کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درآمد متصدیان پمپ بنزین ; از حدس تا واقعیت !


کد خبر : ۲۴۰۲۶یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱:۴۰۶۶۵۶ بازدید

برخی از شغل‌ها با وجود آنکه در نگاه اول شغل ساده‌ای به نظر می‌آید اما همراه با فشارهای بسیاری است که به نظر برخی افراد دریافت انعام این ...
درآمد متصدیان پمپ بنزین ; از حدس تا واقعیت !درآمد متصدیان پمپ بنزین ; از حدس تا واقعیت !

برخی از شغل‌ها با وجود آنکه در نگاه اول شغل ساده‌ای به نظر می‌آید اما همراه با فشارهای بسیاری است که به نظر برخی افراد دریافت انعام این فشارها را از بین می‌برد و برخی دیگر بر این عقیده‌اند که انعام‌های دریافتی هزینه‌های خانوار را جوابگو نیست.

به گزارش ایران جیب به نقل از میزان، به قول قدیمی‌ها نداشتن یک کالا یک مشکل داشتن آن هزار مشکل، این ضرب‌المثل را در دنیای امروز می‌توان برای هر کالا و وسیله مصرفی به کار برد که خودرو نیز از این قاعده مستثنا نیست، نداشتن وسیله نقلیه تنها یک درد است، اما داشتن آن تنها یک درد نیست، زیرا هزینه‌های جانبی بسیاری دارد و اولین هشدار که با چراغ‌قرمز به سراغ راننده می‌آید چراغ پمپ‌بنزین است.

پمپ‌بنزین رفتن خانم و آقا نمی‌شناسد اما در بیشتر مواقع خانم‌ها علاقه‌ای به پمپ‌بنزین رفتن ندارند و در شرایط حساس فرآیند سوخت‌گیری را تمام و کمال به متصدیان جایگاه سوخت می‌سپارند متصدیانی که به گفته خودشان حقوق آن‌ها با توجه به قانون کار محاسبه می‌شود.

اکثر جایگاه‌های سوخت به ویژه جایگاه‌های سوخت بنزین در طول شبانه‌روز فعال هستند و متصدیان آن در 3 شیفت 8 ساعته به کار می‌پردازند، متصدیان با توجه به نظر و قوانینی که رئیس جایگاه در نظر گرفته است می‌توانند در یک شیفت تا سه شیفت کار کنند، اما در اکثر جایگاه‌ها متصدیان جایگاه‌ها تنها در یک شیفت کار می‌کنند زیرا توان کار طاقت فرسایی در بیش از یک شیفت برای تمام متصدیان وجود ندارد.

محمد 34 ساله که در جایگاه سوخت بنزینی در منطقه شرق تهران مشغول به فعالیت است، به میزان، گفت: هر شیفت بعد از ثبت مقدار بنزین خروجی از نازل‌ها آغاز می‌شود که بین هر شیفت حدود 30 دقیقه زمان استراحت و تغییر متصدیان لحاظ شده است.

متصدیان بنابر نظر صاحب جایگاه می‌توانند در 24 ساعت دو شیفت فعالیت داشته باشند اما به دلیل آنکه شغل بسیار سختی است کمتر کسی در دو شیفت فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: برای هر شیفت حقوق تعیین شده وزارت کار پرداخت می‌شود که در برخی موارد و اعیاد صاحب جایگاه مبلغی به متصدیان جایگاه پرداخت می‌کند.

محمد در پاسخ به این سؤال که در یک شیفت حدوداً چند ماشین را سوخت‌گیری می‌کند، گفت: در یک شیفت حدود 30 تا 50 ماشین به جایگاه مراجعه می‌کنند که سوخت‌گیری آن‌ها را من انجام می‌دهم و هر ماشین 500 تا 2000 تومان به عنوان انعام پرداخت می‌کنند که در یک شیفت درآمدی در حدود 35 تا 65 هزار تومان را به همراه دارد.

همچنین سیاوش که همواره نازل بنزین در دستش است، به میزان، گفت: در این جایگاه سوخت متصدی پمپ سوخت موتور هستم و یک نازل برای موتورهایی در نظر گرفته شده است که کارت سوخت به همراه ندارند.

وی در واکنش به این گفته که انعامی برای سوخت‌رسانی به موتورهای بدون کارت سوخت دریافت می‌کند، بیان کرد: سوخت‌رسانی به موتورهای بدون کارت سوخت با توجه به آنکه نازل همواره در دست خودم است، انعامی برای من به همراه ندارد و در معدود دفعات برخی افراد انعامی به مبلغ 1000 تا 2000 تومان پرداخت می‌کنند که شاید در پایان روز مجموع انعام به 15 هزار تا 35 هزار تومان برسد.

سیاوش در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی که با کارت‌بانکی هزینه سوخت خود را پرداخت می‌کنند انعامی به متصدیان جایگاه پرداخت می‌کنند، گفت: پرداخت انعام هیچ ارتباطی با شیوه پرداخت هزینه سوخت ندارد و این موضوع به کرم مراجعه کنندگان مرتبط است.

وی تاکید کرد: به طور مثال فردی که بخواهد انعام پرداخت کند، در زمانی که هزینه سوخت خود را کارت‌پول پرداخت می‌کند مبلغی افزون بر هزینه سوخت به عنوان مبلغ نهایی در دستگاه کارت‌خوان وارد می‌کند.

نعمت‌الله – 52 ساله که در جایگاه سوختی در منطقه جنوب تهران مشغول به فعالیت است، از خستگی بسیار و به واسطه شغل سخت خود و شرایط روزه‌داری آن‌چنان رمقی برای روی پا ایستادن نداشت در رابطه با شغل خود به میزان، گفت: این شغل همراه با بیمه است اما همچون دیگر شغل‌ها در چند سال اخیر مد شده است بعد از یک مدت آزمایشی بیمه برای متصدی رد شود.

این متصدی میان‌سال که زندگی را متفاوت‌تر از جوان‌ها دیده بر این باور است که انعام‌های دریافتی، کمک حال هزینه‌های زندگی بوده و اگر انعام نبود حقوق ثابت تصدی‌گری جایگاه سوخت زخم‌های اقتصادی خانوار را درمان نمی‌کرد.

نعمت‌الله تاکید دارد که شاید انعام‌های دریافتی در یک روز مبلغ قابل توجهی باشد اما هزینه‌های زندگی آن‌قدر بیشتر است که این انعام‌ها سرنوشت پس‌انداز به خود نخواهد گرفت و از سوی دیگر این کار آن‌قدر فشار عصبی و بدنی بالایی دارد که بخشی از درآمد ماهیانه را باید به دوا و درمان اختصاص داد.

اما با تمام این شرایط یک دختر خانم جوان که حدوداً 23 سال سن دارد و برای سوخت‌گیری به جایگاه سوخت خیابان میرزای شیرازی آمده است در پاسخ به این سؤال که آیا متصدیان جایگاه سوخت درآمد مالی مناسبی دارند، گفت: با توجه به دریافت انعام متصدیان جایگاه درآمد مناسبی دارند زیرا حقوق ثابتی از جایگاه سوخت نیز دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد متصدیان جایگاه‌های سوخت ماهیانه یک میلیون و 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان درامد دارند که این درآمد مناسبی است و جوابگوی هزینه خانوار را می‌دهد.

این خانم جوان در واکنش به این گفته که این متصدیان همگی مستأجر هستند و هزینه‌های زندگی در جامعه شهری امروز کشور بسیار بالا است، همچنان بر عقیده خود پافشاری دارد. اما در سوی دیگر مرد میان‌سالی که به جایگاه سوخت آمده بود بر این باور است که درآمد 2 میلیونی متصدیان جایگاه سوخت با توجه به هزینه‌های خانوار و اجاره خانه‌های بالا، درآمد بالایی محسوب نمی‌شود.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد هر فردی با نگاه به زندگی شخصی خود درآمد دیگر افراد را بررسی می‌کند و نمی‌توان یک نظر کلی و جامع برای درآمد متصدیان جایگاه‌های سوخت داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها