کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حفاری چاه های دو فاز پارس جنوبی پایان یافت


کد خبر : ۲۴۰۰۹شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹:۲۹۴۷۷ بازدید

عملیات حفاری چاه های فازهای 20 و 21 پارس جنوبی پایان یافت و بهره برداری از این پروژه به مراحل پایانی خود نزدیک شد.

عملیات حفاری چاه های فازهای 20 و 21 پارس جنوبی پایان یافت و بهره برداری از این پروژه به مراحل پایانی خود نزدیک شد.

به گزارش ایران جیب به نقل از وزارت نفت، هم اکنون 15 حلقه چاه این بخش از پروژه پارس جنوبی به طور کامل آماده است و هفت حلقه نیز در مرحله تکمیل قرار دارد.

این عملیات در فازهای 20 و 21، پس از گذشت سه سال با حفاری نزدیک به 92 هزار متر سرانجام دیروز (جمعه) به پایان رسید.کارشناسان این پروژه اعلام کرده اند هفته پایانی تیرماه در فاز 21 و شهریورماه 95 در فاز 20 عملیات مشبک کاری، اسیدزنی و تمیزکاری (Completion B) چاه های باقیمانده به پایان می رسد.

در چند روز گذشته «علیرضا عبادی» سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، از آمادگی واحد لخته گیر این پالایشگاه برای دریافت گاز در شهریورماه امسال خبر داده بود.«بهزاد محمدی» مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC)، نیز پیش از این اعلام کرده بود پروژه فازهای 20 و 21 امسال وارد مدار می شود.

طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از طرح های اولویت دار شرکت ملی نفت ایران است که اجرای آن در هر دو بخش خشکی و دریا برعهده شرکت اویک قرار دارد. با تکمیل این پروژه، روزانه 50 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی افزوده می شود.

بر اساس وعده شرکت ملی نفت قرار است که امسال پنج فاز پارس جنوبی راه اندازی شده و تولید گاز از آنها آغاز شود؛ پیش بینی می شود با راه اندازی فازهای 17 ،18، 19، 20 و 21 میزان تولید گاز کشور روزانه نزدیک به یکصد میلیون متر مکعب دیگر افزایش یابد.

در سال های گذشته با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، میزان تولید گاز کشور افزایش قابل توجهی یافت؛ به گونه ای که پارسال رکورد تولید روزانه 730 میلیون مترمکعب گاز نیز به ثبت رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها