کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

معرفی دانشگاه های برتر ایران در تولید علم

کدخبر:۲۴۶۵۴یکشنبه، ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۲۷۴۷۵۴ بازدید

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: تازه ترین اطلاعات مستخرج از پایگاه استنادی ISI نشان می دهد که تولید علم برتر در ...
معرفی دانشگاه های برتر ایران در تولید علم

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: تازه ترین اطلاعات مستخرج از پایگاه استنادی ISI نشان می دهد که تولید علم برتر در ایران در حال افزایش است و ۱۱ دانشگاه در این حوزه برتر هستند.

دکتر محمدجواد دهقانی با بیان این مطلب اظهار داشت: به طور میانگین از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ هر ساله حدود دو میلیون مدرک در پایگاه وب آو ساینس تامسون رویترز (ISI) نمایه شده اند. وی افزود: در مجموع از سال ۲۰۰۶ تاکنون بیش از ۲۱.۵ میلیون مدرک در ISI نمایه شده است که از آن تحت عنوان تولید علم نام برده می شود.

smw562bnzwdly8fdpyb6.jpg

دهقانی خاطرنشان کرد: از این میزان حدود ۱۹ میلیون مدرک در معتبرترین مجلات بین المللی منتشر شده و ۴.۵ میلیون نیز در معتبرترین کنفرانس ها ارایه شده اند. از این تعداد مدرک تنها ۱۲۶۴۲۹ مورد مقالات برتر (پراستناد) هستند که آن را تولید علم برتر می نامند.

سرپرست ISC تصریح کرد: استنادها در دنیای علم مهمترین عامل مرجعیت علمی هستند. استنادها بیانگر میزان استفاده از علم تولید شده هستند و هر چقدر مقدار استنادها بیشتر باشد به آن معنی است که میزان اثرگذاری آن علم بیشتر است.

وی گفت: مقالات پراستناد هر چند تحت عنوان مقالات یک درصد برتر نیز شناخته می شوند، اما ارقام نشان می دهند که سهم این مقالات از کل مدارک دنیا کمتر از یک درصد است.

7aivc7c9br9ugu2jg4m9.jpg

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  افزود: سهم ایران از مقالات پراستناد دنیا مرتبا در حال افزایش است. در سال ۲۰۰۶ تنها ۰.۳ درصد از مقالات پراستناد دنیا را تولید کردیم، اما این رقم در سال ۲۰۱۵ به ۱.۵ درصد و در سال ۲۰۱۶ به ۲.۲ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: برخلاف ایران، سهم ترکیه از پراستنادترین مقالات دنیا به طور مرتب در حال کاهش است. سهم ترکیه از مقالات پراستناد بین المللی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ یک روند رو به رشد را تجربه کرده است و از ۰.۶ درصد به ۱.۱ درصد رسید. اما در سال ۲۰۱۰ این رقم به ۰.۹ درصد رسید و در سال ۲۰۱۶ سهم ترکیه از مقالات پراستناد دنیا ۰۹. درصد بود.

a4cuncv3pfdseosrxn3k.jpg

دهقانی افزود: مقایسه تعداد مقالات پراستناد ایران و ترکیه نشان می دهد که سهم ایران از مقالات پراستناد به سرعت در حال افزایش است و ترکیه را از سال ۲۰۱۳ پشت سرگذاشته است. در سال ۲۰۱۲ تعداد مقالات پراستناد ترکیه ۱۲۷ مورد و ایران ۱۰۹ مورد بود، اما در سال ۲۰۱۳ سهم ایران به ۱۵۶ مورد رسید و سهم ترکیه هر چند به ۱۴۸ مورد افزایش یافت، اما بعد از ایران قرار گرفت.

وی گفت: ایران درسال ۲۰۱۴ تعداد ۱۹۱ مقاله پراستناد تولید کرد در حالیکه که تعداد مقالات ترکیه به ۱۶۱ مورد رسید. در سال ۲۰۱۵ دوباره تعداد مقالات پراستناد ایران افزایش یافته و به ۲۲۷ مورد رسید، اما در این سال تعداد مقالات پراستناد ترکیه کاهش یافت و به ۱۵۲ مورد رسید.

xjn6194si1w2kduqn0ws.jpg

سرپرست ISC ادامه داد: پایگاه استنادی ISI همیشه به ارایه مقالات پراستناد در ده سال اخیر می پردازد. اگر به سهم تولید علم کشورهای مختلف دنیا از مقالات پراستناد و سهم آنها از کل تولید علم دنیا در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ بنگریم واقعیت های جالبی پدیدار می شود.

وی گفت: آمریکا ۲۷ درصد از علم دنیا را تولید می کند و از این لحاظ جایگاه نخست دنیا را در اختیار دارد. این کشور ۵۱ درصد از مقالات پراستناد دنیا را تولید می کند بنابراین تقریبا دو برابر سهم تولید علمش مقاله پراستناد تولید می کند. انگلستان حدود ۶ درصد  علم دنیا و حدود ۱۴ درصد مقالات پراستناد دنیا را تولید کرده است.

دهقانی خاطرنشان کرد: سهم مقالات پراستناد این کشور نیز بیش از دو برابر سهم تولید علم این کشور است. چین حدود ۱۲ درصد علم دنیا و حدود ۱۳ درصد از مقالات پراستناد دنیا را تولید کرده است. آلمان ۶ درصد علم دنیا و ۱۲ درصد از مقالات پراستناد دنیا را تولید می کند. فرانسه حدود ۴ درصد علم دنیا و ۸ درصد مقالات پراستناد دنیا را تولید می کند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: براساس تعداد مقالات در فاصله سال های  ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶  رتبه ایران ۲۲ و رتبه ترکیه ۱۸ خواهد بود، اما از نظر تعداد مقالات پراستناد و به عبارت دیگر کیفیت مقالات تولید شده برای دو کشور وضعیت متفاوت است. بر این اساس، رتبه ایران ۳۵ و رتبه ترکیه ۳۳ است.

وی افزود: ترکیه حدود ۱.۵ درصد از علم دنیا را تولید کرده، اما حدود ۰.۹ درصد از مقالات پراستناد دنیا در این دوره زمانی را به خود اختصاص داده است. در همین فاصله زمانی ایران حدود ۱ درصد از علم دنیا را تولید کرده است و حدود ۰.۸ درصد از مقالات پراستناد دنیا را به خود اختصاص داده است.

دهقانی افزود: هم اکنون در سال ۲۰۱۶ ایران از لحاظ کمیت تولید علم در پایگاه ISI از ترکیه پیشی گرفته است. ایران تا تاریخ ۴ تیرماه ۹۵ تعداد ۱۵۸۵۲ مدرک و ترکیه تعداد ۱۵۳۵۸ مدرک تولید کرده است.

وی یادآور شد: هر چند اطلاعات سال ۲۰۱۶ هنوز کامل نشده است، اما سهم تولید علم ایران نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۱.۸ درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: نقش دانشگاه های کشور در تولید مقالات پراستناد با یکدیگر متفاوت است. دانشگاه شریف در دوره زمانی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ بیشترین تعداد مقالات پراستناد را تولید کرده است. این دانشگاه ۹۵ مقاله پراستناد در معتبرترین مجلات بین المللی منتشر کرده است.

وی گفت: دانشگاه تهران با تولید ۸۳ مقاله بعد از دانشگاه شریف قرار دارد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، پژوهشگاه دانش های بنیادی، علم صنعت ایران، تربیت مدرس، علوم پزشکی تهران، دانشگاه شیراز، تبریز و فردوسی مشهد به ترتیب رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. این دانشگاه ها به ترتیب ۸۰، ۸۰، ۶۱، ۵۹، ۵۶، ۵۴، ۳۸، ۳۷ و ۳۲ مقاله پراستناد تولید کرده اند.

رتبه دانشگاه     

تعداد مقالات پراستناد  

۱ دانشگاه صنعتی شریف ۹۵
۲ دانشگاه تهران ۸۳
۳ دانشگاه امیرکبیر  ۸۰
۳ دانشگاه صنعتی اصفهان ۸۰
۴ پژوهشگاه دانش های بنیادی ۶۱
۵ دانشگاه علم و صنعت ایران ۵۹
۶ دانشگاه تربیت مدرس ۵۶
۷ دانشگاه علوم پزشکی تهران ۵۴
۸ دانشگاه شیراز  ۳۸
۹ دانشگاه تبریز  ۳۷
۱۰ دانشگاه فردوسی مشهد  ۳۲
کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

نیما: 1395/4/610:25:46،
244
29
علم بی عمل: زنبور بی عسل
فاروق: 1395/4/610:40:54،
218
37
این اسمش تولید علم نیست اسمش تولید مقاله و بایگانی آن درکتاب خانه دانشگاه است
اساتید محترم هم فقط بخاطر ارتقا درجه و افزایش حقوق مقاله چاپ میکتتد وگرنه بفکر کاربردی کردن آن و استفاده در صنعت نیستند.
محمد: 1395/4/611:30:51،
62
33
«« سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: سهم ایران از مقالات پراستناد دنیا مرتبا در حال افزایش است. »» پس چرا حضرت آقا اخیرا در جمع رییس جمهور و وزرا فرمودند که سرعت پیشرفت علمی کشور کم شده ؟؟ مگر در زمان رییس جمهور محبوب، جناب دکتر احمدی نژاد، به استناد همین آمارها شتاب علمی کشور بسیار خوب ارزیابی نمی شد ؟؟ پس دلواپسی از چیست ؟؟
پویا: 1395/4/611:57:22،
37
71
چند سال پيش اين هم نبود. بده که مقاله زياد شده. فعلا ملاک توليد علم در دنيا اينه.
مال باخته: 1395/4/612:01:25،
90
31
ما حتی درک واقعی ار علم نداریم جه خواسته تولید کنیم

هرکس تونست یک مورد که ایرانیان تونسته باشن به جامعه بشری نفع رسونده باشن نام ببره مرا بنده و عبید خود کرده

به چند مورد معدود شبه انگیز مثل الکل رازی یا هرم خیام

این همه کتاب در مدرسه و دانشگاه خواندیم دریغ از یک فرمول ویا کشف و یا مطلب که توسظ یک ایرانی انجام شده باشه

بنظر من خرافه و علم در یک اقلیم نمیگنجند


آتیلا: 1395/4/612:53:21،
58
28
یه نگاه به رنکینگ جهانی نشون میده که فقط دانشگاه شریف و تهران تو رنکینگ اومدن انهم تو رتبه های بالای 500 و 600
حالا هی مقاله بشمار...
امیر: 1395/4/613:13:26،
63
28
دیگه مدرک یه ریالم ارزش نداره...
حسین: 1395/4/613:39:36،
40
62
اینهایی که منفی میدن خودشان دیپلم هم ندارند یا در دانشگاههای رده پایین فارغ التحصیل شدند و حسادت میکنند ما ایرانیها کلا منفی هستیم .
فرشید: 1395/4/614:17:46،
49
30
بعد از بانکها بزرگترین معضل ایران همین دانشگاها هستند که رسما با مواد اولیه یک ماژیک و وایتبرد تبدیل شدن به مراکز تولید مدرک.

ایران: 1395/4/615:44:44،
45
31

وقتی میبینم دانشگاه .... بخاطرپول به فرزند کم سواد من لیسانس میده! وواسه ی خوندن درمقطع فوق لیسانس به منزل من زنگ میزنه!! وازفرزندم واسه ی خوندن درمقطع فوق لیسانس دعوت میکنه!!!
وضعیت دانشگاههای کشور مشخص میشه!…

خودمونو باکشورهای درحال توسعه ای مثل(ترکیه) مقایسه نفرمایید که (بیسوادها هم به ریشمون خواهند خندید).
خخ: 1395/4/619:13:56،
36
25
خدا بیامرزه ادیسون و انیشتین رو اونا هم مقاله زیاد مینوشتن!
وحید: 1395/4/705:00:45،
29
26
اگر بساط دانشگاه آراد و غیرانتفاعی و پیام نور را کلا جمع کنند و همینطور مدارک تمامی افرادی که تا کنون از این مراکز مدرک گرفته اند را باطل کنند، مزایای زیر را در بر دارد:
1- حل مشکل ازدواج
2- حل مشکل بیکاری (توقعات بی جا و اهن و تلپ بی مورد و...)
3- حل مشکل سرقت ادبی و علمی و عدم اصالت مقالات علمی
4- حل مشکل بی ارزش شدن مدارج تحصیلی
5- حل مشکل عدم شایسته سالاری و پارتی بازی در سازمان ها و بازار کار
6- جلوگیری از حیف و میل و اصراف بودجه علمی و پژوهشی کشور ، و امکان تخصیص بودجه موثر بر افراد موثر ، به رشد و بالندگی علمی کشور منجر می شود. (سرمایه گزاری موثر)
6- و مشکل ارتباط صنعت و دانشگاه در نهایت با اعتماد صنعت به دانشگاه حل می شود و به تولید علم کاربردی و در نهایت تکنولوژی می انجامد.
7- ...
ناصر: 1395/4/610:43:42،
113
40
بدترین و دورافتاده ترین دانشگاههای ترکیه از بهترین دانشگاه ایران امکاناتش بیشتره و بر این اساسه که در سال 2023 کشتی هواپیمابر و هواپیمای مسافری ترکیه ساخته خواهد شد!البته اینها هم در مقایسه با دانشگاههای امریکا ژاپن المان انگلیس چیزی نیستن! ولی بیشتر تولید علم ایران کپی و جعلیه و هیچ ارزشی ندارد
سوشا: 1395/4/613:20:18،
55
20
استاد فقط میگه برین تحقیق بیارین. دانشجوم میره کافی نت یچیز اماده میگیره نخونده تحویل استاد میده. استادم به اندازه صفحات تحقیق نمره میده. اینه سیستم اموزسی دانشگاه ما
ترک آزری: 1395/4/610:51:40،
109
56
در هیچ زمینه ای ایران در حدی نیست که خود را با ترکیه مقایسه کند بهتره افغانستان و ونزویلا و کره شمالی و...مبنای قیاس باشند
ایکیوسان وقت تفریحه: 1395/4/611:05:39،
112
29
معرفی دانشگاه های برتر ایران در تولید ادمهای بیکار
علی: 1395/4/611:18:02،
25
54
به غیر از شیمی در چه رشته هایی رشد داشته ایم؟
سینا: 1395/4/611:19:10،
21
58
پس چرا دانشگاه خوارزمی نیست؟
دانشجو: 1395/4/611:28:55،
54
28
در دانشگاه های ترکیه دانشگاه ها با صنعت در ارتباط عستند و علم انها کاربدی است. در ایران بفط بلد هستیم کپی برداری کنیم. کدام استاد تا حالا یک ماهی تابه یا لیوات طراحی کرده. اگر کرده بود که وضعیت کشور این نبود ! ما هم دانشجو بودیم هم در ایران هم در خارج از ایران. کشوری که عالم داشته باشد روزگارش این نمی شود.
التماس اندیشه: 1395/4/617:15:54،
22
35
جالبه
پس وظیفه استاد طراحی لیوان و ماهی تابه هست!!؟؟!!!؟!؟!
شما احتمالا اگه داخل ایران دانشجو بودید دانشگاه آزاد یا غیر انتفاعی میخوندید و اگه خارج از کشور رفتید احتمالا تایلند و امثالهم و یا از این دانشگاه پولکیای انگلیس و غیره.

یارویی رو میشناختم که میگفت برکلی دکتری گرفتم یا یکی دیگه که میگفت آکسفورد بعد کاشف به عمل اومد تو شهر برکلی و شهر آکسفورد یه سری شعبه زدن و به جهان سومی ها دارن مدرک کشکی میدن.
آره پسر خوب تو آمریکا 60 هزار تا دانشگاه هست که فقط 10% پدرمادر داره. جنابعالی باید فهم و عرضه داشته باشی تا کسی ازت سوء استفاده نکنی.
البته منظورم فقط تو نیستی خیلی از کسایی که اینجا کامنت گذاشتن.
پ به التماس اندیشه: 1395/4/619:18:17،
32
26
بله, هست !!! در دانشگاه های خارج از ایران صنایع و شرکت ها حتی هزینه پرداخت می کنن به اساتید برای تحقیق در موضوعات مورد نظر. فاند میدن به دانشجو ها مخصوصا در مقطع دکترا برای تحقیق در زمینه های خاص. دانشگاه های ایران فارق از اسم سر درشون عملا هیچ فایده ای به حال دانشجو ندارند و تا شما خارج از ایران دانشگاه نری معنای واقعی دانشگاه رو نخواهی فهمید.
التماس اندیشه: 1395/4/622:35:36،
23
23
کامنت دومت با اولی فرق میکنه. حالا شد حرف حساب و جوابشم اینه:
-در ایران دانشگاهها کاملا حراستی اداره میشن و تصمیم گیری بر عهده اساتید نیست. علی الخصوص اساتید باسواد. اکثر قریب به یقین کارمندان دانشگاه از فیلترهای عقیدتی عبور کرده و به هیچ عهدی پاسخگو نیستند.
-همین سیستم حراستی گاه و بیگاه محیط تحقیق را به بهانه های مختلف مانند تعطیلات تابستان، عید و .. تعطیل میکنند و از ورود دانشجو و حتی استاد!! به دانشگاه جلوگیری میکنند.
-با توجه به افزایش ظرفیت دانشگاهها حدود 90% دانشجویان اصلا دانشجو نیستند که باعث افت کیفی قابل توجه دانشگاهها شده است.
-عدم تخصیص بودجه تحقیقاتی و تحقیر اساتید که دست آنها را جهت دادن فاند به دانشجو کاملا بسته است.
-تحقیر اساتید دانشگاه با اجباری کردن شرکت در جلسات فرهنگی و عقیدتی و ارزیابی آنها توسط عده ای دانشجوی مشروطی که در هیچ جای دنیا که مثال زدید وجود ندارد.
التماس اندیشه: 1395/4/622:42:49،
23
21
-مورد ارزیابی مثل این میماند که قاضی حکم اعدام کسی را صادر کند و سپس برگه ارزیابی به اعدامی بدهیم و بگوییم نظر شما راجع به قاضی چیست؟!؟
-فله ای کردن دانشگاه بدون موافقت اساتید با اهرم های مختلف مانند وصل کردن و منگنه کردن بودجه دانشگاهها به تعداد دانشجو (هر چه تعداد بیشتر بودجه بیشتر) و در نتیجه افت شدید کیفی و در اقلیت قرار گرفتن دانشجویان نخبه که میتوانست این بودجه ناچیز به جای تلف شدن برای عده ای دانشجو نمای علاف و بی بنیه، می توانست صرف دادن مقرری هر چند ناچیز به آن عده نخبه، عدم بستن خوابگاهها در عید و تابستان، عدم تخصیص خوابگاه به آنها و ایجاد رنج و مصیبت زیاد، اختصاص تغذیه در خور شان آنها و در نتیجه ضمانت داشتن فرصت شغلی مناسب و ایجاد انگیزه ناشی از این مهم باشد.

نتیجه گیری: مسائل را سطحی و سرسری نگاه نکنید.
Ukh: 1395/4/611:44:01،
51
25
دانشگاه ایران دکانی است که پول را بگیره یه مدرک علکی بده.دیگه کاری نداره. فکر ذکرش پول در اوردن خودشون هم می گن
حسین: 1395/4/613:41:28،
29
32
شما که در مورد دانشگاه نظر میدی علکی یعنی چی ؟
po: 1395/4/621:09:06،
26
21
اون دانشگاهی که میگی یا آزاده یا پیام نور. صنعت ما صنعتی نیست که بخواین روش تحقیق کنید. هرچی خراب میشه پول نفت میدید از خارج وارد می کنید.
پویا: 1395/4/611:53:38،
27
40
من موندم. هر خبری که می شه همه بايد نظر بدهند. کسانی بيايند نظر بدهند که تو اين کار هستند.
آریا: 1395/4/611:56:57،
46
25
از کی تا حالا به کپی پیست میگن تولید علم؟؟!!
تازه همین کپی کاریشون هم تو بهترین دانشگاه مملکت یعنی صنعتی شریف در گرو همکاری با اونورآبیها محقق میشه انقدری که صدای رییس سابق شریف در دوران تحریمها دراومد که چرا امریکاییها ما رو هم قاطی تحریمها کردن!!
امیر : 1395/4/612:38:57،
42
37
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از کی تاحالا شده منبع معتبر؟

در دنیا تنها دو مرکز داریم که رنکینگ دانشگاه ها را انجام میدهند.

هیچ دانشگاه ایرانی در هیچ لیسیتی حداقل جز 500 دانشگاه اول نیست!

درضمن طبق گزارش Sci-Hub ایران با 2629115 مقاله دزدی، رتبه اولی دزدی مقالات علمی را در دنیا دارد :)
علی: 1395/4/613:57:22،
34
37
اخه وقتی یچیزی نمیدونی مجبوری حرف بزنی؟؟؟؟؟
اولا منبع پایگاه وب آو ساینس تامسون رویترز (ISI) ذکر شده
ثانیا یکی از معتبرترین رتبه بندی ها شانگهای هست که به طور مثال تهران-امیر کبیر و شریف جزئ 200 دانشگاه برتر مهندسی هستند
ثالثا Sci-Hub فقط برای دانلود مقالات هست چون پول نداریم بخریم ربطی به این مطلب نداره
من من : 1395/4/614:45:53،
40
30
خدایی خیلی بی سوادی :|||

sci hub داستان دانلود مقاله بود! یعنی افراد به جای دادن پول و خرید مقالات یا حق عضویت مجلات از اون سایت رایکان دانلود می کردن!
واقعا فکر کردی دانشجوهای ایرانی چقدر مقاله در مجلات معتبر منتشر کردن که بخواد 2 میلیون مقاله تقلبی وجود داشته باشه!!!!
خوشم میاد نه تنها از رنکینک های اصلی اطلاعی نداری که حتی درکی از عدد میلیون و مقاله هم نداری !!! بعد نظرم میدی....

مشکل ایران یکی دادن مقالات سطح پایین و تنها برای گرفتن مدرکه! ( مقالات بدون کاربرد)
یکی هم افراد بی سوادی مثل تو که کلا هیچ درکی از دانشگاه و مقاله و بانک و ... و حتی اعداد و... ندارن ولی نظر میدن!
کمی مطالعه کن بعد حرف بزن
Hashemi: 1395/4/613:53:02،
43
29
كار علمي أساسي انجام نمي شه
همش كپي كاري هست
تو رو خدا يه سر بزنيد دانشگاه تهران-دانشگاه علوم و فنون. استاداي بي سواد. عين يه پيش دانشگاهيه
ارش: 1395/4/614:30:24،
39
25
کشورهای تولید کننده علم که نیازهای بشری را مرتفع می کنند عبارت است از امریکا،المان، ژاپن،انگلستان، فرانسه،ایتالیا کانادا و سويد و کره بقیه کشورهای مصرف کننده تولیدات انهاست ازجمله ایران
mehdi: 1395/4/614:57:55،
33
22
متاسفانه داریم ب مقالاتی افتخار میکنیم که کوچکترین سودی برامون نداره و کشورای صنعتی ازشون استفاده میبرن.
تازه اگر همون مقاله هم عدد سازی و کلک توش نباشه
کوروش: 1395/4/619:52:59،
23
30
مقاله نشریه نیوزویک در مورد دانشگاه شریف "هاروارد را فراموش کنید،یکی از بهترین دانشگاههای جهان در تهران است"این هم لینکش

http://www.newsweek.com/surprising-success-irans-universities-87853


کوروش: 1395/4/619:55:36،
18
24
در ادامه نظر قبلی، این لینک کاملترهhttp://europe.newsweek.com/surprising- success-irans-universities-87853?rm=eu
هیات علمی: 1395/4/620:48:24،
39
30
بنده عضو هیات علمی یکی از دانشگاههای دولتی هستم و در سه دانشگاه دیگر هم سابقه تدریس دارم، به اندازه انگشتان یک دست هم استادانی که تو مقاله هایشان اهمال کاری نکرده باشند و یا آلوده به داده سازی کردن نباشند نمی شناسم. البته بنده در علوم تجربی کار می کنم و در مورد علوم دیگر بی اطلاعم.
هیات علمی دانشگاه: 1395/4/622:49:10،
29
43
من هم یک عضو هیات علمی رشته فنی دانشگاه دولتی هستم و سابقه تدریس در دانشگاه دیگر هم ندارم. زیرا صرفا امر پژوهش برایم اهمیت دارد. همچنین بیش از تعداد انگشتان دو دست همکارانی دارم که آلوده چنین مسائلی نیستند.
ضمنا آن معدود افرادی که چنین میکنند معمولا مانند جنابعالی آلوده تدریس در این دانشگاه و آن دانشگاه و هزار دانشگاه آزاد و موسسه غیر انتفاعی و غیره وذالک هستند.
برادر عزیز شمایی که سه دانشگاه دیگر هم درس میدهید هم آلوده اید. شما معلم هستید نه استاد دانشگاه که به درس دادنتان مینازید. اینجانب با سابقه بالا هنوز که هنوز است درس دادن بیش از 3 درس در یک ترم برایم امری بسیار سخت است!
هیات علمی: 1395/4/623:46:31،
27
24
پاسخ به هیات علمی دانشگاه:
زود قضاوت نکنید. شما استادید. بنده گفتم که سابقه تدریس در چند دانشگاه را دارم و نگفتم که همزمان در چند دانشگاه تدریس می کنم. قبل از آنکه عضو ثابت هیات علمی شوم در چند دانشگاه دیگر به صورت حق التدریس و نه همزمان مشغول به تدریس بودم. خودم هم شدیدا با تدریس بیش از حد مخالفم.
نکته دیگر آنکه بنده در حوزه علوم تجربی که مشغولم نظرم را گفتم و شما هم در حوزه تخصص خودتان و رشته های فنی نظرتان را بفرمایید تا ما استفاده کنیم.
نکته آخر آنکه به مقام معلم احترام بگذارید. اگر درس ادب را از معلم خوب آموخته بودید دچار غرور نمی شدید.
عباس: 1395/4/710:10:27،
22
25
علت کم شدن نرخ مقالات ترکیه نسبت به ایران بالا رفتن تعداد دانشجویان ایرانی در ترکیه عست در عرض این چند سال
رامین: 1395/4/712:58:54،
21
26
کی گفته مدرک ارزش نداره؟!!
من افتخار میکنم که در شریف درس خوندم و شاید جوانی ما همش با درس خوندن (دهه80) سپری شد اما به لطف اینکه دوستان بسیار خوبی پیدا کردیم از این دوران راضی هستم. اما ثمره این تلاش آنچنان در ایران خوب نیست و چنین افراد مهندس خصوصا اگر به شهرستان برند، کارایی لازم را ندارند. در کل بعد این همه تلاش (11سال درس) جذب هیات علمی دانشگاه شدم و حقوقی که (اونم حکمی که هنوز صادر نشده، چون احکام را 1شهریور یا 1بهمن میزنند) به دست آدم میرسه (حدود4تومن) از یک پرستار کمتر و از یک بقال بسیار کمتره... اما باز هم راضی هستم.
ه: 1395/4/714:20:24،
16
22
تو جامعه شاید به همون اندازه ای که به تخصص هر کسی نیاز احساس میشه، بهش پول میدن. البته شرایط انشاءالله طوری بشه که " علم سر سفره ها بیاد"، فاصله طبقاتی کمتر بشه و مدیران سیاسی دستشون از حیف و میل مال مردم کوتاه بشه تا احساس رضایتمندی در قشر تحصیل کرده ایجاد بشه.
غلامعلی : 1395/4/713:58:34،
18
21
نباید کشوزها و دانشگاها را بر اساس تعداد مقالات سنجید بلکه بر اساس تعداد ثبت کشفیات کاربردی و ارزش افزوده سنجید شود. مقالات را امروزه همه از اینترنت درمی آرند و جفت و جور میکنند و زیاد ارزش علمی ندارد.
سعدی: 1395/4/715:02:52،
20
23
یکی را گفتند عالم بی عمل به چه ماند؟ گفت به زنبور بی عسل.
تحصیلکرده: 1395/4/715:25:51،
26
22
جوانان با فکرهای قدیمی ادامه تحصیل میدن به امید کار وقتی فارغ التحصیل که میشن تازه میفهمن باید خونه نشین شند مدرک یک ریال هم ارزش نداره الان تو هر زمان باید به عرضه تقاضا خیلی دقت کرد باید ببینی زمان جی طلب میکنه
رامین: 1395/4/716:11:22،
20
24
البته با حرف بعضی دوستان که میگن اکثر مقالات با داده سازی همراه بوده موافقم. شاید 70-80% اینطور باشه. در علومی مثه پزشکی بیشتر بنظر میرسه. اما افرادی هم هستند که میان در جورنالهای برتر با ایمپکت 10 مثلا مقاله میدن و یا در IEEE که شک نکنید کار این افراد و اساتید کمنظیره. بنظرم برترین دانشجویان دنیا ایرانیها هستند، چراکه اکثرا در برترین دانشگاههای دنیا نفرات برتر و جز Researcher زبده هستند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل