کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۴۰۸۸دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۳۴۷۴۴ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه نزدیک به بالاترین سطح در یک ماه اخیر تثبیت شده است که علت اصلی آن نگرانی ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه نزدیک به بالاترین سطح در یک ماه اخیر تثبیت شده است که علت اصلی آن نگرانی سرمایه گذاران نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری بوده است.

کاهش شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا داشته است. همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه برگزار شود. بر اساس این گزارش نظرسنجی های زیادی در خصوص نتایج احتمالی این همه پرسی انجام شده و این نظرسنجی ها نشانگر اختلاف نظر شدید بین مردم بریتانیا است.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به 1274 دلار رسیده است که نزدیک به بالاترین سطح در یک ماه اخیر بوده است. قیمت طلا 18 می به بیش از 1278 دلار رسیده بود.

قیمت طلا در ماه ژوئن تاکنون 5 درصد رشد داشته و از ابتدای امسال تاکنون نیز افزایش 20 درصدی را تجربه کرده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی و ارزش پوند انگلیس با کاهش روبرو شده است. ارزش ین ژاپن در برابر پوند و یورو به بالاترین سطح در 3 سال اخیر رسیده است. ارزش دلار آمریکا در برابر ین نیز 0.4 درصد کاهش یافت و هر دلار در برابر 106.60 ین مبادله شده است.

نشست بانک های مرکزی آمریکا، بریتانیا ژاپن و سوییس طی روزهای آینده برگزار خواهد شد. به نظر می رسد نتایج نشست بانک های مرکزی بزرگ جهان تحت تاثیر نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود. در حالی که فدرال رزرو آمریکا به دنبال فرصت مناسبی است تا نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد، بانک های مرکزی ژاپن و اروپا همچنان نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده اند.

گزارش سایت طلا حاکیست، فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گشته نرخ بهره را افزایش داده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.74 درصد رشد به بیش از 893 تن رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس نیز پیش بینی کردند که اگر مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند، قیمت طلا احتمالا تا سطح 1400 دلاری افزایش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها