کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

منافع تولید ملی فدای ارزش زمین های کارخانه شد؟


کد خبر : ۲۴۲۱۱چهارشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۴۷۲۹۶۵ بازدید

با توجه به حرف و حدیث‌هایی که در روزهای اخیر از تعطیلی کارخانه ارج به گوش می‌رسد، تمامی صحبت‌ها به ارزش بالای زمین‌های این کارخانه ...
منافع تولید ملی فدای ارزش زمین های کارخانه شد؟منافع تولید ملی فدای ارزش زمین های کارخانه شد؟

با توجه به حرف و حدیث‌هایی که در روزهای اخیر از تعطیلی کارخانه ارج به گوش می‌رسد، تمامی صحبت‌ها به ارزش بالای زمین‌های این کارخانه بر می‌گردد و در صحبت‌های پرسنل سابق این کارخانه اهمیت این زمین‌ها مشهود است.

علی‌اکبر کاهه، مدیر دفتر مدیر تولید شرکت ارج که یکی از پرسنل بازنشسته این کارخانه است با سابقه 20 ساله در این شرکت شاهد بسیاری از بی‌قانونی‌ها در این شرکت بوده است که درباره آن به «فرصت امروز» می‌گوید: قانون به نفع کارگران بود اما متاسفانه شاهد بسیاری از بی‌قانونی‌ها در این کارخانه بودیم، به شکلی که اگر می‌خواستیم از منافع کارخانه دفاع کنیم در بهترین شرایط محکوم و تنها تهدید می‌شدیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود می‌افزاید: طی مدت فعالیت کارخانه برخی از مدیران عاملی که در کارخانه شروع به فعالیت کردند افرادی بسیار دلسوز بودند که به فکر فعالیت و شروع به کار کارخانه بوند اما متاسفانه شاهد فعالیت بسیاری از مدیران بودیم که هیچ‌گونه اطلاعاتی از فعالیت اقتصادی و مدیریتی نداشتند. به‌عنوان مثال یکی از افرادی که در سال‌های اخیر مدیرعامل شرکت ارج شد، با ماموریت تعطیلی کارخانه، تنها به دلیل ارزشمندی زمین‌های کارخانه منصوب شده بود.

تمامی فیلم‌های پخش شده متعلق به 10 سال پیش کارخانه ارج است

از سویی دیگر یکی از مدیران تولید شرکت ارج با سابقه 20 ساله که تا همین اواخر در این شرکت فعالیت داشته است به «فرصت امروز» درباره فعالیت‌های این شرکت در سال‌های اخیر می‌گوید: شرکت ارج یک زمین 134 هزار متری داشت که حدود چند سال پیش به شرکت صنعت ساختمان که از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی بود با قیمت 13.5میلیارد تومان فروخته شده است.

وی می‌افزاید: مجموعه ارج الان سه قطعه زمین است که 21 هزار متری، 84 هزار متری و 37 هزار متری است که قطعه 21 هزار متری به دلیل بدهی به شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی واگذار شد.

این مدیر سابق شرکت ارج درباره مقاطع زمانی که در سال به بازسازی خط تولید شرکت اختصاص داده می‌شد، می‌گوید: در دوران فعالیت 20 ساله من در شرکت ارج تنها دو موقع از سال به بازسازی و تعمیر خط تولید و دستگاه‌ها اختصاص داشت که مرحله اول در تعطیلات عید نوروز و دیگری در دوران تعطیلی تابستان بود که تمامی این اقدامات نیاز به سه ماه فعالیت پیش از این اقدام بود.

وی ادامه می‌دهد: از طرفی نکته قابل توجهی که برای من وجود داشت این بود که تمامی فیلم‌هایی که در روزهای اخیر در رسانه ملی پخش شد متعلق به حدود 10 سال پیش است و در حال حاضر کارخانه به هیج وجه شرایطی اینچنینی ندارد، از طرفی نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که برای شرکتی که توجیه اقتصادی ندارد و سودده نیست، خریددستگاه جدید یا تعویض آنها هیچ‌گونه توجیهی ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها