کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صدور بارنامه برای کامیون‌ها، هر 5 روز یک بار


کد خبر : ۲۴۱۱۸دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۳۵۲۵۷۷ بازدید

در پی اعتصاب رانندگان در بوشهر که از یکشنبه هفته گذشته (17 خرداد) و در اعتراض به روند نوبت‌دهی و اعلام بار آغاز و تا امروز دوشنبه نیز ...
صدور بارنامه برای کامیون‌ها، هر 5 روز یک بارصدور بارنامه برای کامیون‌ها، هر 5 روز یک بار

در پی اعتصاب رانندگان در بوشهر که از یکشنبه هفته گذشته (17 خرداد) و در اعتراض به روند نوبت‌دهی و اعلام بار آغاز و تا امروز دوشنبه نیز همچنان ادامه دارد، ظهر امروز، جلسه‌ای با حضور معاون حمل و نقل کالای کشور، مسوول فناوری این سازمان و جمعی از مسوولان مربوط دراستان در محل سازمان حمل و نقل و پایانه‌های بوشهر تشکیل شد.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایلنا، در این جلسه پیرامون سه طرح در ارتباط با حمل و نقل کالا و بارگیری که یکی در سطح کشوری و دوتای دیگر در سطح استان بوشهر به مرحله اجرا در خواهد آمد، بحث و تبادل نظر شد.

طرح کشوری که قرار است فعلا در بندرعباس و سپس در بوشهر به مرحله اجرا گذاشته شود به این صورت تشریح شد که اگر یک شرکت حمل و نقل بخواهد بارنامه حمل کالا را صادر کند، بخشی از اطلاعات کالا مانند: حجم، نوع، مقدار و... و نیز نام فرستنده کالا، از سیستم گمرک وارد سیستم نرم‌افزاری سازمان شود. بدین ترتیب هرگونه دخل و تصرف از سوی شرکت‌های حمل و نقل کالا امکان‌پذیر نخواهد بود و اگر دخل و تصرفی نیز صورت گیرد، آن شرکت تخلف کرده است. این طرح در واقع بخشی از جریان حمل کالا را شفاف می‌کند و در تکمیل پروسه‌ای است که پیش از این نهاد‌های ذیربط مانند پاسگاه‌های بین‌راهی در تعامل با یکدیگر، اطلاعات حمل و نقل کالا را بررسی می‌کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرح دیگر که قرار است در بوشهر به مرحله اجرا گذاشته شود و به‌گفته برخی از فعالان این حوزه، شاید پایانی بر اعتصابات زنجیره‌ای رانندگانی باشد که با تجمع مقابل گمرک و تهدید و ارعاب رانندگان دیگر هر چند وقت یکبار، سبب اخلال در سیستم حمل و نقل کالا در منطقه می‌شوند، عبارتند از:

1) با توجه به حجم باری که در بندر بوشهر از گمرک حمل و خارج می‌شود و تعداد ماشین‌ها، قرار بر این شد که امکان صدور بارنامه برای هر ماشین و راننده در طول 5 روز فقط یک بار فراهم شود. این مساله باعث می‌شود که بار بین راننده‌ها توزیع شود.

2) از این پس، یک سیستم مجازی نوبت‌دهی راه‌اندازی می‌شود. بنابراین، سیستم نوبت‌دهی دیگر به‌صورت اتاق اعلام بار که پیش از این در پایانه بوشهر راه‌اندازی شده بود، نخواهد بود. با اجرای این طرح، هر شرکت حمل و نقل، ماشین مورد نظر را به سیستم معرفی می‌کند و رانندگان از طریق پیامکی که برای آنها ارسال می‌شود به باربری موردنظر مراجعه خواهند کرد.

گفتنی است، طی یک‌هفته گذشته جلساتی با حضور مدیران ارشد امنیتی استان برای حل این معضل تشکیل شده است و تمهیداتی برای پایان‌دادن به اعتصاب رانندگان و تضمین امنیت مسیر برای کامیون‌هایی که از گمرک بوشهر، اقدام به ترانزیت کالا می‌کنند، انجام پذیرفت تا آنجا که تعدادی از رانندگان اعتصاب‌کننده نیز بازداشت شده‌اند. اما این اعتراضات دامنه بیشتری گرفته و گویا مسوولان ارشد امنیتی استان برای حل این معضل به سختی افتاده‌اند.

حال در صورت اجرای این دو طرح در استان بوشهر که ظرف چند روز آینده استارت خواهد خورد، شاید بتوان گفت، وضعیت نابسمانی که در روند حمل و نقل کالا طی یک‌هفته گذشته به‌وجود آمده است، بهبود یابد. هرچند بر اساس شنیده‌های خبرنگار ایلنا با وجود گفتگوهایی که در ارتباط با اجرای این طرح‌ها با نماینده رانندگان تجمع‌کننده در مقابل گمرک بوشهر صورت گرفته، تا این لحظه و نگارش این گزارش، اعتصاب رانندگان در این محل ادامه داشته و آنها از مواضع خود کوتاه نیامده‌اند و مسیر حمل و نقل کالا در بوشهر همچنان برای رانندگانی که احیانا بتوانند بار خود را از بوشهر خارج کنند، ناامن است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها