کانال تلگرام ایران جیب
کیان برنا
اُپارک
تاپیک شاپ

جنجال سال گذشته چه بلایی سر بازار فروش آب‌معدنی آورد؟

کدخبر:۲۴۶۱۰شنبه، ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۲۶۲۶ بازدید

رئیس هیئت مدیره انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی ایران از افت فروش آب های معدنی خبر داد.

3qzfcycodwy8z9vjak26.jpg

رئیس هیئت مدیره انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی ایران از افت فروش آب های معدنی خبر داد.

با وجود آن که گفته می شود آب معدنی تنها صنعت در ایران است که شرکت‌های نامدار جهانی در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند،رئیس انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی می‌گوید بعد از جنجال‌های رسانه‌ای که در خصوص یکی از برندهای مطرح صورت گرفت، فروش آب بسته‌بندی تا ۲۷ درصد افت کرد.

سید فرهاد بشارت با اشاره به بحران کم آبی در ایران گفت: دولت هزینه بالایی برای آبرسانی به مناطق مختلف می‌کند که این هزینه از هزینه تهیه، توزیع یا در نظر گرفتن یارانه برای خرید آب بسته بندی بسیار گران‌تر تمام می شود.

وی در ادامه با بیان این که صنعت آب های بسته بندی کشش سرمایه گذاری خوبی دارد، افزود: صنعت آب های بسته بندی، تنها صنعت در ایران است که تمام شرکت های بزرگ دنیا از جمله کوکا، پپسی، نسله و دنون به عنوان سرمایه گذاری یا تولید مشترک در آن حضور دارند و وسعت این صنعت به گونه ای است که این شرکت های بزرگ در بیش از ۱۲۰ کشور جهان کارخانه های تولید آب بسته بندی دایر کرده اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی ایران اظهار کرد: مصرف سرانه در ایران نسبت به سایر کشور های جهان حتی کشور های همسایه، حدود یک دهم یعنی حدود ۱۲ لیتر در سال است که این رقم در در ترکیه ۸۰ لیتر و در فرانسه ۱۴۰ لیتر در سال برای هر نفر است.




اخبار مرتبط

X22
نگین خودرو

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

آسایشگاه خیریه
سکه ثامن
خانه آی تی
بیمه بازار
زریک
تورآنتالیا