کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

قیمت تمام شده خودرو در ایران 40 درصد بیشتر از دنیا است

کدخبر:۲۴۳۹۹دوشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۴۷۲۴۱۲ بازدید

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر گفت: قیمت تمام شده تولید هر خودرو در ایران به طور متوسط 40 درصد بیشتر از نرم های جهانی است و ...
قیمت تمام شده خودرو در ایران 40 درصد بیشتر از دنیا است

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر گفت: قیمت تمام شده تولید هر خودرو در ایران به طور متوسط 40 درصد بیشتر از نرم های جهانی است و خودروسازان ایرانی 1.5 برابر قیمت تمام شده، محصول خود را به تولید می رسانند.

شهرام آزادی به اقتصادنیوز گفت: منتقدان همواره به خودروسازان کشور فشار وارد می‌کنند که چرا محصولات خود را با قیمت تمام شده بالایی به تولید می‌رسانند اما عواملی که موجب این افزایش قیمت می‌شود را در نظر نمی‌گیرند.

او گفت: محاسبات صورت گرفته نشان می‌دهد که قیمت تمام شده هر خودرو در ایران به طور متوسط 40 درصد بالاتر از نرم جهانی و ارزش واقعی آن خودرو است که این موضوع ریشه در عوامل گوناگونی دارد و مهم‌ترین آن دولتی بودن این صنعت است.

این استاد دانشگاه افزود: مالیات بر ارزش 10 درصدی، مالیات‌های غیر مستقیم، هزینه‌های بیمه‌ای و شماره‌گذاری از یک سو و ازدیاد نیروی انسانی در دو خودروساز کشور و ممنوع بودن تعدیل آنها از سوی دیگر، سبب شده تا هزینه تولید خودرو در ایران بالا رفته و بهره‌وری کاهش یابد.

او گفت: ظرف سال‌های 88 تا 89 در مجموع 1.5 میلیون خودرو را نزدیک به صد هزار کارگر تولید کرده‌اند اما امروز هم که میزان تولید خودرو به زیر یک میلیون دستگاه رسیده همین تعداد کارگر در کارخانه‌های خودرو کشور حضور دارند.

آزادی افزود: وجود خطوط تولید با تیراژ کمتر از 50 هزار دستگاه خودرو در سال سبب شده تا خودروسازان کشور نتوانند از طریق تولید انبوه هزینه‌های تمام شده را پایین بیاورند که این موضوع حتی سبب شده برخی خودروها با ضرر به تولید برسند. 

او گفت: اگر دولت دخالت‌های خود را در این صنعت کاهش دهد و مدیران آن با آزادی عمل و جسارت بیشتری بتوانند به انتخاب محصول و شریک تجاری خود اقدام کنند هم هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد و هم خودرو با قیمت واقعی خود در بازار عرضه می‌شود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ک: 1395/3/3114:16:52،
134
12
وقتی فیش حقوقی مدیرای دولتی اونطورین
خب اینم تعجبی نداره.خودمون میدونستیم
چه کاری میتونین انجام بدین که پایین بیاد؟؟؟؟
محسن : 1395/3/3114:54:36،
77
12
این عضو دانشگاهی کیه که هرهفته دوتا مقاله خودرو میده بیرون!؟
م: 1395/3/3115:03:11،
77
7
در ژاپن یک نفر فکر میکند که نود و نه نفر چگونه کار کنند در ایران یک نفر کار میکند نود و نه نفر فکر میکنند آخرش میشود همین ساخت ماشین 40 سال پیش دو برابر دنیا هزینه دارد
سینا: 1395/3/3115:06:29،
51
7
فکر کنم اگه به فیشهای حقوقی مدیران یه کم دیگه اضافه کنن دلخوشی شون بیشتر میشه و و با تلاش بیشتر میتونن مشکلات رو حل کنن!
یاری: 1395/3/3115:08:48،
38
9
خوب معلومه شرکتهای خودروسازی دولتی و بخور بخور بی حساب و کتاب
بی وسیله: 1395/3/3115:38:13،
26
6
شاید خنده دار باشه ولی همین سراتو اتاق قدیمی سایپا هم برا ارزوست حتی 1600
taniz: 1395/3/3115:57:22،
45
11
40 درصد نصبت به دنیایی که پول کارگرش 10 برابر ماست و نقت و فولاد هم نداره.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه واقعی بدون در نظر گرفتن موارد بالا حساب کنند میشه 300 درصد %%%%%%%%
علی: 1395/3/3116:01:31،
29
8
اقای روحانی تحریمها ظالمانه بود ؟؟؟؟ ایا جلوگیری دستوری از کاهش قیمت دلار و بازگشت ارزش ریال و ارزانی و افزایش قدرت خرید مردم با وجود رفع تحریمها ظالمانه نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انحصار و قیمت سه برابر خودرو و کالاها ظالمانه نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تحمیل گرانی به مردم و حقوقهای 100 میلیونی خودتان و اطرافیانتان و دستمزد 812 تومانی کارگر ظالمانهه نیستتت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
م: 1395/3/3116:59:39،
21
5
لابی خودروسازان تو ایران قدرتمندن
داریوش: 1395/3/3117:09:28،
25
11
تنعا راه حل اینه که
این صنعت رو به نابودی خودروسازی را تعطیل کنند
بجاش سیب زمینی و گوجه بکارند
باور کنین اگر حمایتهای مالی دولت از اینها را بسوی
گردشگری و جذب توریست خارجی و کشاورزی مدرن
سوق دهیم
ایرانی بهتر را میبینیم
امیر : 1395/3/3120:59:15،
16
6
یه مدیر لایق و با تجربه هیچ وقت با ۱۰-۱۵ میلیون کار نمیکنه و در بازار ازاد خیلی بیشتر میتونه درامد داشته باشه باید ۲۰۰-۳۰۰. میلیون بگیره و مشکلی نداره به نظر من ولی نه این مدیران مدیری که در عرض ۱۰-۲۰ سال مثلا ایرانخودرو به سطح هیوندای برسونه نوشه جونش ملیاردها دلار این مدیر ر سال راندمان داره ۱-۲ میلیون دلار هم در سال بگیره مشکل اینجاست که حقوق مدیر لایق و با تجربه میگیره ولی هیچ راندمانی ندارن
سعید: 1395/3/3114:19:21،
60
8
این دو خودروساز باید سهامشون کامل واگذار بشه به خودروسازای بزرگ دنیا و تعرفه ها هم باید صفر بشه تا خودروسازای دیگه بتونن محصولاتشونو در ایران بفروشن اونوخ همین دوتا لگن ساز ببین چه ماشینایی میدن بیرون .
ممل: 1395/3/3114:21:11،
73
9
لطفا فیشهای خودرویی ها رو هم منتشر کنین تا معلوم شه چرا 40% گرون تر از دنیاست
hedayat: 1395/3/3114:24:14،
37
10
قیمت تمام شده بیشتر که چی کمتر هم هست چون انرژی و نیروی کار هر دو ارزون تر هس و برای تکنولوژی هم که به علت قدیمی بودن کمتر هزینه می شه علت گرونی فقط و فقط سوء استفاده از صبر مردم و تیغ زدن اوناست
محسن: 1395/3/3114:25:46،
39
10
خدا خیرت بده
ما هم همین رو میگیم
اگه نمیتونن ارزون کنن خب تولید نکنن
تا ما ماشین با کیفیت سوار شیم
mojtaba: 1395/3/3114:30:34،
24
9
همه چیزمون ازدنیاسره
احمد: 1395/3/3114:39:49،
33
7
وقتی اصرار دارید دربهای کشور را به روی دنیا ببندید و ورود
سرمایه خارجی را به کشور بسته نگه داشتید همین میشود که صنایع فرسوده و محصولات غیرقابل رقابت با مشابه خارجی تولید میشود!!
بهروز : 1395/3/3114:49:21،
40
7
قیمت تمام شده 40 درصد بیشتر - کیفیت 140 درصد کمتر - خدمات پس از فروش n درصد کمتر - قمیت برای مصرف کننده 140 درصد بیشتر از نمونه صادراتی همون مدل به دوستان همسایه - فقط یه سوال توجیه ادامه تولید چیه؟؟؟
a: 1395/3/3115:02:37،
31
7
فقط 40 درصد؟ مطمئن هستید اشتباه نمی کنید؟
قاسم ستایش: 1395/3/3115:20:30،
46
11
این استاد دانشگاه ۱۰٪ مالیات و زیادی کارگرهارو می بینه ولی سهم بنیادها مثل جانبازان و مستضعفان و... و هم چنین سهم بیت رهبری و سپاه پاسداران را نمی بینه به این علت خودرو در ایران گرونه
عجب: 1395/3/3115:23:00،
32
8
ایران جیب عزیزقیمت این قیمت تمام شده نیست که بیشترازدنیاست,بلکه این جیب مسئولین ماست که چندصدبرابر همه دنیاست
رامین: 1395/3/3116:25:24،
18
9
علتعلت اینه که تولید توی ایران کاملا سیاسی هستش چه خصوصی باشی چه دولتی فرقی نمیکنه. بعلت دشمنی با امریکا ما ی کشور منزوی توی دنیا هستیم و به همین خاطر نظام میخواد تولید کننده به هر قیمتی تولید کنه تا بیکاری رو کاهش بده و همه چیز رو فدای رفع بیکاری میکنه. چنتا مثال میزنم یکی همین شرکتهای خودروساز که حاظر به تعدیل نیرو نیستند. تقریبا تمام موائ غذایی ما تا 50 درصد تغلب دارند، شما روغن خوراکی میخری به اسم افتاب گردان کلزا و... درصورتی که اکثرا ترکیبات نفتی هستش، لبنیات هم که همه میدونید ابلیمو هم که مشخص شد فراورده های گوشتی مثل سوسیس و غیره نوشته 70 ،80 درصد گوشت؟؟؟؟؟!! نوشابه ها ، ابمیوه ها و... چرا چون میخواهند هزینه تولید رو به قیمت رفع بیکاری و سلامت مردم پایین بیارند که تولید کننده سود کنه...
محسن: 1395/3/3116:26:12،
18
7
پس لطف کنید حقوقارو 40 درصد زیاد کنید
مراد بیگ: 1395/3/3117:27:55،
15
8
اینا میخوان بیشتر گرون کنن این حرفو پیش کشیدن، با ضرر تولید میکنن. شهر کورهاست انگار این مملکت.
IRAN: 1395/4/105:38:11،
10
7
اگه دولت دستش رو از صنعت خودروسازی بکشه 6 ماه هم دووم نمیارن بابا یه حرفایی میزنی ها !!!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل