کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

الزامات حضور خودروسازی سیتروئن در ایران

کدخبر:۲۴۲۸۸شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶:۰۸۳۰۳۲ بازدید

تولیدکننده خودروهایی همچون ژیان و زانتیا بار دیگر به بازار خودروی ایران بازمی‌گردد.
الزامات حضور خودروسازی سیتروئن در ایران

تولیدکننده خودروهایی همچون ژیان و زانتیا بار دیگر به بازار خودروی ایران بازمی‌گردد.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، با اجرایی شدن برجام تعدادی از خودروسازان مطرح جهانی مذاکرات خود را با خودروسازان داخلی برای آغاز فعالیت در ایران آغاز کردند. در جدیدترین رویداد در این زمینه شرکت سیتروئن اعلام کرد که برای آغاز مجدد فعالیت در ایران با شرکت سایپا به توافق رسیده است.

سیتروئن پیش از این نیز سابقه فعالیت در ایران را داشته است؛ به‌گونه‌ای که در دوره پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خودروهایی همچون ژیان و بعد از انقلاب خودروهایی مانند زانتیا را در ایران تولید می‌کرد.

کارشناسان معتقدند حضور مجدد شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه در ایران به شرط سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی و داخلی‌سازی محصولات، باعث بهبود وضعیت و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره الزامات دور جدید فعالیت‌های سیتروئن در ایران می‌گوید: "سیتروئن از خودروسازان قدیمی و صاحب تکنولوژی اروپا است که در گذشته نیز تجربه تولید در ایران را داشته است. "

به گفته شهرام آزادی، در دوره پسابرجام صنعت خودروسازی کشور باید با دو استراتژی مشارکت با خودروسازان صاحب تکنولوژی جهان و به موازات آن توسعه محصولات با برند داخلی، برای بهبود وضعیت تلاش کند.

وی معتقد است که همکاری با خودروسازان معتبر جهانی باعث انتقال تکنولوژی و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی خواهد شد: البته در فضای پسابرجام و دور جدید همکاری با خودروسازان خارجی باید به‌گونه‌ای عمل شود که تجربه تولید تندر 90 در کشور تکرار نشود.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه می‌دهد: "در قرارداد پیشین با رنو اختیار مطلق تولید تندر 90 با شرکت رنو بود، به‌گونه‌ای که این شرکت تعداد تولید روزانه این محصول در ایران را تعیین می‌کرد، بنابراین در قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی این تجربه باید مدنظر قرار گرفته و اختیار تعیین تیراژ تولید محصولات با طرف ایرانی باشد. "

این کارشناس صنعت خودرو اضافه می‌کند: "در دوره پسا برجام همکاری با خودروسازان خارجی نباید مانند همکاری پیشین با رنو و تولید تندر 90، تک محصولی باشد. در دور جدید همکاری با خودروسازان خارجی از جمله سیتروئن باید همکاری‌ها متمرکز بر تولید خودروهای جدید و به‌روز و البته با مدل‌های متنوع باشد. "

آزادی با بیان اینکه باید خودروهای مشترک تولیدی در ایران متناسب با تغییرات تکنولوژی و مدل در خودروساز خارجی مادر، در ایران نیز به‌روز شوند، می‌افزاید: "در حوزه داخلی‌سازی این محصولات نیز داخلی‌سازی باید بر روی قطعات اصلی مانند موتور، گیربکس و اکسل باشد تا بتوان بر روی یک پلت‌فرم خارجی، چندین مدل خودروی متفاوت را تولید کرد. "

وی خاطرنشان می‌کند: "با توجه به تجربه تحریم در گذشته در دور جدید همکاری با خودروسازان خارجی این شرکتها باید ملزم به سرمایه‌گذاری در داخل کشور شوند تا دیگر به راحتی نتوانند ایران را ترک کنند. "


خودروسازان داخلی از فرصت برجام استفاده کنند

در این زمینه عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز می‌گوید: "خودروسازان داخلی باید با استفاده از فرصت ناشی از برجام نسبت به همکاری مشترک با خودروسازان مطرح جهانی برای انتقال تکنولوژی و دانش فنی اقدام کنند. "

امرالله امینی با بیان اینکه البته در قرارداد با خودروسازان خارجی باید تعهدات طرف خارجی به روشنی قید شود، خاطرنشان می‌کند: "انتقال تکنولوژی، سرمایه‌گذاری و صادرات از جمله موارد مهمی است که در همکاری با خودروسازان خارجی باید مدنظر قرار گیرد. "

وی ادامه می‌دهد: "نفس همکاری با خودروسازان معتبر جهانی اقدام مثبتی است اما باید توجه شود که در ازای در اختیار قرار دادن بازار داخلی، خدماتی همچون انتقال تکنولوژی از طرف خارجی دریافت شود. "

این کارشناس صنعت خودرو اضافه می‌کند: "در همکاری با خودروسازان خارجی باید این امکان وجود داشته باشد که خودروسازان داخلی بتوانند با استفاده از پلت‌فرم مشترک، محصولاتی را با برند خودشان و البته با استفاده از تکنولوژی وارداتی، تولید کنند. از آن سو نیز باید موضوع داخلی‌سازی خودروهای خارجی تولیدی در کشور مدنظر قرار گیرد تا از این طریق صنایع قطعه‌سازی فعال شده و اشتغال در کشور افزایش یابد. "

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

غضنفر: 1395/3/2908:20:23،
91
29
رانت خواری های جدید در راه است
عادل : 1395/3/2909:45:12،
83
21
اینا الان اگه همون ژیان هم باز بزنن پای مصرف کننده بالای ۲۰ میلیون درمیاد
بیب: 1395/3/2908:22:17،
56
26
من نفهمیدم این عضو هیئت علمی کی هست به کی وصله هی میاد درباره خودرو صحبت میکنه؟! بابا تئوری مال دانشگاه هست و شرکت ها ترکیبی از تئوری و هوش و همت و تجربه هست. تحلیل خای آبکی تحویل ملت ندهید.
پاسخ: 1395/3/2910:19:33،
42
23
اين کارشناس هيئت مديره ديده که درامدش کمه...شغل دوم به نام شغل شريف دلالي رو انتخاب کرده تا پاسخگوي نياز جامعه باشند
مجتبی: 1395/3/2908:42:05،
45
26
ببین الزاماتش اینان:
1-کیفیت مناسب با توجه به خودروهای روز دنیا
2-قیمت مناسب
3-خدمات پس از فروش که در شان یک ایرانی باشه
وگرنه چی؟
تحریممممممممممممممم
مجتبی از کنگان
بابک: 1395/3/2908:45:48،
52
27
نکته ای که بنظر میرسد کارشناسان داخلی عمدا یا سهوا به آن اشاره نمی کنند اینه که چرا در همکاری با خودروسازان خارجی بدترین آنها یعنی چینی و فرانسوی انتخاب شده اند؟!!!!
حسن: 1395/3/2909:38:23،
36
28
خودروساز هاي بزرگ از ترس امريكا و بازارش نميان فقط ميمونه همين دو تا اشغال كه اصلا استاندارد هاي بازار امريكا رو ندارن
ارش: 1395/3/2911:09:41،
35
24
خودرو فقط امریکا
ناصر: 1395/3/2914:01:49،
22
19
همون ژیانو اگه بتونین با 5 میلیون بیارین، میشه گفت پسا برجام خوب پسایی بوده!.وگرنه c4 رو به 100 میلیون دادن که شق القمر نیس.در مناطق آزاد هم اکنون 50 تومنه
آرش: 1395/3/2920:53:12،
20
21
داداش به جای درخواست تولید ژیان به دلیل کم بودن درآمد خواهان افزایش درآمد باشید
واقع بین: 1395/3/2914:12:03،
25
21
الزامات سیتروئن برای فعالیت در ایران
1- تولید خودروی تاریخ گذشته ، پرمصرف، پر استهلاک و از مهمترین کمترین ستاره ایمنی و ترجیحا بدون آپشن
2- عدم فضولی در تعیین قیمت از سوی شریک ایرانی
3- شتیل مشت به دلالان طرف قرارداد
4- برنامه تولید برای تقریبا 40 سال از تاریخ اولین خودروی تولیدی خود درایران

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل