کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چین، بزرگ‌ترین کارخانه دنیا


کد خبر : ۲۴۵۶۶جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۵۴۱۱۱۳ بازدید

از سال 1978 و با آغاز اصلاحات اقتصادی، میزان صادرات چین به کشورهای دیگر افزایش قابل توجهی یافت و در سال 1990، کمتر از سه درصد از ...

از سال 1978 و با آغاز اصلاحات اقتصادی، میزان صادرات چین به کشورهای دیگر افزایش قابل توجهی یافت و در سال 1990، کمتر از سه درصد از تولیدات جهانی با برچسب این کشور روانه بازارها شد. بعدها نزدیک به یک‌‌چهارم از کالاهای جهانی، در چین تولید و صادر شدند. این روزها عرضه کالاهای این کشور تا اعماق بازارهای آسیایی نیز نفوذ کرده و این کارخانه تولید نیمی از کالاهای جهان را به خود اختصاص داده است. حالا 26,3 درصد از کالاهای صادراتی چین به کشورهای مختلف، متعلق به لوازم الکتریکی هستند؛ یعنی 600,3 میلیارد دلار. همچنین 16 درصد از کالاهای صادراتی چین به ارزش 364,5 میلیارد دلار مربوط به خودرو، 4,3 درصد (ارزش 98,7 میلیارد دلار) لوازم خانگی و 7,1 درصد پوشاک (ارزش 162,3 میلیارد دلار) هستند. در میان کشورهای وارد‌کننده کالاهای چینی، آمریکا، هنگ‌کنگ، ژاپن، آلمان و کره‌جنوبی مهم‌ترین مقاصد چینی‌ها برای صادرات هستند. 

میزان صادرات چین به کشورهای مختلف

چین سالانه حدود 410 میلیارد دلار کالا به آمریکا صادر می‌کند  و 18 درصد از محصولات صادراتی این کشور، مختص کشورهای آمریکایی است. همچنین این کشور سالانه به مبلغ 95 میلیارد دلار لوازم برقی، 84,5 میلیارد دلار ماشین‌آلات، 29 میلیارد دلار لوازم خانگی، 32 میلیارد دلار پوشاک، 15,2 میلیارد دلار اسباب بازی، 14,1 میلیارد دلار کفش، 14,1 میلیارد دلار لوازم پلاستیکی، 13 میلیارد دلار خودرو و 10 میلیارد دلار آهن و فولاد به آمریکا صادر می‌کند. اما جالب است بدانید، در آمریکا بیشتر مردم ترجیح می‌دهند کالاهای تولید داخلی خودشان را خریداری کنند و حمایت از تولید ملی در میان مردم این کشور به میزان بالایی است؛ یعنی کمتر از سه درصد از هزینه‌های مردم این کشور برای خرید لوازم بهداشتی و مصرفی چینی صرف و 97 درصد بقیه برای خرید کالاهای آمریکایی می‌شود.

همچنین فقط 10 درصد از هزینه‌های مردم این کشور صرف خرید ماشین و لوازم خانگی ساخت چین می‌شود. آنها برای خرید کالاهایی ازقبیل پوشاک، کفش و... نیز فقط شش درصد از هزینه‌های خود را صرف خرید اجناس چینی می‌کنند. در میان کشورهای وارد‌کننده، هنگ‌کنگ نیز خریدار 14,7 درصد، 334,4 میلیارد دلار، از اجناس چینی است. این کشور سالانه حدود 175 میلیارد دلار لوازم الکتریکی، 47 میلیارد دلار ماشین‌آلات، 20,6 میلیارد دلار جواهر و فلزات گران‌بها، 18,9 میلیارد دلار لوازم پزشکی و تجهیزات فنی، 6,8 میلیارد دلار کشتی، 4,6 میلیارد دلار لوازم پلاستیکی، 6,7 میلیارد دلار پوشاک و 2,9 میلیارد دلار لوازم خانگی از چین وارد می‌کند. آلمان نیز سالانه حدود 69,2 میلیارد دلار کالای چینی وارد می‌کند که حدود 15,4 میلیارد دلار از اجناس وارداتی به این کشور توسط چین مختص ماشین‌آلات، 14,2 میلیارد دلار لوازم برقی، 4,3 میلیارد دلار لوازم خانگی، هفت میلیارد دلار پوشاک، 2,9 میلیارد دلار لوازم و تجهیزات پزشکی، دو میلیارد دلار کفش، 1,8 میلیارد دلار مواد شیمیایی ارگانیک، 1,8 میلیارد دلار خودرو و 1,7 میلیارد دلار اسباب‌بازی است. هند نیز سالانه حدود 58,3 میلیارد دلار، کالای چینی وارد می‌کند. همچنین هرسال 13,4میلیارد دلار لوازم برقی به ارزش 13,4 میلیارد، ماشین‌آلات به ارزش 10,2 میلیارد، محصولات شیمیایی به ارزش 5,9 میلیارد، آهن و فولاد به ارزش 2,3 میلیارد، لوازم پلاستیکی به ارزش 2,1 میلیارد، خودرو به ارزش 2,1 میلیارد و لوازم و تجهیزات پزشکی به ارزش 1,5 میلیارد دلار از چین وارد هند می‌شود. 

- منبع: فایننشال‌تایمز
مترجم، فاطمه آقایی‌فرد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها