کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۳۹۷۱شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۲۰۶۷۹ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با افزایش روبرو شد تا برای دومین هفته متوالی روندی صعودی ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با افزایش روبرو شد تا برای دومین هفته متوالی روندی صعودی را ثبت کرده باشد.

کاهش شاخص سهام در مبادلات روز جمعه تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز گذشته با 3.20 دلار افزایش به مرز 1276 دلار رسیده است. قیمت طلا به بالاترین سطح در 3 هفته اخیر افزایش یافته است. در هفته ای که گذشت قیمت این فلز زرد با رشد 2.7 درصدی روبرو شده است.

نیکو پانتلیس تحلیلگر ارشد موسسه سکولار اینوستور در این باره تاکید کرد: قیمت طلا در شرایط کنونی بالاتر از سطح 1260 دلاری تثبیت شده و برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری تلاش می کند.

وی تصریح کرد: انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی، اختلاف شدید بین سیاست های پولی بانکهای مرکزی بزرگ جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

این تحلیلگر اقتصادی پیش بینی کرد که سطح مقاومتی 1300 دلاری طی هفته های آینده شکسته خواهد شد.

بازارهای بین المللی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای آینده و همچنین همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا در روز 23 ژوئن خواهد بود.

نگرانی ها نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب کاهش شدید شاخص سهام اروپا شده است. شاخص سهام آمریکا نیز در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز روز گذشته با افزایش 0.7 درصدی در برابر ارزهای معتبر بین المللی مواجه شده و این عامل مانع از افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا شده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه با رشد 0.5 درصدی همراه شده است. در حالی که فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده ولی بانکهای مرکزی ژاپن و اروپا همچنان نرخ بهره منفی را در دستور کار قرار داده اند.

نشست آتی فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد. البته با توجه به انتشار آمارهای ناامید کننده در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه می، بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست 14 و 15 ژوئن تصمیمی برای افزایش مجدد نرخ بهره داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها