کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۳۹۱۷پنجشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۷۷۹۹ بازدید

قیمت جهانی طلا که شب گذشته با رشد 1.5 درصدی روبرو شد، امروز پنجشنبه نیز روند صعودی خود را ادامه داده است که علت اصلی این افزایش ...

قیمت جهانی طلا که شب گذشته با رشد 1.5 درصدی روبرو شد، امروز پنجشنبه نیز روند صعودی خود را ادامه داده است که علت اصلی این افزایش کاهش ارزش دلار و افت انتظارات بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده بوده است.

در حالی که نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است هفته آینده برگزار شود، به نظر می رسد گمانه زنی کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره تا حد زیادی کاهش یافته و این مساله به ضرر ارزش دلار بوده است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده و به بیش از 1262 دلار رسیده است که این بالاترین قیمت طلا در 3 هفته اخیر بوده است.

قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه با افزایش چشمگیر 1.5 درصدی روبرو شده است. قیمت این فلز زرد از ابتدای امسال تاکنون بیش از 19 درصد رشد داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با 0.1 درصد کاهش به 93.51 واحد رسیده است. به نظر می رسد رشد اقتصادی آمریکا و چین طی سه ماه دوم امسال با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله موجب افزایش تقاضای طلا می شود. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی کشورهای بزرگ را کاهش داده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که میزان سفارش ماشین آلات صنعتی در ژاپن طی ماه آوریل با کاهش 11 درصدی نسبت به ماه قبل از آن روبرو شده است.

میزان تولید طلای روسیه طی ماه های ژانویه تا آوریل نیز به بیش از 67.75 تن رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به 63.27 تن رسیده بود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز پس از افزایش شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا با رشد نسبی روبرو شده است. کاهش ارزش دلار نیز موجب افزایش قیمت طلا و نفت در بازارهای آسیا شده است.

کاهش تولید نیجریه و افزایش واردات انرژی آمریکا برای تامین تقاضای فزاینده فصل تابستان موجب شده است تا قیمت جهانی نفت در روزهای اخیر با افزایش همراه شود.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و نشست فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها