کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

بهترین خودروهای اسپورت شرکت پژو

کدخبر:۲۳۸۶۷چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳:۴۷۳۰۷۰ بازدید

در طی سالیان گذشته پژو برخی خودروهای خاص و ناب اسپورت را معرفی کرده است. در این لیست ما این خودروها را مرور خواهیم کرد. تاریخ درخشان ...

پدال- در طی سالیان گذشته پژو برخی خودروهای خاص و ناب اسپورت را معرفی کرده است. در این لیست ما این خودروها را مرور خواهیم کرد. تاریخ درخشان خودروهای اسپورت پژو به 35 سال پیش بازمی‌گردد که این خودروساز موفقیت‌های همه‌جانبه‌ای را در مسابقات گوناگون، از رالی گرفته تا لمانز به دست آورد؛ اما همه‌ی این تکنولوژی‌ها و تجربیات با گذشت از فیلترهایی به خودروهای جاده‌ای این خودروساز نیز راه یافت.
 

fl9pbhqz2xk2nq0dw9o3.jpg

در این لیست ما 10 خودروی اسپورت برتر و سریع از پژو را ذکر کرده‌ایم که دربردارنده‌ی برخی از مشهورترین مدل‌ها همانند 205 GTi و 308 GTi است.


1. پژو 205 T16

205 T16 هایپر هاچبکی اصیل و یکی از متمایزترین قهرمانان گروه ب مسابقات رالی قهرمانی جهان است که به عنوان افراطی‌ترین خودروی جاده‌ای و اسپورت پژو شناخته می‌شود و به درستی در رتبه‌ی یک قرار گرفته است.
 

ufgjlij06fwbfc0ywkn.jpg

پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری این خودرو از توربوشارژ Garrett طراحی شده برای تولید حداکثر قدرت بهره می‌برد. این پیشرانه 200 اسب بخار قدرت و 255 نیوتون متر گشتاور را برای 200 دستگاه خودرو تولید می‌کرد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این مدل 6.6 ثانیه بوده و می‌تواند به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت دست یابد. پرفورمنس این خودرو خیلی با ظاهر خودرو همخوانی ندارد و خودروی از چسبندگی بالایی برخوردار است و توربویی که در دور موتور 3000 غرش می‌کند، انرژی کافی را برای تاخت‌وتاز خودرو فراهم می‌کند.Heuliez تغییراتی را در بدنه‌ی 205 GTi های استاندارد ایجاد کرد و پیشرانه را در نزدیکی‌های سیستم تعلیق قرار داد. همه‌ی مدل‌ها توسط Simca سرهم شدند و به رنگ خاکستری تیره درآمدند اما شاسی شماره 1 از رنگ سفید استفاده می‌کرد.


2. پژو 205 GTi

برای برخی افراد،205 GTi بهترین هاچبک دوران است و برای اکثر افراد این خودرویی است که دیگر بهتر از آن یافت نخواهد شد. یک چیز برای اثبات کافی است: پیشرانه‌های 1.6 لیتری 113 اسب بخاری و 1.9 لیتری 128 اسب بخاری این خودرو ضربتی فوری بودند. 205 GTi یک انتخاب عالی برای کسانی بود که خواهان خودرویی سبک‌وزن با احساسی هیجان‌انگیز و دینامیکی جذاب بودند.
 

oce1nta7jztg6upnorm3.jpg

آنچه که باعث برجسته شدن 205 GTi در میان رقبایش می‌شد، ویژگی‌های رانندگی احساس‌برانگیز این خودرو بودند. فرمان مستقیم، پرفورمنس عالی و شاسی‌ای که بیشتر به خودروهای اسپورت می‌خورد تا به هاچبک ها، از جمله‌ی این ویژگی‌های دل‌چسب بودند. برخی رقبا در خط مستقیم سریع‌تر و قدرتمندتر از این پژو بودند اما هیچ یک نتوانستند طرفداران زیادی به اندازه‌ی 205 GTi داشته باشند.در طول 30 سالی که این خودرو عرضه شده،205 GTi هنوز هم سنگ محکی قدر برای همه‌ی هاچبک های داغ است. پژو در جریان توسعه‌ی 208 GTi نسخه‌ی 30 سالگی از این خودرو الهام گرفته است.


3. پژو 106 رالی

جذابیت هاچبک های داغ اغلب به این است که برای نشان دادن جادوی خود به اسب بخار زیاد تکیه نمی‌کنند و پژو با عرضه‌ی نسخه‌های رالی مدل‌هایش ثابت کرد که استاد این کار است.
 

h0lqsmh0atmp8x5uztl.jpg

خودروی موردنظر ما 106 رالی با پیشرانه‌ی 1.3 لیتری 100 اسب بخاری (مدل‌های واپسین پیشرانه‌ی 1.6 لیتری با 3 اسب بخار بیشتر داشتند) و 826 کیلوگرم وزن است.106 رالی با این مشخصات کنترل شاسی عالی و بیش فرمانی کاملاً قابل کنترل داشت. فرمان غیرهیدرولیک خودرو یک لذت دیگر داشت و هرگز خودروی دیگری به این اندازه خنده بر لبان راننده جاری نمی‌ساخت.بنا بر ماهیت خود، هر دو نسل 106 رالی نیازمند پس‌گردنی بودند تا بهترین عملکرد خود را نشان دهند! اما درراه‌های پرپیچ‌وخم این مدل‌ها واقعاً دست‌نیافتنی بودند و حتی امروزه نیز پرفورمنس 106 رالی خوب محسوب می‌شود.


4. پژو 306 رالی

پژو هر آنچه را که با 205 و 106 رالی آموخته بود به منظور خلق 306 رالی با هم ترکیب کرد.306 GTi-6 را به عنوان پایه‌ی این خودرو در نظر بگیرید، این نسخه‌ی رالی اکثر مسابقات غیرضروری روزانه را با سربلندی پشت سر می‌گذاشت و پیشرانه 167 اسب بخاری و شاسی درگیر کننده‌ی آن لذت رانندگی فراوانی را ایجاد می‌کردند.
 

dlo4kf3kxmwhlkcu85p.jpg

هنوز هم با استفاده از پیشرانه‌ی قوی با گشتاور و ردلاین بالا،306 رالی هیچ کمبودی احساس نمی‌کند.


5. پژو 208 GTi 30th

پژو سی امین سال تولید هاچبک های داغ خود را با نمونه‌ای کاملاً مناسب جشن گرفت: 205 GTi 30th. زمانی که همه‌ی 100 دستگاه در نظر گرفته فروخته شدند،GTi های امروزی توسط پژو اسپورت متولد شدند.
 

Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport

GTi پژو اسپورت مفهوم ساخته‌های این خودروساز را وارد سطح متفاوتی کرد. قدرت و گشتاور بیشتر، نسبت‌های کوتاه‌تر دنده، شاسی سفت‌تر و پایین‌تر، لاستیک‌های چسبنده‌تر میشلن سوپر اسپورت، ترمزهای برمبوی بزرگ‌تر… جای تعجبی هم ندارد که GTi ساخته شده توسط پژو اسپورت تیزتر و احساس‌برانگیزتر از نسخه‌ی پایه‌ی خود است.


6. پژو RCZ R

این خودرو نهایت تجسم یک کوپه‌ی دو در و دو سرنشینه است. پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربو این نسخه از حجمی یکسان با مدل استاندارد برخوردار است اما این خودرو به‌طور وحشیانه‌ای با بلوک قوی‌تر، توربوی منحصربه‌فرد و منیفولد اگزوز و پیستون‌های فورج کاری شده بهبود یافته است.
 

Peugeot RCZ R

نتیجه این اصلاحات، رسیدن قدرت پیشرانه به 266 اسب بخار و گشتاور 329 نیوتون متری است که به مصرف‌کنندگان این اجازه را می‌دهد تا چیز بیشتری را از شاسی پایین‌تر و سفت‌تر RCZ R به دست بیاورند. این نسخه همچنین از دیفرانسیل لغزش محدود تورسن استفاده می‌کند که کوپه‌ای درگیر کننده را خلق می‌کند و جایگاه این ساخته‌ی پژو در بازار تثبیت می‌نماید.


7. پژو 309 GTi

کاتالوگ هاچبک های داغ پژو هر دوستدار خودرویی را به وجد می‌آورد و بنابراین حضور 309 GTi در جایگاه هفتم این لیست به نوعی جرم محسوب می‌شود!

این خودرو از فرمانی تیز بهره می‌برد و اکثر قطعات آن با 205 GTi یکسان است. پیشرانه‌ی 1.9 لیتری 128 اسبی این خودرو برای به حرکت درآوردن این خودروی 1 تنی کافی بوده و شاسی سفت و پایین آن به همراه بدنه‌ای مستحکم،309 GTi را در صدر کلاس خود قرار داده بود.
 

Peugeot 309 GTi


8. پژو 308 GTi

یکی از جدیدترین ساخته‌های پژو که شاسی تیز و فرمان حساس و پاسخگویی را دریافت کرده 308 GTi است. با پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربو و قدرت 266 اسب بخاری، این خودرو کمی خسته احساس می‌شود اما پیشرانه در هر دوری شاداب احساس می‌شود. دیفرانسیل لغزش محدود تورسن به همراه لاستیک‌های میشلین سوپر اسپورت، تکمیل‌کننده‌ی کار پژو هستند. 308 GTi در هر سانت سانت خود حس خالص هاچبک داغ پژو را به همراه دارد.
 

Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport


9. پژو 205 رالی

این مدل از پژو پیشرانه‌ای 1.3 لیتری با قدرت 102 اسبی داشت. اما این پیشرانه‌ای نبود که در صدر خبرها قرار بگیرد. پژو بدون نیاز به افزایش قدرت خودرو باعث بهبود پرفورمنس 205 رالی شد.
 

Peugeot 205 Rallye

این مهم با حذف کردن هر قطعه‌ی غیرضروری به دست آمد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حذف پوشش‌های خفه‌کننده‌ی صدای کابین و رادیو اشاره کرد که در کل باعث رساندن وزن خودرو به 794 کیلوگرم شد. 205 رالی برای اکثر افراد خشن و زمخت بود اما درهرحال حد نهایی یک پژوی سبک‌وزن را نشان می‌داد.



10. پژو 405 Mi16

اگر چه که این خودرو نه یک هاچبک داغ است و نه یک GTi اما 405 Mi16 ارزشی بیش از جایگاه دهمی خود در این لیست دارد.
 

Peugeot 405 Mi16

قلب آهنین خودرو نمونه‌ای 1.9 لیتری و 16 سوپاپ با 158 اسب بخار بوده و از کیت بدنه‌ی تمیزی استفاده می‌کند که نشان می‌دهد یک 405 معمولی نیست. وقتی راننده یک جاده‌ی مناسب پیدا کند، رفتارهای سنتی ساخته‌های اسپورت پژو نمود یافته و شاسی درگیر کننده، فرمان دقیق و مستقیم و… باعث هیجانی زائدالوصف در رانندگی خواهند شد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

HAMID: 1395/3/1920:00:08،
57
36
ایران جیب چقد پول میگیری واسه پژو تبلیغ میکنی بابا هر جا رو نگاه میکنی فقط شده پژو اگه پژو هم نباشن موتورش دیگه حتما پژو هستش !
taniz: 1395/3/2009:55:39،
29
27
این نشانه پیشرفت ما.. ببخشید پس رفت لگن سازای ما رو نشان می دهد که بعد از حدود 27 28 سال ظاهرا همان خودرو ولی با موتوری ضعیف تر حذف آپشن هایی مثل سقف کشویی و بدنه نازک تر و ... را نیز از آن حذف کردند و در تولید و فروش نیز با توجه به لیاقت ما پیشرفت چشمگیری داشتند.
Ali: 1395/3/1920:43:25،
43
31
1900 سی سی 158 اسب؟
فاروق: 1395/3/1923:23:39،
32
32
دوست عزیز برای سال ۱۹۸۸ عالی بود البته بعید می دونم سن و سال شما به ۱۹۸۸ قد بده
,فاروق: 1395/3/1923:28:31،
32
29
الانم النترا با موتور ۱۸۰۰ سی سی ۱۴۸ اسب تولید میکنه
مگان یا موتور ۲۰۰۰ قدرتش ۱۴۰ اسب هست
موتور ۱۹۰۰ سی سی پژو برای سال ۱۹۸۸ بینظیر بوده با توان ۱۵۸ اسب
نیما: 1395/3/1920:57:37،
29
28
فک کنم یه مدل دیگه پژو بیارن تا اخر عمر ما با مشتقاتش بسه
دیگه چرا انقد حرف و حدیث داریم هر مدل پژو حداقل با موتورش ده محصول دیگه میشه ساخت خودشم یه 30 سالی تولید می کنن خدایا شکرت بخاطر این همه تکنولوزی
غضنفر: 1395/3/2012:03:06،
25
29
اخه مگه نمیدونین ما ایرانیها کلا با همه چیز 30 تا 40 ساله قرارداد میبندیم
هممون همینجوری هستیم یه کمی فکر کنین
امیر: 1395/3/2117:24:37،
19
30
در مورد خودرو ها کاری ندارم فقط هر خودرویی که میگیرید بلافاصله با طعم میشلین استفاده کنید.این لاستیک واقعا معرکس.لذت رانندگی رو براتون چندبرابر می کنه.یکبار امتحان کنید تا غیر میشلین رو زیر ماشین نندازید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما