کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین اخبار از سیل هولناک و گسترده در چین/ فیلم


کد خبر : ۲۴۲۴۹پنجشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴:۱۲۱۱۵۸ بازدید

بارش باران سنگین و جاری شدن سیل در استان «جیانگ شی» و «هونان» در شرق و مرکز چین جان 17 نفر را گرفت و 13 نفر نیز ناپدید شدند.
آخرین اخبار از سیل هولناک و گسترده در چین/ فیلمآخرین اخبار از سیل هولناک و گسترده در چین/ فیلم

انتشار این خبر امروز در شرایطی صورت می گیرد که روز گذشته (چهارشنبه) نیز مقامات چین از کشته شدن 83 نفر و ناپدید شدن 13 تن در مناطق مختلف کشور بر اثر جاری شدن سیلاب بی سابقه اخیر خبر داده بودند. 

بیشترین تلفات سیل این کشور مربوط به روزهای سه شنبه و چهارشنبه همین هفته (25 و 26 خرداد) است که تصاویر آن نیز بارها از تلویزیون مرکزی چین پخش شد.

گزارش ها حاکیست که استان «جیانگ شی»، «هونان» و چند استان دیگر در جنوب و جنوب شرق این کشور متحمل بیشترین خسارت ناشی از توفان و بارندگی های اخیر شده اند.
بارش باران و سیل در شرایطی مردم را در این استان ها غافلگیر کرد که دولت مرکزی و دولت های محلی در روزهای اخیر بارها هشدارهایی نسبت به این بارش ها، جاری شدن سیل، رانش زمین و وزش توفان سهمگین در مناطق یاد شده صادر کرده بودند. سازمان هواشناسی چین در یک هفته گذشته دو بار هشدارهای زرد و آبی برای این مناطق صادر کرد و به دنبال آن هزاران نفر به مکان های امن منتقل شدند.

همزمان خبرگزاری شین هوا امروز پنجشنبه گزارش کرد که بیشترین تلفات مربوط به دیروز چهارشنبه بوده که بیشترین بارش در این استان ها به ثبت رسیده است.

گزارش می افزاید که بر اثر بارش فراوان باران، بسیاری از رودخانه ها و مخازن آب سرریز کرده و به همین دلیل مردمی که در اطراف این مکان های زندگی می کردند فورا به نقاط امن منتقل شده اند.در همین حال اداره مقابله با حوادث طبیعی و خشکسالی چین هم در بیانیه ای اعلام کرد که بارندگی های اخیر باعث شده تا سطح آب رودخانه یانگ تسه 24 درصد بیشتر از میزان سال 1998 شود.

از منطقه «گوانگ شی» در شرق چین نیز خبر می رسد که نزدیک به 800 خانه بر اثر بارش، سیل و توفان فرو ریخته و میزان خسارات به بیش از 22 میلیون دلار در یک روز رسیده است. چین پیش بینی کرده است که امسال یکی از پربارش ترین سال ها را تجربه خواهد کرد و به مردم بخصوص در مناطق جنوبی و جنوب شرقی هشدارهای ضروری داده شده است.

در شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین مربوط به سال 1998 میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.
مناطق مختلف چین بخصوص نواحی جنوبی این کشور به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد، همه ساله در فصل بهار و تابستان شاهد باران های سیل آسیا است و این موضوع علاوه بر تلفات انسانی، خسارات سنگینی به لحاظ اقتصادی به این مناطق وارد می سازد.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها