کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هک تلگرام، دروغ بزرگ این روز‌ها


کد خبر : ۲۴۵۲۶چهارشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱:۰۵۶۲۱ بازدید

مدتی است که فایل صوتی میان کاربرهای ایرانی تلگرام دست به دست می‌شود که طی آن یک نفر توضیح می‌دهد، به یکی از دوستانش کدی ...

مدتی است که فایل صوتی میان کاربرهای ایرانی تلگرام دست به دست می‌شود که طی آن یک نفر توضیح می‌دهد، به یکی از دوستانش کدی ارسال شده و از او خواسته شده برای رفع ریپورت همان کد را دوباره به شخص اول ارسال کند. در این فایل صوتی توضیح داده می‌شود که بعد از ارسال دوباره کد، تلگرام فرد مورد نظر هک شده و در اختیار کسی قرار می‌گیرد که در مرحله اول کد را ارسال کرده. در شرایطی که به نظر می‌رسید افراد زیادی به‌این پیام صوتی اهمیت نمی‌دهند، اینگونه نشد و حالا تعداد زیادی از کاربرهای تلگرام فرض خود را روی این موضوع قرار داده‌اند که هیچ عددی را به کاربری که حتی شماره آن را در اختیار دارند، ارسال نکنند. این اولین باری نیست که شایعه هک تلگرام ایجاد شده و مطمئنا آخرین بار هم نیست. نکته‌ای که در این میان اهمیت پیدا می‌کند، دروغ بودن تمام شایعات این چنینی است. تاکنون هیچ راه مشخصی برای هک تلگرام به جز استفاده از باگ اس‌اس۷ به وجود نیامده که حتی آن هم در به روز رسانی اخیر برنامه برطرف شده.


هک تلگرام

پیش از آنکه تلگرام در ایران به محبوبیت بالایی برسد، اکثر کسانی که از این پیام‌رسان استفاده می‌کردند، بزرگترین نقطه قوت آن را امنیتش می‌دانستند. تلگرام اولین برنامه‌ای بود که ارتباط کد‌گذاری شده به شکل کامل را معرفی کرد و حتی نوعی از ارتباط را معرفی کرد که در آن قابلیت‌های امنیتی بالایی برقرار است. حتی اگر دانش بالایی از مسائل فنی نداشته باشید، اینکه با ارسال چهار رقم تلگرام شما هک شود کاملا غیر منطقی به نظر می‌رسد. اگر چنین مشکلی وجود داشت، توسعه دهندگان تلگرام به سرعت از آن باخبر شده و با یک به روز رسانی برطرفش می‌کردند. به طور کلی چنین مشکلی می‌تواند حتی تاثیر منفی روی تعداد کاربرها گذاشته و آینده برنامه پیام‌رسانی همچون تلگرام را به خطر بیندازد. با توجه به‌این مسائل مشخص است که اگر در آینده راهی برای هک شدن تلگرام به وجود آید، مطمئن باشید که به سادگی ارسال یک عدد نیست و برای اجرای آن ‌ باید فرآیند پیچیده‌تری را پشت سر گذاشت. روش مطرح شده در فایل صوتی مورد نظر به قدری ساده و دور از واقعیت است که به شما بگویند با پیامک کردن یک عدد، تلفن‌تان هک می‌شود.

تلگرام یکی از امن‌ترین راه‌های ارتباطی است و اگر از لحاظ امنیتی بالاتر از فیسبوک، واتس‌اپ، لاین، وایبر، یا سرویس‌های ایمیل همچون جیمیل، یاهو و‌… یا حتی موارد ایرانی همچون بیسفون، ساینا و‌… نباشد بدون شک کمتر نیز نخواهد بود و اگر بنا به‌این باشد که به امنیت تلگرام شک کنیم بدون هیچ درنگی باید به دیگر شبکه‌های ذکر شده نیز شک کرد. البته بدیهی است که هیچ سیستم الکترونیکی در دنیا غیرقابل نفوذ نیست و هکرهای بسیار متخصص و حرفه‌ای احتمالا قادر به نفوذ به تمام این شبکه‌ها خواهند بود اما موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که هکری که تا این میزان تخصص و قدرت نفوذ دارد چرا باید حاصل تلاش و تخصص خود را به صورت اینترنتی و با قیمت‌های نازل بفروشد یا از جهتی دیگر چرا باید وقت و انرژی خود را روی چنین موارد بی‌ارزشی بگذارد در حالی که می‌تواند با صرف همان قدرت روی شبکه‌ها و هدف‌های بزرگ‌تر، یک شبه سود کلانی به جیب بزند.

در نهایت باید به‌این مسئله اشاره کرد که هر سیستمی ‌در دنیای امروز فناوری قابل هک است اما برای جلوگیری از این موضوع بهتر است از تمام روش‌های جلوگیری استفاده کنید. ساده‌ترین راه ممکن برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلاتی استفاده از راه دو مرحله‌ای تایید تلگرام است. برای این کار کافی‌ست به تنظیمات تلگرام وارد شده و به بخش Privacy بروید. گزینه Two Step Verification را انتخاب کنید تا به مرحله تعیین رمز عبور وارد شوید. رمز مورد نظر خود را وارد کنید. بعد از دومین باری که رمز خود را برای تایید وارد می‌کنید، از شما درخواست Password Hint یا راهنمای یادآوری رمز خواهد شد که در صورت تمایل می‌توانید آن را وارد کنید و در غیر این صورت، بدون وارد کردن حرف یا کلمه‌ای در آن، به مرحله بعد بروید. مرحله بعد باید یک ایمیل معتبر وارد کنید تا در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید، از این ایمیل برای بازیابی آن استفاده کنید. با انجام این کار، مرحله تعیین رمز عبور به اتمام خواهد رسید و از این پس، هیچ روشی امنیت اکانت شما را به خطر نمی‌اندازد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها