کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

توافق بانک‌های خصوصی برای کاهش نرخ سود بانکی

کدخبر:۲۴۳۳۵شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳:۴۱۴۸۹۷ بازدید

رئیس کانون بانک‌های خصوصی در نامه‌ای به رئيس کل بانک مرکزی از توافق بانک‌ها برای نرخ سود سپرده‌های بانکی خبر داد. طبق این توافق ...

رئیس کانون بانک‌های خصوصی در نامه‌ای به رئيس کل بانک مرکزی از توافق بانک‌ها برای نرخ سود سپرده‌های بانکی خبر داد. طبق این توافق، پیشنهاد شده که نرخ سود سپرده‌های یک‌ساله به 15 درصد کاهش یابد.

به گفته کوروش پرویزیان، رئيس ‌کانون بانک‌های خصوصی، مدیران عامل سیستم بانکی کشور در بیستمین نشست مشترک خود در 23 خرداد سال 95 پیشنهاد کرده‌اند که از تاریخ اول تیرماه نرخ سود سپرده‌های مدت‌دار یکساله این بانک‌ها حداکثر 15 درصد باشد و نرخ سایر سپرده‌های کوتاه‌مدت نیز به تناسب این نرخ کاهش یابد.

پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان در نامه‌ای توافق بانک‌ها برای کاهش سود سپرده‌های بانکی را به اطلاع رئیس کل بانک مرکزی رساند.

در این نامه آمده است: «کوشش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت در کاهش نرخ تورم و تدارک زمینه‌های رشد بالنده در اقتصاد کشور مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری را بر آن داشت تا در چارچوب اقتصاد مقاومتی، اقدام و عملی متناسب با سیاست‌های اقتصادی دولت به ‌عمل آورند.»

شورای پول و اعتبار و بسیاری از بانک‌های خصوصی و دولتی تا کنون سکوت کرده و موضع خود در این خصوص را اعلام نکرده‌اند.

خبرآنلاین با اشاره به این سکوت نتیجه می‌گیرد که احتمالا "هنوز اجماع لازم و کافی برای اجرای این تصمیم وجود ندارد."

ظاهرا شورای پول و اعتبار برای تأیید و همراهی با این کاهش منتظر دریافت و بررسی گزارش جامع تحولات اقتصاد کلان است که قرار است یک ماه دیگر ارائه شود.موفقیت این پروژه به همراهی بانک‌های دولتی نیاز دارد و باید دید که این بانک‌ها چه واکنشی نشان خواهند داد.

"سکته مالی احتمالی در نظام بانکی"

سکوت بانک‌های دولتی در شرایطی است که وضعیت شبکه بانکی کشور حساس ارزیابی شده است. نهادهای پژوهشی ایران در گزارش‌های مختلفی تأکید کرده‌اند که "ادامه شرایط فعلی در آینده‌ای نه چندان دور به از هم گسیختگی در این شبکه منجر خواهد شد."

بانک‌ها از سویی به دلیل بالا بودن مطالبات غیرجاری و نامناسب بودن کفایت سرمایه به بدهی‌ها، ناگزیرند تا به هر نحو ممکن به جذب منابع بپردازند و از دیگر سوی نرخ سود بالا از عواملی است که به شدت به ترازنامه بانک‌ها فشار می‌آورد و باید هر چه سریع تر فکری برای آن کرد.اما کاهش سود بانکی این خطر را به همراه دارد که نقدینگی موجود در سپرده‌های بانکی به بخش غیر مجاز اقتصاد سرازیر شود.

وحید شقاقی، اقتصاددان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به همین خطر هشدار داده که در این صورت احتمال "سکته مالی برای نظام بانکی" بالا خواهد رفت.

او می‌گوید: «مقاومت نظام بانکی در کاهش نرخ سود تسهیلات شاید به این علت باشد که نظام بانکی کشور اوضاع چندان مناسبی ندارد و برخی بانک‌ها اکنون با مکش سپرده مسیر خود را طی می‌کنند.»

شقاقی می‌افزاید، در صورتی که بانک‌ها بخواهند سود سپرد‌ه‌ها را کاهش دهند به دلیل عدم ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری این احتمال وجود دارد که حجمی از نقدینگی به سمت مؤسسات غیر مجاز سرازیر شود که این مسئله نظام بانکی را دچار مشکلی جدی خواهد کرد.او راه مقابله با این مشکل را تقویت نظارت بانک مرکزی بر بانک‌های متخلفی که نمی‌خواهند زیر بار نرخ سود تعیین‌شده بروند، پرداخت بدهی 150 هزار میلیاردی دولت به نظام بانکی و ساماندهی سریع مؤسسات غیر مجاز و بازار غیر متشکل پولی از سوی بانک مرکزی ایران دانست.

شقاقی درباره نرخ منطقی برای سود تسهیلات در شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: «وقتی تورم 12 درصد است سود سپرده باید یک تا دو درصد بیش از نرخ تورم یعنی در حدود 13 تا 14 درصد باشد و نرخ تسهیلات بانکی هم با همین مکانیزم باید یکی دو درصد بیش از سود سپرده‌ها باشد و دامنه ‌بین 16 تا 18 درصد برای سود تسهیلات مناسب است.»

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

جواب: 1395/3/2922:06:09،
86
151
من همین 15 درصد رو هم قبول دارم
از بازار بهتره
محسن: 1395/3/2923:11:08،
160
54
تورم الان بالای ۱۰۰ درصده و نون شب ندارن بخورن .مردم.یعنی ماباور کنیم تورم ۱۲ درصده الآن!!!!
هادی: 1395/3/2923:45:18،
53
87
هر بار این حرف و زدم منفی گرفتم؟؟؟
حرف حساب...
سود بانکی باید جوری باشه که اختلاف طبقاتی کمتر بشه...
برای افرادی که:
کمتر از 500 ملیون...بالای 22%
500 تا یک میلیارد... 20%
بالای یک میلیارد...کمتراز 18%
البته ای کاش فقط مشکلات به اینجا ختم میشد...
همه جای اقتصاد ایران مریضه و فساد همه جا شو گرفته...
همه چیز تو این مملکت شده سلیقه ی شخصی...
هر کسی واسه خودش قیمت میده...
هیچ نظارتی وجود نداره...از دولتی ها بگیر تا افرادی که شغل ازاد دارن...
جالب اینجاس همه واسه خودشون شدن مالک و اصلا خدا رو بنده نیستن.
اخه مظلوم کشی و ضعیف کشی تا چه قدر؟؟؟


حرف حساب !: 1395/3/2923:56:26،
62
26
دولت باز يك كار نسجيده كرد!!!! وقتي منابع از بانك خارج بشه به شغلهاي كاذب روانه ميشود چرا كه طبيعت اقتصاد اينه اگر برايش تعريف و برنامه نداشته باشي از اين شاخه به آن شاخه خواهد بود و شاخه هايي كه همگي در شرايط كنوني سربار جامعه و تورم زا هستند مثل طلا و ارز و مسكن و كالاي قاچاق و ...

اگر دولت مسير توليد و رونق اقتصادي در بخش كشاورزي - صنعت - گردشگري - دام پروري و شيلات و صنايع دستي و كالاهاي ارزش افزوده براي كشور را تسهيل و رونق ندهد منابع به جاي سرازير شدن در توليد در شغلهاي كاذب و زود بازده ( بمعني غلط آن يعني سود هاي كلان يكشبه ) روانه خواهد شد و بجاي توليد كالا و صادرات و كيفي سازي در مسير نادرست قرار خواهد گرفت و نبايد منابع بسرعت و بدون برنامه از بانكها خارج شود تا مادامي كه افراد با تمايل شخصي و فرصت انتخاب سرمايه گذاري صحيح به آرامي صورت گيرد تا تنش ساز نشود . من الله التوفيق
ناشناس: 1395/3/3000:07:46،
67
38
اقای روحانی از یک طرف ارزش پول مردم را با جلوگیری از کاهش قیمت دلار حتی بعد از رفع تحریمها و افزایش درامد نفتی پایین نگه داشته اید و به شدت مردم را بی پول و قدرت خریدشان را پایین اورده اید حالا می خواهید سود همین پول بی ارزش شده را هم کنید بعد هم یارانه مردم حذف بعد هم افزایش قیمت بنزین بعد هم افزایش اجاره بها و رهن........مطمن باشید با ادامه این روند سال 96 مردم به شما دیگر رای نخواهند داد..
سئوال: 1395/3/3000:29:27،
57
37
بر اساس چه مبنایی تورم بالای 100 درصد هست؟!!!!
الان از پارسال اکثر کالاها یعنی دو برابر شدن؟
رضا: 1395/3/3001:22:08،
62
32
تنها راه خروج مملکت از رکود :::
1- افزایش ارزش ریال
2-افزایش قدت خرید مردم یعنی مصرف کننده

والسلام و التماس تفکر برای تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید
واقع بین: 1395/3/3001:31:28،
48
29
منکه همین امروز پولم رو از حسابم بیرون کشیدم
عباس آقا: 1395/3/3003:32:48،
36
61
پايين بودن نرخ سود بانكي به نفع همست ...



تمام كسايي كه از بيكاري و حقوق پايين ناله ميكنيد، دليلش همين بالا بودن سود بانكيه ...



تمام نقدينگي تو بانك ها بلوكه شده و گردش مالي وجود نداره. بايد سود بانكي كم ميشد يا تورم زياد كه فعاليت اقتصادي به صرف باشه



قبلا ١٥ يا ٢٠ درصد سود تو هر شغلي به صرف بود ولي تو ان چند سال چون به عده اي سودهاي ١٠٠درصدي و بيشتر بردن ديگه هيچ كاري براشون صرف نداره
محمد: 1395/3/3005:40:38،
56
28
خدا لعنتتون کنه!! ... هر چقدر سود رو کمتر کنید، نقدینگی مردم هم کمتر میشه و قدرت خرید پایینتر میاد و رکود عمیقتر میشه ... حالا هی سود رو کم کنید.
طهماسب: 1395/3/3010:05:31،
49
30
واقعیت رابرای شما مردم مظلوم ایران بگم :
5 سال قبل که شعارهای سودهای 27 درصد آغاز شد
گام اول نقشه برای جمع آوری پولهای مردم بود
وقتی این کار انجام شد
مردم پولی برای کاری خاص نداشتند
بنابراین مسکن اولین ضربه را خورد و در رکود رفت
این آقایان هم با پول مردم زمینها و خانه ها و هتلها و ...
خریدند و ساختند
اما گام دوم نقشه
بعد از چند سال حالا میخواهند بهره برداری کنند
سودها را کم میکنند تا نقدینگی به سمت مسکن برود و آنها املاک خریداری شده را با سودهای کلان حاصله از پول مردم بفروشند
ببینین چه بازی وحشتناکی با ما میکنند
پوريا: 1395/3/3010:06:06،
30
30
نرخ سود اگه 15% باشه با اشتهاي بانك ها سود تسهيلات 5% بالاتر يعني 20% خواهد شد و تورم 12 تا 13%(البته اسمي)
موضوع خوبيه البته اگه پايه درست باشه يعني تورم واقعي نه ابلاغ شده از طرف دولت.
در غير اينصورت پول ها به مسير ارز و طلا و خونه خواهد رفت.
جواب کارشناس هادی: 1395/3/3010:56:21،
39
36
فکر میکنم کسایی که تو راس کارن هم در حد شما درک دارن که اوضاع مملکت اینه

یعنی با این طرح شما اونی که بالای میلیارد سرمایه داره اینقدر شعور نداره که سرمایشو خورد کنه بذاره تو بانک؟

خیلی مواظب خودت باش داداش
ممل: 1395/3/2922:08:12،
138
39
حتی اگر سود را به صفر برسونید ما سرمایمونو تو صنعت ورشکسته نمیاریم اینو تو گوشتون فرو کنید
باربد: 1395/3/2922:09:40،
35
49
به نظرتون با پول نقد 500میلیون چیکار میشه کرد.
مهدی: 1395/3/3000:27:42،
65
46
برو بانک قوامین سود 22% بگیر
سعید : 1395/3/3003:03:34،
31
29
قوامین که الان 18 درصده یحتمل 15 درصدم اجرایی میکنه چون پارسال بالای 100 تومنو 27 درصد میداد هی سودو کم کرد اخرین بارم که توافق کردن بکنن 18 درصد درجا اجراش کرد این 15 رو هم حتما اعمال میکنه.
جواب به باربد: 1395/3/3008:33:04،
25
33
خبر قبلی نوشتی 750 میلیون داری حالا نوشتی 500 میلیون؟!!!


500 میلیون رو بزار بانک با سود 15% میشه ماهیانه 6 میلیون تومن...


مالیات و عوارض و... هم نداره سود کاملا خالص و بدون زحمت و تلاش..............
.
رضا: 1395/3/2922:11:48،
115
43
100تومن پول دارم .به محض اینکه کم بشه میکشم بیرون و میزارم تو خونه ولی توبانک نباشه بهتره.اگه همه پولاشونا خارج کنند دهن اینا صاف میشه و دیگه لوودگی راکنارمیزارند
جاسم: 1395/3/3000:20:46،
32
50
مگه خانه 100 هم پیدا میشه ؟؟

حتما منظورت ماشین چینی است نه خانه !!
کریم: 1395/3/3001:19:33،
62
30
مسکن مرده چون کسی نمی تونه بخره .............
نا آشنا : 1395/3/3104:05:18،
33
33
فکر کنم منظورش اینه که میزاره تو خونه نه باهاش خونه بخره شما دوستان اشتباه فهمیدین
محسن: 1395/3/2922:21:44،
70
36
تورم الان بالای ۱۰۰ درصده و نون شب ندارن بخورن .مردم.یعنی ماباور کنیم تورم ۱۲ درصده الآن!!!!
کیارش: 1395/3/2922:28:30،
75
39
بانکهای خصوصی ورشکسته اند !
وحيد: 1395/3/2923:16:19،
50
30
بانك هاي دولتي وضعشون خرابتره
نیما: 1395/3/2923:42:25،
51
26
کلا 3 تا بانک دولتی هست بقیه همه خصوصین
سلمان: 1395/3/2922:28:32،
72
27
کاملا مشخصه، دلشون برای کشور و نظام پولی و... نسوخته! دیدن شرایط کاملا رکودیه،بورسم داره هی سقوط میکنه! و تنها کار بانکی فعلا جواب میده! نرخ سود را بیارن پایین،پنج درصد سودی که تاحالا میدادن را میزنن به جیب مبارکشون، مردم هم در شرایط فعلی گزینه ای برای سرمایه گذاری ندارن...
هرکس به فکر خویشه!!!
امیرعلی: 1395/3/2922:29:26،
57
25
کاهش نرخ سود تسهیلات؟ شوخی می کنید..
دوستان اینا سپرده 18 درصد رو کردن 15 درصد و پشت پرده مابه اتفاوت رو واریز میکنن بابت مالیات سپرده..بی سر و صدا..شما یک درصد فکر کن اینا از مالیات سپرده بگذرن
علی: 1395/3/2922:30:54،
83
32
چه مملکتی که چرخش با پایین اومدن سود بانکی میچرخه…پس پول نفت و غیره………مملکت کجا خرج میشه ؟؟؟
رضا: 1395/3/2923:05:26،
67
31
با سلام
مردم از زیاد بودن سود سپردها ناراحت نیستند ……..
مردم و صنایع از زیاد بودن نرخ سود تسهلات ناراحت هستند چرا که هر بانکی هر رقم دلش می خواهد عمل می کند ……..
اگر رییس بانک مر کزی و بانک های مثلا داوطلب قدرت دارند اول نرخ تسهلات را کم کنند بعد سراغ سود سپردها برود و گرنه همه کار های شماها ضربه به اعتماد و شعور مردم و نیز سپردهای مردم است. شماها در چندین ماه گذشته سود سپردها را بارها کم کرده ای ولی هیچ اثری روی نرخ تسهلات نداشته است…

التماس تفکر
کریم: 1395/3/2923:05:41،
84
29
تا قیمت دلار و ارز نیاد پایین هیچی درست نخواهد شد.اقتصاد ایران توان دلار 3500 تومانی رو نداره
اشكان: 1395/3/2922:32:33،
70
27
شب و روز تمام فكر و ذكر يه عده شده فقط كاهش سود بانكي به اسم كارشناس بدون توجه به واقعيت ها كه كاملاً مشخص است از اين سود بسيار ناراحتند و دارايي خودشان در ملك مرده و نابود شده است
سعید : 1395/3/2922:36:48،
37
44
اینم از سود بانکی ببینیم مسکن رونق میگیره یا نمیگیره.
علی: 1395/3/2922:44:35،
46
79
سلام. چه خوشمون بیاد چه بدمون بیاد سود بانکی مخربه.دوستان عزیز به فکر منافع زودگذر نباشید. هر کارخانه ای که تعطیل بشه هزاران کارگر بیکار میشوند و اگر هر خانواری متوسط 4 نفر در نظر بگیریم ببینید چه تعداد انسان زندگیشون بخطر میفته
مصطفی: 1395/3/3000:11:52،
49
34
دوست عزيز حرف شما متین ولی تویه بازار پکیده کی میاد ریسک کنه سرمایشو بیاره توبازار ورشکسته
علی: 1395/3/3002:34:07،
26
33
تو درست میگی هممون درست میگیم ولی داداش تا صنعتی رونق نداره چه وام بدی چه ندی نداره.از طرفی سودو کم کنن سرمایه ی ذادن وام به تولید کننده کم میشه.
رضا: 1395/3/2922:47:04،
61
24
تا قیمت دلار و ارز نیاد پایین هیچی درست نخواهد شد.اقتصاد ایران توان دلار 3500 تومانی رو نداره
عباس آقا: 1395/3/2923:06:44،
58
34
چجوري داداش به اين نتيجه رسيدي !!؟؟؟؟؟

تنها راه خروج از ركود، خروج از برنامه اقتصاد انقباضي است و بايد تورم برگرده به ١٥ تا ٢٠ درصد ... دولت روحاني بايد نقدينگي به بازار تزريق كنه اما به خاطر انتخابات سال آينده ريسك همچين كاري نميكنه ....

تا قبل از انتخابات سال آينده ركود متاسفانه باقي ميمونه ...
کریم: 1395/3/2922:47:17،
41
23
با سلام
مردم از زیاد بودن سود سپردها ناراحت نیستند ……..
مردم و صنایع از زیاد بودن نرخ سود تسهلات ناراحت هستند چرا که هر بانکی هر رقم دلش می خواهد عمل می کند ……..
اگر رییس بانک مر کزی و بانک های مثلا داوطلب قدرت دارند اول نرخ تسهلات را کم کنند بعد سراغ سود سپردها برود و گرنه همه کار های شماها ضربه به اعتماد و شعور مردم و نیز سپردهای مردم است. شماها در چندین ماه گذشته سود سپردها را بارها کم کرده ای ولی هیچ اثری روی نرخ تسهلات نداشته است…

التماس تفکر
رضا: 1395/3/2922:47:38،
67
32
اینم یه نوع دزدی جدیده
شما به بانک ها پول بدی بهت 15 درصد سود برمیگردونه بانک به تو پول بده تو باید 23 تا 30 درصد سود برگردونی
در مورد وام های مسکن که میشه 2 برابر سود + اصل وام
شما اگر لیاقت اون حقوق میلیاردی رو داری کاری کن سود تسهیلات کم بشه
کارمند بانک خصوصی: 1395/3/2922:50:19،
39
77
مردم عزیز
هر چی میخواهید به بانکیها گیر بدهید اما یکی از راههای نحات اقتصاد همین کاهش سود سپرده هاست. بخدا ما هم تو بانکها سپرده داریم و سود می گیریم. تو بانک خصوصی از این خبرا نیست. قسم بخورم که ما آخر سال یه ریال پاداش نگرفنیم. اقتصاد ما به جراحی بزرگ نیاز دارد و آن هم با کاهش نرخ سود بانکی، تازه شروع می شود.
بخدا قسم ما هم بی وجدان نیستیم. هر چی وضع مردم بهتر باشه ما هم خوشحال میشیم وقتی شما پول نداشته باشید ما هم وضعمون بدتر میشه. به چهار تا مدیر میلیونی بگیر نگاه نکنید وضع ما کارمندها همچین تعریف نداره. ولی خدا رو شکر. از داده و نداده خدا راضی هستیم.
هدفتون از زندگی یاتون نده.
علی: 1395/3/2922:52:40،
37
77
باید سود بانکی بیاد پائین. تولیدکننده ها چه گناهی کردند که کارآفرینی کردند؟فلانی میاد میگه کیفیت رو ببرند بالا خوب جناب اگه شما میتونید بسم الله.فقط بلدیم حرف بزنیم.من خودم منتقد ایران خودرو هستم اونم بخاطر دولتی بودنش ولی همونم تعطیل بشه از زلزله بم بدتر میشه اوضاع.یک کم روی حرفم تفکر کنید. کارخانه های خصوصی که طرف عمرشو و سرمایشو گذاشته و داره ورشکست میشه چیکار کنه؟سود تولید از سود تسهیلات پائین تره ولی باز یه تعداد دارن نون میخورن.شما اگه فردا بهت بگن بیکار شدی چیکار میکنی؟؟؟دوستان عزیزم سود بانکی خیلی مخربه و افکار جوان و خلاق رو بسمت بازی با پول و خلق پول از پول میبره و این یعنی نابودی ذهن کارآفرین.
امین: 1395/3/2922:54:23،
45
33
همینو کم داشتیم! تو این مملکت فقط رو بانکها میشد حساب کرد اون هم دارن ورشکست می شن! پاشم برم پولمو وردارم یه چیزی بخرم تا ورشکست نشدن!
Vahid : 1395/3/2922:55:53،
57
21
اینا سود سپرده ها رو میارن پایین نه سود تسهیلات
ماهان: 1395/3/2923:00:49،
83
16
فقط من يه كلمه ميگم
اقاي احمدي نژاد تو مناظرش به اقاي كروبي گفت تورم ما خيلي پايينه زير ١٠درصد
كروبي فقط يه چيزي گفت
گفت نن جون منم ميدونه الكي داري ميگي ميره گوشت ميخره هر روز گرونتر از ديروزز.
ميدوني يعني چي!!!!؟
يعني مملكت رو عدد ميچرخه نه رو واقعيت
ما كه بدمون نمياد كار رونق ميگيره ولي مني كه ميترسم از اين بازار ايا درسته سود رو كاهش بديد.
يعني مشكل اين بوووده، بخدا من جووونم از زندگى خسته شدم
افسرده شدم همش دروغ همش استرس .
خدا هم ديگه باما قهر كرده
خدا ازتون نگذره كه راه رو اشتباه رفتيد و مردم رو به بيراهه كشونديد.
وحید یوسفی: 1395/3/3000:31:42،
33
17
انشالله که هر چه زودتر نظام بانکی هم سکته مغزی و قلبی رو با هم تجربه کنه و دچار ورشکستگی بشود. انشالله به حق ماه رمضان همینگوته خواهد بود
1: 1395/3/2923:08:21،
62
30
این بانکیهای نزول خور باید زود تسهیلات رو پایین بیاورند که تولید راه بیافتد نه اینکه فقط دنبال سود خودشان هستند مردم فقط نفرینشان کنید
محمدرضا: 1395/3/2923:57:49،
43
25
همه این حرفها به کنار. فقط یه کلمه میخوام بگم.
تورم ۱۲% دروغی بیش نیست.
خودشونم میدونن.
سود سپرده رو هم دارن کم میکنن از اونور مالیاتهای شنگین دارن میبندن همه کسبه تو این رکود دارن گریه میکنن. خیلی راحت میگن اگر در نمیاری ببند برو بشین خونت.
قدیم مالیات رو قسطی میکردن ، کم میکردن اگر واقعا میدیدن طرف داره راست میگه.
فقط خدا کمکمون کنه. الهم عجل لولیک الفرج.
این بود تدبیر و امید؟!
رضا : 1395/3/3000:00:30،
44
38
دولت روحانی هم متخصص خرابکاریه فقط
مجید: 1395/3/3000:25:39،
38
31
دولت میخواهد با اوردن پایین سود به داد مسکن وایران خودرو وسایپا برسد که خیلی در اشتباه است که کار بسیار خطر ناک است بنده کارشناس ارشد اقتصاد هستم در شرایط کنونی سود20درصد منطقی است والسلام $$$$$$$
سهراب: 1395/3/3000:45:43،
36
25
اگه راست میگین سود تسهیلاتی که میدین کم کنین که نزدیک 30 درصد هست
سینا: 1395/3/3000:51:51،
35
26
بهترین کار برای این مردم دوره زمونه سرمایه گذاری تو بانکه اونم با سود22درصدی من خودم به شخصه میگم تا وقتی 22درصدی باشه میزارم200تومنم بمونه همینکه زیر20بره کورخوندن میرم یه ماشین سنگین میخرم میرم تو کارش حداقلش ماهی 12مبلبون درامدشه
همین چند روز پیش امار حقوق صدها میلیون تومانی کله گنده ها مشخص شد اونا حالشو ببرن ما ضررشو خخخخخخخ ادم بدبخت شاخ و دم نداره که بدبخته دیگه خخخخخخخخخخ
محمدرضا: 1395/3/3001:23:55،
31
26
یه کم از زمونه عقبی شما؟! الان که ۱۸ هست . از پس فردا ام ۱۵. خخخخ
صدای مردم ایران: 1395/3/3002:40:37،
42
38
برید دلار بخرید.همین
حسین : 1395/3/3003:23:46،
40
20
سود بانکی رو کم میکنن که سرمایه ها رو بازار برن ولی موسسات اعتباری همه برنامه ها رو بهم زدن زور دولت هم بهشون نرسیده مثل اینکه خیلی گردن کلفتن
اتابک: 1395/3/3008:19:50،
44
31
متاسفم ... برای این دولت فقط همین.!!!
شاهین: 1395/3/3008:32:04،
29
29
دوستان الان کدوم بانک رو میشناسید که نرخ سود بالای 18% بده لطفاً معرفی نمایید.
عارف: 1395/3/3009:28:37،
28
30
بانک آینده 19% میده
ابی: 1395/3/3009:11:56،
32
28
امیدوارم کاهش نرخ سود بانکی تورم رو واقعا پایین بیاره
مسعود: 1395/3/3009:28:07،
29
32
پولاتونو ببرین قوامین چون قوامین سودشو کم نمی کنه
علی: 1395/3/3013:39:57،
30
34
ینی تورم 12 درصده؟؟؟؟؟؟؟
نسرین: 1395/3/3014:01:46،
33
24
دولت اول یه فکری برای چند نفر بیکاری که در هر خانواده هست بکنه و بعد برای بدبخت کردن خانواده هایی که باچندر غاز سود سپرده دارن امرار معاش میکنن نقشه بکشه.
حمید: 1395/4/115:25:10،
26
28
دوستان این 5% که کم میشه میره رو حقوق حضراتی که تو اون جلسه بودند. کلا پاداش و کارانه مدیران محترم بانک میشه.
اون دوستانی که فکر میکنند با کاهش سود سپرده قراره ایران گل و بلبل بشه در اشتباهند. این آقایان اگر به فکر منافع مالی و اقتصاد کشور بودند در همین جلسه تصمیم میگرفتند نرخ سود تسهیلات را هم کاهش بدهند. پس قصدشون اینه که پول بیشتری را به جیب بزنند.
دیگه قبحشم ریخته همه هم میدونند که مدیران بانکهای خصولتی دهها و بلکه صدها میلیون حقوق می گیرند.
فقط وای بر مردم!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما