کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هواپیماهای ایران ایر می‌توانند به آسمان اروپا بازگردند


کد خبر : ۲۴۲۷۱جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵:۵۷۱۲۲۹ بازدید

کمیسیون اروپا با انتشار فهرست جدید هواپیماهایی که شرایط ایمنی لازم برای پرواز در آسمان اتحادیه اروپا را دارند، اعلام کرده ...
هواپیماهای ایران ایر می‌توانند به آسمان اروپا بازگردندهواپیماهای ایران ایر می‌توانند به آسمان اروپا بازگردند

کمیسیون اروپا با انتشار فهرست جدید هواپیماهایی که شرایط ایمنی لازم برای پرواز در آسمان اتحادیه اروپا را دارند، اعلام کرده است که "اغلب هواپیماهای ایران ایر مجاز هستند که فعالیت خود در اتحادیه اروپا را از سر بگیرند."

ویولتا بولک، کمیسر حمل و نقل اتحادیه اروپا گفته است که به دنبال سفر ماه آوریلش به ایران و ارزیابی‌های فنی که ماه گذشته انجام شد، اغلب هواپیماهای ایران ایر اجازه دارند که مجددا در آسمان اروپا پرواز کنند.

البته همچنان محدودیت‌هایی بر اساس ایمنی پرواز برای برخی از هواپیماهای مورد استفاده ایران ایر وجود دارد.

اتحادیه اروپا حدود 6 سال پیش اعلام کرد که بویینگ‌های 747 و 727 و همچنین ایرباس‌های 320 ایران ایر به دلیل نگرانی‌های ایمنی اجازه ندارند در اتحادیه اروپا پرواز کنند. پیش از آن پرواز هواپیماهای فوکر 100 ایران ایر هم ممنوع شده بود. این به معنی قطع پروازهای ایران ایر به اروپا نبود و اتحادیه اروپا تصمیم محدود کردن برخی هواپیماهای ایران ایر را "تصمیمی غیرسیاسی" و صرفا بر مبنای رعایت ملاحظات ایمنی دانسته بود.

آمریکا دهه‌ها صادرات قطعات یدکی هواپیماهای بویینگ به ایران را ممنوع کرده بود و گفته می‌شد که تحریم قطعات هواپیماها به پایین آمدن ایمنی پروازها در ایران منجر شده بود. به دنبال توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی شرکت بویینگ اجازه پیدا کرد که با ایران معامله کند و محصولاتی را به ایران ایر فروخت که به این شرکت کمک می‌کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها