کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آژیر قرمز بیخ گوش بورس تهران


کد خبر : ۲۴۰۶۰یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۳۱۷۹۷ بازدید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 23 خرداد ماه 95، با کاهش 32 واحدی روی رقم ...

معامله‌گران بازار سهام امروز شاهد جمع‌آوری صف‌ فروش در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو به مدد حمایت صندوق‌ها و حقوقی‌ها بودند. بازاری که امروز با تقویت حجم و ارزش معاملات سهام روبه‌رو بود که نوید بازاری سبزپوش را در روز آینده می‌دهد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 23 خرداد ماه 95، با کاهش 32 واحدی روی رقم 74 هزار و 817 واحد ایستاد.

شاخص کل هموزن نیز با کاهش 87 واحدی عدد 13 هزار و 550 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 221 واحدی عدد 82 هزار و 947 واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 121 واحدی به رقم 51 هزار و 880 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 517 واحد افزایش به عدد 166 هزار و 414 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 7 واحدی عدد 789 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 102 واحد، پتروشیمی جم با 30 واحد و بانک ملت با 22 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 24 واحد، ایران خودرو با 17 واحد و پتروشیمی شیراز با 16 واحد کاهش،‌بیشتری تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 240 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 872 میلیون  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 859 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان غرب آسیا، صنایع پتروشیمی به‌دشت،‌پارس الکتریک، سموم علف‌کش، کاشی سعدی، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، کاشی سعدی، فراورده‌های نفت‌سوز ایران، کنترل‌خوردگی تکین‌کوه،‌ معادن منگنز ایران، حق تقدم داروسازی اکسیر، کود شیمیایی اوره لردگان و حق تقدم آن، حق تقدم خرید سهام بیمه نوین، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق اجاره صایتل، افرا نت، سرمایه‌گذاری مسکن شمال  غرب، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی تکنوتار و فرآورده‌های نفت‌سوز آذر، متوقف شدند.

امروز همچنین اوراق مشارکت میدکو و اوراق مشارکت لیزینگ‌ رایان سایپا نیز به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه متوقف شد.

طی معاملات امروز 1.53 درصد از سهام فولاد مبارکه اصفهان از سوی سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید به قیمت پایه هر سهم 156 تومان روی میز فروش بورس قرار گرفت .

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی پتروشیمی جم 65 میلیون سهم به ارزش بیش از 59 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده میان کدهای درون‌گروهی منتقل شد. در نماد معاملاتی شهرسازی و خانه‌سازی باغ‌میشه نیز اندکی کمتر از 40 میلیون سهم به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان از کد سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

در سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نیز امروز اندکی کمتر از 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 6.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران همچون روزهای گذشته برنامه معاملات انتقالی سهامدار عمده این سهم با جابه‌جایی 14.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان ادامه یافت در بیمه دی نیز امروز بیش از 14 میلیون سهم به ارزش 1.5 میلیارد تومان در کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

همچنین گسترش صنایع انرژی آذراب نیز با معاملات درون‌گروهی 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام همپای صندوق‌ها و حقوقی‌های فرصت‌طلب برای جمع‌آوری صف‌های فروش شاهد برگشت بازار در نقطه تعادل و حمایت سهام در حول و هوش قیمت پایانی (صفر تابلو)بود.

امروز در گروه خودرویی‌ها سایپا با افزایش تقاضای سهامدار اغلب حقیقی شاهد معامله 80 میلیون سهمی به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان بود که روندی متعادل را برای این سهم رقم زده بود.

در نماد معاملاتی واسپاری ملت اما امروز پس از واگذاری کامل صف خرید این سهم در روز گذشته امروز قیمت این سهم در روندی متعادل درجا زد. در ذوب‌آهن  اصفهان نیز پس از جمع‌آوری صف فروش همپای حمایت خریدار حقوقی اما همچنان قیمت‌های منفی بر روند متعادل این سهم حاکم بود.

در گروه پیمانکاری‌ها اما ماشین‌سازی اراک همچنان با تقاضای پرحجم سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی روبه‌رو است در این نماد سرمایه‌گذاری فرهنگیان به حمایت ضعیف از این سهم ادامه می‌دهد.

امروز در گروه بانک‌ها نیز بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به حمایت از این گروه تا محدوده صفر تابلو پرداختند. امروز همچنین سهام «وهور» پس از گذشت دو روز معاملاتی از عرضه اولیه این سهم شاهد واگذاری کامل صف خرید خود و متعادل شدن معاملات در محدوده صفر تابلو بود.

به گزارش فارس، امروز در نشست خبری مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه که سابق بر این در شرکت‌ صدرا نیز سکان مدیریت را به دست گرفته بود، عنوان شد که موسسه مالی اعتباری کوثر به مدیرعاملی عیسی رضایی در حالی اقدام به فروش سهام گروه بهمن به مجموعه قطعه‌سازی کروز و نهایی شدن این مناقصه در هفته جاری کرده که این موسسه اعتباری وابسته به وزارت دفاع برنامه‌ای برای واگذاری سهام «حتاید» نداشته و به دنبال ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید در این شرکت حمل و نقل دریایی و ترابری است.

در حاشیه نشست خبری اعتصام وی در پاسخ به خبرنگار فارس از وقوع تغییرات بنیادین در شرکت صدرا خبر داد و گفت: با تحقق وعده دولت هم اکنون مطالبات سنگین قرارگاه خاتم از طریق انتشار انواع اوراق بدهی در حال تسویه بوده و بانک‌ها موظف به تضمین و خریداری این اوراق شده‌اند از سوی دیگر مشکلات گمرک، سازمان مالیاتی، و سایر پرونده‌های حقوقی این شرکت یک به یک حل و فصل شده و هم اکنون موضوع زمین صدرا نیز به نتیجه قطعی رسیده است. این شرکت دوباره زنده شده و در حال جذب قراردادهای پیمانکاری جدید  است.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل بود که با حمایت حقوقی‌ها و افزایش تقاضا در برابر عرضه سهام نوید بازار سبزپوشی را در روز آینده می‌دهد، بازاری که هم اکنون قیمت سهام در آن به ارزانی دوران پیش از برجام رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها