کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در کارخانه های سوسیس و کالباس چه خبر است؟ / فیلم


کد خبر : ۲۴۴۳۷دوشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱:۲۲۲۳۳۷ بازدید

کمتر از دو هفته قبل خبری شوک برانگیز دوباره بحث مصرف سوسیس و کالباس را جدی کرد. خبر را دکتر رستگار رئیس آزمایشگاه‌های مرجع ...

کمتر از دو هفته قبل خبری شوک برانگیز دوباره بحث مصرف سوسیس و کالباس را جدی کرد. خبر را دکتر رستگار رئیس آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو اعلام کرد. او عنوان کرده بود که مطابق بررسی های انجام شده در بخش آزمایشگاهی بخشی از سوسیس و کالبس هایی که که در کارگاه های زیر پله ایی تولید شده اند در تولید خود از مواد غیر مجاز مانند پوست و بافت های غیر مجاز حتی تاج خروس استفاده شده بود.

تولید و عرضه سوسیس و کالباس هایی که در کارخانجات زیر زمینی تولید شده بود موجی از نگرانی‌های جدی درباره مصرف این فرآورده گوشتی را به وجود آورد. برخی از این کارگاه ها توسط دستگاه های مسئول شناسایی و این مرکز تعطیل شدند. اما واقعا در یک کارخانه واقعی سوسیس و کالباس، چه می‌گذرد و آیا آنچه در روند خط تولید رخ می‌دهد، مصرف این ماده غذایی را اطمینان بخش می‌کند؟ واینکه چه نظارتی از سوی مسئولان و دستگاه های بهداشتی بر این مراکز وجود دارد؟ برای اینکه بفهمیم سوسیس و کالباس در یک کارخانه واقعی و نه زیر زمینی چگونه تولید می شود به یکی از این مراکز رفته و گزارشی از روند تولید این محصولات که این روز ها مصرف آنها در جامعه افزایش یافته تهیه کردیم.

در این فیلم توصیه های مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو که مسئولیت مستقیم نظارت بر اینگونه فرآورده را دارند به مخاطب ارائه شده که توصیه می شود در هنگام خرید اینگونه محصولات این موارد را حتما مد نظر قرار دهیم .

توصیه پایانی این است که اگر چه خرید از مراکز مطمئن و محصول سالم مهم است اما باید به یاد داشته باشیم که مطابق نظر پزشکان استفاده از فست فود ها هیچ وقت نباید جایگزین غذاهای اصلی و سنتی شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها