کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا شیلات درمورد ماهی تیلاپیا حرفی ندارد؟


کد خبر : ۲۴۰۳۳یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۳۷۵۶۹۸ بازدید

ماهی تیلاپیا با ورود به کشور‌جایگاه ویژه‌ای در بازار مصرف آبزیان به خود اختصاص داده و در سفره‌های ایرانی جای خود را باز کرده ...

ماهی تیلاپیا با ورود به کشور‌جایگاه ویژه‌ای در بازار مصرف آبزیان به خود اختصاص داده و در سفره‌های ایرانی جای خود را باز کرده است؛ آبزی ای که تا چند سال پیش اسمش به گوش کمتر کسی خورده بود، در سال گذشته سهمش از واردات به ایران به بیش  از 10 هزار تن رسیده و ارزش دلاری این واردات طبق گفته مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش و صادرات آبزیان به  40 میلیون دلار رسیده است.

براساس این گزارش مدتهاست حرف و حدیث زیادی پشت سر تیلاپیا هست و بر اساس آخرین تحقیقات مصرف مکرر این ماهی خطرناک بوده اما در مورد مصرف غیرمداوم آن هنوز موردی اثبات نشده ؛ عده ای از کارشناسان آن را به عنوان یک ماهی با قیمت و ارزش غذایی پایین که سلامت مردم جامعه را نشانه رفته است یاد می کنند، برخی دیگر هم به قدمت پرورش 4 هزار ساله آن و اینکه در بیش از 130 کشور دنیا پرورش داده و به تمام جهان صادر می‌شود،اشاره می کنند.

در راستای آگاهی در خصوص جزییات آنچه که از سوی کارشناسان مختلف گفته می شود و بررسی صحت و سقم آن به سراغ  عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران رفتیم که با واکنش جالبی روبرو شدیم که شک در مورد ارزش پایین غذایی این آبزی را می توانست به یقین تبدیل کند .

در ابتدای ماجرا طبق معمول همیشه که بعضی از مسئولان از زیر بار جواب دادن شانه خالی می کنند، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران نیز همین روال را در پیش گرفت و بعد از تماسهای مکرر خبرنگار ما حتی به صورت تلفنی هم موفق به برقراری ارتباط نشد و پاسخی دریافت نکرد و روز اول این پیگیری ها بدون نتیجه گذشت.

در ادامه خبرنگار باشگاه خبرنگاران بازهم به دنبال جواب از مسئولان امر بود که باز هم در ادامه آنها از دادن مصاحبه خودداری کردند و این امر در طول یک هفته با بهانه های مختلف از  روزی به روز بعد موکول شد و در نهایت بعد از گذشت تقریبا یک هفته از این داستان همچنان ماجرای پاسخ نگویی سازمان شیلات تا جایی ادامه یافت که آقای رییس تمایل به مصاحبه ندادن درباره واردات ماهی تیلاپیا جواب آخرش شد و به نوعی آب پاکی را بر دست خبرنگار ما ریخت.

و با این جواب یک سوال در ذهن نقش می بندد چه کسانی از این واردات سود می بردند ؟



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها