پوند در بازار ارز جهان هم‌چنان تحت فشار است. به دنبال روشن شدن نتایج رفراندوم برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ارزش پوند به پایین‌ترین حد در 30 سال گذشته رسید.

روز جمعه گذشته (24 ژوئن / 4 تیر) ارزش پول بریتانیا در برابر دلار به شدت افت کرد و ظرف چند ساعت از 1.50 به 1.33 دلار رسید. این پایین‌ترین حد ارزش پوند در 31 سال گذشته بوده است. در روزهای شنبه و یکشنبه ارزش پوند کمی‌ افزایش یافت و به 1.37 دلار رسید. هم‌هنگام رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، یورو و ین ژاپن را هم تحت تأثیر قرار داده است.

​ارزش یورو در صبح روز دوشنبه (27 ژوئن) به 1.03 و ارزش پوند به 1.34 دلار رسید که فاصله زیادی با حد سقوط قابل توجه آن در روز جمعه گذشته ندارد. در مقابل، ین ژاپن از این تغییرات سود برد و ارزش آن بالا رفت.

همچنین ارزش واحد پول بسیاری از بازارهای نوظهور بخصوص کشورهای شرق اروپا کاهش یافت. دلیل این کاهش هم این است که بسیاری از دست اندرکاران بازار ارز، سرمایه خود را از بازارهای کشورهای یاد شده خارج می‌کنند و به سراغ ین ژاپن و دلار آمریکا می‌روند.

به دنبال رأی مردم بریتانیا به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا، وزرای امور خارجه فرانسه و آلمان خواستار خروج هرچه سریع‌تر بریتانیا از اتحادیه اروپا شدند. اما جورج اوزبورن، وزیر دارایی بریتانیا، صبح دوشنبه اعلام کرد که این فقط خود بریتانیاست که می‌تواند روند خروج از اتحادیه اروپا را تعیین کند. او هم‌چنین از "موضع قوی" بریتانیا سخن گفته و اعلام کرده که این کشور تمهیدات کافی برای تحولات پیش رو تدارک دیده است. بسیاری این سخنان را تلاشی برای زدودن نگرانی مردم بریتانیا از نتایج تصمیم‌شان مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا ارزیابی می‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها