کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماجرای شکایت شبکه قطری از صدا‌و‌سیمای ایران


کد خبر : ۲۴۴۶۸سه شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۱۵۱۳۴۴ بازدید

شکایتی که از سوی شبکه BEIN اسپورت از ایران به یوفا انجام شده توسط دفتر این شبکه در منطقه خاورمیانه و آفریقایی خود صورت گرفته است.

ffva8fxxswf9w0vods.jpg

شکایتی که از سوی شبکه BEIN اسپورت از ایران به یوفا انجام شده توسط دفتر این شبکه در منطقه خاورمیانه و آفریقایی خود صورت گرفته است.

شبکه BEIN اسپورت قصد دارد به دلیل پخش غیرقانونی مسابقات یورو 2016 از صداوسیما شکایت کند. شکایتی که می‌تواند عواقب زیادی را برای کشورمان به دنبال داشته باشد.

اولین رسانه‌ای که پخش غیرقانونی مسابقات یورو توسط صداوسیما را رسانه‌ای کرد روزنامه الوطن بود. این روزنامه عنوان کرد که به جز ایران، کشورهای چاد و الجزایر و موریتانی هم به طور غیرقانونی اقدام به پخش مسابقات یورو کرده‌اند. شکایتی که از سوی شبکه BEIN اسپورت از ایران به یوفا انجام شده توسط دفتر این شبکه در منطقه خاورمیانه و آفریقایی خود صورت گرفته است. در ادامه به بررسی زوایای مختلف این شکایت پرداخته‌ایم.

در تورنمنت‌های قبلی هر زمان که صداوسیما به دنبال خرید امتیاز پخش تلویزیونی مسابقات بود این کار با استفاده از یک واسطه انجام می‌گرفت. این واسطه هم در بیشتر مواقع کشور روسیه بود. به این صورت که روسیه پخش مسابقات مختلف را برای چهار شبکه خریداری می‌کرد و یکی از شبکه‌های خریداری شده را با دریافت مبلغی در اختیار صداوسیمای ایران قرار می‌داد که این مبلغ کمتر از مبلغ مورد نظر شبکه اصلی بود. این کار نه تنها غیرقانونی نبود بلکه باعث کاهش هزینه‌ها برای صداوسیما هم می‌شد.
اما این بار صداوسیما برای پخش مسابقات یورو ۲۰۱۶ از یکی از شبکه‌های ترکیه‌ای استفاده کرد و این کار بدون اجازه ترکیه‌ای‌ها انجام شد. زیرا آنها حق پخش این مسابقات را تنها برای کشور خودشان خریداری کرده‌بودند. شاید این کار صداوسیما تبعات زیادی داشته باشد، یکی از تعبات آن می‌تواند حذف شبکه‌های ایرانی از روی ماهواره‌ها باشد، ضمن اینکه شبکه BEIN اسپورت می‌تواند علاوه بر شکایتی که به یوفا ارسال کرده شکایتی را هم در فیفا مطرح کند و در صورتی که این اتفاق رخ دهد این شبکه ضرر و زیانش را از درآمدهای ایران در فیفا دریافت خواهد کرد.

پیش از این عنوان شده بود که شبکه قطری تنها حق پخش مسابقات یورو را در خاورمیانه در اختیار دارد، در حالی که این شبکه انحصار پخش مسابقات یورو را در تمام دنیا بر عهده دارد. امیدواریم این مسئله هر چه زودتر ختم به خیر شود و مسئولان صداوسیما با در پیش گرفتن یک راهکار قانونی جلوی این شکایت را بگیرند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها