کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وام 40 میلیون تومانی خودرو با نرخ سود صفر


کد خبر : ۲۴۰۰۸شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳:۴۷۲۳۹۰۶ بازدید

با آغاز ماه مبارک رمضان و عمیق‌تر شدن رکود در بازار خودرو، برخی خودروسازان به پرداخت تسهیلات با نرخ سود صفر درصد برای خرید خودرو ...

با آغاز ماه مبارک رمضان و عمیق‌تر شدن رکود در بازار خودرو، برخی خودروسازان به پرداخت تسهیلات با نرخ سود صفر درصد برای خرید خودرو اقدام کرده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد تعیین قیمت خودرو از سوی بازار و اتکای آن به نظام عرضه و تقاضا نفع عمومی مردم را در پی داشته است.

با کم شدن دخالت نهادهایی همچون پلیس، سازمان حمایت، تعزیرات و شورای رقابت در صنعت خودرو کشور، خودروسازان در شرایط رکودی بازار نه تنها تن به افزایش قیمت‌ها نداده‌اند، بلکه با در نظر گرفتن تسهیلاتی، شرایط خرید خودرو را برای مشتریان فراهم کرده‌اند.

نمونه آن بخش‌نامه اخیر شرکت سایپاست که برای فروش محصولات خود وام های 10 تا 40 میلیون تومانی با سود صفر تا 21 درصد را در نظر گرفته و اقساط آن را 12 تا 18 ماهه تنظیم کرده است.

بر اساس این گزارش دومین خودروساز بزرگ کشور، خودرو تیبا اس ایکس و ای ایکس2 را به ترتیب با وام 12 میلیون تومانی و نرخ سود 21 درصدی و وام 9 تا 16 میلیون تومانی با نرخ سود صفر تا 19 درصد، 15 تا 30 روزه به مشتریان واگذار می‌کند.

این گزارش حاکی از آن است که سایپا خودرو «سراتو» را با وام 30 تا 40 میلیون تومانی در اقساط 18 تا 24 ماهه به فروش رسانده و در ازای آن بسته به انتخاب مشتری نرخ سود صفر تا 10 درصد را دریافت می‌کند.

کارشناسان معتقدند که این گونه روش فروش از سوی خودروسازان سبب خواهد شد تا فشار آنها برای دریافت تسهیلات کم شود و آنها با بازارسازی‌های گوناگون، به رفع مشکلات مالی بنگاه شان اقدام کنند. همه‌گیر شدن چنین روش‌هایی در بنگاه‌های بزرگ سبب خواهد شد تا بانک‌ها به تامین مالی بنگاه‌های متوسط و کوچک بپردازند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها