کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لامپ‌ کم‌مصرف سرطان‌زا نیست


کد خبر : ۲۴۷۲۹سه شنبه، ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۴۷۲۴۵۶ بازدید

طبق مصوبه هیات دولت تولید و واردات لامپ‌های پرمصرف بالای 40 وات متوقف شده که به گفته مدیر عامل سازمان بهره‌وری انرژی ...

طبق مصوبه هیات دولت تولید و واردات لامپ‌های پرمصرف بالای 40 وات متوقف شده که به گفته مدیر عامل سازمان بهره‌وری انرژی با حذف لامپ‌های رشته‌ای حدود 1700 مگاوات معادل دو نیروگاه کاهش پیک مصرف به وجود خواهد آورد.

سیدحسن سجادی امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوال ایسنا درباره تاثیر حذف لامپ‌های رشته‌ای در میزان صرفه‌جویی انرژی اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال پیک مصرف به ۵۳ هزار مگاوات برسد و باید گفت که اجرای این پروژه حداکثر چهار ماه زمان می‌برد.

وی ادامه داد: ظرف شش‌ماه آینده اگر همه لامپ‌ها استاندارد باشد ما شکست پیک ۱۷۰۰ مگاواتی را در بخش تولید را شاهد خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان بهره‌وری انرژی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این‌که چند درصد از لامپ‌های پرمصرف حذف می‌شوند و برای لامپ‌های پرمصرف زیر ۴۰ وات چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: برای لامپ‌های زیر ۴۰ وات رشته‌ای نیز که لامپ‌های پربازده‌ای هستند جایگزین‌هایی وجود دارد اما تصمیم این بوده که این کار به تدریج انجام شود، اما باید گفت که برای آنها نیز در آینده نزدیک برنامه‌هایی داریم.

سجادی با بیان این‌که در حال حاضر تنها چهار تولیدکننده لامپ‌های رشته‌ای در کشور تولید می‌کنند، تصریح کرد: یکی از این تولیدکنندگان امروز درخواست لغو پروانه تولید لامپ رشته‌ای خود را به وزارت صنعت ارائه داد.

وی درباره میزان واردات لامپ‌های کم‌مصرف ادامه داد: ۱۰ تا ۱۵ میلیون لامپ کم‌مصرف وارد کشور می‌شود که به همین میزان نیز به طور سالانه تولید صورت می‌گیرد.  

مدیر عامل سازمان بهره‌وری انرژی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود لامپ‌های کم‌مصرف سرطان‌زا هستند، افزود: بحث سرطان‌زا بودن لامپ‌های کم‌مصرف در سال‌های گذشته همواره مطرح بوده، اما موضوعی که احتمال مطرح شدن  آن را تقویت می‌کند تمایل برخی سودجویان برای جلوگیری از رونق گرفتن بازار لامپ‌های کم‌مصرف بوده است.

سجادی اظهار کرد: براساس تست‌هایی که در آزمایشگاه‌های معتبر و آزمایشگاه سازمان بهره‌وری انرژی صورت گرفته این لامپ‌ها سرطان‌زا نیستند، البته گرچه در داخل این لامپ‌ها جیوه وجود دارد باید تولیدکنندگان هنگام تولید روی جعبه‌ها نکات آموزشی را به استفاده‌کنندگان ارائه دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها