کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

ترفند جدید چین برای فروش خودرو در ایران

کدخبر:۲۴۴۵۸سه شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۲۶۸۱۷۵ بازدید

کاهش فروش خودرو در سال‌های گذشته حیات بسیاری از خودروسازان جهان را در معرض تهدید قرار داده است. در شرایطی که رقابت نفسگیری ...
ترفند جدید چین برای فروش خودرو در ایران

کاهش فروش خودرو در سال‌های گذشته حیات بسیاری از خودروسازان جهان را در معرض تهدید قرار داده است. در شرایطی که رقابت نفسگیری میان غول‌های خودروسازی جهان برای کسب سهم بیشتری از بازار شکل گرفته، تولیدکنندگان آلمانی، آمریکایی، ژاپنی و چینی هر یک در پی راهکاری برای مقابله با این رکود هستند؛ از یارانه ٢٥٠٠‌ یورویی دولت آلمان به مردمش برای خرید خودرو جدید و سیستم تخفیف کمک‌هزینه خودرو در آمریکا گرفته تا معافیت مالیاتی خریداران در تایلند.

به گزارش ایران جیب به نقل از شهروند، در شرایطی که قطب‌های خودروسازی جهان تزریق منابع مالی را برای فروش بیشتر در دستور کار قرار داده بود، چین استراتژی جدیدی برای فروش بیشتر محصولات خود دنبال می‌کرد. استراتژی فروش ارزان!

قیمت‌های ارزان خودروهای چینی با وجود آپشن‌های متعددشان نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کرد؛ اما در شرایطی قیمت‌های ارزان، مصرف سوخت پایین، استفاده از خودروهای چینی در بازارهای جهانی را سرعت بخشیده بود که در سایه تحریم‌های اقتصادی خودروهای چینی به یکه‌تاز خیابان‌های تهران بدل شده بودند. خودروهایی که با وجود کیفیت پایین، محبوبیت بالایی در میان ایرانیان پیدا کرده بودند. نخست این‌که تحریم‌ها واردات خودرو را از کشورهایی همچون آمریکا، آلمان و فرانسه سخت و در برخی موارد غیرممکن کرده بود. از سوی دیگر کاهش قدرت نقدینگی مردم امکان خرید خودروهای این کشورها را نمی‌داد. در این مدت چینی‌ها که به رواج تب شاسی‌بلند در کشور واقف بودند، با قرار دادن تولیداتی در این طیف توانستند تقاضاهای بسیاری را پاسخ داده و سودهای کلانی را از آن خود کنند.


انعطاف چینی‌ها برای فروش بیشتر

اما حالا با لغو تحریم‌های اقتصادی ورق برای خودروسازان چینی برگشته است. چشم بادامی‌ها که به‌شدت نگران از دست دادن بازار ایران بودند، در ابتدا به ارایه تسهیلاتی برای خرید محصولاتشان رو آوردند. آنها حاضر شده‌اند که با دریافت ۳۵‌درصد از قیمت خودرو به صورت نقد، مابقی قیمت خودرو را به صورت اقساط متغیر از مشتریان دریافت کنند. تحویل‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند و می‌خواهند هر طور که شده دل مشتریان را به دست آورند.

اما رکود حاکم بر بازار ایران سنگین‌تر از تصور آنها بود و ارایه تسهیلات هم کارساز نشد. خودروسازان چینی هم به ناچار به کاهش قیمت محصولات خود روی آوردند. کاهش قیمت و ارزان بودن خودروهای این کشور که در ظاهر بسیار خوشایند بود، اما پشت پرده جالبی داشت؛ پشت پرده‌ای از جنس گرانی قطعات و لوازم یدکی.

در حال حاضر خودروسازان چینی براساس هدف‌گذاری‌ها محصولات خود را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند اما از طرف دیگر با گران کردن لوازم یدکی محصولات سعی در کسب سود بیشتر دارند؛ به‌عنوان نمونه چراغ جلو مزدا ٣ در بازار حدود ٢‌میلیون و ١٠٠‌هزار تومان است؛ اما چراغ ام‌وی‌ام ٥٣٠ که قیمتی حدود ٢‌میلیون و 400 هزار تومان است.


توافق پنهانی خودروسازان و قطعه‌سازان

ابوالفضل خلخالی، عضو هیأت‌علمی دانشکده خودرو در حالی اقداماتی از این دست را ناشی از رکود حاکم بر بازار می‌داند که معتقد است تولیدکنندگان چینی با چنین اقدامی درصدد جبران حاشیه سود اندک خود هستند.

او با بیان این‌که صرف نظر از کیفیت، قیمت خودروهای چینی بسیار مناسب بوده است و به همین دلیل طبقه متوسط ما نیز قادر به استفاده از خودروهای به‌روز هستند، گفت: گمان می‌کنم که توافقی  میان خودروسازان و قطعه‌سازان چینی صورت گرفته است که براساس آن خودروسازان برای کاهش قیمت محصولات خود قطعه را ارزان‌تر از عرف معمول خریداری می‌کنند. در مقابل قطعه‌سازان حاشیه سود خود را از طریق فروش قطعه جبران می‌کنند.

خلخالی اظهار داشت: امروز دیگر مردم تمایلی به خرید خودروهای قدیمی ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند محصولات جدیدتری را خریداری کنند. در این زمینه شرکت‌های چینی بسیار خوب عمل کرده و هر چند ماه یک‌بار محصول جدیدی را با آپشن‌های مختلف راهی بازار می‌کنند.


تب شاسی‌بلند

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، آمار واردات خودرو و البته مشاهدات خیابانی، نشان از هجوم خودروهای به‌اصطلاح شاسی‌بلند به بازارهای کشور دارد. متعاقب این استقبال زیاد، خودروسازان چینی هم در سال‌های گذشته مشغول تهیه محصولاتی در این رده با قیمت‌های پایین‌تری نسبت به محصولات آلمانی، آمریکایی و فرانسوی در سبد محصولات خود بوده‌اند.

او با اشاره به سود بالای شرکت‌های چینی از فروش قطعه در بازار ایران افزود: اقدامات شرکت‌های چینی در بازار ایران در حالی انجام می‌شود که همچنان خودروسازان داخلی اصرار به تولید محصولات قدیمی خود دارند.


واردات اندک قیمت‌ها را بالا برد

در این میان اما فعالان بازار این صنف نظری متفاوت دارند. آنها معتقدند که واردات اندک، دلیل بالا بودن قیمت لوازم یدکی چینی در بازار بوده است. سیدمهدی کاظمی، نایب‌رئیس اتحادیه لوازم یدکی در این‌باره می‌گوید: خودروهای چینی خودروهایی جدید در بازار ایران به شمار می‌آیند که بیشتر آنها با مشکلات فنی اساسی مواجه نشده‌اند. بر همین اساس واردات قطعات خودروهای چینی به صورت محدود در حال انجام است.

به گفته او، قطعه‌سازان چینی در سفارش‌های کم، قیمت‌ها خود را بالا می‌برند تا سود بیشتری را از آن خود کنند. همین امر موجب شده که قیمت قطعه خودرویی که خود ٥٠‌میلیون قیمت‌گذاری می‌شود، بالا به نظر می‌رسد.

این فعال صنفی که معتقد است گرانفروشی در این صنف صورت نمی‌گیرد، می‌گوید که حاشیه عمده‌فروشی لوازم یدکی ٤ الی ١٠‌درصد و خرده‌فروشی ١٠ الی ١٤‌درصد است که با توجه به افزایش تعداد واحدهای صنفی فروش قطعه و تشدید رقابت، امکان عرضه قطعه با قیمت بالا وجود ندارد.

البته این تنها یک طرف ماجراست. چرا که اگر شانس آورده و قطعه‌ای را با قیمت مناسب خریداری کرده باشید، تقلبی یا غیرتقلبی بودن چالش دیگری است که خریداران قطعه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. 

کمبود یا نبود قطعات یدکی اصل در سال‌های تحریم موجب شده که در این مدت نیاز مشتریان با قطعات ساخت چین یا قطعات تقلبی در بازار پاسخ داده شود؛ مشکلی که گمان می‌شد با لغو تحریم‌های اقتصادی برطرف شود. اما گویا اجرای برجام هم نتوانسته پرونده اجناس تقلبی در ایران را ببندد. آن‌گونه که نایب‌رئیس انجمن لوازم یدکی می‌گوید: بر خلاف آنچه تصور می‌شود تحریم واردات لوازم یدکی ایران لغو نشده است و همچنان ناچار هستیم که قطعات خودروهای آلمانی، آمریکایی، ایتالیایی و فرانسوی را به صورت واسطه و از طریق امارات وارد کشور کنیم که این امر قیمت تأمین قطعه‌های خارجی را حداقل تا ٢٠‌درصد افزایش می‌دهد.

او می‌گوید: تولیدکنندگان چینی به خواست تجار ایرانی اقدام به تولید اجناس بی‌کیفیت می‌کنند. بر همین اساس چند بار از آنها خواسته‌ایم که به این خواسته توجهی نداشته باشند؛ اما نباید فراموش کرد که آنها منافع اقتصادی خود را دنبال می‌کنند و خواسته ما برای آنها اهمیت چندانی نداشته است؛ البته در شرایط فعلی تا حدودی قطعه‌های تقلبی در بازار کمتر شده است.


عرضه لوازم تقلبی در دفاتر و منازل

او اظهار داشت: سطح نظارت‌ها بر ١٠‌هزار واحد صنفی فعال در این بخش به‌گونه‌ای است که امکان تخلف در آن چندان وجود ندارد. می‌توان گفت که سطح تخلفات به کمتر از ٥‌درصد اعضای اتحادیه محدود می‌شود. ضمن این‌که بخش دیگری از قطعات تقلبی در منازل یا دفاتر کاری عرضه می‌شود.


واردات لوازم اصل توجیه اقتصادی ندارد

در حالی متولیان این صنف وجود تخلف در میان فعالان این صنف را رد کرده و از حاشیه سود اندک سخن می‌گویند که فروشندگان نظری متفاوت دارند. یکی از فروشندگان لوازم یدکی که عرضه‌کننده لاستیک و رینگ خودرو است، می‌گوید: صرف‌نظر از محدودیت‌هایی که تحریم برای واردات قطعات اصل به‌وجود آورد، فروش لوازم یدکی اصل توجیه خود را از دست داده است. درحال حاضر قطعات تقلبی با چند برابر سود به قیمت قطعات اصل فروخته می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که فروش قطعات اصل توجیه اقتصادی خود را از دست بدهد و فروشندگان لوازم اصلی نیز به فروش قطعات تقلبی گرایش پیدا کنند.

این فروشنده ادامه می‌دهد: سود سرشار از فروش قطعات تقلبی باعث شده که بیشتر فروشندگان خودشان به واردات قطعات خودرو از چین روی آورند؛ به‌عنوان مثال قیمت پمپ فرمان هیدرولیک تندر ٩٠ در بازار به حدود یک‌میلیون تومان نیز می‌رسد. این در حالی است که واردکننده این قطعه را با هزینه‌کرد حداکثر ٢٠٠‌هزار تومان از چین وارد می‌کند و با ٥ برابر سود می‌فروشد.

این فعال بازار لوازم یدکی خودرو درباره تفاوت خرید از نمایندگی‌های رسمی و بازار آزاد نیز می‌گوید: درست است که نمایندگی‌های رسمی مدعی‌اند قطعات اصل را به فروش می‌رسانند، اما شایعه ورود قطعات چینی به خط تولید خودرو در ایران آن‌قدر قوی و تأثیرگذار بوده است که مردم حاضر نیستند در ازای پرداخت هزینه بیشتر به نمایندگی‌ها اعتماد کنند.


فاکتور خرید دریافت کنید

عرضه لوازم یدکی تقلبی که حالا برای بسیاری از مشتریان این بازار دردسرهای زیادی ایجاد کرده است، به عقیده بسیاری از کارشناسان باید از مبادی ورودی کشور کنترل شود. این کارشناسان با اشاره به خطرات استفاده از لوازم غیر استاندارد در خودرو، معتقدند دولت باید با توسعه آزمایشگاه کنترل کیفیت، استاندارد لوازم وارداتی خودرو را مورد بازنگری دقیق قرار دهد. آنها در عین ‌حال به خریداران توصیه می‌کنند در زمان خرید لوازم یدکی حتماً از فروشنده بخواهید با قید مشخصات دقیق قطعه و اصل بودن آن، به شما فاکتور خرید تحویل دهد تا در صورت ایجاد مشکل یا تشخیص تقلبی بودن آن، امکان پیگیری و دریافت خسارت وجود داشته باشد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ttoreight: 1395/4/110:47:05،
115
13
این خبر تکراری نبود احیانأ؟
فرزاد: 1395/4/110:59:13،
106
12
این خبر تکراری و ارقامش هم دروغه و در واقع مقاله بنجل سازان ایرانیه . حالا ماشین چینی هم مالی نیست ولی این قیمتا هم دروغه .
ZAVOSH: 1395/4/111:12:54،
66
9
نمیدونم با این درصد پائین تقلب!!! چرا هر ایرانی قطعه ای برا ماشینش میخره تقلبی از آب در میاد !!!!!
علی: 1395/4/111:18:26،
81
9
چینی ها سود کلان از فروش ماشیناشون نبردن، اونا سودشون از بازار ایران فقط به خاطر تعداد بالا فروختنشونه، سود کلانو آقازاده ای که مجوز واردات انبوه ماشینه چینی دستشه برده جناب، رو هر کدوم چندین برابر داره میدزده...
پرویز: 1395/4/112:18:33،
60
10
مهم نیست که چینی بده یا خوب
تو برو خود را باش
آقای عزیز
برای فروش ماشنهایت که زیر آفتاب و باران در حال پوسیدن است
فقط و فقط
باید بصورت قسطی اقدام کنی
از دم قسط
چند ساله
بدون ضامن
در رهن شرکت
تنها راه پیدا کردن مشتری در این بازار مرگبار
وگرنه نابودین
نابود
علی: 1395/4/113:16:41،
36
30
من خودرو چانگان ایدو دارم سالی دو میلیون داره تو چین ساخته می شه من نزدیک ۱ ساله که دارمش سی هزار تا کار کرده واقعا عالی یه حالا تمام کسایی که این ماشینو ندارن بیان نظر بد یا هرچی دلشون میخواد بگن من آشغال های داخلی رو دیگه نمیخرم با چشم باز خرید کنید به نسبت پولی که دارید اول از اونایی که ماشین چینی دارن بپرسید بعد خرید کنید با آگاهی کامل
لولو: 1395/4/113:48:30،
33
20
اخه عزیز من اگه کیفیت خودروهاشون پایین بود که مردم نمی خریدند!!لا افل ازخودروهای ایرانی خیلی بهترند.
عادل: 1395/4/110:48:43،
75
15
همه ترفند کلاه گذاشتن سر مردم بی گناه ایران را بلدن حتی چینی هااااااااااااااااا
وای به حالمون
شاهین: 1395/4/114:11:45،
23
9
لطفا دقت کنید : چراغ سبز مسولین محترم به ترفند تغییر یافته ، قابل توجه حداد عادل عزیز
رام رام: 1395/4/111:11:35،
49
9
كى گفته ماشين هاى چينى تو ايران ارزونه،
نه آقا بريد سايت كارخونه و قيمت ها را ببينيد و اونوقت قضاوت بكنيد
رضا: 1395/4/111:45:48،
61
22
انتخاب بنده برای خرید خودرو بین بد و بدتر حتما خودروی
چینی خواهد بود به دلیل به روز بودن و امکانات بیشتر و
از نظر کیفیت هم به مراتب بهتر از 405 و پارس و...است.
آرش: 1395/4/111:56:55،
71
14
من لیفان ایکس 50 گرفتم البته نه به خاطر خوب بودنش فقط به خاطر کلاه برداری های ایران خودرو و سایپا. ولی خدیایش تا الان که راضی هستم 2 سال هم گارانتی داره یکبار کولرش ایراد داشت که سربعا با کلی عذر خواهی برام درستش کردن یکبار هم آبپاش شیشه جلوی خوب کارنمیکرد که اونم برام عوض کردن یک ریال هم پول نگرفتن
قیمت قطعاتش رو هم پرسیدم خیلی ارزونه این خبر هم کذب هستش و کار ایران خودرو و سایپا
رضا: 1395/4/114:29:59،
22
21
مبارک باشه سلامتی کار بزنید ولی برای سرویس های دوره ای و تعویض روغن که باید نمایندگی ببرید متوجه میشید چه پولی هر بار بخاطر یک روغن ساده پیاده میشید. همچنین اون موتور تنبل و شتاب افتضاح حسابی راننده رو کلافه میکنه . همچنین بازار دست دوم و در صورت مشتری داشتن ، افت قیمت سنگینشون هم مورد دیگست . اصلا قطعاتش چقدر هست که بخواد ارزون باشه ؟ شما یک قطعه فنیش یا یک مورد تزییناتی مثلا چراغش یا آینه اش رو دیدید که اصلا قیمتش چند باشه ؟! تو بازار لوازم داره ؟! من خودم این موارد و موارد دیگه رو سر ولکسC30 تجربه کردم و دیگه سمت این طور ماشینا نرفتم و نمیرم و اولین و آخرین بارم بود
یه نفر: 1395/4/205:14:35،
13
9
به رضا : سمت این ماشین ها نمیرید ... یعنی چی ؟؟؟
گزینه دیگه هم هست ؟ یا ایرانی بی کیفیت تر و بدتر از چینی و یا لوکس و گران قیمت ژاپنی و آلمانی ؟
کدام گزینه رو انتخاب کردید ؟
شاهین: 1395/4/112:21:43،
38
13
در مورد شیوه جدید خودروهای چینی درست گفتن که خودرو ارزتن ولی قطعات گران در روش فروش قرار دادن
ولی در مورد کیفیت باید بگم بسیاری از خودروهای چینی کیفیتی نزدیک به کره ای پیدا کردن و از ایرانی ها بسیار بهتر هستن
امین: 1395/4/112:22:12،
32
18
به این قسمت توجه کنید:
"خودروهای چینی خودروهایی جدید در بازار ایران به شمار می‌آیند که بیشتر آنها با مشکلات فنی اساسی مواجه نشده‌اند. "
تیکه اولش که اشتباهه ولی اون تیکه دومش که با مشکلات اساسی جدی روبرو نشده اند درسته!
همه میدونن خودرو های چینی الان دیگه از کیفیت قابل قبولی هم برخوردارن! مردم هم عقل دارن! به حرف ایرانخودرو و سایپا هم گوش نمی کنند! ببینن کدوم جنس بیشتر میارزه همونو می خرن.
رامین: 1395/4/112:49:26،
21
31
خودرو چینی بی کیفیت و غیر استاندارد مراقب پول خود باشید
مهدی: 1395/4/112:51:33،
36
36
h30 cross++++++++
رنو ساندرو اتومات-------------
علی: 1395/4/113:25:54،
34
11
خواهشا از این دروغ های تکراری اینقدر نگید ! بابا حرف کیفیت برای شما خودروسازان واقعا گنده است ! شما که توان تنظیم درز درب خودرو را ندارید و درب خودروهاتون بسته نمیشه و ... نیایید حرف از کیفیت و بی کیفیتی خودرو ها بزنید ! همین خودروهای بی کیفیتی که شما اعلام می کنید ، ارزوی کپی برداری شماهاست و چه برسه از کیفیت خودرو حرف بزنید ! اگه اینا بی کیفیت هستن ، پس خودروهای مونتاژی داخل شما که به اسم خودتون تموم میکنید کیفیتش نمره منفی 100 را داره . پس سکوت کنید ، برید یه کاری کنید این 206 با این دیسک و صفحه مزخرف بتونه بدون دود و بو کردن از یه سربالایی خیلی مختصر بالا بره ! خلاصه حرف کیفیت براتون خیلی گنده و بزرگه ............
قاسم ستایش: 1395/4/114:43:48،
29
13
برادر من یه خودروی چینی ام وی ام ۵۵۰ شرایطی خریده خیلی راضیه میگه سگش به خودروهای داخلی می ارزه
قسطی بدون بهره خریدم: 1395/4/115:43:06،
24
12
درست میگه منم دارم واقعا حرف نداره .من عمرا ماشین ایرانی بخرم .
امین: 1395/4/122:17:18،
17
10
اینایی که نخریدن خودرو چینی میگن اشغاله والا ما که سوار شدیم mvm 530 هر جور خواستم تعصبی باشم بگم اشغاله نشد، متاسفانه سگش می ارزه به خودرو ایرانی
ن ن ن : 1395/4/115:04:53،
26
10
قیمت چراغ جلو ام وی ام 530 همین امروز تو یه سایت فروش آنلاین چک کردم 185هزار تومن
موجود هم داشت
اصلا شما فک کن 185 نه 500 توم نباشه قیمتش
تا اون قیمت 4 میلیون و خورده ای ک هایرانجیب نوشته خیلی فاصله داره
چرا آخه دروغ می نویسین
مجید: 1395/4/115:31:04،
18
10
دقیقاااااااااا منم توو اتوکالا سرچ کردم تعجب کردم از ایران جیب با اون خبرش ! از ایران جیب بعید بود ! ایران جیب عزیز دقت کن تا اخبارت زیر سوال نره و ایمان مخاطبینتون به شما از بین نره
مجید: 1395/4/115:27:04،
22
10
شما خودروسازان داخلی عزیز اینقدر ازین چینی ها بد گفتید که وقتی آدم میخره فرضشو میذاره که با چه داستانهای وحشتناکی روبرو میشه و به قول معروف کفشای آهنینشو آماده میکنه میزاره کنار دستش اما هی انتظار میکشه میبینه نه خبری ازون داستانهای وحشتناک نیست که باعث میشه روز به روز بیشتر از خریدت لذت ببری ، ما که رفتیمو یه 315 چینی خریدیم که یه سالی میشه فقط به خاطر اینکه مصرف کننده های جنسای شما به ما نزدیکترن تا شماهایی که اون بالا بالاها رو ابرا سیر میکنید ، وقتی با چشمای خودمون میبینیم که 206 صفر اول صبحی صدای تراکتور میده و میره رو اعصاب صاحبش و طرف ظرف 4 روز به جد قصد فروش داره و قصدشو عملی میکنه (جدی میگم این اتفاق افتاد دقیقا سر 4 روز ) دیگه دلیلی واسه همچین انتخابی نمیمونه ، با این تفاسیر با همه دلهره ای که از خرید یه چینی داشتم فهمیدم یه ماشین چینی هم میتونه بد نباشه.
عبدالله: 1395/4/117:27:15،
15
11
من هم بخاطر ادا بازی ایران خودرو و سایپا و بخاطر اینکه پولم به کره ای نمیرسید 315 خریدم دیروز سه سالش تموم شد توی این سه سال تنها ایرادی که پیدا کرد پمپ کلاچش خراب شد که اونم با گارانتی و بدون هزینه تعویض کردن ماشین راحتیه مخصوصاً توی مسافرت کمتر احساس خستگی دست میده امیدوارم خوانندگان این متن ماشینهای مرغوبتری بخرن هر چند من از این چینی کاملاً راضیم
مسلمان: 1395/4/118:35:53،
18
11
ماشینهای چینی توبازارایران حداقل دوبرابرقیمت چین فروخته میشن.وقتی خودروبصورت قطعات منفصله یاckdواردمیشه قیمت خریدازکارخانه مادر ،،یک سوم،، قیمت همان خودروبصورت مونتاژشده میباشدبادرنظرگرفتن هزینه های گمرک ،مونتاژ،مالیات،
و.....حالا ای مردم خودشماقضاوت کنیدچندبرابرفروخته میشه؟
علی: 1395/4/209:54:54،
18
10
بله کاملا درست می گی ، ولی دلیلش اینه که قیمت های فروش هر محصولی تو ایران از هر برندی ، دستوری هستش و قیمت واقعی نیست ، چون اگه فلان ماشین را به قیمت واقعی بخوان بفروشن ! اون وقت دیگه نمی تونن ماشین های مونتاژی قدیمی بی کیفیت خودشونو با این قیمت های کذایی بفروشن . دلیلش اینه فقط . اون وقت پراید را کی 20 م می خره ، 405 از رده خارج را کی 30 م می خره ، تیبای مندراوردی را کی اصلا می خره !!!! و .... پس دلیلش اینه .......... اینجا باید و حکما گرون بفروشی به مردم !!!!!
رضا: 1395/4/120:12:10،
22
12
من حدود 2 سال میشه که جی 5 اتومات دارم وواقعا راضیم توی بدترین سربالایی با تیپ ترونیک به جد میگم که کمتر ماشینی بود که به محدوده این برسه حتی این شاسی بلندای پر مدعای کره ای وقت کردید یه سر به سایت auto middele east.com بزنین تنها ماشین چینی در اون سایت برند جکه
علی: 1395/4/209:41:30،
20
9
سلام دوستان ، ایشون واقعا درست میگه ، من خودم مکانیک هستم و شرایط ماشین ها را تا حدی میدونم و واقعا اگه تعصب را کنار بزاریم دقیقا این حرف درسته ، ولی مشکل اینه که ما با تعصب به قضایا نگاه میکنیم و تو تصمیم گیری ها مقاومت نشون میدیم ولی واقعیت چیز دیگه ای . من توصیه می کنم برای اینکه بهتون ثابت بشه امتحان کنید . حتما تایید می کنید . حتی تو تصادفات امتحان کنید و تحقیق کنید ، بازم بهتر از خودروهای مونتاژی داخلیه #اکثرا البته
محمدخان: 1395/4/200:50:18،
15
14
در هر کشوری ، تولیدات ملی خود اون کشور در صدر قرار دارند چون قطعات یدکی راحت تر گیر میاد . کار ندارم که چه کیفیتی دارند اما بنظرم خدمات پس از فروش مهمتره . و هیچ خودروی خارجی ای در کشور دیگه نمیتونه باندازه تولیدات خود اون کشور ساپورت بشه .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل