کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

پژو 208، 301 و 2008، بالاخره در ایران چه قیمتی دارند؟

کدخبر:۲۴۱۳۶سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴:۴۲۱۱۷۱۹ بازدید

کمتر از یک هفته به پایان بهار و آغاز سفرهای تابستانی مردم باقی مانده است. با این وجود بازار خودرو حال و هوای پاییزی دارد. فعالان بازار خودرو ...
پژو 208، 301 و 2008، بالاخره در ایران چه قیمتی دارند؟

کمتر از  یک هفته به پایان بهار و آغاز سفرهای تابستانی مردم باقی مانده است. با این وجود بازار خودرو حال و هوای پاییزی دارد. فعالان بازار خودرو که دل به بازگشت رونق بسته‌اند، می‌گویند که در سال‌های گذشته تغییر فصل‌ها هم نتوانسته از رخوت و کرختی بازار خودرو بکاهد.

به گفته آنها بسیاری از مردم در انتظار ورود خودروهای جدید و روند کاهشی قیمت‌ها هستند، اما کاهش قیمت خودرو درحالی همچنان در لیست انتظارات مشتریان قرار دارد، هنوز هیچ شفاف‌سازی در رابطه با نحوه قیمت‌گذاری 3 خودرو 208، 301 و 2008 که قرار است به صورت مشترک میان ایران خودرو و پژو تولید شود، صورت نگرفته است. ‌

هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو بهمن‌ماه ‌سال گذشته درحالی قیمت پژو 301 دنده‌ای را 58 میلیون تومان و نسخه اتومات آن را 62 میلیون تومان، پژو 208 معادل 68 میلیون تومان و 2008 در دو مدل دنده‌ای و اتومات به ترتیب 72 و 78 میلیون تومان اعلام کرده بود که اظهارات چندی پیش معاون وزیر صنعت از اعلام قیمت‌های جدیدی برای این محصولات حکایت می‌کند.

به گزارش ایران جیب به نقل از شهروند، در این میان اعضای شورای رقابت که خود را متولی کنترل قیمت‌ها در بازار خودرو می‌دانند، معتقدند که قیمت‌گذاری خودروهای جدید نیز باید به تأیید این شورا برسد، اما وزارت صنعت می‌گوید که به خودروسازان خارجی قول لغو قیمت‌گذاری دولتی را داده است. به گفته مسئولان وزارت صنعت، شرکت‌های خودروساز خارجی زیر بار تعیین قیمت محصولات خود ازسوی شورای رقابت نمی‌روند و از آن‌جا که برای توسعه صنعت خودرو کشور به حضور آنها نیاز داریم، بهتر است شورا از این ماجرا کنار بکشد. در این میان محسن صالحی‌نیا در تازه‌ترین اظهارنظر خود اعلام کرده است که قیمت‌گذاری خودروهای جدید پژو در ایران که به صورت جوینت‌ونچر تولید می‌شود، باید براساس شرایط بین‌المللی صورت گیرد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت می‌گوید: خود من فکر می‌کنم با خودروهایی که از این شیوه تولید می‌شوند، باید مشابه خودروهایی (دنا و تندر ٩٠ اتومات) که طی هفته‌های گذشته از شمول قیمت‌گذاری دولتی خارج شدند، برخورد شوند، اما با توجه به شرایط، مشکلی به لحاظ قیمت‌گذاری نداریم و قیمت‌گذاری دولتی این خودروها صورت نمی‌گیرد. ظن من براین است که قطعا از قاعده‌های محدودکننده قیمت‌گذاری‌ بری هستند.اما معاون وزیر صنعت درحالی از برگزاری نشست‌هایی با شرکت پژو درخصوص قیمت‌گذاری خودروهای جدید خبر داده بود که فعالان این صنعت نسبت به نحوه قیمت‌گذاری خودرو ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

 قیمت‌گذاری دولتی یک صورت مسأله اشتباه است

محمدرضا نجفی‌منش که به‌عنوان نماینده صنعت خودروسازی در سفر رئیس‌جمهوری به فرانسه حضور داشت، نسبت به نحوه قیمت‌گذاری خودروهای تولید مشترک دوکشور ابراز بی‌اطلاعی می‌کند. او که خود در روند مذاکرات دو خودروساز ایران‌خودرو و پژو حضور داشت، به «شهروند» می‌گوید که خواسته خودروسازان فرانسوی عدم دخالت دولت در روند قیمت‌گذاری است، اما هیچ تصمیم دقیقی در این رابطه اتخاذ نشده است.

تعیین قیمت دنا و تندر 90 اوتومات در فضای رقابتی

این فعال صنعت خودرو معتقد است که قیمت‌گذاری دولتی یک صورت مسأله اشتباه است که هیچ‌گاه پاسخ درستی نخواهد داشت. برهمین اساس بهتر است هرچه سریع‌تر این رویه اصلاح شود تا مانعی بر سر راه سرمایه‌گذار خارجی وجود نداشته باشد. او با بیان این‌که برخلاف تصور اعضای شورای رقابت، بازار خودرو انحصاری نیست، اظهار داشت: انحصار وقتی است که خودروی تولیدی در سطح قیمتی خود تنها باشد؛ درحالی ‌که اگر قیمت این خودروها مثلا ٦٠‌‌میلیون باشد، چند خودرو دیگر هم در این قیمت وجود دارد. در هر قیمت دیگری هم خودروهای متعددی در بازار هست که رقیب محسوب می‌شوند و به مردم حق انتخاب می‌دهند؛ در نتیجه، نه انحصاری هستند و نه لزومی به قیمت‌گذاری دولتی است.به گفته او، قیمت‌گذاری حق سرمایه‌گذار خارجی است و منطقی نیست شرکت پژو که حاضر شده با شرایط سخت ایران سرمایه خود را به ایران بیاورد، زیر بار قیمت‌گذاری دستوری برود.  عضو انجمن قطعه‌سازان می‌گوید: درحال حاضر قیمت تندر اتومات و دنا در یک فضای آزاد رقابتی تعیین می‌شود و دولت و شورای رقابت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارند. بهتر است این رویه برای تمامی خودروها به‌ویژه خودروهای جدید اعمال شود.

تصمیم به افزایش قیمت در نبود اعضای ناظر

اما گویا دعوای سازمان‌های مختلف درخصوص نحوه قیمت‌گذاری خودرو پایان ندارد. به‌طوری که اظهارات جدید معاون وزیر صنعت و فعالان این صنعت با واکنش تند عضو ناظر شورای رقابت مواجه شده است. علی مددی عضو ناظر شورای رقابت دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: براساس قانون قیمت‌گذاری تمامی خودروهای تولید شده در داخل ایران باید به تأیید این شورا برسد.

دعوای قیمت‌گذاری خودرو به اعضای شورای رقابت هم رسید

اختلاف‌نظر درخصوص نحوه قیمت‌گذاری خودرو که در سال‌های گذشته مورد مبحث دستگاه‌های مختلف بوده، این روزها به درون سازمان‌ها نیز رسیده است. این را از اظهارات عضو ناظر شورای رقابت به خوبی می‌توان فهمید. او که هرگونه افزایش قیمت خودرو در ‌سال‌جاری غیرمنطقی اعلام می‌کند، معتقد است که با توجه به لغو تحریم‌های اقتصادی، کاهش هزینه‌های تأمین قطعات و نقل‌وانتقال پول قیمت خودرو در‌ سال‌جاری نه‌تنها باید ثابت می‌ماند، بلکه باید روند کاهشی به خود می‌گرفت. عضو ناظر شورای رقابت در ادامه می‌افزاید، افزایش قیمت خودرو در جلسه‌ای به تصویب رسید که هیچ یکی از ٣ عضو ناظر به دلیل تعطیلات مجلس در آن نشست حضور نداشته و نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود به سر می‌بردند.

به دنبال ابلاغ مصوبه شورای رقابت درحالی قیمت خودروهای تولید سایپا در ‌سال‌جاری 0.4 درصد و ایران‌خودرو 1.8 درصد افزایش پیدا کرد که مددی تغییر قیمت را خواسته رئیس شورای رقابت می‌داند. به گفته این مقام مسئول 3 عضو ناظر مجلس طی نامه‌های جداگانه اعتراضات خود را به دولت و رئیس مجلس اعلام کردیم که قیمت‌های جدید مورد قبول نمایندگان مجلس نبوده و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

او قرارداد ساخت مشترک پژو بین ایران و فرانسه را مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس این قرارداد فرانسه متعهد به فروش 30 درصد و ایران 70 درصد تولیدات مشترک شده است. ضمن این‌که مقرر شده که به مدت دو‌سال مدیرعامل از ایران و هیأت‌مدیره از کشور شریک انتخاب شود و در دو‌سال دیگر این رویه برعکس شود. عضو ناظر شورای رقابت اظهار داشت: درحال حاضر رکود سنگینی در کل دنیا حاکم است. درچنین شرایطی ورود به بازار ایران برای بسیاری از غول‌های خودروسازی جهان جذاب بوده و حاضر به قبول شروط سرمایه‌گذاری مشترک ما هستند.  اما دعوای میان دستگاه‌های مسئول در روند قیمت‌گذاری درحالی همچنان ادامه دارد که هیچ شفاف‌سازی در رابطه نحوه قیمت‌گذاری محصولات جدید صورت نگرفته و همچنان نرخ‌های محصولات جدیدی که قرار است در پساتحریم وارد ایران شود، برای مردم مشخص نیست.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

خسته از روزگار: 1395/3/2508:26:18،
243
19
ایرانحیب تو این وضعیت افتضاح اقتصادی که چک های که از مردم گرفتم یا داره همه برگشت میخوره یا طرف زنگ میزنم میگه دو سه روز دست نگه دار داری دنبال قیمت واقعی ماشین میگردی؟به خدا الان قیمت این ماشینها زیاد مهم نیستا.
امین: 1395/3/2508:40:11،
162
15
جدا ازین حرف ها همه با موتور tu5
کارگر و معلم: 1395/3/2508:59:09،
163
14
اگر قرار است قیمت گذاری دولت روی خودرها آزاد شود

باید حمایت های دولت از خودرو ساز و اخذ عوارض 140 درصدی از واردات خودرو نیز برداشته شود

این طرف که نفع خودشون بله اون طرف که به ضررشون هست نه

نمی خریم تا کاهش 50 درصدی قیمت داخلی یا کاهش حق گمرکی
حسین: 1395/3/2511:13:06،
80
11
حواستون باشه یه موقع ارزون ندید، قیمتش رو بزار 150 تا 200 میلیون ، حیفه
مردم: 1395/3/2511:27:25،
58
31
این ماشین ها به تعبیر اهل فن ...همون اشغال ها هستن....
بدون کیفیت...بدون موتور....بدون ماندگاری
پژو=اشغال
حسین: 1395/3/2523:07:06،
30
14
پژو و چینی ها کم طرفدارترین خوروها دربقیه دنیا هستند ولی ایران رو قرق کردن !!!ملت ماآشغال خر نبودن به قدیم نگاه کنید پدران ما ماشین خارجیشون بی ام و بود بنز بود تویوتا بود !!! آشغال نمی خریدند !!! این چینی ها که خطرناکند و با مواد سرطان زا ساخته شدن !!! پژو هم که همیشه آشغاله
شهروند ايراني !: 1395/3/2714:35:57،
18
12
بافنده فقط ميبافد .... به مردم چه كه شما چه فكري مي كنيد ... آقا نظر سنجي از مردم را يادت رفته .؟!!!

فروش با زمان قديم و تحريم فرق كرده !!!

با مردم بايد باشي تا بفروشي !!!!.. مردم بايد خودرو شما را بخرند ؟... نظر مردم را بپرس... بقيه مهم نيست ....


شهروندان ايراني شركت پژو را از داخل فرانسه هم تحريم ميكنند حتي با قطعات اصلي ..... اصل رعايت تعهد و ملاك ارزيابي شهروندان ايراني است و قرار نيست صداقت و تعهد با گذشت زمان لگد مال شود .
ایرج: 1395/3/2508:34:39،
138
12
کی این مسئله خودرو تو این کشور حل میشه
محمد: 1395/3/2509:06:36،
108
11
تا وقتی انحصار هست همینه

انسانم آرزوست .....
چنار: 1395/3/2509:17:10،
68
12
حل نمیشه عزیزم چون بازی سیاسی هست بعدشم یک نفر تصمیم گیرنده قانونی وجود نداره شهر هزار رنگه هر کدومش یه چیزی میگه بیچاره مردم؟
!!: 1395/3/2513:33:55،
32
10
کدوم مسئله حل شده که این دومیش باشه؟!!!
آریا: 1395/3/2508:37:20،
131
16
62میلیون تومان قیمت بسیار بسیار منطقی ای است و صرفا معادل چیزی قریب به 76 ماه یا بیش از 6 سال دریافتی یک مشمول قانون کار بشرط خرج نکردن حتی یک ریال می باشد و نتیجه میگیریم با اندکی تدبیر امکان ابتیاع آن برای همگان امید میرود!!!!!
محمد: 1395/3/2509:15:07،
85
17
یادمه وقتی که خودروها به یک باره افزایش قیمت داشتند مثلا 206 از 13 میلیون شد 30 میلیون همه میگفتند وای چرا و چطور این همه گرون شد. همون موقع بود که همه میگفتند کسی نمیخره ولی الان ببینید با این ملت ه کار کردند که میگیم قیمت 60 میلیون منطقیه.
آخه کدوم منطق میگه این ماشین 60 میلیون میرزه.
کدوم منطق میگه 206 ، 35میلیون می ارزه
کدوم منطق میگه دنا 43 میلیون می ارزه.
اگه همش این چوبی که بالای سرمونه و هر چی میگند رو بگیم منطق مطمئن باشید اوضاع ما بدتر از دیروز میشه.
کشور فرانسه کارگرای شهرداری واسه اینکه حقوقشون یه کم بالا پایین میشه دیدید چه اتحادی داشتند، ولی اینجا هر روز خبر تعطیلی یه کارخونه را میشنویم.
آره باید گفت تعطیلی کارخونه منطقیه و قیمت ماشین .....
اچبر اوغلي هن بابا: 1395/3/2510:56:01،
47
12
اقا محمد، تو اقتصاد وقتي خرابي پيش مياد ديگه برگشت به عقب نداره و تو بهترين شرايط ميشه همونطور نگهش داشت كه اين هم تو ايران نشدني هست هرساله تورم رو ميبينيم
اون نتبود كردن مردم و اقتصاد و تعطيلي شهرستانها و هجوم به تهران و بالا رفتن قيمت مسكن و جنك با دژمن و تحريم و.... همه و همه باعث بي ارزشي وحشتانك لول ما شد و اين روند ادامه دار
ارزاني دركار نيست فقط همين كه در اين سطح يا با رشد تورم نگه دارن شاهكار كردن
متاسفانه ايران با اين ثروت تنها چيزي كه برا مردم خودش نداره اثر همين ثروت هست
طهماسب: 1395/3/2508:38:22،
84
13
اینهمه اخبار ضد و نقیض برای تشویق و التهاب فکری
خریداران و مردم هیچ
فایده ای نداره . بقول همه که میگن : کوووو خریدار
حالا شما هم مدام از افزایش قیمت و بیشتر شدن کیفیت و آپشن و .... حرف بزن
مردم در این 36 سال دیدن که با چه افرادی طرف هستند
کسانیکه حرمت و احترام هموطن و مشتری خوشونو نگه نمیدارن
همینهایی که داریم از تولیدات شماهاس
دیگه نمیخریم
مگر مگر مگر قسطی چند ساله بدون سود
وگرنه بماند در انبارها زیر آفتاب باران خراب شوند
شماها به مشتری نیازمندین
غمگسار: 1395/3/2509:48:46،
52
16
به نظر من عامل اصلی اینهمه هرج و مرج فقط و فقط خود مردم هستن یا به قول اقتصادی ها عامل بازار !
وقتی مردم راضی یا به ناچار با هر قیمت و هر کیفیتی خرید میکنن به فروشنده ارتباطی نداره که ظلم میکنه . چون ما خود مردم ظلم پذیر شده ایم فقط غر میزنیم.باید یک نه ی بزرگ گفت به این مافیای خودرویی کشور.کمی همت کنید دودمانشان بر باد است.خود دانید.
آرش66: 1395/3/2508:44:05،
46
18
اساسن معلوم نیست ایران خودرو به چه دلیل بازهم سراغ پژو رفته و بازهم همان پلتفرم 206 و موتور تکراری TU5 را قصد دارد دوبار در قالب ظاهری جدید، بازتولید کند. این سه خودروی مثلن جدید، همگی بر پایه پلتفرم 206 و موتور مشابه TU5 هستند. ای کاش روزی برسد که ایران خودرو دست سر از موتورها و پلتفرم های تکراری و قدیمی بردارد. ای کاش از همین صنعت خودروی چین که ایرانی ها اعتقاد دارند بنجل ساز است، یاد می گرفتند.
مردم: 1395/3/2508:57:47،
59
13
با اين قيمتها ورشكستگي فرغونسازا با شيب ملايم ادامه داره
آرمین: 1395/3/2508:59:48،
70
11
به گزارش سایت راهور، بامداد دوشنبه در کیلومتر 49 محور آرادان - سرخه استان سمنان یک دستگاه وانت آریسان مدل 94 چرخ عقب سمت راستش به دلیل شکستگی پلوس در می‌رود.
باک خودرو دچار حریق شده و خودرو در آتش به طور کامل می‌سوزد.
این حادثه در حالی رخ می‌دهد که راننده و همسرش در جلو و پسر 5 ساله و دختر 3 ساله‌ در بخش عقب وانت نشسته بودند که متاسفانه شدت حریق این به حدی بوده است که راننده و همسرش موفق به نجات فرزندانشان نمی‌شوند و هر دو آنها در داخل کابین وانت زنده می‌سوزند.
بر این اساس علت تامه تصادف بروز نقص فنی حادث و بریدن پلوس چرخ عقب سمت راست به دلیل نقص ایمنی قطعه از جانب شرکت سازنده خودرو حسب تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بوده است.

واقعا متاسفم که باید اینجور ماشینایی سوار بشیم...
بخدا باید شرم کنن این فرغون سازها...
حسین: 1395/3/2510:12:06،
52
10
آیا با متخلفین برخوردی شده؟ کسی اومده نظری داده؟ سازمان استاندارد چی گفته؟....همه سکوت اختیار کردن همه این سازمانها تو این جنایت شریکن باید همشونو به سزای اعمالشون رسوند هرکی سکوت میکنه وفقط نظاره گره شریک این جنایت کاراست
دادا: 1395/3/2509:00:10،
47
14
با اين حقوقهاييكه به مردم ميدين همينكه زنده بمونن شانس آوردن ديگه پولي برا خريد فرغون به 2 برابر قيمت جهاني نميمونه


افزايش حقوق كارگر 14 درصد

مچكريم
1234: 1395/3/2509:01:45،
44
11
براي خريد لگنهاي فعلي هم پول نيس چه برسه به اينها با اين قيمتهاي فضايي

مگه از دم قسط بدون بهره بدين
معین: 1395/3/2509:23:30،
48
11
چنان حرف از آزادسازی قیمت میزنند انگار داریم در یک کشور با اقتصاد آزاد زندگی می کنیم. مرد ناحسابی دوتا شرکت افتادند به جان مردم دارند یک ملت رو می چاپند، بله شما دیوار بلند تعرفه و عوارض و صد جور هزینه تراشی رو بردار بعد هر جور خواستی قیمت بذار.
علی: 1395/3/2509:38:53،
42
11
قیمت ها تو دبی:
301 : 44500 درهم
208 : 51900 درهم
2008 : 69000 درهم
همشون مدل 2016
علی: 1395/3/2510:00:59،
35
11
ایران جیب عزیز اولا من از سایت بسیار خوبتون تشکر می کنم ثانیا در مورد قیمت خودرو تو ایران باید قبول کنیم که قیمتها بسیار بالاست تقریبا 2.5 برابر قیمت های جهانی و از طرفی حقوق کارمندان و کارگران نسبت به متوسط جهانی بسیار پایینتر (چیزی حدود یک پنجم ) است
با این وضع مجبوریم بسوزیم و بسازیم با خودروهایی مانند پراید که مثلا ارزون هست !
حسن: 1395/3/2510:09:08،
40
14
جالبه این کامنتهاییکه همه گذاشتیمو خود پژو نمیبینه؟ فک نکنم اگه ببینه بیاد اینجا سرمایه گذاری کنه....جز اینکه خودشم با این آقایون دست به یکی کنه.....پیشنهاد میکنم این کامنتهارو برا شرکت پژو بفرستین اگه کسی میتونه این کارو بکنه
22 میلیون نفر: 1395/3/2510:20:48،
33
13
هر قیمتی داشته باشه!
ماشین تحریمه کسی نمی خره.
حمید: 1395/3/2513:49:02،
27
19
اتفاقا ماشین تحریم نیست
همه هم میخرن تو خیابون ها نگاه کن ببین چقدر پراید صفر ،پژو صفر و کلا فرغون های صفر داخلی زیاد اینا از کجاست ؟
چرا قیمت ماشین پایین نمیاد چون مردم میخرن
22 میلیون نفر: 1395/3/2609:58:20،
23
13
اونایی که میخرن مهم نیستند معیار ورشکست شدن خودروسازها خریدن یا نخریدن امثال من هست، هفتاد میلیون هم بخره مهم نیست مهم اینه که من نمی خرم.
گاندی اول یک نفر بود بعد شد یک ملت!
ata: 1395/3/2510:24:29،
34
11
اين جمله خيلي قشنگه:
در این میان محسن صالحی‌نیا در تازه‌ترین اظهارنظر خود اعلام کرده است که قیمت‌گذاری خودروهای جدید پژو در ایران که به صورت جوینت‌ونچر تولید می‌شود، باید براساس شرایط بین‌المللی صورت گیرد.

يعني مثل بقيه جاهاي دنيا قيمت گذاري بشه؟؟؟
يعني تعرفه برداشته بشه بعد؟؟؟؟
به نظرتون اونوقت اين آهن پاره ها رو كسي مي خره؟؟؟
ایران دوست: 1395/3/2510:37:15،
41
14
اینقدر این مطالب فریبکارانه رو شنیدیم که خسته شدیم!
"قیمت گذاری دولتی مسئله ای اشتباه است"!!!
سوال:
تعیین حق گمرک 40% اشتباه نیست (تا 10 سال پیش 120% هم بوده است)؟
بنگاه داری دولتی و چرخش دو خودرو ساز بزرگ توسط دولت اشتباه نیست؟
انحصاری کردن خودرو ظرف این 38 سال اشتباه نبوده است؟
آقای کارنشناس! قیمت گذاری دولتی وقتی اشتباه است که خودروسازها خصوصی باشند، حق گمرک 5% باشد و فضای بازار رقابتی باشد و به مردم حق انتخاب بدن!
احمد: 1395/3/2510:43:22،
37
20
با سیاستهای نادرست از جمله تعرفه بالا در حمایت از خودروسازان ناکارامد , سالهاست حق انتخاب مردم را محدود نمودید به محصولات قدیمی پژو و چینی !! و خبری
از محصولات باکیفیت و ایمن ژاپنی و نیز کره ای نیست.چرا!؟چون مدیریت اقتصادی کشور کم سواد هستند
ضمن اینکه توجهی به ضرر و زیان مردم از بابت خودروهای
بی کیفیت و ناامن ندارند!!
مسعود: 1395/3/2510:51:18،
54
34
يه پيچ ماشين هاي فرانسوي ميارزه به كل آشغالاي صنعت نوپاي بي اصالت كره كه ما رو رد موش ازمايشگاهيش تا پيشرفت كنه
كره اي كه سال ٥٥-٦٠ ايران خودرو ارزوش بود
الان با طراحي هاي دوروزه كه هر دوروز به دنبال اصالت نداشته تغيير شكل ميدن و سريع به خرابي و سرو صدا ميوفتن و مدام بايد تو تعميرگاه و...
حقوق بگير: 1395/3/2511:15:32،
30
16
شركتهاي واسطه اي نظير رنو پارس كه قطعات تندر 90 را به ايران خودرو و سايپا مي فروشد به جز دلال بازي و افزايش قيمت تمام شده براي مردم خاصيتي نداشته و فقط حق دلالي به جيب پسرخاله ها و رانت خواران وزارت صنعت سرازير ميشه.
علی: 1395/3/2511:45:18،
28
26
پژو ماشین های خوبیه مخصوصا که کیفیتش بالا و با نظارت پژو تولید بشه . دیگه مثلا وقتی 301 قیمتش 58 تومن و 62 تومن باشه کی میره لیفان و جک و جیلی بخره
ناصر: 1395/3/2512:04:39،
35
15
فرانسه بياد لگن هاي كره و چين همچنان سرجاشون ميمونن چون قيمت جنس اروپايي خيلي بيشتر از اوناست و خيلي ربطي ب هم ندارن
ثنذثق: 1395/3/2511:57:59،
19
16
همه مشکل ملت ماشینه بابا ماشین یه وسیله نقلیه هستش برید به اوضاع زندگی برسید چه با بنز برید سر کار چه با پراید اگر هم موضوع امنیته سرنشینه یکم یواش تر
عباس: 1395/3/2512:52:18،
35
36
ماشین چینی بخرم +++++
منتظر بشم پژو بیاد - - - - - -
فرزاد: 1395/3/2513:29:34،
29
17
فرانسه كجا چين و كره كجا
امیر علی: 1395/3/2514:59:13،
27
13
کاش فوتبالیست می شدم..فی بازار الان 1.5 میلیارده
ناشناس: 1395/3/2516:43:52،
26
11
حتما 200 میلیون ایران خودرو که خوش اشتهاست.
اسكندر: 1395/7/2511:46:30،
3
2
اگه توجه كنيد منفي دهندگان عمدتا 11 يا 12 نفرند .اينها صاحبان مافع ايران خودرو هستند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل