کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توزیع سبد کالای رمضان 95 برای کارگران حداقل‌بگیر


کد خبر : ۲۳۹۴۱جمعه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰:۳۷۲۸۲۶ بازدید

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور پیش‌بینی سبد کالای رمضان برای حداقل بگیران و کارگران شاغل در صنوف و خدمات را خواستار شد.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش بینی سبد کالا در جایی از قانون کار نوشته نشده و الزامی نیست اما به لحاظ انگیزشی و برای دلگرمی نیروی کار همه ساله کارفرمایان سبد کالایی برای کارگران در نظر می‌گیرند که از بعد معنوی ثواب و بهره این کار را نصیب خود می‌کنند.

 وی ادامه داد: تا چند سال قبل سبد کالا تحت عنوان ارزاق میان کارگران توزیع می شد اما در دو سال اخیر به دلیل مشکلات تحریم و رکود بنگاه‌ها و گرفتاری کارفرمایان توزیع آن کمرنگ شده است با این حال برخی کارفرمایان در چنین مناسبتهایی برای نیروهای کار خود سبد کالا در نظر می گیرند.

ابوی با اشاره به حقوق و دستمزد اندک و ناکافی کارگران افزود: توقع و انتظاری که از وزارت کار می‌رود این است که به عنوان متولی امور کارگری، خانوارهای ضعیف و آسیب‌پذیر کارگری را هم مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مستحق دریافت سبد کالای رمضان بداند و دولت را مجاب به انجام این کار کند.

وی گفت: بیشتر کارگران در شرایط سخت و نامتعادل دستمزدها با وضع دشوار معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و وزارت کار می‌تواند آن دسته از کارگران حداقل بگیر و کسانی که در حوزه خدمات یا صنوف مشغول کارند تحت پوشش قرار بدهد.

به گفته این مقام مسئول کارگری هم اکنون بسیاری از دستگاه‌ها و مجموعه‌ها تحت عنوان رفاهیات از مزایای کارتهای خرید 500 هزار تا 700 هزار تومانی برخوردارند اما کارگران به دلیل نگاه تعبیض آمیز از چنین مزایایی محرومند در حالی که کارگر و کارمند هر دو برای کشور تلاش می کنند



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها