کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

برگ سبز را سند مالکیت خودرو قبول نداریم / فیلم

کدخبر:۲۴۶۹۰دوشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۴۲۴۸۲۷ بازدید

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه برای ارتقای سلامت اداری و شفاف سازی باید شیوه ها را اصلاح کنیم، گفت: با الکترونیکی کردن ...
برگ سبز را سند مالکیت خودرو قبول نداریم / فیلم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه برای ارتقای سلامت اداری و شفاف سازی باید شیوه ها را اصلاح کنیم، گفت: با الکترونیکی کردن بسیاری از امور، بیش از 10 میلیون مکاتبه سالانه حذف شده است.

احمد تویسرکانی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما گفت: حدود 80 درصد از وجوهی که در دفاتر اسناد رسمی از مردم اخذ می شود به خزانه دولت واریز می شود و مبلغ اندکی در قالب حق التحریر در اختیار سردفتر، دفتریار و کارکنان دفترخانه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیش از صد سال قدمت دارد افزود: صدها میلیون سابقه در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد که برای برون رفت از وضعیت سنتی، کاغذ بازی و اصلاح فرآیندها برنامه ریزی های گسترده ای را انجام دادیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه برای ارتقای سلامت اداری و شفاف سازی باید شیوه ها را اصلاح کنیم، گفت: با الکترونیکی کردن بسیاری از امور، بیش از 10 میلیون مکاتبه سالانه حذف شده است.

تویسرکانی افزود: هر سال بیش از 90 میلیون اوراق بهادار چاپ می کردیم برای اینکه مردم تقاضاهای خود را بر روی آن یادداشت کنند که اکنون حذف شده است.

وی ادامه داد: در گذشته چند ماه طول می کشید تا سند مالکیتی صادر شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه حدود 13 میلیون سند مالکیت کاداستری (تک برگی ) تاکنون صادر کردیم گفت: کسی بخواهد این نوع سند را معامله کند واحدهای ثبتی ما باید در مدت 2 روز کاری نقل و انتقال را انجام دهند.

تویسرکانی افزود: مدت تبدیل اسناد دفترچه ای به کاداستری (تک برگی) حدود یک هفته است اما به علت مشکلاتی که از گذشته بود به روز کردن سوابق مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: در حال به روزرسانی سازمان ثبت و دیجیتال کردن و بانک کردن صدها میلیون سابقه اسناد برای جلوگیری از جعل آن ها هستیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: شاید حدود 8 تا 9 میلیون مکاتبه میان دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت انجام می‌شد که با اصلاح فرآیند، حذف شده است و هیچ مکاتبه کاغذی انجام نمی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برگ سبز خودرو را که پلیس راهور پس از تعویض پلاک صادر می کند به عنوان سند رسمی قبول دارید؟ گفت: خیر. رسانه ها باید در این زمینه اطلاع رسانی کند.

تویسرکانی با تاکید بر اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مرجع تولید و ثبت رسمی در کشور است، افزود: فضاسازی و در نتیجه شبهه ایجاد شد که فک پلاک و صدور گواهی از سوی پلیس راهور در حکم سند است در حالی که این گونه نیست.

وی افزود: سند رسمی به منزله حکم دادگاه است یعنی اگر در مفاد اسناد رسمی اختلافی ایجاد شود بدون مراجعه به دادگاه، لازم الاجراست و اداره ثبت به اجرای مفاد آن الزام می کند در حالی که اقدامات راهنمایی و رانندگی چنین ارزشی ندارد و اگر اختلافی در مالکیت ایجاد شود افراد برای اثبات ادعای خود باید به دادگاه مراجعه کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در این زمینه روشن است و قانون گذار به صراحت به نقش دفاتر اسناد رسمی اشاره کرده است.

تویسرکانی با تاکید بر اینکه همه به ویژه رسانه ها برای توسعه ثبت رسمی باید تلاش کنند، افزود: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های برنامه ششم در بند 67 به توسعه ثبت رسمی در کشور اشاره کردند بنابراین به هر میزان به این سمت حرکت کنیم دعاوی و نزاع ها و بسیاری از مشکلات ناشی از معاملات عادی کمتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنگاه های معاملات ملکی در حقیقت کار حقوقی انجام می دهند و در معاملات دخالت می کنند در حالی که نقش این بنگاه ها به موجب قانون باید در حد واسطه گری و رساندن خریدار به فروشنده و نقل و انتقال باید به موجب سند رسمی باشد.

تویسرکانی ادامه داد: تنظیم مبایعه نامه ها که در برخی مواقع موجب اختلاف می شود و بسیاری از پرونده های حقوقی موجود در دادگاه ها ناشی از این اختلافات است.

وی با اشاره به اینکه بنگاه های معاملات ملکی باید تحت نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشند، افزود: پیشنهاد خود را در این زمینه به دولت ارائه کردیم و امیدواریم به راهکار و تفاهم برسیم.

تویسرکانی درباره انتقاد برخی از سردفتران اسناد رسمی از عملکرد کمیسیون تقسیم اسناد گفت: در گذشته از دولت درخواست کردیم و تصویب شد که صدور اسناد بانک ها، مراکز و سازمان های دولتی از طریق این کمیسیون میان دفاتر تقسیم شود اما شاید برخی دفاتر اسناد رسمی از بانک ها و موسسات خصوصی گله دارند که چرا اسناد خود را به دفاتر خاصی ارجاع می دهند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از دولت درخواست کردیم که آئین نامه را حتی به بانک ها و موسسات خصوصی هم تسری دهند اما ایراد کردند که شاید الزام بخش خصوصی کار درستی نباشد بنابراین هنوز نتوانستیم این موضوع را در آئین نامه دولت لازم الاجرا کنیم.

تویسرکانی افزود: بخش خصوصی اختیار دارد اسناد و قراردادهای خود را به هر دفترخانه ای که خودش می خواهد ارجاع دهد اما با این حال ما تلاش می کنیم بتوانیم در این زمینه توزیع مناسب را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی های ما از دفاتر اسناد رسمی دقیق است، گفت: وضعیت صدور اسناد و درآمد آن ها را کنترل می کنیم و اختلاف این دفاتر در زمینه میزان صدور اسناد و درآمد، فاحش نیست.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه در سه سال اخیر اقدامات ارزشمندی در این سازمان در زمینه ثبت الکترونیکی اسناد و آمار و اطلاعات انجام شده است، افزود: پارسال 20 هزار شرکت را که بیش از صد میلیون تومان بدهکاری مالیاتی داشتند به سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کردیم.

تویسرکانی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موفق شد چندین هزار میلیارد تومان مالیات های معوقه بیش از ده هزار شرکت مذکور را وصول کند و در اختیار دولت قرار دهد.

وی درباره تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم گفت: با توجه به نقش حاکمیتی این سازمان، دولت باید به نیازهای این دستگاه توجه کند.

تویسرکانی با اشاره به اینکه خدمات ثبتی در قانون مدیریت خدمات کشوری به عنوان یک موضوع حاکمیتی تلقی شده است، افزود: برای خدمات بهتر نیازمند تامین نیروی انسانی و اعتبارات هستیم.
 

گفتگوی کامل در بخش گفتگوی ویژه خبری :

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ناشناس: 1395/4/712:30:11،
328
33
یعنی الان کسی که با برگه سبز از کارخونه ماشین میگیره به عنوان مالک خودرو شناخته نمیشه؟ واقعا که قربون برم خدا رو یه بوم و دو هوا رو
کوروش: 1395/4/713:24:58،
285
31
دلیلش اینه که مردم باید برا هر ماشین آشغالی حداقل پونصد تومن بدن به این گردن کلفتا بزنن رو حقوقشون وگرنه همه جای دنیا برا سند خودرو پول نمیگیرن
احسان: 1395/4/713:42:53،
187
32
اگر برگه سبز را قبول نداريد برگه سبز اسكناس رو كه قبول داريد
شهروند ايراني !: 1395/4/714:10:42،
198
24
چه كسي به شما اجاره ميدهد هزينه 800 هزار توماني را براي انتقال اسم از يك فرد به فرد ديگر اخذ كنيد .


در حكومت اسلامي اين انصاف است خودرو يك مال منقول است و احتمال دارد كلا نابود شود يا به مرور زمان افت قيمت كند و ... براي انتقال چنين مالي كه نمي شود سرمايه در نظر گرفت چطور نقل و انتقال به اين گراني را براي آن در نظر گرفته ايد . قانوني كه باعث نارضايتي عموم مردم است را چه كسي وضع مي كند ؟ !!! خوب همين ميشود كه قيمت يك خودرو بي كيفيت داخلي سر به جهنم ميگذارد .


فرزاد: 1395/4/714:48:12،
159
27
مردم انگلیس رای میدن از اتحادیه اروپا خارج شن بعد ما میگیم این پول زوره و مرجع تشخیص اصالت خودرو تو تمام دنیا پلیسه اینا بخاطر جیب خودشون یقه جر میدن که نخیر بیارین کفشاتون رو هم سند بزنین چون ما پول میخاییم.مردم باید خودشون این قانون مسخره رو با عدم سند زدن و فقط تعویض پلاک در پلیس، بندازن دور
مملی: 1395/4/714:52:39،
105
29
یعنی الان ملت بابت یه برگه ی بی ارزش دارن چند ده هزار تومن پول میدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کوکی: 1395/4/714:54:27،
134
26
رئدس پلیس راهور به صراحت گفتند که برگ سبز برای هر خودرویی بیانگر سند اون خودرو هستش.و در واقع چون خودرو یک مال متقول هستش همون کاغذ خرید که برای خریدار صادر میشه کفایت میکنه.ولی این آقایون حاضر نیستند به هیچ عنوان از پول زوری که از مردم میگیرند کوتاه بیان.
خواهشم از مردم این هستش که این مساله رو تو همه شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کنید تا مردمی که بخاطر زیاده خواهی مسولین تا الان کلی فقیر شدند از این فقیر تر نشن.
من من : 1395/4/715:02:11،
117
27
دقیقا می خواستم همینو بگم :))))

یعنی اون مجری بی سواد بلد نبوده همینو بپرسه؟
یعنی تمام کسایی که ماشین رو از خود کارخونه نقدا خریدا مالک نیستن!!!!! :)))))
یعنی دروغی میگه در حد تیم ملی تا نون دونیش بسته نشه
محمد از اصفهان: 1395/4/715:14:28،
108
26
این هم یه کمپین میخواهد تا مردم پول زور ندهند.
Rabolf: 1395/4/715:33:11،
156
31
به نظر من تنها راه حل برطرف شدن این مشکل اینه که هزینه محضر با خریدار باشه. چون تا وقتی این هزینه با فروشنده باشه خریدار میگه وقتی مفته خوب چرا نرم محضر ؟

موافق+
مخالف-
بوئينگ: 1395/4/715:52:31،
129
28
برگ سبز سند اصليست . نيازي نيست به دفتر خونه بريد . وسلام
رجبعلی: 1395/4/716:11:04،
109
29
آقای توسیرکانی اول فیش حقوقتون را رو کن ببینیم چقدر میگیری بعد معلوم میشه به فکر مردم هستی یا حقوق خودت و دوستان.
خسرو: 1395/4/716:40:56،
89
25
سوال
سوال
سوال
همه چیزو باید ثبت کنین شما !!!؟
مثلا 100 فروند هواپیما دارند میخرند باید بیان توی دفترخانه حضرتعالی پلاکشون / شماره موتورشن /شماره بدنه و .. را شما ثبت کنین !!؟؟
چرا اصرار داری توی هر چیزی سرک بکشی و خودت را مطرح کنی
مسعود: 1395/4/716:51:40،
82
29
جناب تویسرکانی پول زور وده به چی میگن؟
مهدی: 1395/4/717:12:01،
68
31
قانون بسیار شفاف و روشن ، سند رسمی را تعریف کرده ، و در بخش سوم آن سندی را که اداره راهنمایی و رانندگی صادر می کند را در حکم سند رسمی می دانند .

ماده 1287 قانون مدنی سند رسمی را در سه گروه مشخص کرده است :

1- اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک تنظیم شده است مانند سند مالکیت، صورتمجلس تفکیکی ، صورتمجلس تحدید حدود و سا یرنوشته هایی کهدرحدود وظایف مامورین ثبت تنطیم می شود.

2- اسنادی که در دفاتر اسناد رسمی ثبت می شوند مانند اسناد انتقال قطعی، وکالت ، صلح ، اجاره ، مشارکت ، تعهد، اقرار، رضایت ، وصیت ، وقف ، وثیقه ،سند ازدواج ، طلاق و غیره .

3- اسنادی که که نزد سایر مامورین رسمی دولت درحدود صلاحیت آنان تنظیم شده است مانند شناسنامه ، گذر نامه و گواهینامه رانندگی
احسان: 1395/4/717:14:38،
71
28
فیش حقوقی این آقای رییس چقدر ؟؟؟؟
ایمان: 1395/4/717:17:19،
84
27
این آقا باید به جرم تشویش اذهان عمومی و تفسیر قانون به نفع خود و سواستفاده از پسا و مقام دولتی به ظرر مردم و زیر پا گذاشتن ماده 1287 قانون ، برکنار و مورد پیگیری قضایی قرار بگیرند .
بهار: 1395/4/718:07:49،
28
64
کسی که از کمپانی خودرو تحویل میگیره مالک محسوب میشه این موضوع در خصوص افرادی هست که از شخص ثالث خودرو خریدار ی کردن نه کمپانی ضمنا وقتی دفتر خونه تشریف میبرین ممنوع معامله بودن جناب فروشنده که اجازه نداره به شما ماشین بفردشه مشخص میشه تا جنابعالی و خریداران دیگه متضرر نشن چون وقتی ممنوع معامله بودن فروشنده خودرو شما مشخص بشه سند شما ابطال میشه حالاااا شمااااا بدووووووو پول ماشینی که دادی رو از فروشنده خلاف کار ه ممنوع المعاملت پس بگیر اون وقت تازه میگین این چه قانونیه مردم جیبه همو میزنن

شما مردم باید اول دچار بشین بعد متوجه بشین همونطوری که وقتی سالمید قدر سلامتیتونو نمیدونید مریض که شدین تازه یادتون میوفته

جواب بهار: 1395/4/722:55:03،
50
29
خب مثلا حرف شما درست باشه و طرف ممنوع المعامله باشه یعنی طرف نمیتونه یخچال خونه شو بفروشه یا لباسشویی یا طلای زنشو نمیتونه بفروشه یا گوشی موبایل یا تلویزیون و....عزیزم ممنوع المعامله در مورد کالای مصرفی نیست برای املاک و زمین و.... هستش،ماشین زمانی کالای سرمایه ای بود و پنجاه بار خرید وفروش میشد وسود میکرد الان کالای مصرفیه و نباید جزی موارد ممنوع المعامله تقسیم بندی بشه و تازه وقتی پلیس قبول کرد وسند زد شما مالک ماشینی و دلیلی نداره وقتی ماشین موجوده بری دنبال پولت،این توهمات را هم دفترداران راه انداختن
ایرانی مقیم.کانادا: 1395/4/803:33:11،
40
30
قانون کانادا(خودرو) :
دو طرف میرن دفاتر وزارت راه ،پلاک رو خودشون بر میدارند،تبادل مدارک تو دفاتر انجام میشه،خلوت باشه 10 دقیقه ،هزینه 40 دلار
فیش حقوقی ربیس اداره راه کانادا رو با همین.ثبتی ها مقایسه کنید
جیمی: 1395/4/712:31:12،
179
27
نباید هم برگ سبز را قبول داشته باشید چون اگر برگ سبز را به عنوان سند رسمی قبول داشته باشی دیگر از زور پول مفت اینگونه شکمتان گنده نمی شود
بهادری: 1395/4/717:04:45،
74
28
هفته پیش برای 4تا تاییدیه امضا 120هزار دادیم دفترخونه کلا 5 دقیقه هم نشد
معلومه از این پولهای مفت خوششون میاد
مملکت هم که هرکی هرکیه.....
سهیل: 1395/4/719:08:00،
54
27
هیچ جای دنیا چنین مسخره بازی هایی ندارن
تازه کشورهای اروپایی و آمریکایی از لحاظ سطح مدلی،ماشین هاشون خیلی از ماشین های ما سرتره
یه بار سند ماشینی که از کارخونه میخرید رو نگاه کنید ....خیلی جالبه ... مثلاً یه ماشین که قیمتش 30 میلیونه به واسطه 10 بند هزینه های گزاف یه دفعه قیمتش میشه 35 - 36 میلیون
جالبه که 2 تا از بند های گزاف شامل عوارض شهرداری و مالیات بر عوارض شهرداریه. من یه ماشین مدل 83 از کارخونه تحویل گرفتم و جالبه تحویلش 16 فروردین 84 بود ولی مدلش 83 خورده بود و تو سند عوارض شهرداری دریافت شده بود و وقتی که خواستم بفروشم از من عوارض سال های 83 و 84 رو دریافت کردن و اعتراض کرم که بی دین ها، من ماشین رو 16 فروردین 84 تحویل گرفتم ... ولی راه به جایی نبردم
همتون رو واگذار میکنم به خدا که بالاخره جزای ظالم رو بهش میده.
سلام: 1395/4/712:32:17،
166
29
ما هم پول زوری چند صد هزار تومانی که شما میگیرید را قبول نداریم
با سلام و احترام: 1395/4/808:14:59،
29
27
ما امروز یه پنیر خریدم. یکمشم خوردم.

کی بیارم سندشو برام بزنی برادر. چون الان مالکش نیستم. تا شما ثبت نکنی من معلوم نیست چیم.

خدا شما کاتب هارو از ما نگیره. 20 درصدتون هم محفوظه برادر.

برا باقی خریدهامم وقت بدید خوبه. گردو مایع دشویی آفتابه
بیگناه: 1395/4/712:35:57،
146
31
این زور زدن و از تریبون های مختلف فریاد زدن نشانه اینکه کاسبی دفاتر اسناد برای ثبت خودرو با عدم مراجعه مردم شدیدا از رونق افتاده است
بهرام: 1395/4/712:41:20،
136
28
برگ سبز را قبول نداریم چون به لحاظ اقتصادی به ضرر ما تمام میشود...
سید: 1395/4/712:41:40،
94
29
اخبار مرتبط
برگ سبز، سند مالکیت رسمی خودرو است
نیازی برای ثبت در دفاتر اسناد رسمی نیست
توضیحات کانون سردفتران و دفتریاران درباره یک مقاله
هزینه سند خودرو در دفترخانه، دست‌کم 8 برابر مراکز پلیس
جوابیه کانون سردفتران ایران : برگ سبز خودرو سند نیست
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قاسم ستایش: 1395/4/712:42:55،
111
22
اگه مبلغ به خزانه دولت میره نه جیب شما پس چرا ابنقدر پا فشاری میکنید که برگه سبز اعتبار نداره ، بابا جمع کنید این دکان بازارو که همه میخوان مردم بدبخت و سر کیسه کنند ، من خودم سال ۹۱ مستقیم رفتیم پلیس راهور برگه سبز به نام خانمم صادر شد والان مالک خودرو خانمم هست
رییس: 1395/4/712:43:58،
104
31
آره بابا اون وقت فیش صد میلیونی ودویست میلیونی شما ها باید از کجا پر بشه؟!!!
مگه میشه قبول کنید مگه داریم!!!!!!
حسینقلیخان: 1395/4/712:44:06،
85
30
حال میکنم چقدر دفترخانه ها خلوت شده پشه پر نمیزنه .
ملک که فاتحه سند خودرو هم کسی نمیزنه مونده یه وکالت که انشاالله انهم نیروی انتظامی یه فکری براش انجام بده و شماره شخصی هر خودرو را در شهر فروشنده فک کند و در شهر خریدار به صاحب بعدی شماره بدهد با برگه تائید شده شهر فروشنده .
مهدی: 1395/4/712:49:48،
117
28
اخه اتومبیل چه ربطی به ثبت املاک داره . بابا ماشین صرف نظر از منقول بودنش کالای مصرفیه مثل اینکه ما بریم ثبت املاک برا کفشمون سند بزنیم
پدر پسر شجاع: 1395/4/712:50:29،
110
28
ما هم تو رو قبول نداریم.
این به اون در
ارا: 1395/4/712:51:09،
109
28
منم جا تو بودم قبول نداشتم سر هر سندی 600/700تومن پول یامفتو زور میگیرید
پوریا: 1395/4/802:53:46،
26
25
ببخشی اشتباهی دستم خورد رو منفی
شهروند: 1395/4/811:20:44،
23
26
به جاش من یه مثبت برات زدم که منفی اشتباه جبران بشه
4152: 1395/4/712:54:05،
90
28
این آقا دنبال پر کردن جیب خودش و همکاراشه...خخخ......ولی کور خونده خود فرمانده راهور نیروی انتظامی صریحا برگ سبز خودرو را ملاک اصلی مالکیت خودرو اعلام کرد
س: 1395/4/712:54:29،
85
35
"حدود 80 درصد از وجوهی که در دفاتر اسناد رسمی از مردم اخذ می شود به خزانه دولت واریز می شود و مبلغ اندکی در قالب حق التحریر در اختیار سردفتر، دفتریار و کارکنان دفترخانه قرار می گیرد."
دروغ محض. اینا حتی از مالیات هم فرار میکنن چه برسه دولت شریک درآمدشون کنن.
بی دلیل نیست که همه فارغ التحصیلان رشته حقوق دوست دارن سردفتر بشن!
قانون مدار : 1395/4/713:54:31،
30
67
از مالیات هم فرار می کنند ؟ مدرک قانونی بده یا تن به تعقیب کیفری بده .
محمدخان: 1395/4/723:13:13،
38
16
قوه قضائیه میاد دوزار بذاره کف دست قوه مجریه؟
محمدخان: 1395/4/723:15:27،
37
30
برای دریافت وام 80 میلیونی مسکن تقریبا 2 میلیون خرج دختر خونه کردیم.واقعا ریز فاکتور این پول رو میشه بدید من ببینم واسه چی اینقدر پول هزینه کردم؟
ali69: 1395/4/712:54:37،
52
28
حالا که بنا به خوردنه حداقل مبلغش را کمتر کنید......
حسن: 1395/4/712:57:14،
61
30
تو باید هم برگ سبز رو قبول نداشته باشی .کی از پول بدش می آد
AAA: 1395/4/712:58:41،
74
28
مردم هم تو را قبول ندارند.....
ایلامی: 1395/4/712:58:50،
65
29
یکی از دلایل عقب ماندگی سیستمها همین کاغذ بازیهاست
مشاور حقوقی: 1395/4/712:59:11،
60
26
ایشون فقط در جهت منافع صنفی خود صحبت کردن ودر مورد حق ثبت اسناد املاک زیر پنج در صد به خزانه پراخت میشود که مصداق گفته اینجانب در پایین خلاصه معاملات و وکالت نامه ها حق ثبت نگارش شده و ایشان روز روشن توی چشم ملت نگاه میکنه ودروغ میگه
Sardar: 1395/4/713:00:15،
61
34
این مسخره بازیا چیه، پلیس میگه برگ سبز کافیه، این میگه قبول نداریم! قانونش کنن که هر کسی به میل خودش و منافع خودش حرف نزنه!
محسن ازشیراز: 1395/4/713:06:12،
63
30
منتظر بودید بگه برگ سیز را به تنهایی قبول داریم!؟
بعدشم بگه اصلا نمیخوات اینهمه پول بیایید بابت انتقال سند بدین به ما!؟
670هزارتومان هزینه انتقال سند 206sdطرفین باید پول ناحق بدیم دفاتر ثبت!! آخه چرااااااا!؟
یک نفر: 1395/4/713:07:00،
62
26
افرادی که ماشین صفر می خرن و سند رسمی ندارن و فقط برگ سبز دارن چطور ?
قاسم ستایش: 1395/4/715:55:08،
40
27
صد باریک الله درست میگی ما شین صفر همون برگ سبزو داره اینا فقط میخوان مردم و سرکیسه کنند
سعید: 1395/4/803:50:34،
27
31
ماشین صفر سند کمپانی داره.
وای : 1395/4/713:10:15،
64
38
هفته پیش رفتم دفتر اسناد رسمی برای گواهی امضا کلا 30 ثانیه هم طول نکشید 24 هزار تومن ازم گرفت...! کلا مملکت شده این جیب به اون جیب آخرش هم ایران جیب.
گواهي امضا: 1395/4/714:11:40،
32
71
نياز به اون گواهي امضا نداشتي تشريف نمياوردي دفتر
درضمن همون كار ٣٠ ثانيه ايي كه به اون برگت اعتبار ميده و امضاتو معتبر ميكنه اگه امضات اعتبار داشت نميگفتن بيايي دفترخونه گواهيش كني
به اقاي گواهي امضا: 1395/4/716:58:38،
52
29
شماها هم از همين اجبار مردم سوء استفاده ميكنيد واسه خودتو دكون بقالي باز كرديد ديگه يه كارگر بدبخت واسه ٨ساعت كار 45 تومن ميگيره اونوقت شما واسه يه گواهي امضا ٢٤ تومن دزدي تو روز روشن
پاسخ: 1395/4/717:44:29،
22
53
شمام درس ميخوندي زحمت ميكشيدي همين كارو ميكردي برادر عزيز
امیر: 1395/4/713:17:25،
63
29
نداری که نداشته باش! مسلمه وقتی منافعتون به خطر بیفته چیزو رو قبول ندارید!
سامى خضرى: 1395/4/713:21:34،
57
26
آقايان محترم كه سند يك برگى را كه در تمام كشورها اداره پليس داده ميشود مورد قبول است ،شما دلتان برأى مردم نسوزد،ما ،همان سند يك برگى را ميخاهيم ،شما دلتان برأي خودتان بسواد.
کوکی: 1395/4/713:21:45،
58
25
برنامتون رو دیدم.چیزی که به نظرم جالب اومد این بود که شما چرا سعی میکنید ‌مثل قاری های قران با صوت صحبت کنید.و اما بخش دوم.اصلا برای کسی مهم نیست که شما برگ سبز رو سند قبول دارید یا خیر.حل شدن این مساله نیاز به یک عزم همگانی توسط مردم داره تا این موضوع رو یکبار برای همیشه حل کنن.
مهدی: 1395/4/713:22:04،
62
24
سلام
اشکالی نداره جناب آقای تویسرکانی
ما هم هزینه بالای سند زدن را کلا" قبول نداریم

سازمان حمایت از مصرف کننده ، لطفا به این موضوع وارد شوید .
این خدمت برای مصرف کننده خیلی گران است
رضا: 1395/4/713:51:42،
39
25
سلامت اداری=خالی کردن جیب من
على: 1395/4/714:17:30،
36
25
بابا اين خودش ذي نفع هستش از يك ادم بيطرف سوال كنيد.
آرش: 1395/4/714:24:24،
33
29
من که ماشینم رو آگهی کردم و نوشتم در صورت تمایل برای تنظیم سند محضری هزینه سند به عهده خریداره
وقتی تنظیم سند یه هزینه لوکسه چرا من باید هزینشو پرداخت کنم
حسن: 1395/4/714:29:28،
40
28
نكته جالب اينه كه در دادگاه و اجراي احكام در خصوص مالك ماشين از راهنمايي رانندگي استعلام ميشه نه ثبت،تا قبل از اين هم كوتاهي راهنمايي رانندگي بود كه دفتر خانه ها سند ميزدن
حميد: 1395/4/714:31:47،
38
25
هموطن محترم درسته كه هزينه انتقال سند به عهده فروشنده هست ولي بعد از انتقال شما فروشنده بعدي هستي ,بياييد و به دفتر خانه نريم مطمينا بساط اين كار برچيده ميشه
خدايار: 1395/4/714:59:28،
36
22
آقاي تويسركاني كسي كه از كارخانه خودرو تحويل
گرفته با كارت سبز صاحب مالكيت نيست مگر مي
شود يك خود رو دو تا سند داشته باشد متاسفانه
جاي شك وتر ديد است پس كارت سبز را جمع كنيد
ديگر كاغذ اصراف نشو.د
علیی م: 1395/4/715:00:51،
41
25
چند روز پیش دوستم خودروی خودش رو فروخت و چون خریدار ساکن تهران بود برای فک پلاک باید وکالت میداد . یک وکالت ساده نزدیک 70 هزار تومن هزینه اش شد ولی چیزی که جالب بود یک بند تو هزینه ها به نام (( هزینه صدور الکترونیکی سند )) بود
آقایون کار خودشون رو راحت کردن ولی هزینه اش رو از مردم میگیرن !!!
شهر دیگه شهر هرت نیست ، شهر الان شهر ایرانه ...
خدايار: 1395/4/715:04:11،
42
27
جونم كاغذ بازي نيست منظورش اين است كه پول بده
پول بده من هم يك نامه به ديوان عدالت اداري مي نويسم كه كارت سبز سند است يا نيست بالاي كارت
سبز نوشته سند مالكيت يعني چه
ناشناس: 1395/4/715:05:19،
39
25
بنده خودم 2 تا ماشین فروخته بودم و خریدار پلاک رو فک نمیکرد وقتی به دفاتر حل اختلاف مراجعه کردم اصلا از من چیزی در مورد سند ثبتی نپرسید و منو به مرکز پلیس معرفی کرد و از اونجا استعلام گرفت که مالک رو تشخیص بده یعنی حتی قوه قضاییه هم کاری به سند ثبتی نداره اینجا فقط میمونه فرهنگ مردم که باید عوض بشه و یه سری از هموطنان که فکر کلاه برداری نباشن و وقتی ماشین رو میفروشن دیگه دنبال اذیت کردن خریدار نباشه یعنی چوب یه سری دلال رو همه مردم باید بخورن
مهدی: 1395/4/715:53:27،
47
30
برگ سبز کافیه، مالک وخریدار به پلیس مراجعه میکنند و برگ مالکیت به نام خریدار محترم ثبت میشه،تمام،
هیچ مشکلی هم پیش نمیاد،
ظلم عاقبت نداره، اقای رییس جمهور برا همیشه به این ثبتیها بگو دست از سر اموال منقول مصرفی بردارن،
از ناجا هم متشکریم
محمدرضا: 1395/4/716:03:56،
44
28
از ماست که بر ماست.
اگر خودمون بعد از فک پلاک نریم دفترخونه هیچ کس مجبورمون نکرده. خود من امسال یه ماشین فروختم و یکی خریدم. جفتشم رفتیم دفترخونه و تقریبا تو این دو تا معامله یک و نیم میلیون پول مفت دادیم به دفترخونه.
اگر طرفین توافق کنن هیچ کس اجبار نکرده برید دفترخونه.
طرفین کیه؟؟ من و شما.
هممون میریم پولم میدیم چون ته دلمون یه ترس و دلهره ای هست که نمیدونم چجوری توصیفش کنم.
مصطفا: 1395/4/716:04:32،
40
28
كلا" تنها چيزي كه ارزش نداره توي اين مملكت مردم هستن و وقتشون و جيبشون
رضا: 1395/4/716:11:58،
45
28
فاکتور فروش کارخانه اعتبار داره ، اما سندی که از طرف نیروی انتظامی صادر میشه بی اعتباره ؟ واقعا که
khan: 1395/4/717:29:02،
43
29
از این به بعد برای خرید یخچال و تلویزیون و ماشین لباسشویی ....وکم کم برای بشقاب و لیوان و استان بعلبکی هم مراجعه کرد به دفاتر ثبت اسناد کشور بنازم اون اشتها رو
ازاد: 1395/4/718:03:21،
35
34
من گواهینامه از نیروی انتظامی دارم با 10 سال اعتبار برم دفترخانه ثبت کنم
حميد: 1395/4/718:04:32،
32
27
خودرو اموال غير منقول حساب نميشه ، پس كلا ماهيت سند گرفتن براى خودرو معنى نداره ، مثل اينه كه براى موبايلت سند مالكيت بگيرى
اين بابا هم كه انقد حرص و جوش ميخوره بخاطره اينه كه كاسبيشون راكد شده .
محمد : 1395/4/718:11:06،
26
28
اقا اصلا نه راهور خوبه نه ثبت هيچكدوم نبايد در انتقال خودرو دخالت كنند يعني كه چي دو تيكه حلبي رو كه شمارش مال خودمونه بايد هر بار كه ماشين ميخريم اين راهور بهمون بفروشه مگه داريم كجاي دنيا اين وضعيت هست ي پلاك بايد بدن به هر شخص والسلام هركي ماشين خواست بخره پلاك خودشو ميذاره رو ماشين وي كارت امضا ميكنن وبا پست ميفرستن راهور تازه كلي هم راه بريم علاف بشيم تو مركز تعويض پلاك كه چيه ي ماشين خريديم اينهمه راه بريم وبرگرديم اونم صبح بايد بريم كه دير نشه دكون اين تعويض پلاك هم بايد بسته بشه
مهدی: 1395/4/718:18:51،
35
25
رییس اسناد عددی نیست که بخواهد قبول نکنه
رضا: 1395/4/718:57:44،
38
28
منم جااین بابا بودم همینا میگفتم.طبیعیه
سجاد: 1395/4/719:43:50،
30
26
فصل الخطاب کجاست
حمیدرضا: 1395/4/719:52:50،
37
27
منم تورو قبول ندارم هموطنان بیاید یه کمپین علیه اینا راه بندازیم علیه کسایی که پول موفت زیر زبونشون مزه کرده
شاهین: 1395/4/720:28:18،
30
24
دوستان عزیز
این اقا بخاطر جیب خودش و صنف خودش در این مورد داره از خلا قانونی سو استفاده میکنه
برای نقل و انتقال وسایل نقلیه زیر نظر راهنمایی هست و تنها مرجع هست و بعد از تعویض پلاک صادر شدن برگ سبز به اسم خریدار هیچ احدی نمیتونه ادعای مالکیت کنه

این اقا این حرف رو میزنه تا شما بابت هر نقل و انتقال مبلغ بسیار زیادی بگیرن وگرنه اوکی شما بکنین 50 تومن مردم همین موازی کاری رو ادامه میدن
محمد : 1395/4/722:55:11،
27
34
نه داداش راهور اسمش روشه راهنمايي ورانندگي يعني بايد به امور راهنمايي كردن راننده ها بپردازد ونقل وانتقال خودرو اصلا ارتباطي به اين نهاد ندارد وبيخودي خودش رو انداخته وسط فقط براي كسب درامد شركت خصوصي رهگشا داره از حد وحدود صلاحيتش تجاوز ميكنه
علي : 1395/4/723:01:10،
28
26
بايد به عرضت برسونم اينكار اگر تماما بيافته دست راهنمايي ورانندگي مطمئن باش هزينه هاش رو از دفتر خونه ه هم ميبره بالاتر ماليات هم وصول ميشه فقط به ضرر مردم ميشه كه ديگه نميتونن بخاطر اين مسائل از راهور شكايت كنند باز دفتر خونه ها ي نظم وانضباطي دارن و يك سازماني هست كه رو كارشون نظارت دقيق داشته باشه واحترام مردم هم هميشه دارند مثلا همين بالا بردن نرخ جريمه ها ايا كساني كه اعتراض كردن صداشون به جايي رسيد ؟
سعید: 1395/4/722:29:52،
26
24
یکی نیست به ایشون بگه تو کدوم اداره ثبت سند دفترچه ای 1هفته ای به سند تکبرگی تبدیل میشه ما هم بریم همونجا. توی رسیدی که بهت میدن نوشته 45روز کاری.
سند تکبرگی مثل برگ سبز ماشینه که باید همون لحظه بهت تحویل بدن ولی 10 روز کاری طول میکشه.

اینا جمع کنند با این کارکردنشون.
ufo: 1395/4/723:19:31،
34
28
دوستان عزیز بهتر نیست برای این موضوع از نمایندگان مجلس درخواست شود یک بار برای همیشه این قانون اصلاح شده و از اتلاف وقت و سرمایه هموطنان جلوگیری شود خواهشمندم در شبکه های مجازی و یا تماس تلفنی و ..... به اطلاع نمایندگان رسیده و برای این موضوع تعیین تکلیف شود
شفیعی: 1395/4/803:29:00،
25
14


کارش کمتر شده
زمان انجامش کمتر شده
هزینه هاش فوق العاده کمتر شده
یه دفترچه دست نویس چند برگ با منگوله و رنگوله شده یه برگ سند پرینتی
اونوقت هربار بخوای معامله کنی حتی اگر سند قبلیتم تک برگ باشه بازم برای سند جدید باید ۹۸۰۰۰ تومان پول بدی دفترخونه
این کاسبی نیست؟
این چاپیدن مردم به هر بهانه نیست؟
سعید: 1395/4/808:52:47،
22
25
پول مفت خوردن بتون ساخته مردم نمی خوان پول یا مفت بدن اینقدر به درو دیوار نزنید
مجيد: 1395/4/809:02:01،
25
26
سلام به همه دوستان
فقط خدمت ملت شريف و خبرگزاري هاي دلسوز مردم
شما كافيست يكه نقل و انتقال يا خريد و فروش خانه انجام دهيد از شما به عنوان مثال مبلغ 400 هزار تومان اخذ ميشود ولي روي فيشي كه به شما مي دهند مبلغ 1062320.2 ريال خورده !!
يعني دزدي به شيوه جديد و هر كي شاكيه بره شكايت كنه تازه شماره پيامك هم براي راحتي كار داده اند!
خواهشن اين مال حرام خوري ها را تمام كنيد اين دورغ پردازي ها را تمام كنيد
سید رضا: 1395/4/811:25:37،
27
29
سند پلیس حرف اول و آخر رو میزنه مگر اینکه از قبل سندی در دفترخانه ثبت شده باشه که اینجا مشکل ایجاد میشه . من وکیل دادگستری هستم
اگر ماشین صفر دارید و فقط برگ سبز سند پلیس رو داره به هیچ وجه نرید محضر و اگر ماشین شما سند محضری داره برید باطلش کنید و سند باطل رو به خریدار بعدی بدید و تمام .
این حرفای ایشون هم همش چرند هست و از بی اطلاعی مردم سو استفاده میکنه .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل