کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز شنبه 29 خردادماه


کد خبر : ۲۴۲۹۲شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۴۵۹۲۸ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش یک درصدی روبرو شد که علت اصلی این افزایش کاهش ارزش دلار آمریکا و ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش یک درصدی روبرو شد که علت اصلی این افزایش کاهش ارزش دلار آمریکا و اظهارات یکی از مقام های ارشد فدرال رزرو بوده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از سایت طلا، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه برای سومین هفته متوالی با افزایش نسبی روبرو شده و به مرز 1300 دلار در هر اونس رسیده است. بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای مهم بین المللی با بیشترین کاهش در 2 هفته اخیر روبرو شده است. این مساله تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا با بیش از 1.2 درصد افزایش به بیش از 1298 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 1.7 درصدی روبرو شده است.

قیمت طلا روز پنجشنبه نیز برای لحظاتی به بیش از 1315 دلار رسیده بود که این بالاترین رقم از اوت 2014 میلادی به شمار می رود.

جوناتان باتلر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی در این باره تاکید کرد: طلا نقش مکان امن سرمایه گذاری را بار دیگر به دست آورده است، آن هم در شرایطی که اوراق قرضه دولتهای منطقه یورو با نرخ بهره منفی روبرو شده و سرمایه گذاران بین المللی حق انتخاب کمی برای سرمایه گذاری دارند.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس نیز در اظهارات مهمی تاکید کرد: بازارهای مالی بین المللی اعتقاد چندانی به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی ندارند و به نظر من فدرال رزرو تا سال 2018 تنها یک بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

طلا به شدت در برابر افزایش نرخ بهره حساسیت نشان م دهد. بیل اونیل تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی لاجیک ادوایزرس نیز تاکید کرد: اظهارات این مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. به نظر من فدرال رزرو در نشست جولای نیز نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و این مساله موجب افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

به نظر می رسد برگزاری همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا در 23 ژوئن تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت. بانک مرکزی انگلیس نیز در تازه ترین گزارش خود نسبت به تبعات منفی حروج از اتحادیه اروپا هشدار داده است.

به نظر می رسد اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، ارزش پوند با کاهش شدیدتری روبرو خواهد شد و اقتصاد بریتانیا نیز با رکود همراه می شود.

کامرزبانک آلمان نیز اعلام کرد: طی روزهای آینده همه پرسی بریتانیا می تواند عامل مهمی برای افزایش بیشتر قیمت طلا باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها