کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران 27 واحد تقویت شد


کد خبر : ۲۴۶۲۳شنبه، ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۵۲۷۳۰ بازدید

بازار سهام در نخستین روز معاملاتی هفته با معاملات کم حجم و بی‌رمق فقط 27 واحد تقویت شد و به مدد حمایت چند شرکت حقوقی به ...

بازار سهام در نخستین روز معاملاتی هفته با معاملات کم حجم و بی‌رمق فقط 27 واحد تقویت شد و به مدد حمایت چند شرکت حقوقی به زحمت شاخص‌ خود را سبزپوش نگه داشته بود، با این همه ردپای خریداران سهام را می‌توان همچنان در برخی سهم‌ها دید.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 5 تیر ماه 95 با افزایش 27 واحدی روی رقم 73 هزار و 672 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن، با افت 11 واحدی عدد 13 هزار و 588 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص سهام ‌آزاد شناور با کاهش 11 واحدی به عدد 82 هزار و 329 واحد رسید، شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 60 واحدی به رقم 51 هزار و 253 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 534 واحدی به عدد 162 هزار و 867 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افت 6 واحدی عدد 770 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با 67 واحد، صنعتی و معدنی چادرملو با 31 واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با 23 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل اما معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 61 واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با 44 واحد و پالایش نفت اصفهان با 16 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 179 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 818 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 57 هزار و 8 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات صنعتی آزمایش، فرآورده‌های نسوز آذر، عمران و توسعه فارس، توسعه معدنی و صنعتی صبا نور، صنایع شیمیایی سینا، قند مرودشت، ایران مرینوس، مهندس صنعتی روان‌فناور، اوراق اجاره صبوتا، داروسازی تهران شیمی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی، سیمان کارون، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، هلدینگ میدکو، گروه صنعتی سپاهان، صندوق زمین و ساختمان شمال غرب،توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر، حق تقدم خرید سهام مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران متوقف شدند.

امروز همچنین بورس کالا میزبان عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد اوره پتروشیمی شیراز به قیمت 701 هزار و 344 تومان به ازای هر قرارداد یک تنی بود.

به گزارش فارس، امروز معاملات انتقالی در نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده بانک آینده به 159 میلیون حق تقدم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده رسید.

در نماد معاملاتی بانک اقتصاد نوین اما امروز اندکی بیش از 25 میلیون سهم به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین صنعتی دریایی ایران پیرو برنامه سهامدار عمده امروز نیز شاهد معاملات کد به کد 14.5 میلیون سهمی به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان بود.

امروز 12.5 میلیون سهم مؤسسه اعتباری توسعه نیز به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو شد. در گسترش صنایع انرژی آذراب اما امروز 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین امروز بانک صادرات ایران شاهد معاملات کد به کد 6 میلیون سهمی به ارزش بیش از 600 میلیون تومان میان کدهای درون‌گروهی خود همچنین سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز امروز 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 600 میلیون تومان را میان کدهای درون‌گروهی خود انتقال داد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در حالی با لاغر شدن حجم معاملات و تلاش نوسان‌گیران برای شناسایی بازدهی روزهای گذشته مواجه بود که در گروه خودرویی‌ها پس از آنکه شرکت وابسته به گروه قطعه‌سازی کوروز از تصاحب سهام کنترلی گروه بهمن خبر داد اما با وجود انبوه حجم تقاضا به دلیل فشار عرضه روندی متعادل بر معاملات این گروه حاکم شد.

روند معاملات گروه‌های خودرویی در حالی با پیشرو شدن حقیقی‌ها نوسان می‌کند که حقوقی‌ها در این گروه حاشیه‌نشینی را ترجیح می‌دهند.

امروز بازار سهام به مدد حامیان حقوقی سنتی خود در سرمایه‌گذاری غدیر، بانک ملت و کشتیرانی توانست شاخص کل خود را سبزپوش نگه دارد. این در حالی است که بازارهای جهانی پس از رخدادهای سیاسی روز گذشته در جزیره انگلیس و رأی مردم این کشور برای جدایی از اتحادیه اروپا شاهد درجا زدن سنگین شاخص‌های بورسی است.

به گزارش فارس، بازار سهام در حالی امروز شاهد معاملاتی کم‌رونق و متعادل بود که گروه قندی‌ها با سرمایه اندک نوسان‌گیران و تحرک چند حقوقی با صف‌های خرید روبرو شد. گروهی که اگر چه همواره کام نوسان‌گیران را شیرین کرده اما برای بازار سهام حکایت روزهای تلخ بی‌رونق و رخوت‌آور را دارد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم‌حجم بود که شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین به پیشرانی گروه قندی‌‌ها توانستند  اقبال نوسان‌گیران و معامله‌گران کوتاه‌مدت‌نگر را به خود جلب کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها