کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی کم‌کیفیت‌ و باکیفیت ترین خودروهای داخلی / جدول


کد خبر : ۲۴۰۶۶یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳:۴۷۱۳۸۲۰ بازدید

بر اساس این گزارش باکیفیت‌ترین خودروهای ایران فقط توانسته‌اند سه ستاره را از نظر کیفی به دست آورند که در این میان خودروهایی نظیر ...

بر اساس تقسیم بندی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سطح کیفی خودروها از یک تا پنج ستاره تقسیم‌بندی شده که هیچ کدام از خودروهای تولید شده در کشور دارای شرایط لازم برای کسب چهار و پنج ستاره را نداشته‌اند.

بر اساس این گزارش باکیفیت‌ترین خودروهای ایران فقط توانسته‌اند سه ستاره را از نظر کیفی به دست آورند که در این میان خودروهایی نظیر ویتارا، نیومزدا3 و سراتو در رنج قیمتی 75 تا 130 میلیون تومان و انواع رنو و رانا در رنج قیمتی 30 تا 50 میلیون تومان حائز سه ستاره از نظر کیفی شده‌‌اند. بر اساس این گزارش خودروهایی به مانند دنا، انواع پژو206، نیو ام وی ام 315جک جی5 و برلیانس دو ستاره کیفی را به خود اختصاص داده اند و در رده دوم خودروهای باکیفیت ساخت داخل قرار گرفته‌اند.

این گزارش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده بیانگر آن است که خانواده تیبا و پراید، از سایپا، خانواده پژو 405، پارس و سمند از ایران خودرو و لیفان ایکس60، جک اس5، ام وی ام ایکس23 و 550 با کسب یک ستاره در رده کم‌کیفیت‌ترین خودروهای ساخت داخل قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش 56 درصد خودروهای ساخت داخل در رده کیفی یک ستاره، 19 درصد، دو ستاره و 25 درصد در رده کیفی سه ستاره قرار گرفته‌اند.


گروه سبک :

در اردیبهشت ماه 1395 تعداد 76344 دستگاه خودرو سبك توليد گردید كه 93 درصد از حجم توليدات به خودروهاي سواري و 7 درصد دیگر به خودروهاي وانت اختصاص دارد. خودروهاي سبك توليدي كشور در این ماه، شامل 32 مدل خودرو درگروه سواري و 10 مدل در گروه وانت مي باشند.
 

pdyvayjs4yr1hffjb7wm.png


سواري :

خودروهاي پژو 405 خراسان و گرند ویتارا به ترتيب بيشترین و کمترین میزان تولید خودرو را در این ماه به خود اختصاص دادند. 


awkxrgaoafvl27vpmda.png


pdyvayjs4yr1hffjb7wm.png

وانت :

در اردیبهشت ماه 1395 در این بخش، خودروهاي وانت آریسان و وانت پيکاپ فوتون به ترتيب بيشترین و كمترین ميزان توليد خودرو را به خود اختصاص داده اند.

جدول سطوح كيفي خودروهاي سبک :

h1nxi11zm1ucxziquz.jpg


pdyvayjs4yr1hffjb7wm.png


جدول مقایسه سطوح كيفيت :




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها