کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار خودرو در هفته ای که گذشت


کد خبر : ۲۴۶۴پنجشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴:۵۶۱۰۰۴۰ بازدید

مقاومت بازار خودرو در برابر کاهش قیمت، با توجه به رکود ادامه دار خرید و فروش در حال شکسته شدن است.
بازار خودرو در هفته ای که گذشتبازار خودرو در هفته ای که گذشت

هر چند بازار خودرو از اواخر سال گذشته تجربه بلند‌مدتی از رکود را بعد از افزایش ناگهانی قیمت‌ها با خود به همراه دارد، اما این بار توافقات ژنو بود که بازار خودرو را وارد دور جدیدی از رکود کرد. با توافقات صورت گرفته در ژنو و امیدواری خودروسازان برای افزایش تولید و تنوع محصولات، بسیاری از مشتریان بازار خودرو در انتظار کاهش قیمت‌ها دست از خرید کشیدند. پس از توافقات ژنو و روشن شدن امید کاهش قیمت‌ها در دل مشتریان، این سومین هفته‌ای است که قیمت خودروهای داخلی روندی کاهشی در پیش گرفته‌اند. این هفته خودروهای وارداتی نیز در کنار داخلی‌ها با کاهش قیمت همراه بوده‌اند. 

به این ترتیب طی سه هفته گذشته تا به امروز می‌توان گفت در مجموع بیشتر خودروهای داخلی کاهش قیمت 500هزار تا یک و نیم میلیونی تومانی را تجربه کرده‌اند که همچنان هم ادامه دارد. به نظر می‌رسد این بار مشتریان موفق شده‌اند مقاومت بازار را در برابر کاهش قیمت‌ها در هم بشکنند؛ زیرا به گفته فعالان بازار، ریزش قیمت‌ها به دلیل نبود مشتری رخ داده است. کاهش قیمت‌ها در بازار در نبود مشتری اتفاقی کاملا طبیعی است. براساس منطق بازار هر گاه تقاضا از عرضه پیشی بگیرد قیمت کالا افزایش پیدا می‌کند و برعکس اگر تقاضا کاهش پیدا کند قیمت‌ها نیز روندی نزولی در پیش خواهند گرفت، اتفاقی که بازار خودرو حالا تجربه می‌کند. می‌توان گفت یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو علاوه‌بر کاهش شدید عرضه خودروسازان به بازار، هجوم مشتری‌ها به بازار برای خرید بود، مشتری‌هایی که از ترس افزایش قیمت، با هجوم به بازار به صورت ناخواسته موجب رشد قیمت‌ها شدند. 

هر چند رفتار مشتری‌های بازار خودرو در انتظار کاهش قیمت‌ها کاملا حساب شده به نظر می‌رسد؛ اما یک فعال بازار خودرو عقیده دارد رکود خرید و فروش در بازار به ماه‌های محرم و صفر باز می‌گردد. او در این رابطه به  می‌گوید: بعد از ماه صفر حتما بازار خوبی خواهیم داشت؛ زیرا بسیاری از مشتریان سعی می‌کنند معاملات خود را به بعد از این دو ماه موکول کنند. از نگاه این فعال بازار خودرو ریزش قیمت‌ها در بازار نهایتا تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت؛ اما بعد از آن با جان گرفتن خرید و فروش، کاهش قیمت‌ها نیز پایان خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها