کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بالاترین رقم قیمت طلا در 3 هفته اخیر


کد خبر : ۲۴۴۶چهارشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷:۵۵۲۵۱۱ بازدید

با افزایش تقاضای فیزیکی، قیمت طلا در بازار جهانی 24 دلار افزایش یافت و به 1260 دلار در هر اونس در روز چهارشنبه رسید.

قیمت طلا در معاملات روز گذشته بازار جهانی روند صعودی خود را ادامه داد و به 1263 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت ثبت شده برای فلز زرد طی سه هفته گذشته است.

طلا در روز سه شنبه با افزایش 27 دلاری نسبت به روز قبل از آن مواجه شد. در آغاز معاملات روز چهارشنبه 3 دلار از قیمت طلا کاسته شد و در حال حاضر هر اونس طلا در برابر 1260 دلار معامله می شود که این رقم نسبت به ابتدای معاملات در روز گذشته 24 دلار افزایش داشته است.  قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون 30 دلار در هر اونس افزایش یافته است.

افزایش تقاضای فیزیکی و عرضه کمتر طلا از سوی صندوق های سرمایه گذاری علت رشد قیمت طلا در روزهای گذشته اعلام شده است. این در حالی است که نشست فدرال رزرو آمریکا برای تصمیم گیری در مورد سیاست محرک اقتصادی در پیش است. این نشست هفته آینده برگزار خواهد شد. فعالان بازار انتظار دارند با توجه به حرکت اقتصاد آمریکا در جهت رشد و انتشار آمارهای حاکی از رونق اقتصادی، سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو تعدیل شود. این تصمیم می تواند به کاهش قیمت طلا منجر شود اما تصمیمات پولی فدرال رزرو و افزایش یا کاهش نرخ بهره نیز بر بازار طلا تاثیر خواهد گذاشت.

یک کارشناس بازار در این باره به رویترز گفت: قیمت طلا در محیطی با تورم بالا می تواند روند رو به رشدی را طی کند.

اما جویس لیو، تحلیلگر بازار طلا گفت: «خوش بینی کوتاه مدت به وجود آمده در بازار بعید است تا هفته آینده ادامه پیدا کند، زیرا احتکار کنندگان طلا احتمالا همزمان با نزدیک شدن آخرین نشست فدرال رزرو در سال جاری میلادی، با احتیاط بیشتری معامله خواهند کرد.قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل نگرانی از تعدیل سیاست خرید ماهیانه اوراق قرضه توسط فدرال رزرو آمریکا، حدود یک چهارم کاهش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها