کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت

خودروهای چيني آماده خداحافظي باشند

کدخبر:۲۴۳۰سه شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱:۱۸۹۱۷۵ بازدید

وضع تحريم‌هاي بين‌المللي در چند سال گذشته عليه كشورمان براي هركس كه آب نداشت براي چيني‌ها نان داشت.
خودروهای چيني آماده خداحافظي باشند

وضع تحريم‌هاي بين‌المللي در چند سال گذشته عليه كشورمان براي هركس كه آب نداشت براي چيني‌ها نان داشت. آنها از غيبت برندهاي معروف در حوزه‌هاي مختلف صنعتي كشورمان استفاده كردند و كم‌كم در حال تسخير بسياري از اين بازارها هستند. يكي از حوزه‌هايي كه چشم بادامي‌ها مايلند هر روز حضورشان را در آن تثبيت كنند بازار خودرو است. در سال‌هاي اخير يكي پس از ديگري برندهاي اروپايي زير فشار دولت‌هاي شان بازار خودرو ايران را ترك مي‌كردند و رفتن آنها همانا و سرعت گرفتن ورود خودروهاي چيني به بازار همانا.

خيابان‌هاي كلانشهرهاي كشور ديگر كم‌كم در حال عادت كردن به رفت و آمد اتومبيل‌هاي خارجي هستند كه قيمت‌‌شان گران اما كيفيت‌شان در حد همان خودروهاي درجه دوم ساخت داخل است. شاسي بلندها و لوكس‌هاي چيني شايد براي چند صباحي بتوانند عطش لوكس سواري ايراني‌ها را بخوابانند اما طولي نمي‌كشد كه از ريخت مي‌افتند. 

پس از توافقات ژنو 3، اما انگار ورق در حال برگشتن است. موضع گيري‌هاي مسئولان صنعت خودرو فرق كرده و مهم‌تر از همه اينكه برندهاي معتبر خارجي مانند رنو، پژو، بنز و حتي خودرو سازهاي آمريكايي مانند جنرال موتور اعلام آمادگي كرده‌اند به بازار ايران باز گردند. اعلام آمادگي‌اي كه از نظر مسئولان دولتي و صنعتي كشور مان به لحظه شماري هم تعبير شد. اما سوال مهم اينجاست كه بعد از برگشت اين برندهاي اروپايي سرنوشت تازه واردهاي چيني چه مي‌شود. آيا چيني‌ها بايد براي وداع زود هنگام با بازار خودرو كشورمان آماده شوند؟ «تهران امروز» اين مسئله را با كارشناسان بخش خودرو و نمايندگان مجلس در ميان گذاشته است.

رقابت در بازار چيني‌ها را از پا در مي‌آورد

احمد نعمت‌بخش دبير انجمن خودروسازان در اين باره مي‌گويد: در نخستين همايش بين‌المللي صنعت خودرو،نماينده‌هاي برندهاي معتبر خارجي از جمله رنو و پژو از توافقات هسته‌اي انجام شده ابراز رضايت كرده و منتظر هستند كه كاهش فشارها از سوي دولت‌هاي شان به آنها ابلاغ شود تا به بازار برگردند. 

او مي‌گويد: با فضاي ايجاد شده پيش‌بيني مي‌كنيم كه شركت‌هاي بزرگ اروپايي براي سرمايه‌گذاري در صنعت خودرو اعلام آمادگي خواهند كرد و اين هيات مديره شركت‌هاي خودرو ساز هستند كه براي انتخاب هر يك از اين شركت‌ها تصميم‌گيري مي‌كنند.

 انجمن و وزارت صنعت، معدن و تجارت دخالتي در اين زمينه نخواهند داشت فقط يكسري استانداردها را از جمله داشتن استاندارد 51 گانه ايمني اروپا يا توليد بر اساس استاندارد يور 4 و... اعلام مي‌كنند. شركت‌هاي ايراني بايد تلاش كنند يك قرارداد منصفانه و برد- برد را با شركت‌هاي خارجي تنظيم كنند. در اين ميان يكسري فاكتورها از جمله كيفيت و خدمات پس از فروش نقش مهمي دارد و قاعدتا تقاضاي بازار هم يك فاكتور مهم است. با مجموع اين شرايط مي‌توان پيش‌بيني كرد با ورود برندهاي مطرح اروپايي شركت‌هاي ايراني مجبور مي‌شوند در همكاري با شركت‌هاي چيني تجديدنظر كنند و اگر منافع‌شان تامين نشود به همكاري شان با آنها پايان دهند.

 با در نظر گرفتن عمكرد چيني‌ها در اين مدت پيش‌بيني مي‌شود با ورود مجدد اروپايي‌ها به بازار كشور اگر خودروهاي چيني كل بازار را از دست ندهند سهم‌شان به شدت كاهش خواهد يافت، چرا كه آنها قادر نخواهند بود يك رقابت آزاد با اروپايي‌ها داشته باشند. ضمن اينكه ما بر اساس افق 1404 بايد در حوزه خودرو به 5 پلتفرم جديد برسيم كه سه پلت فرم خارجي و دو پلتفرم داخلي است. بر اساس هر كدام اين پلتفرم‌ها هم بايد 5‌خودرو توليد شود و اين يعني توليد 25 خودرو جديد. ما براي رسيدن به اين اهداف به همكاري برندهاي معتبر جهاني نياز داريم. متاسفانه غير از خودروهاي بعضا بي‌كيفيت، يك مشكل مهم ما ورود قطعات يدكي چيني بي‌كيفيت است كه با رفع اين محدوديت‌ها انتظار داريم اين مشكل حل شود.

چيني‌ها مجبورند در سياست‌هاي شان تجديدنظر كنند

محمدرضا نجفي‌منش عضو هيات مديره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌هاي خودرو هم به تهران امروز مي‌گويد: برندهاي مطرح اروپايي با پاي خودشان از صنعت خودرو كشور نرفته‌اند. رفتن شان تحت فشار دولت‌هاي شان بوده و با باز شدن فضا به شدت مايلند كه به بازار كشورمان برگردند در اين شرايط چيني‌ها هم چاره‌اي ندارند جز اينكه در سياست‌هاي شان در بازار ايران تجديدنظر كنند و اگر مي‌خواهند در اين بازار سهمي داشته باشند با محصولات با كيفيت‌تري حضور پيدا كنند. البته قاعدتا در هر صورت سهم شان از ميزان فعلي كمتر خواهد بود و اگر كيفيت شان را ارتقا ندهند حتي ممكن است كلا بازار را از دست بدهند. 

در حال حاضر شرايط به‌گونه‌اي است كه ما بايد به فكر منافع خودمان باشيم بحث‌هايي مطرح است مبني بر اينكه براي ورود خودروسازهاي خارجي شرط تعهد 30درصد صادرات و انتقال دانش فني و... گذاشته شود. اين مسائل بايد حتما كارشناسي شود و تا جايي كه امكان دارد از شركاي خارجي‌مان امتياز بگيريم. بازار اروپا در حال حاضر وضعيت خوبي ندارد و بازار ايران براي آنها مهم است. در حال حاضر حتي خودروسازهاي معتبر آمريكايي هم اعلام آمادگي كرده‌اند كه در ايران سرمايه‌گذاري كنند.

ميدان دادن به چيني‌ها خيانت به صنعت است

غلام‌محمد زارعي عضو كميسيون صنايع مجلس مي‌گويد: ميدان دادن به چيني‌ها و ورود محصولات بي‌كيفيت چيني به كشور خيانت آشكار به صنعت كشور است. در حال حاضر خودروهاي چيني با كيفيت نازل و قيمت بالا در كشور جولان مي‌دهند و ما بايد از فرصت ايجاد شده براي امتياز گرفتن از شركت‌هاي اروپايي استفاده كنيم. چشم‌انداز ما بايد بومي‌سازي توليد خودرو در كشور باشد. دولت و مجلس بايد استراتژي مشخصي در اين زمينه داشته باشند و بتوانند از اين شركت‌ها به عنوان شركاي تجاري براي رفع مشكلات توليد داخل استفاده كنند. بخش توليد خودرو با مشكل مواجه شده بود بايد هر چه سريع‌تر اين مشكلات برطرف شود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

اصغر: 1392/9/1911:59:55،
98
18
خدا کنه زودتر جمع کنن برن واقعا کیفیت پایین و قطعات گرونی دارن تازه زود به زودم بعضی قطعاتشون خراب میشه!
omid: 1392/9/1912:03:41،
98
20
هم چینی ها هم مونتاژ کننده های ایرانی باید آماده بابای باشند
فقط کافی هست همت داشته باشیم و ازشون خرید نکنیم
ali ali: 1392/9/1912:08:17،
76
17
به سلامت اميىوارم ديكه بر نكرده
1340: 1392/9/1912:16:35،
78
14
ببینیمو تعریف کنیم ... ! ! !
مسعود : 1392/9/1912:21:08،
81
22
چینی نخرید که صاحب اول و اخرش خودتونید
مهرداد: 1392/9/1912:22:29،
45
19
چرا هی میگید امریکایی اا میان ؟؟؟؟

یکی میگه میاد یکی میگه اصلا پا پیش نزاشتن و اغلب شرکت ها چینی بودن

ملت و گذاشتین سر کار بخدا
پوریا1: 1392/9/1912:31:52،
32
18
انشالله!!!!!!!
داود: 1392/9/1913:44:09،
25
17
به عمر ماها که قد نمیده
علی: 1392/9/1912:33:34،
54
24
ماشین چینی = ارابه های مرگ قشنگ!!!!
مهراد: 1392/9/1912:36:42،
43
28
آخ جون بالاخره ميرن
RAHIM: 1392/9/1912:38:49،
74
15
تحریم ها هم برای چینی ها و هم برای خیلی ایرانی نون عالی داشت
550: 1392/9/1922:35:33،
12
19
بله درسته اما همین چینی ها نبودن الان پژو405 رو باید میخریدید 270میلیون تومان نه 27 میلیون
بهتره ادم دوست و دشمنش رو بشناسه همین چینی ها بودند که مارو تنها نگذاشتند ما با فرانسه کره و ... مشکلی نداشتیم
رضا: 1392/9/1912:41:05،
47
24
تا وقتی قیمت به حالت قبل برنگرده چینی که سهله اروپایی و آمریکایش رو هم نمیخریم !!!!!!
reza: 1392/9/1912:42:13،
42
18
خدا رو شکر که این آشغالای چینی از ایران میرن دیگه وقتش رسیده که چینی ها جمع کنن و از ایران برن.
Denis: 1392/9/1912:44:46،
30
18
شتر در خواب بيند پنبه دانه.اين ماشينها از محصولاته كشور خودمون بيشتر سود داره فكر كن كه به اين زودي برن پرايد هنوز هست چينيا كجا برن ما از اين شانسها نداشتيم و نداريم
آریا: 1392/9/1912:49:28،
73
14
آقا اگه این گمرکی رو بکنن 10 درصد مردم خودشون میدونن چی بخرن
احتیاجی نیست کسی کاری بکنه
یارو: 1392/9/1912:53:00،
52
19
(ميدان دادن به چيني‌ها خيانت به صنعت است)
آقایون صبح به خیر.تازه یادتون افتاده چیزی به اسم خیانت هم وجود داره؟!!دیگه چه خوابی برای این مردم دیدین؟
محمد: 1392/9/1913:21:26،
29
16
احسنت به تو و خدا عقل بده به این مردم ساده دل
فرزام: 1392/9/1913:02:40،
34
18
بیرون رفتن چینیها ؟ زهی خیال باطل
علی: 1392/9/1913:23:15،
52
17
این حرف آقای زارعی خیلی خنده داره "چشم‌انداز ما بايد بومي‌سازي توليد خودرو در كشور باشد"
سعید: 1392/9/1913:31:40،
41
14
منظورش اینه که ماشین 30 سال پیش یه کشور اروپایی رو بومی کنیم و 50 سال به مردم بفروشیم.
جواد: 1392/9/1913:41:55،
34
15
حرف آقا سعیدو تصحیح میکنم"منظورش اینه که ماشین 30 سال پیش یه کشور اروپایی رو در طی 30 سال بومی کنیم و 50 سال به مردم بفروشیم.
فرید: 1392/9/1917:40:07،
32
19
دقیقش میشه این. اوماشینای سی سال پیش اروپا که دیگه هیچکس سوار نمیشه رو طی 30 سال بومی کنیم بعد قسمت ها و آپشن هایی که بومی نشد رو حذف کنیم سپس 50 سال بفروشیم به مردم. در آخر دوباره باتغییر نام و آرم بعوان خودروی ملی روز از نو روزی از نو. در آخر کار تبدیل بشن به وانت و دوباره... . شانس بیاریم موتور پیکان روش نذارن که دیگه !!!!!!!!!!!!!!
محسن: 1392/9/1913:29:06،
37
17
با این وضع تعرفه ها در کشور ما مردم هیچ وقت طعم خودرو باکیفیت را نخواهند چشید و مجبورند تا 100 سال دیگر هم فرغونهای داخلی را بخرند.
مجید: 1392/9/1913:39:49،
38
13
در مورد موبایل هم میخواستن همین وضعیت افتضاح خودروسازی رو راه بندازن.تعرفه بالا بذارن تا همه مردم مجبور باشن موبایل تولید داخل بخرن.غافل از اینکه موبایلو میشه قاچاق کرد.وگرنه الان همه مجبور بودن بخاطر گرونی موبایلای خارجی جی ال ایکس بخرن.
یوسف وند: 1392/9/1915:06:08،
25
16
من یکی خریدم تو جیب جا نمیشه
cr7: 1392/9/1914:01:27،
21
16
ایرانیا این آشغالا رو میپسندن
مهدی: 1392/9/1914:41:13،
31
17
مطمئن باشید اگه خودروهای چینی هم نباشند خودروسازهای داخلی کاملا بازارو تو دستشون میگیرند و هر جور خواستند برای خودروهاشون قیمت تعیین میکنند هیچ سازمانی واقعا به فکر مصرف کنندگان نیست.فعلا رقیب اصلی خودروسازان داخلی چینیها بودن که میخوان اونارو هم ناک اوت کنن.
ارش: 1392/9/1914:50:55،
29
21
حاجی ما که چینی داریم و خیلی ازش راضی تریم نسبت به ایرانیا!!!اکثر افرادی هم که میگن اه و بد اصلا نداشتن ماشین چینی یه چیزی از یه جا شنیدن ...طرف پرشیا 0 رو برده 100 جاشو عوض کرده میاد اینجا میگه چینی بد!!شک نکن از ایرانیا بهتره ....اما مسلما ماشینای اروپایی و کره ای کیفیت بللاتری دارن
رضا: 1392/9/1914:57:20،
22
31
چين در همه مسايل بين المللي از ما دفاع ميكنه كجا بره ؟ حرفهاي اينها رو ولش كن .
amir: 1392/9/1915:19:33،
25
15
بچه شدی؟!
اینا هستن همینجا
ما باید بریم
فراموش نکنید قیمت ماشین رو چینی ها بالا نبردن بلکه مونتاژ کننده های داخلی بالا بردن
قیمت بقیه اومد پایین قیمت اینا هم میاد پایین
ولی اینا همچنان هستن
جلیل: 1392/9/1915:58:46،
16
25
آقا آرش جان ماشین و قطعات چینی فقط برای مدت یکی دوسال حداکثر قابل بهره برداری هستند و بعد از آن سریع به خرابی می افتند طوری که چون اکثر مارک شون مدت کمی تولید میشن و سریع مدل جدیدی تولید میشه دیگه باید وسیله ات رو بندازی دور . من برام پیش اومده پس جنس چینی اصلاً نخرید و از همه مهمتر خودروی چینی
آرش: 1392/9/1922:03:19،
16
12
جلیل جان
شما به این مسله دقت کردی که تولیدات داخلی هم جز چند مورد انگشت شمار حدود 70 درصد قطعاتشون تولید چین هستش(مخصوصا از سال 86 به بعد)اونم چینی که کیفیت قطعات چینی تحت همون برند چینی رو هم حتی نداره!!!علت این مسله هم ارزون تر در اومدن واردات این قطعات نسبت به تولید داخلیشونه
عباس: 1392/9/1916:23:55،
23
22
والاتااونجایی که مشخصه اگه چینیهانبودندخودروسازهای داخلی مردم روبیشترازاین سرکیسه میکردند..پس بایدگفت لعنت برایران خودرووسایپا وخداپدرچینیهاروبیامرزه.شماهم که میفرماییدماشینهای چینی بده فلانه وغیره اینو مطمئنم که خودروچینی نداشتید.بایدبگم من تاحالاچندتاماشین چینی داشتم وواقعا ماشینهای خوبی هستن.
نيما: 1392/9/1918:05:27،
19
15
با اين سياست سياستمدارهاي ما خدا بفرياد اين ملت برسد
Majid : 1392/9/1918:32:58،
22
19
آقا جلیل، تولید خودرو و قطعات یدکی در دنیا با یک سری محاسبات آماری برای تولید مقرون به صرفه میشه، چرا که ساخت کارخانجات و قالبها و ... باید توجیه اقتصادی داشته باشه. چین هم که داره به سرعت تبدیل به اولین قدرت اقتصادی جهان میشه همین مبانی و استانداردها رو داره. پس صحبت شما به دور از واقعیته
مهندس: 1392/9/1919:34:26،
54
20
این خودروها مدل های ارزان قیمت چینی هستند آیا mg هم آشغال است؟ پس بهتر است بگوییم واردکنندگان خودرو بیشتر به فکر سود خودشان هستند تا جان مصرف کننده الان با توجه به پایین بودن نرخ دلار تولید قطعه برای خودرو سازان صرف نمیکند و اکثر قطعات خودرو های داخلی هم چینی شده حالا همه منفی بدهید چون حقیقت تلخ است
مهمان: 1392/9/1920:11:10،
28
20
ماشین چینی ب خاطر این بده ک بازار ایران خودرو رو بهم ریخته؟؟؟
نيما: 1392/9/1920:22:33،
39
16
ساده اين اينا به اين راحتي از اين مملكت نميرن . قسم خوردن جمعيت ايرانو نصف كنن .سود آقازاده ها تو اين ماشيناست
شاهین tehran: 1392/9/1920:29:59،
26
23
این ماشینای چینی از این ماشینای ایرانی خیلی بهتره. حداقل یه قیافه جالبی داره که آدمو عاشقش میکنه.
darya: 1392/9/1920:42:34،
20
18
من هم فکر میکنم در مدیریت فروش پینی ها یا مونتاژکننده هاشون در ایران یک سیاست اصله. رانت و سفته بازی برای دلالی ممنوع. بخاطر اینه که دستهای پنهان دولتمردان و دو شرکت فاسد وابسته به اونا از چینی ها اینقدر متنفرند و احساس خطر میکنند و آرزو دارن چینی ها بروند
en.biomedical: 1392/9/1921:48:28،
17
22
داداش چرا اينجوري ميگي؟؟؟ اگه حرفت دليل و منطق داره دليل بيار ملتو قانع كن كه نخرن !!! وقتي يه ام وي ام ساده 110 از پرايد بهتر باشه چرا نخرن ملت؟؟؟ ماشين چيني كي ميگه بده؟؟؟ اتفاقا خوب هم هست ، شما مقايسه ميكني با ماشينهاي اروپايي و ... !!! به زير دستا نگاه كن نه بالادست . .
پیام: 1392/9/1922:57:07،
18
20
اگه این چین و روسیه با ما هستن پس چرا پولای مارو بلوکه میکنن ؟، تو تمام جلسات 5+1 با اونا هستن؟.تو روحشون.
اااا: 1392/9/1923:35:09،
26
12
وقتی بازار رقابت وجود داشته باشد و تنوع محصول هر کس با اختیار و قدرت خرید خودش تصمیم میگیره چینی سوار شه یا اروپایی ولی تو ایران برای مصرف کننده تصمیم میگیرن که چینی سوار شه منم یکیشو دارم ولی مجبور شدم چون با پولم جز این ماشین نمیشد خرید خودروی داخلی هم جدا از بی کیفیتی دیگه خیلی تکراری شده 30 سال پژو 405 و پراید .
MohammadR: 1392/9/2000:29:35،
19
19
بابا باز شما ملت رو جو گرفت؟ کجا شرکت اروپایی و امریکایی میاد با 30 40 میلیون به شما ماشین بده تا زمانی که پراید تولید میشه

این قدر هم از روی بی سوادی و کینه حرف نزنید، ماشین های چینی مثل جیلی و لیفان همه در امریکا و اروپا به فروش می رسند و ستاره های کیفیت و ایمنی اروپا رو دارن و تا چند سال اینده کابوس شرکتای اروپایی و امریکایی میشن
ebi tik: 1392/9/2008:18:10،
15
13
برادران چینی دستتون درد نکنه شما دیگه تشریفتون رو ببرید برادران امریکن و جرمن و فرانسوا دارن بر میگردن.//////ایشالا دیگه برنگردین////////////
bahari: 1392/9/2012:51:13،
14
17
خود چینی ها ماشینای خوب اروپایی سوار میش . این اشغالارو برا ی ما میسازن.... البته به سفارش عزیزانی ...که خودشون و خانوادشون بی ام و ،بنز ولامبور...... سوار میشن. !!!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل