کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مدل جدیدی از پذیرش دانشجویان دکتری از سوی دانشگاه‌ها


کد خبر : ۲۴۰۵۰یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۵۰۸۰۴ بازدید

جمعی از داوطلبان دوره دکتری به رویه‌ پذیرش خود از سوی برخی دانشگاه‌ها اعتراض کردند.

جمعی از داوطلبان دوره دکتری به رویه‌ پذیرش خود از سوی برخی دانشگاه‌ها اعتراض کردند.

در حالی که وزارت علوم مدتی است اقدام به تغییر آئین‌نامه دوره دکتری کرده، داوطلبان دوره دکتری سال 95 که برای شرکت در مرحله تخصصی دانشگاه‌ها آماده می‌شوند، این روزها با مشکل تازه‌ای دست به گریبان هستند.

جمعی از داوطلبان دکتری در تماس با تسنیم از رویه‌ دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان دکتری انتقاد کردند.

این داوطلبان معتقدند این دانشگاه‌ها برخلاف رویه‌های قانونی در خارج از مهلت زمانی مشخص شده، از داوطلبان پذیرش شده طلب تعهد کتبی می‌کنند و این مسئله دست آنها را برای انتخاب دانشگاه‌های دیگر و بررسی وضعیت آنها کوتاه می‌کند.
 

g858fdo95bo6ftzxgcri.png


براساس بند 6 اطلاعیه سازمان سنجش، داوطلبانی که در مراحل ارزیابی تخصصی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شرکت نموده و از نظر دانشگاه مربوط دارای شرایط علمی لازم(قبول مشروط) تلقی شده‌اند با توجه به تماس گرفته شده از سوی موسسات مربوط منحصراً می‌بایست از تاریخ 95/5/2 تا 95/5/11 برای تکمیل و ارائه فرم تعهد به دانشگاه ذیربط(ارائه فرم تعهد منحصراً بایستی به یک دانشگاه داده شود) مراجعه نمایند. بدیهی است اخذ هرگونه تعهد قبل از بازه زمانی فوق فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر تلقی می‌شود.

طبق این بند، دانشگاه‌ها حق ندارند بعد از مصاحبه با داوطلب دکتری بلافاصله به وی اعلام پذیرش کرده و از او درخواست تعهد کنند، زیرا ممکن است یک دانشجو از دانشگاه‌‌های متعدد درخواست پذیرش داشته باشد و اعلام تعهد به دانشگاهی دست او را در انتخاب دانشگاه‌های دیگر ببندد، زیرا پس از تعهد کتبی امکان بررسی پذیرش دانشگاه‌های دیگر عملا برای داوطلبان از بین می‌رود.

در حالی که سازمان سنجش در بند 6 اطلاعیه خود فاصله زمانی را برای این مسئله در نظر گرفته، اما برخی دانشگاه‌ها از این روند پیروی نکرده و برخلاف قانون ضمن اعلام پذیرش به داوطلب از وی تعهد طلب می‌کنند و باعث تضییع حقوق دانشجو و از دست رفتن امتیاز او برای بررسی انتخاب‌های دیگر می‌شوند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها