کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا تا پایان امسال به 1500 دلار افزایش خواهد یافت


کد خبر : ۲۴۶۴۱شنبه، ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴:۵۶۲۳۳۷ بازدید

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا تازه در آغاز راه است و این احتمال وجود دارد که قیمت این فلز زرد تا ...

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا تازه در آغاز راه است و این احتمال وجود دارد که قیمت این فلز زرد تا پایان امسال به 1500 دلار در هر اونس افزایش یابد.

قیمت طلا روز جمعه در نخستین لحظات اعلام خبر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش 100 دلار در هر اونس روبرو شد و به بیش از 1362 دلار رسید.

بر اساس این گزارش اعلام خبر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر نوسانات شاخص سهام و نرخ ارز در بازارهای بین المللی داشته است. به نظر می رسد بانکهای مرکزی بزرگ جهان نیز سیاست های پولی خود را بر اساس این مساله تنظیم خواهند کرد.

دیوید بیهم رئیس موسسه سرمایه گذاری بلانچارد تاکید کرد: واکنش دلهره آور بازار به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، پر استرس ترین واکنش سرمایه گذاران به رویدادهای بین المللی از زمان ورشکستگی موسسه مالی لمن برادرز آمریکا در سال 2008 میلادی بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این یک تحول بزرگ و منفی برای بازارهای بین المللی بوده است و بیشترین تاثیر مثبت را بر قیمت طلا داشته است. شاخص سهام در بازارهای اروپایی روز جمعه با بیشترین کاهش در 8 سال اخیر روبرو شده است.

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 4.9 درصد افزایش به بیش از 1317 دلار رسیده است. ند اشمیت تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اتفاقی است که یک بار در طول زندگی رخ می دهد. به نظر  من قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید و این احتمال وجود دارد که طی سال آینده نیز قیمت هر اونس طلا به بیش از 1900 دلار افزایش یابد.

نعیم اسلم تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تینک فارکس نیز گفت: خروج بریتانیا موجب بدتر شدن اوضاع اقتصادی اروپا خواهد شد و به نظر من قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از 1500 دلار خواهد رسید.

بانکهای مرکزی انگلیس و آمریکا نیز قول داده اند تا نقدینگی بیشتری را به بازار تزریق کنند تا با تبعات منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مقابله کنند.

موسسه سرمایه گذاری اوربانک ورلد مارکتس نیز اعلام کرد: این بزرگترین ریسکی بوده است که در شرایط کنونی بازارهای مالی را تهدید می کند. شاید بازارهای بین المللی با بدترین بحران از زمان ورشکستگی لمن برادرز روبرو شوند.

این مساله فدرال رزرو آمریکا را نیز برای افزایش نرخ بهره در نشست جولای با چالش جدی روبرو خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها