کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

با پول سمند در انگلیس خودروی ژاپنی می‌خرند

کدخبر:۲۴۲۸۴شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۳:۴۷۵۵۸۶ بازدید

حمایت افراطی دولت از صنعت خودروسازی در ایران به نوعی سبب شده بازار کشور در انحصار تولیداتی باشد که از لحاظ کیفیت و تنوع ...
با پول سمند در انگلیس خودروی ژاپنی می‌خرند

حمایت افراطی دولت از صنعت خودروسازی در ایران به نوعی سبب شده بازار کشور در انحصار تولیداتی باشد که از لحاظ کیفیت و تنوع چندان برای مصرف‌کننده ایرانی راضی‌کننده نباشد. این انحصار درشرایطی اتفاق می‌افتد که خودروسازها در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند از این فرصت طلایی استفاده   مناسب را ببرند. این درحالی است که قیمت خودروهای ایرانی با توجه به سطح درآمد مردم و کیفیت آن ارزان نیست. بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد کلاس خودروهای ایرانی اصولا C و Dبه پایین است، اما مصرف‌کننده ایرانی مبلغی که برای خرید آن می‌پردازد، به اندازه خودرو کلاس «A» است. بنابراین تعجبی ندارد مصرف‌کننده ایرانی از آن رضایت کافی نداشته باشد. ازسوی دیگر در خارج از ایران مصرف‌کننده می‌تواند با همین مبلغ خودرویی به مراتب باکیفیت‌تر و البته بادوام‌تر بخرد.   در این فهرست که خودروهای ٣٠ تا ٤٠ میلیون  تومان خارجی  بررسی شده اند، می  توان آنها را با نمونه هایی از خودروهای ایرانی مقایسه کرد.

برخلاف نمونه‌های خارجی، خودروهای ایرانی که در این طیف قیمتی قرار دارند تنوع زیادی ندارند. یکی از این نمونه ها سمندLX  است که تولید آن همچنان با قیمت ٣٠ میلیون تومان ادامه دارد. این خودرو با حجم موتور ١٦٤٥ سی‌سی می‌تواند مسافت صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١٢ ثانیه طی کند. با این وجود میزان ایمنی آن در مقایسه با خودروهای این فهرست کمتر است. سمند فقط مجهز به دو ایربگ است که درحال حاضر فقط ٢  از ٥ امتیاز به دست آورده است. یا به عنوان مثال خودرو پژو پارس با وجود آنکه به نظر می رسد  شبیه سمند باشد اما در تصادفات آمارصدمات جانی بالایی برای مسافران جلو در بر دارد. این خودرو با حجم موتور ١٥٨٧ سی‌سی می‌تواند صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١٤,٢ ثانیه طی کند. با این وجود این خودرو ٣٥ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

درهمین راستا روزنامه انگلیسی «تلگراف» فهرستی از خودروهای ارزان‌قیمت تهیه کرده که طیف قیمتی آنها تا حدودی شبیه خودروهای ایرانی است، اما نکته قابل توجه ویژگی‌های هریک از این خودروهاست که آنها را به خودرویی متمایز و مطلوب با توجه به قیمت‌شان تبدیل می‌کند:

رنو  ساندرو  با چهار ایربگ / نخستین خودروی این فهرست

 «Dacia Sandero» است که برچسب قیمتی 5595 پوند (حدود 30 میلیون تومان) را دارد. داخل این خودرو بسیار راحت است و راننده و سرنشینان می‌توانند به راحتی در آن جای بگیرند. درحقیقت «Dacia Sandero» یک خودروی جمع و جور است که محصول مشترک کارخانه فرانسوی رنو و شریک رومانیایی آن یعنی «Dacia» است که از ‌سال ٢٠٠٧ وارد بازار شده است. این خودرو در برخی بازارها مانند روسیه، مصر، آفریقای جنوبی یا آمریکای جنوبی با نام «رنو ساندرو» معروف شده است. این خودرو براساس ملزومات قوانین اتحادیه اروپا ساخته شده و از لحاظ ایمنی نیز قابل اطمینان است. به‌عنوان مثال «Dacia Sandero» به چهار ایربگ مجهز است. همچنین آخرین نسخه ترمز Bosch ٨,١ ABS نیز همراه سیستم EBD (سیستم ترمز الکترونیکی) و EBA (سیستم ترمز کمکی اضطراری) در این خودرو به کار گرفته شده است. سازمان Euro NCAP اروپا نیز اعلام کرده این خودرو ایمن است. در‌ سال ٢٠١٣ میلادی نیز نسل دوم خودروهای داکیا ساندرو توانست ٤ ستاره از Euro NCAP دریافت کند. میزان ایمنی این خودرو در آزمایش‌های مختلف ٨٠‌درصد برای سرنشینان بزرگسال، ٧٩‌درصد برای سرنشینان کودک و ٥٧‌درصد برای عابران رده‌بندی شده است.

35 میلیون خودروی ژاپنی - یکی دیگر از خودروهای این فهرست

 Suzuki Celerio است که قیمت آن ٦٩٩٩ پوند تخمین زده است. این رقم به‌طور تقریبی معادل 35 میلیون تومان ایرانی است. خودروی «سوزوکی سلریو» جایگزینی برای «سوزوکی آلتو» است. هرچند ممکن است مانند بقیه خودروهای هم‌کلاس خود یعنی VW Up، « اسکودا سیتیگو» و «سیتی می» پیچیده نباشد اما سواری با آن با توجه به قیمتش لذت‌بخش است. این خودروی شهری ژاپنی نخستین مرتبه در ‌سال ٢٠١٤ میلادی ساخته شده است. این خودرو در هند در ٦ مدل مختلف تعریف شده است. مدل بنزینی آن در سه‌ماهه اول ٢٠١٥ میلادی معرفی شد. نسخه ‌‌هاچبک آن نیز درحال حاضر هم به‌طور انتخابی با سوخت بنزین یا سی‌ان‌جی برای مشتریان عرضه می‌شود. این خودرو در نیمه دوم ‌سال ٢٠١٤ میلادی در بازارهای اروپایی عرضه شد. همچنین خودروی «سوزوکی سلریو» در بخش ایمنی توانسته از سازمان Euro NCAP اروپا ٣ از ٥ ستاره در‌سال ٢٠١٤ و ٤ از ٥ ستاره در‌ سال ٢٠١٥ میلادی کسب کند. البته کارشناسان مختلف معتقد بودند Euro NCAP درمقایسه با خودروهایی که ایربگ‌های کمتری دارند یا در آزمایشات تصادف رتبه بدتری کسب کرده‌اند، به سلریو رتبه نامناسبی داده‌اند.

خودروی برتر ASEAN با 40 میلیون تومان

«پروتون سووی» (Proton Savvy) نیز جزو خودروهای ارزان‌قیمت منتخب روزنامه تلگراف در‌ سال ٢٠١٦ است. این خودرو حدود ٧٩٩٥ پوند (حدود ٤٠‌میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است. هرچند استانداردهای آن از هر لحاظ بقیه خودروهای فهرست تا حدودی کمتر است اما با توجه به موتور ١,٢ لیتری و قدرت گشتاور٧٥bhp آن بسیار ارزان به حساب می‌آید.پروتون سووی یک خودروی مینی سوپر‌هاچ بک است که در مالزی ساخته می‌شود. این خودرو در ژوئن ٢٠٠٥ میلادی و به‌عنوان جایگزین «پروتون تیارا» ساخته و عرضه شده است. طراحی خارجی این مدل برخلاف تیارا به‌طور کامل داخل شرکت پروتون انجام شد. موتور ١.٢ لیتری آن نیز مشابه موتور رنو Twingoو Clio است. این خودرو همچنین برنده جایزه «خودروی سال» از دوکشور حوزه ASEAN شده است. پروتون سووی تنها مدلی از پروتون است که توانسته گواهینامه TUV را از آلمان دریافت کند.

ضریب امنیت 80 درصدی اسکودا برای کودکان

اسکودا سیتیگو (Skoda Citigo) نیز در این فهرست با برچسب قیمتی ٨٢٧٥ پوند (حدود ٤١‌میلیون تومان) قرار دارد. این خودرو هم یکی از نسخه‌های سه‌گانه کارخانه فولکس واگن درحوزه خودروهای جدید شهری است. اسکودا سیتیگو یکی از بهترین خودروهای کوچکی است که اکنون در بازار وجود دارد. موتور سه سیلندر آن عملکرد بسیار خوبی دارد، علاوه برآن ظاهرش نیز جذاب است. این خودرو در اواخر ٢٠١١ میلادی در بازار جمهوری چک و در اوریل ٢٠١٢ در بقیه اروپا رونمایی شد. اسکوداسیتیگو ٥ در نمایشگاه خودرو جنوا
رونمایی شد.این خودرو آپشن‌های مختلفی دارد که با نام‌های «راحت، فعال، موفق و ایده‌آل» عرضه می‌شوند و تجهیزات انتخابی این خودرو برحسب کشور متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال، در اتریش آپشن «ایده‌آل» شامل تهویه هوای خودرو نیز می‌شود اما این گزینه برای خودروهای آلمانی فراهم نشده است.

تجهیزات استاندارد آن شامل دو ایربگ برای صندلی‌های جلو و دو ایربگ درطرفین برای راننده و سرنشین کنار او است. دنده اتومات (که در خودروهای آلمانی وجود ندارد) همراه ESP و ترمز ABS نیز در این خودرو فراهم شده است. سیستم کمک ترمز اضطراری نیز در خودرو تعبیه شده و همراه آن یک ردیاب لیزری نیز وجود دارد.سیستم‌های کمک راننده برحسب نوع تجهیزات (سیستم ردیابی)، EDS (قفل الکترونیکی) همراه سیستم فعال‌سازی خودکار چراغ خطر هنگام ترمز اضطراری، سیستم کمک پارک خودرو و همین‌طور سیستمی برای تغییر دنده از اتومات به دستی نیز فراهم شده است.اسکودا سیتیگو همچنین توانسته ٥ ستاره کامل سازمان Euro NCAP را دریافت کند. در این خودرو ضریب امنیتی سرنشینان بزرگسالان ٨٩ درصد، سرنشین کودک ٨٠‌درصد و ضریب ایمنی عابران نیز ٤٦‌درصد تخمین زده است. همچنین این خودرو در بخش تجهیزات امنیتی استاندارد توانسته ٨٦‌درصد کسب کند.


کیا در انگلیس 41 میلیون تومان

کیا پیکانتو نیز با قیمت 8345 پوند (حدود 41 میلیون تومان) نیز در این فهرست قرار گرفته است. این خودروی زیبا و کوچک مانند بقیه مدل‌های کیا، خدمات پس از فروش هفت‌ساله دارد. هرچند شاید مشخصات آن با هیوندای i١٠ برابری نکند اما قیمت مناسب آن بسیاری از مردم انگلیس و قاره اروپا را به خرید وسوسه می‌کند.

خودروساز کره‌ای کیا این مدل را از ‌سال ٢٠٠٤ میلادی تاکنون تولید می‌کند. پیکانتو در کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ، تایوان و شیلی به «کیا صبحگاه» نیز مشهور است. نخستین نسل کیاپیکانتو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در‌سال ٢٠٠٣ میلادی رونمایی شد. این خودرو با موتورهای یک لیتری ( قدرت ٦١ اسب بخار) یا ١,١ لیتری با ٦٥ اسب بخار عرضه شده است. در اروپا خودروی بنزینی با موتور سه سیلندری و ظرفیت ١.١ لیتر نیز برای مصرف‌کنندگان مهیا شده است.

کیا برای جذاب‌ترشدن پیکانتو در بازار اروپایی آن را مجهز به ویژگی‌هایی مانند سی‌دی پلیر و آئودیوپلیر MP٣، سیستم تهویه هوا، بالابر الکتریکی پنجره‌های عقب و پشت، سیستم قفل از راه دور و آینه‌های الکتریکی کرد. نسل دوم این خودروها در نمایشگاه خودرو جنوا ٢٠١١ رونمایی شد.پیکانتو نسل دوم توسط یک تیم طراحی در فرانکفورت آلمان طراحی شد. مدل جدید دیگر چرخ محور نیست و همچنان در دو ظرفیت یک لیتری با موتور سه سیلندر و مدل ١,٢٥ لیتری با ٤ سیلندر ارایه می‌شود. در اروپا موتور ١.٢٥ لیتری مجهز به سیستم اکودینامیک (سیستم آغاز به حرکت و توقف خودرو) است. علاوه برآن نسخه بنزینی/ ال‌پی‌جی آن نیز برای اروپا مهیا شد.

نسل دوم این خودروها در انگلیس با نقدهای مطلوبی روبه‌رو شد و ٧ از ١٠ امتیاز را به خوداختصاص داد. همچنین سازمان Euro NCAP ضریب امنیت سرنشین بزرگسال در پیکانتو ٨٦درصد، در سرنشین کودک ٨٣‌درصد و برای عابران ٤٧‌درصد محاسبه کرده است.

شیوا سعیدی| شهروند

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

محمد: 1395/3/2905:06:08،
292
25
متاسفانه حمایت دولت از صنعت خودرو در کشور ما، تبدیل به یک تراژدی شده... در هیچ جای دنیا، دولتها از صنعتی با این حجم از نارضایتی مردم، حمایت نمی کنند. ولی در ایران، خودروسازان تقریبا با اطمینان کامل، هر ظلمی را به مشتری روا می دارند، بدون اینکه از قدرتی یا قانونی واهمه داشته باشند. متاسفانه این تراژدی، تبدیل به یک خودکامگی صنعتی مدرن شده، ولی آنچه بیش از همه، انسان رو آزار میده اینه که مردم به عنوان مخاطبان اصلی لگن ها، هرگز در برابر این ظلم متحد نمیشن و در حالی که این دو بنجل ساز، نفسهاشون به شماره افتاده بود، ناگهان با یک وام 25 میلیونی خام شدن و اونها رو از بحران خارج کردن.
محمد: 1395/3/2908:27:48،
110
26
درسته كه نارضايتي مردمو داره ولي اصل اول براي عدم حمايت كشورهاي ديگه، كيفيت و ايمني پايين خودروهاي توليدي هست

يعني اگه انگليس يا آلمان كارخانه سمند داشت، خودش شبانه تعطيلش ميكرد!!!!!! تا محصول بي كيفيت و كم ايمني با قيافه و تكنولوژي قديمي دست مردم نده.... بجاي اينكه بازارشو انحصاري هم كنه
داریوش: 1395/3/2908:28:24،
150
26
چرا در انگلیس اینگونه است اما در ایران ... !!؟
چون اونجا انگلستان کبیره
اما اینجا ایرانه
اونجا برای مردمشان احترام فراوانی قائلند
پاسپورتش ارزش جهانی دارد
پولش که بیشتر
خدمات درمانیش هم رایگانه
ما درایران کدامش را داریم ؟!!
حالا انتظار خودرو داشته باشیم !؟
اونجا نخست وزیرش را برای مسافرت خارجی رفتن
شدیدا بازخواست میکنن که از پول بیت المال رفتی بیشتر ماندی
اما در ایران خودتان چی بگم
فقط همین حقوقهای چند صد میلیونی و .....
علی: 1395/3/2909:30:11،
79
23
تازه باید این نکته را هم در نظر داشت که قیمت خودرو در انگلستان به دلیل تعرفه و عوارض بالا از خیلی کشورهای دیگر اروپایی بالاتر است.
k: 1395/3/2909:52:10،
71
24
ربطی به دولت نداره چراکه 37 ساله این کار توسط همهدولتهای ما انجام شده آدرس غلط ندید مربوط به جای دیگه است البته دولت هم از اینوسط متنفع میشه مردم هم که خودشون میخوان جریان وام خودرو رو که کسی فراموش نکرده
sepehr: 1395/3/2911:05:59،
46
43
روحانی مچکریم....
سایپا: 1395/3/2911:53:10،
22
70
میتونین تشریف ببرین انگلیس
علی: 1395/3/2912:21:22،
24
80
خب برید انگلیس زندگی کنید !!

اینو هم بگید خونه هاش متری 15.000 پونده !
ART: 1395/3/2913:26:19،
39
22
و مضاف بر صحبتهای دوستان این رو عرض کنم که سطح متوسط درآمد مردم در انگلستان خیلی خیلی بیشتر از ایرانه و شرایط فروش خودرو خیلی آسون تره
درآمد حداقل برای یک کارگر ساده ساعتی 10 پوند و با فرض 8 ساعت کار در روز حقوق ماهانه اش 2000 پوند میشه که حدود 10 میلیون تومان در ماه میشه نه مثل کارگر ایرانی ماهی 800 هزار تومان . تازه این حداقل حقوق قانونی بود که گفتم !!!
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را ......!!!!!!!!!
...: 1395/3/2914:48:38،
26
48
مقاله بی ارزشی بود به چن دلیل
1- قیمت سمند تو ایران 24 تومنه که 6 تومن هزینه مالیات و شماره گذاری بهش تعلق میگیره ولی قیمت اون ماشینا تو انگلیس قیمت بدون ابن موارده و اونو بذار تو قوانین ایران یعنی مالیات و مالیات 9 درصد و عوارض شماره گذاری (منظورم گمرک و اورژانس و اسقاط نیس)
2- خودروی سمند یک سدان کلاس c و باید با خودرو سدان هماندازه خودش مقایسه بشه نه هاچ بک یا حتی مینی مینی مینی هاچ بک
3- خودرو 25 تومنی رو با 25 تومنی مقایسه کنین نه 40 تومنی
4- شما سمند 114 اسبی یا 206 110اسبی رو با یه ماشین 70 اسب بخاری یکی میدونین !!
خداییش اگه کیا پیکانتو که نصف پرایده و 2 نفر توش جا میشن میخری یا سمند با 5 نفر ظرفیت
البته قبول دارم ماشینای ایرانی گرون مزخرف و آشغال هستن ولی شما از اونور پشت بوم افتادین
سید برهان: 1395/3/2915:39:57،
22
21
علی جان، دلبندم، در مورد حقوقشونم اطلاع داری دیگه آره؟
حسین: 1395/3/2916:08:06،
26
25
ماشین فقط آلمان و ژاپن ....چه ازران و اقتصادی ... چه لوکس وگران .... تقصیر خود ملت است که تحریم لگن هارو بخاطر ۲۵ تومن وام شکستن !!! تقصیر خود ملت است که میرن ماشین چینی ۹۵ تومنی و کره ای های ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیونی میخرن !!! آخه با چه عقلی همچین پولی رو به این لگن ها میدید !!! حتی خود کره ای ها وقتی بخوان ماشین گرون بخرن نمیرن جنسیس و سنتنتیال بخرن !!! میرن بنز و بی ام و وتویوتا میخرن !!! خود چینی ها ماشین چینی عمرا نمیخرن !!!!
مسعود: 1395/3/2905:12:48،
132
24
متاسفانه در زمینه حمایت از این دو بنجل ساز داخلی، دولت روحانی هیچ تفاوتی با دولت احمدی نژاد نداره و هر دو دولت وفاداری خودشون به ایران خودرو و سایپا رو نشون دادن، اون هم در هر شرایطی!!
من شخصا وقتی میبینم که 80 درصد خودروهایی که ما ایرانیها سوار میشیم، مربوط به دهه 80 میلادی هست، اونهم با کیفیت نازل، واقعا متاثر میشم. آیا واقعا لیاقت مردمی که 300 هزار شهید برای انقلابشون دادن اینه که دولت چنین ظلم بزرگی بهشون بکنه؟! لیاقت ما ایرانیها اینه که هفته ای یکبار، پشت درب نمایندگی برای تعمیر ماشین، صف بکشیم؟! ...ای داد بیداد...
ممد: 1395/3/2909:44:38،
57
23
میبینی که هست این مردم هستند که باید برای خودشون ارزش قایل باشن. وگرنه دولت و دولتی ها ذره ای برای این ملت دل سوخته ندارن چیزی که عیان هست چه حاجت به بیان هست
عرفان: 1395/3/2914:18:27،
24
23
همه مقصریم.باید همه مردم مطالباتشون رو جدی درخواست کنن
بهادر: 1395/3/2905:15:27،
121
22
حمایت از تولید داخلی نیست فدات شم. حمایت از جیب خودشون به قیمت جون مردمه. اگه این دو تا به اصطلاح غول خودروسازی ایران خصوصی بودن تا حالا هزار بار تعطیل شده بودن... چون دولتیه و پولش تو جیب اقایون واریز میشه تحت حمایته... و الا چرا صنعت نساجی کلا منقرض شد با اینهمه سابقه. چون خصوصی بود زیادم اهل باج نبود ...
احمد: 1395/3/2905:32:04،
97
23
تازه با حساب پول بی ارزش ما اینقدر میشن.برای اونا چیز زیادی نیست.خدایا تا کی انحصار؟
سهیل: 1395/3/2908:43:07،
65
23
دقیقاً
گل گفتی
تو انگلیس با حقوق های معمول بین 1 الی 3 ماه میتون ماشین های ذکز شده رو بخرن، مضاف بر اینکه اغلب اوقات این ماشین ها رو با کارت اعتباری خرید میکنن و با سود سالیانه 4% طی 10 الی 18 ماه تسویه میکنن
علی: 1395/3/2906:37:33،
102
25
لعنت بر انحصار طلب
IRAN: 1395/3/2906:45:25،
90
12
اولین باره که میبینم حرف حق زدید امیدوارم این ابتدایی برای نابودی صنعت داخلی خودرو باشد انشالله انشالله انشالله
علی: 1395/3/2906:59:35،
61
27
خودروها داخل و خارج را نباید براساس قیمت مقایسه کرد. بلکه باید براساس حقوق متوسط یک کارمند بررسی کرد. مثلا قدرت خرید ماشین براساس 20 برابر حقوق در ایران و خارج ....
رضا: 1395/3/2908:09:34،
59
23
دقیقا درسته. مقایسه قیمت خرید ماشین با توجه به میزان درآمد باشه اونوقت قیمتها در ایران واویلاست !!!
حسین: 1395/3/2909:16:31،
19
41
حالا اگه قیمت تمام شده یه خودرو در خارج از کشور 40 میلیونه و حقوق من و شما کفایت نمیکنه نمیشه تولید کننده ضرر کننده چون درآمد ما پایینه !!! مشکل را باید در داخل جستجو و حل کرد .
حسین : 1395/3/2907:06:30،
52
23
تازه این با دولار 3500 تومن اگه دولار بشه 1000 تومن پول سمند اندازه تویوتا کمری هایبرید 2016 در میات دقیقا بخاطر اینه که اجازه ارزون شدن دولار رو نمیدن
امید: 1395/3/2908:13:09،
42
25
نه حسین جان
اگر براساس میزان درآمد بخوای حساب کنی همین الان هم قیمت سمند برابر تویوتا کمری است.
چیزی حدود 15 برابر حقوق یک کارمند در ایران = سمند و حدود 15 برابر حقوق یک کارمند در خارج = کمری یا بهتر از آن
امیر: 1395/3/2907:15:10،
72
13
آقا همش میگن واسه حمایته از خودرو داخلی ولی دروغ
۳۷ ساله دروغ میگن کدوم کشور با تعرفه گمرک بالا خودروسازیش پیشرفت کرد؟؟
الان کدوم کشور صادر کننده خودرو رو میشناسید که تعرفه واردات مارو داشته باشه
این بازار بدون رقابت خیانت بود به ملت و خودروسازها
فقط برای بعضی آقازاده ها خوب بود برای واردات انحصاری
و از همه مهمتر برای مشروعیت دادن به پول زور گرفتن از واردات .
جون مردمم که از علف ارزونتره اینجا ایران برای پول آدمای زیادی میمیرن
بعد صدا وسیما میره از کشورهای دیگه ایراد میگیره خخخخخخخخخخخخخخخخخ
رضا: 1395/3/2907:41:29،
48
22
سمند فقط مجهز به دو ایربگ است که درحال حاضر فقط ٢ از ٥ امتیاز به دست آورده است. خودرو پژو پارس با وجود آنکه به نظر می رسد شبیه سمند باشد اما در تصادفات آمارصدمات جانی بالایی برای مسافران جلو در بر دارد. این خودرو با حجم موتور ١٥٨٧ سی‌سی می‌تواند صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١٤,٢ ثانیه طی کند. با این وجود این خودرو ٣٥ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
خیلی خوب گفتی ولی نظر دلال ها اینه پارس بهتر از سمند است خخخخ پارس خودروی دلال ها خدایا شر دلال ها را از این مملکت کم کن
آرش66: 1395/3/2907:49:17،
53
25
نگران صنعت خودروسازی ایران نباشید. فقط کافیست تا افق خیالی - طلایی 1404 صبر کنید و آنگاه خواهید دید که خودروسازان داخلی، 1.5 میلیون دستنگاه اتومبیل به اروپا صادر می کنند! دلیل حمایت افراطی از صنعت خودروسازی داخلی، درگیر و شاغل بودن شمار زیادی از آقازاده ها و مدیران با حقوق ها و پاداش های چند صد میلیون تومنی در این صنعت است که هیچگاه اجازه نمی دهند این صنعت، رقابت پذیر شده یا با صرف هزینه (=دردسر)، به روز شود. اینکه میزان اشتغالزایی این صنعت بالاست و ... بهانه برای اشتغال آن نورچشمی هاست.
فرد: 1395/3/2908:00:59،
49
23
خب چون هنوز سمند خیابونهای لندن رو فتح نکرده.اگر انگلیسیها هم مثل سوریها و عراقی ها صاحب اراده بودند و قدرت انتخاب داشتند حتما سمند سوار میشدند...در بلاد کفر همه چی زور و اجباره.

اصولا مردم کشور های غربی زیر سلطه صنایع ماشین سازیشون در حال له شدن به سر میبرند...واسه همین هم هست که مردمشون هی برای اعتراض با ماشیناشون مملکتاشون رو ترک میکنند میرند شفر دور دنیا..
pepan: 1395/3/2908:01:44،
36
25
با پوند 2500 تومن سال 90 ساندرو می شه 14 میلیون تومن سوزوکی میشه 17.5 میلیون تومن پروتون می شه 20 میلیون تومن اسکودا می شه 22 میلیون تومن و کیا پیکانتو می شه21 میلیون تومن..

با این پایه سمند جناب عالی تنها 10 میلیون قیمت باید داشته باشه که بقیش میره جیب دولت محترم ...
امیر: 1395/3/2908:06:09،
37
27
این ناکارامدی خودروسازان کشور است و مردم بخوبی از
این موضوع اگاه هستند!!تعجب برانگیز اینکه وزیر دست در اندرکار این صنعت چطور به این امر واقف نیست!!!؟
سیب: 1395/3/2908:34:44،
26
27
وقتی دولت قبلی حمایتش را کم کرد چرا همه مردم هماهنگ با مافیا برسر مدیران وقت ریختند ؟!!!باند مافیا هست که خیلی از کابینه دولت تو این باند هستند.
مردم باید زودتر بفهمند. واقعا بعضی از بزرگان و مسئولین میخواهند مردم زندگی راحتی داشته باشند ولی قدرت مافیای 25 ساله نمیذاره.
ارش: 1395/3/2908:51:47،
54
26
چاره کار فقط مهاجرت هست... هرکی اینجا بمونه فقط عمرش را بیخودی هزینه کرده برای آقایون....آدم تو دیار غربت تو رستوران کار کنه بهتره تا تو این مملکت همش بااسترس زندگی کنه.
من که دارم میرم ولی آرزو میکنم کسانی که میمونم روزای بهتری را تجربه کنند.
علی: 1395/3/2914:21:00،
18
22
خوش به حالت به خدا. من هم اگه میتونستم میرفتم
aref: 1395/3/2909:43:02،
27
25
جااااانم "سمندLX است که تولید آن همچنان با قیمت ٣٠ میلیون تومان ادامه دارد. این خودرو با حجم موتور ١٦٤٥ سی‌سی می‌تواند مسافت صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١٢ ثانیه طی کند."

این سمنده یا موشک؟؟؟؟؟
"مسافت صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١٢ ثانیه طی کند"
ااااااااااالااااااااا: 1395/3/2911:04:07،
29
20
دولت های ما طی تمامی این سالها به مردم خیانت کردند و جان و مال مردم رو گرفتند با این حمایتها و سودجویی ها

یعنی دولت‌ نباید به نارضایتی 80 میلیون هیچ اهمیتی بدهد و فکری بکند بعد مردم باور کنند که شما راست مبگید و مردمی هستید

رامین: 1395/3/2911:11:52،
26
26
متاسفم
حسین: 1395/3/2912:16:18،
26
23
ماشااله تنوع محصولات داخلی خیلی بیشتره
30 میلیون : سمند یا پژو405
35 میلیون : پارس یا 206
40 میلیون :فقط دنا
این همه تنوع حتی تو کشور آلمان هم وجود نداره !!!
Aria: 1395/3/2913:38:53،
21
23
خودروهاي مثل پيكانتو و سلريو بسيار كوچك و براي خانواده ها و سفر و ... غير كاربردي هستند. من ترجيح ميدم بجاي پيكانتو نقلي ، سمند سوار بشم .
ايراني: 1395/3/2914:00:28،
24
22
يه مشت دلوابس هستن هر خبر بدي ميبينن مينويسن روحاني مجكريم مرد حسابي ايران خودرو كه در زمان روحاني تاسيس نشده دولت هم خيلي نميتونه رو اين دو خودروساز نظارت كنه يعني دست دولت نيست بنا به دلايلي...
امیر: 1395/3/2914:03:20،
24
24
مدیران خودروساز کشور را باید قدر بدانیم!!!!اقای میرخانی
رشتی سال گذشته اعلام کرد سمند هنوز پول طراحی و
ساخت قالب خود را برنگردانده است!!!!!!!یعنی تا اخر دنیا
مردم باید این خودروی ناقص در طراحی را بخرند چون اقایان
ناکارامد هستند.
رضا: 1395/3/2914:24:28،
23
25
واقعیت تلخ دیگری که از این گزارش می شود استنباط کرد
اینکه همین سوزوکی celerio که به انگلیس صادر میشود
ساخت هند است یا پروتون سووی از مالزی وارد انگلیس
میشود و این نشان می دهد که خودروسازان انها چقدر
خوب عمل کرده اند که به اروپا صادرات دارند!!
امیر : 1395/3/2918:14:40،
17
27
سال 89 من چهار تا مهمون داشتم از یه شرکتی انگلیسی . اینا مهندس مکانیک و متالورژ بودن . حقوقشون 2500 پوند بود و نصف حقوقشون مالیات کسر می شد . میموند براشون 1300 پوند . خودشون میگفتند که این حقوق تا آخر ماه کفافشون رو نمیده . 4 روز تو ایران بودن هر جا که میبردمشون از قیمتها متعجب میشدند . دقیقا 5 برابر از انگلیس ارزونتر بود . من خودم سمند دارم و با همین سمند اینها رو این طرف و اونطرف میبردم و جالب اینجا بود که همشون میگفتند با توجه به قیمتش خیلی ماشینه خوبیه .(اون موقع 15 میلیون بود ) به خدا قسم اگر دروغ میگم . حتی یکیشون ماشین رو تست کرد . خود زنی نکنیم دوستان تو مملکتی که این همه مشکلات برای تولید کننده ها هست همین که دوام بیارند و تعطیل نکنند خودش خیلیه .خودروسازهای ما از خودشون پلتفرم ندارند و برای هر تغییر اگر اجازه بدند باید مبالغ وحشتناکی رو بپردازند .انشالله داره درست میشه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل