کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

مزیت های قانون جدید بیمه شخص ثالث

کدخبر:۲۴۵۲۴چهارشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۱۶۳۸۱۷ بازدید

قانون جدید بیمه شخص ثالث در 66 ماده تنظیم شده و از 29 خرداد 95 برای همه شرکت های بیمه لازم الاجرا شده است.

قانون جدید بیمه شخص ثالث در 66 ماده تنظیم شده و از 29 خرداد 95 برای همه شرکت های بیمه لازم الاجرا شده است. 

مهدی نمن الحسینی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی مهمترین مزایا و محاسن قانون جدید برای بیمه گذاران و بیمه گران را تشریح کرده که به این شرح است. 


تخفیف رانندگان به قوت خود باقی است 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی درباره اینکه گفته می شود تخفیفات بیمه گذاران در قانون جدید نادیده گرفته شده است، اظهار داشت: تخفیف مربوط به بیمه گذارانی که خسارت نداشته اند، همچنان به قوت خود باقی است و در قانون جدید لغو نشده است. نمن الحسینی تاکید کرد: با این حال تخفیف های غیرفنی شرکت های بیمه که به بیمه گذاران بزرگ می دادند، محدود شده است و بیمه گران حداکثر می توانند 2.5 درصد از حق بیمه ابلاغی را به بیمه گذاران تخفیف دهند و بالاتر از این میزان نیازمند مجوز از بیمه مرکزی است. 

وی خاطرنشان کرد: پیشتر شرکت های بیمه اغلب برای جذب مشتریان بزرگ اقدام به ارایه تخفیف قابل توجه به این دست از بیمه گذاران می کردند که این تخفیف غیرفنی سبب رقابت ناسالم در بازار شده بود و قانونگذار به منظور جلوگیری از این دست موارد، الزام مذکور را وضع کرد.

وی هدف دیگر از اعمال این محدودیت را جلوگیری از زیان دهی شرکت های بیمه عنوان کرد و گفت: رشته بیمه شخص ثالث در ذات خود رشته پر سودی برای شرکت های بیمه نیست و این گونه تخفیفات گروهی و غیرفنی می تواند شرکت های بیمه را در پرداخت خسارت به زیان دیدگان دچار مشکل کند. 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی امکان انتقال تخفیفات از یک خودرو به خودروی دیگر را از دیگر ویژگی های این قانون عنوان کرد و گفت: افراد می توانند در زمان فروش خودرو، تخفیفات مربوط به بیمه را برای خود حفظ یا حتی آن را به وابستگان خود از جمله همسر و فرزند منتقل کنند.

نمن الحسینی اظهار داشت: در شیوه قبل، با فروش خودرو، تخفیف بیمه ای فرد نیز به مالک جدید خودرو منتقل می شد و از این منظر فرد دیگر هیچ سابقه تخفیف نداشت اما با قانون جدید، فرد می تواند از مزایای تخفیف نبود خسارت، استفاده کند.


منتفی شدن دریافت الحاقیه بیمه

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی گفت: منتفی شدن دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث در آغاز هر سال آن هم به دلیل افزایش نرخ دیه از دیگر ویژگی های این قانون است و دغدغه بیمه گذاران با شیوه جدید رفع می شود. 

نمن الحسینی ادامه داد: در روال قبلی در آغاز هر سال در صورت افزایش نرخ دیه اعلامی از سوی قوه قضاییه، شرکت های بیمه از بیمه گذاران می خواستند برای افزایش پوشش و سقف تعهدات بیمه گر، الحاقیه بیمه دریافت کنند.

وی افزود: در شیوه جدید در صورت افزایش نرخ دیه، سقف پوشش بیمه نیز به صورت خودکار افزایش می یابد و خسارت به زیان دیدگان بر مبنای دیه سال جدید پرداخت می شود به نحوی که دیگر نیازی به دریافت الحاقیه نیست. 


عادلانه شدن نرخ های بیمه

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی عادلانه شدن نرخ گذاری بیمه شخص ثالث را مزیت دیگر این قانون برای مردم بیان کرد و اظهار داشت: از این پس نرخ بیمه برای اشخاص به صورت یکسان محاسبه نمی شود بلکه عواملی چون سابقه رانندگی پر خطر، نمرات منفی ثبت شده در سیستم راهنمایی و رانندگی و حوادثی که راننده مسبب آن بوده، در تعیین نرخ بیمه اثرگذار است. 

نمن الحسینی اظهار داشت : با این تعریف ، نرخ بیمه برای راننده پر خطر و کم خطر یکسان نخواهد بود و اگر فرد نمره منفی در رانندگی نداشت، حق بیمه کمتری نسبت به رانندگان پر خطر می پردازد.

وی درباره چگونگی دسترسی شرکت های بیمه به سوابق رانندگی افراد و نمرات منفی آنان نیز گفت: در قانون پیش بینی شده است که نیروی انتظامی سوابق نمرات منفی رانندگان را بر مبنای شماره پلاک خودرو دارنده آن در اختیار بیمه گران قرار دهد تا متناسب با آن میزان حق بیمه تعیین شود.


خسارت های زیر 63 میلیون ریال همچنان بدون نیاز به کروکی پرداخت می شود 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی تاکید کرد: مردم بدانند که همچنان در تصادفات زیر63 میلیون ریال بدون اخذ کروکی و گزارش پلیس، خسارت ها به زیان دیدگان پرداخت می شود و در قانون جدید نیز این شیوه به قوت خود باقی است.

ی یادآور شد: چند سال پیش در قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شده بود تا راننده نیز همانند سرنشین خودرو از بیمه خسارت دریافت کند و از این رو بیمه حادثه برای رانندگان وسائط نقلیه نیز پیش بینی شده است. 

نمن الحسینی اضافه کرد: ضمن اینکه در قانون جدید مسبب حادثه نیز می تواند برای تعیین درصد جرح به پزشکی قانونی مراجعه کند.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی ممنوع کردن شرکت های بیمه از اخذ رضایت از زیان دیدگان و پرداخت خسارت کمتر به آنان را از دیگر ویژگی های قانون جدید برشمرد. 


شریک شدن مقصر متخلف حادثه در جبران خسارت 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی گفت: از دیگر مزایای این قانون مشارکت مسبب حادثه در پرداخت خسارت به زیان دیدگان است، به این ترتیب که اگر فردی به خاطر تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی مسبب حادثه ای بود که خسارت آن توسط شرکت بیمه پرداخت شد، بخشی از خسارت را باید بپردازد. 

نمن الحسینی اظهار داشت: در این شیوه بیمه گر خسارت های وارده به زیان دیدگان را پرداخت می کند، اما می تواند به تناسب درصدی از خسارات را از مسبب حادثه بگیرد.

وی اضافه کرد: این ماده از قانون با هدف کاهش تخلفات حادثه ساز رانندگی تصویب شده است تا اگر فرد بخاطر تخلف رانندگی مسبب حادثه شد، در برابر تخلف صورت گرفته پاسخگو باشد.

وی در خصوص برابری دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی یادآور شد: این موضوع در قانون قبل نیز وجود داشت و اعمال می شد که در قانون جدید نیز به قوت خود باقی است. نمن الحسینی اظهار داشت: در قانون جدید، قوه قضاییه مکلف شده است تا نرخ جدید دیه سال آینده را تا 15 اسفند سال جاری اعلام کند تا شرکت های بیمه از اول هر سال جدید بتوانند بیمه نامه را با تعهدات جدید به بیمه گذاران ارایه کنند.

وی تسهیل پرداخت خسارت و جلوگیری از طولانی شدن فرآیند پرداخت خسارت به زیان دیدگان از سوی شرکت های بیمه را ویژگی دیگر این قانون برشمرد و گفت: اگر مدارک پرونده کامل و میزان خسارت بدنی به موجب حکم دادگاه قطعی شده باشد، بیمه گر در صورت تاخیر در پرداخت خسارت به ازای هر روز نیم در هزار بابت تاخیر جریمه پرداخت خواهد کرد.


بیمه ایران موظف به ارایه بیمه شخص ثالث به همه متقاضیان

نمن الحسینی درباره اینکه گفته شده است در قانون جدید، بیمه شخص ثالث در بیمه ایران متمرکز می شود، توضیح داد: اینگونه نیست که نوعی انحصار در بازار بیمه شخص ثالث ایجاد شود بلکه بیمه ایران به عنوان یک شرکت دولتی موظف است به هرکس که متقاضی این بیمه بود، بیمه نامه ارایه کند، در حالی که دیگر شرکت های بیمه که خصوصی هستند می توانند در صورت تمایل با اخذ مجوز از بیمه مرکزی به این حوزه ورود کنند.

وی درباره علت این الزام قانونی گفت: بسیاری از بیمه گران، بیمه شخص ثالث را رشته ای زیان ده می دانند و بر این باورند که این نوع بیمه سوددهی ندارد لذا در قانون اجباری برای فعالیت بیمه گران غیردولتی در نظر گرفته نشده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی یادآور شد: در قانون قبلی همه شرکت های بیمه موظف به ارایه بیمه شخص ثالث به متقاضیان بودند اما اکنون این اختیار به بیمه گران داده شده است که در صورت تمایل ورود کنند و از بیمه مرکزی مجوز بگیرند.

نمن الحسینی اظهار داشت: بیمه های خصوصی به دنبال سوددهی هستند اما بیمه ایران به عنوان یک شرکت دولتی بازوی حمایتی دولت در صنعت بیمه است به این معنی که رشته هایی که دیگر بیمه ها بخاطر زیان دهی حاضر به فعالیت در آن رشته نیستند، این شرکت باید ورود کند تا چتر پوشش های بیمه برای آحاد مردم فراگیر باشد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی همچنین گفت: در قانون جدید برای رفع اختلاف بین بیمه گر و بیمه گذار در خسارت های مالی، ارزیاب خسارت بیمه پیش بینی شده است که این افراد مستقل هستند و مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی دریافت می کنند. 

نمن الحسینی گفت: پیش از این گاهی بیمه گذاران پس از قطعی شدن میزان خسارت بدنی تکمیل مدارک را به تاخیر می انداختند تا پرداخت خسارت به سال جدید موکول شود و از این طریق با افزایش دیه ، خسارت بیشتری دریافت کنند که در قانون جدید جلوی این کار گرفته شده است. 

وی محدود شدن سقف تعهدات بیمه گران درقبال زیان دیدگان خارج از وسیله نقلیه مسبب حادثه را از جمله مزایای دیگر این قانون برای شرکت های بیمه دانست و گفت: پیش از این بیمه گران موظف به پرداخت خسارت به همه افراد زیان دیده خارج از وسیله نقلیه بودند اما اکنون تعهد بیمه گر 10 برابر سقف تعهدات در بیمه نامه است. 

نمن الحسینی حضور چهار نفر از سندیکای بیمه گران ایران را (با داشتن حق رای) در جلسات شورای عالی بیمه که برای محاسبه نرخ نامه حق بیمه شخص ثالث تشکیل می شود را مزیت دیگر این قانون برای شرکت های بیمه بیان کرد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی تشدید حق بیمه برای رانندگان پرخطر را از دیگر مزایای این قانون برای شرکت های بیمه دانست افزود: هرچه تعداد خسارت های پرداخت شده بیشتر باشد، مسبب حادثه باید حق بیمه بیشتری به شرکت های بیمه پرداخت کند. نمن الحسینی خاطر نشان کرد: اگر خسارت وارده ناشی از نقص راه یا نبودن علایم رانندگی و یا نقص وسیله نقلیه باشد، شرکت بیمه می تواند پس از پرداخت خسارت به زیان دیده، نسبت به بازیافت خسارت به نسبت درجه تقصیر که در همه آن در حکم دادگاه مشخص می شود، به مسببان ذی ربط مراجعه کند. ** آیین نامه های مربوطه ظرف یکسال تدوین و تصویب می شود نمن الحسینی یادآور شد: بر اساس ابلاغ صورت گرفته شرکت های بیمه از 29 خرداد ماه ملزم به رعایت قانون جدید هستند. نمن الحسینی افزود: از آنجا که قانون جدید نیاز به آیین نامه ها و دستورالعمل های جدید دارد، براساس ماده 64 همین قانون، آیین نامه های مربوطه حداکثر ظرف یکسال تهیه و به شرکت های بیمه ابلاغ خواهد شد و از این رو می توان گفت که قانون جدید از اوایل سال آینده به طور کامل اجرایی خواهد شد. 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی ادامه داد: با این حال مادامی که آیین نامه های جدید در مراجع ذی ربط از جمله شورای عالی بیمه و هیات وزیران تایید و به تصویب نرسیده باشد، آئین نامه های قبلی در حدودی که مغایر با قانون جدید نباشد، معتبر است و از این رو هیچ وقفه ای در صدور و ارایه خدمات بیمه شخص ثالث بوجود نمی آید. 

نمن الحسینی خاطر نشان کرد: ممکن است در موارد اندکی برخی آیین نامه ها با قانون جدید مغایرت هایی داشته باشد که مصادیق آن در مدت یک ماه توسط بیمه مرکزی شناسایی می شود و در شورای عالی بیمه یا مراجع ذی ربط مورد رسیدگی قرار می گیرد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ن ن ن : 1395/4/217:00:21،
128
26
شریک شدن مقصر متخلف حادثه در جبران خسارت
"نمن الحسینی اظهار داشت: در این شیوه بیمه گر خسارت های وارده به زیان دیدگان را پرداخت می کند، اما می تواند به تناسب درصدی از خسارات را از مسبب حادثه بگیرد."

این یعنی چی؟؟؟
قبلا که فرنشیز می گرفتن از مردم
الان این بند رو هم اضافه کردن
این یعنی بیمه از بار مسئولیت شونه خالی می کنه.اگر من به بیمه پولی می دم برای اینه که مسئولیت مدنی خودم رو به عهده بیمه بگذارم پس معنی نداره ک هبخوام باز بخشی از خسارت رو از جیبم بدم.
مسلما در اکثر حادثه های رانندگی وقتی راننده ای مقصر شناخته میشه تخلفی کرده که مقصر شده پس در هر حالتی بیمه می تونه از این اتفاق سو استفاده کنه و درصدی از خسارت رو از مردم بگیره.
یعنی کلاه بر سر مردم
حسین: 1395/4/219:17:06،
52
26
"از دیگر مزایای این قانون مشارکت مسبب حادثه در پرداخت خسارت به زیان دیدگان است، به این ترتیب که اگر فردی به خاطر تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی مسبب حادثه ای بود که خسارت آن توسط شرکت بیمه پرداخت شد، بخشی از خسارت را باید بپردازد. "

الان این مزیته؟!!؟؟ میشه یکی واضح توضیح بده مزیت این چیه؟ تا جایی که من فهمیدم اگه شما مقصر حادثه بودید چه عمدی (که کسی عمدی تصادف نمیکنه) و چه سهوی، بیمه از پرداخت کامل خسارت سر باز میزنه!!!!
خوب پس دیگه چرا بیمه میکنیم؟
جواد: 1395/4/219:30:25،
49
56
خیلی هم کار خوبیه، شما هرطور خواستی رانندگی کن، جون مردمو به خطر بنداز، بگو پولشو دادم مردم کیلو چنده. اینطور برخوردا لازمه.
حسین: 1395/4/222:44:41،
40
18
آقا جواد
امیدوارم برات پیش نیاد ولی اون روز رو ببین که ناخواسته به یکی زدی و بیمه میگه چون تو مقصری باید پرداخت کنی.
ضمنا در خصوص اون دسته رانندگان روانی که به قصد کشت رانندگی میکنن باید اقدامات پیشگیری انجام داد مثل کنترل راهها با استفاده از دوربین، لغو گواهی نامه افرادی که بیش از حد جریمه شدن و ...
دقت کن که این قانون حتی میزان جریمه یا امتیاز منفی راننده رو هم در مقصر بودن یا نبودنت تاثیر نداده. یعنی فله ای هر کی برای یه بار تو عمرش اشتباه بکنه و منجر به تصادف بشه بیمه از تنها مسولیتی که داره یعنی دادن خسارت چشم پوشی میکنه.
حسین: 1395/4/222:48:16،
33
22
ضمنا دوستان کسی میتونه فیش حقوق نمر الحسینی رو رو کنه؟
همچنین از دوستان کسی توضیح بده که نمر الحسینی اسم ایرانیه یا از برادران لبانانی، فلسطینی یا عراقی هستن که در بیمه مشغول به کارن.
نیما: 1395/4/222:56:07،
27
22
آقا جواد اینطوری ها هم نیست
یک تصادف بکنی بیمه 50 درصد خسارت واقعیش رو می ده بقیش رو باید از جیب بذاری + اینکه کلی الاف بشی
حالا این ماشین بود اگه بزنی به کسی که رسما سرویس می شی و قضیه هیچوقت تموم نمیشه !
م م: 1395/4/317:35:38،
20
21
عجب طرحی مثل اینکه برای پرداخت حقوق های میران بیمه پول کم اوردن
هالو: 1395/4/217:04:46،
68
23
حیلی عالی است البته به نفع شرکت های بیمه گر

ایران اسلامی: 1395/4/217:10:07،
75
25
اوه! اوه! اوه! نوشته بخشی از خسارت را باید مقصر بدهد. یعنی چی ؟! پس بیمه برای چیه؟!برای همینه دیگه که طرف خطا کرد بیمه جبران کند خوب معلومه که اگر خطای راهنمایی رانندگی نباشد تصادف نمی شود. بابا ملت خفت بسه !دیگه باید جلوی این همه بی عدالتی ایستاد.
ملت: 1395/4/323:59:40،
21
26
برو بابا حال نداریم!!!!!
محمود: 1395/4/217:54:16،
42
26
این که دیگه الحاقیه نخوان شد یه چیزی . اصلا الحاقیه از اولش هم یه چیز مسخره و غیر قانونی بود . مثل اینه که مثلا من کاسب امروز جنسمو بفروشم ، فردا برم سراغ مشتری بگم گرون شده بقیشو بده .
فرشاد: 1395/4/219:28:37،
31
20
مطمئن باش پول الحاقیه رو از سال قبل رو بیمه نامه اولیه ازت می گیرن! فکر کن 1درصد اینا جایی بخوابن زیرشون آب بره. امکان اینکه قانونی به نفع ملت تصویب بشه مساوی امکان برخورد یه موجود فضایی با کره ی زمینه! #جدی
لولو: 1395/4/217:54:49،
43
19
نمن الحسینی اظهار داشت: در این شیوه بیمه گر خسارت های وارده به زیان دیدگان را پرداخت می کند، اما می تواند به تناسب درصدی از خسارات را از مسبب حادثه بگیرد!!!!!!این یعنی چی!!پس ما پول مفت داریم که به شرکتهای بیمه بدیم بخورند وخسارت طرف مقابل رو هم خودمون بدیم؟!!!خیلی ادمای خوبی داریم با دوزو کلک ادمو میچاپن حالا بیمه ودولت هم اومده اتو دستشون داده وکمکشون کرده!!اخه این چه قوانینی است؟؟؟؟
یک جهان سومی: 1395/4/218:01:45،
35
22
نمن الحسینی اظهار داشت: در این شیوه بیمه گر خسارت های وارده به زیان دیدگان را پرداخت می کند، اما می تواند به تناسب درصدی از خسارات را از مسبب حادثه بگیرد.
باشه ولی اگر مثلا قرار باشه 20 درصد از خسارت را مقصر دارای بیمه شخص ثالث بدهد باید مبلغ بیمه 20 درصد کاهش پیدا کند وگرنه غیر از این کلاه برداری است و میشود از این بند به دیوارن عالی کشور شکایت کرد و این قانون رو عوض کرد ... مردم بدونید حتی یک نفر آدم عادی از قوانین غیرقانونی به دیوارن عالی کشور شکایت کنه .
من: 1395/4/314:45:25،
18
21
شما یه تصادف بکنی 9 - 8 میلیون خسارت بزنی که با ماشین های جدید رقم زیادی هم نیست, باید حداقل 3 تومنش رو از جیب بدی. یعنی سه سال حق بیمه بدون تخفیف.
مگه مرض داری بری بیمه کنی اونوقت ؟
بابک: 1395/4/219:14:28،
24
23
چقدر باحالم گفتن مزیت های......
آريا: 1395/4/221:31:27،
21
26
نيرو انتظامي كه اجرا نميكنه اصلا.
من رفتم واسه گواهينامه بهم گفتن هنوز بايد تكليف سربازي مشخص بشه.
مقصر: 1395/4/308:20:57،
26
24
آقاي جهان سومي كدام ديوان عدالت؟ اينا كه همه از يك جنسند. تنها راهش اينه كه همه مردم دست بدست هم بدن و بيمه را تحريم كنند. چرا كه در اين قانون حتي مشخص نكرده كه چه بخشي از خسارت متوجه مقصره ؟ بيمه گر مي تونه بگه 99% آن بعهده بيمه گذاره و فقط 1% بعهده خودشه. باين ترتيب هر ساله مبالغ هنگفتي بايد براي بيمه بدي و در قبالش هيچ امنيتي در قبال حوادث نا خواسته نداشته باشي. خوب مگر نه اينگه اسم اين بيمه بيمه حوادثه؟ حادثه يعني چي؟ مگر كسي از عمد كار حادثه ساز انجام ميده؟ مثلا تو جاده داري ميري يكهو لاستيكت مي ترگه شركت بيمه كه تمام سعي شون شانه خالي كردن از زير بار پرداخت خسارته مي تونه بگه كه تو مقصري چرا كه لاستيك نا مرغوب انداختي زير ماشين. آيا اين روش برخورد با ملتي كه هيچ نماينده اي براي دفاع از حقوق خود براي برخورد با تصويب اينگونه قوانين ظالمانه نداره عادلانه است؟
حسن: 1395/4/308:28:42،
25
21
آقاي حسين راست ميگه بهتره ابتدا مليت اين آقاي نمرالحسيني مشخص بشه تا معلوم بشه كه اگر ايراني نيست چرا بايد چنين جايگاهي داشته باشه كه بتونه چنين قوانين ضد مردمي وضع كنه؟
نادان: 1395/4/308:42:44،
21
23
كدام بند اين قانون مزيته و به نفع بيمه گذاره؟ البته حتما ذهنيت قانون گذار مزيت براي شركتهاي بيمه است؟ تمام بندهاي اين قانون جديد بجز بند دخالت بيمه گذار در پرداخت خسارت همان بندهاي غير منصفانه قبلي است مثلا بند انتقال سوابق عدم دريافت خسارت كه با آب و تاب بعنوان مزيت در اين قانون جديد ياد شده از ساليان متمادي وجود داشته خود بنده 20 سال قبل از همين بند استفاده نمودم
شهروز: 1395/4/309:28:26،
19
22
آقا به نظر من اگه اگه مقصر نباشی که خیلی نیاز به بیمه نداری اصلا بیمه زمانی بدرد میخوره که مقصر باشی بعدم فکر کنم این آقا جواد خداروشکر تا حالا تصادف نداشته که گیر تشخیصهای اشتباه عزیزان پلیس بیفته
بدگمان: 1395/4/311:33:32،
20
12
اين بند از قانون اگر خداي ناكرده با زده و بند بين مامورين پليس و بيمه و يا خسارت ديده مواجه گردد موجب فساد گسترده و متضرر شدن بيمه گذاران خواهد شد.
مهدی: 1395/4/313:11:03،
24
20
فرق این بیمه با برچسب عوارض چیه ؟ فقط باید همرات باشه احتملا منافع شرکت بیمه رو دادن به یکی از اقازادهها
علیرضا: 1395/4/409:42:11،
19
22
اگه این قوانین یکسویه رو که فقط به نفع خودشونه رو اختراع نکنن
پس چه جوری حقوق مدیرانشونو پرداخت کنن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل