کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین خودروهای اسپورت شرکت پژو


کد خبر : ۲۳۸۶۷چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳:۴۷۴۴۷۸ بازدید

در طی سالیان گذشته پژو برخی خودروهای خاص و ناب اسپورت را معرفی کرده است. در این لیست ما این خودروها را مرور خواهیم کرد. تاریخ درخشان ...

پدال- در طی سالیان گذشته پژو برخی خودروهای خاص و ناب اسپورت را معرفی کرده است. در این لیست ما این خودروها را مرور خواهیم کرد. تاریخ درخشان خودروهای اسپورت پژو به 35 سال پیش بازمی‌گردد که این خودروساز موفقیت‌های همه‌جانبه‌ای را در مسابقات گوناگون، از رالی گرفته تا لمانز به دست آورد؛ اما همه‌ی این تکنولوژی‌ها و تجربیات با گذشت از فیلترهایی به خودروهای جاده‌ای این خودروساز نیز راه یافت.
 

fl9pbhqz2xk2nq0dw9o3.jpg

در این لیست ما 10 خودروی اسپورت برتر و سریع از پژو را ذکر کرده‌ایم که دربردارنده‌ی برخی از مشهورترین مدل‌ها همانند 205 GTi و 308 GTi است.


1. پژو 205 T16

205 T16 هایپر هاچبکی اصیل و یکی از متمایزترین قهرمانان گروه ب مسابقات رالی قهرمانی جهان است که به عنوان افراطی‌ترین خودروی جاده‌ای و اسپورت پژو شناخته می‌شود و به درستی در رتبه‌ی یک قرار گرفته است.
 

ufgjlij06fwbfc0ywkn.jpg

پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری این خودرو از توربوشارژ Garrett طراحی شده برای تولید حداکثر قدرت بهره می‌برد. این پیشرانه 200 اسب بخار قدرت و 255 نیوتون متر گشتاور را برای 200 دستگاه خودرو تولید می‌کرد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این مدل 6.6 ثانیه بوده و می‌تواند به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت دست یابد. پرفورمنس این خودرو خیلی با ظاهر خودرو همخوانی ندارد و خودروی از چسبندگی بالایی برخوردار است و توربویی که در دور موتور 3000 غرش می‌کند، انرژی کافی را برای تاخت‌وتاز خودرو فراهم می‌کند.Heuliez تغییراتی را در بدنه‌ی 205 GTi های استاندارد ایجاد کرد و پیشرانه را در نزدیکی‌های سیستم تعلیق قرار داد. همه‌ی مدل‌ها توسط Simca سرهم شدند و به رنگ خاکستری تیره درآمدند اما شاسی شماره 1 از رنگ سفید استفاده می‌کرد.


2. پژو 205 GTi

برای برخی افراد،205 GTi بهترین هاچبک دوران است و برای اکثر افراد این خودرویی است که دیگر بهتر از آن یافت نخواهد شد. یک چیز برای اثبات کافی است: پیشرانه‌های 1.6 لیتری 113 اسب بخاری و 1.9 لیتری 128 اسب بخاری این خودرو ضربتی فوری بودند. 205 GTi یک انتخاب عالی برای کسانی بود که خواهان خودرویی سبک‌وزن با احساسی هیجان‌انگیز و دینامیکی جذاب بودند.
 

oce1nta7jztg6upnorm3.jpg

آنچه که باعث برجسته شدن 205 GTi در میان رقبایش می‌شد، ویژگی‌های رانندگی احساس‌برانگیز این خودرو بودند. فرمان مستقیم، پرفورمنس عالی و شاسی‌ای که بیشتر به خودروهای اسپورت می‌خورد تا به هاچبک ها، از جمله‌ی این ویژگی‌های دل‌چسب بودند. برخی رقبا در خط مستقیم سریع‌تر و قدرتمندتر از این پژو بودند اما هیچ یک نتوانستند طرفداران زیادی به اندازه‌ی 205 GTi داشته باشند.در طول 30 سالی که این خودرو عرضه شده،205 GTi هنوز هم سنگ محکی قدر برای همه‌ی هاچبک های داغ است. پژو در جریان توسعه‌ی 208 GTi نسخه‌ی 30 سالگی از این خودرو الهام گرفته است.


3. پژو 106 رالی

جذابیت هاچبک های داغ اغلب به این است که برای نشان دادن جادوی خود به اسب بخار زیاد تکیه نمی‌کنند و پژو با عرضه‌ی نسخه‌های رالی مدل‌هایش ثابت کرد که استاد این کار است.
 

h0lqsmh0atmp8x5uztl.jpg

خودروی موردنظر ما 106 رالی با پیشرانه‌ی 1.3 لیتری 100 اسب بخاری (مدل‌های واپسین پیشرانه‌ی 1.6 لیتری با 3 اسب بخار بیشتر داشتند) و 826 کیلوگرم وزن است.106 رالی با این مشخصات کنترل شاسی عالی و بیش فرمانی کاملاً قابل کنترل داشت. فرمان غیرهیدرولیک خودرو یک لذت دیگر داشت و هرگز خودروی دیگری به این اندازه خنده بر لبان راننده جاری نمی‌ساخت.بنا بر ماهیت خود، هر دو نسل 106 رالی نیازمند پس‌گردنی بودند تا بهترین عملکرد خود را نشان دهند! اما درراه‌های پرپیچ‌وخم این مدل‌ها واقعاً دست‌نیافتنی بودند و حتی امروزه نیز پرفورمنس 106 رالی خوب محسوب می‌شود.


4. پژو 306 رالی

پژو هر آنچه را که با 205 و 106 رالی آموخته بود به منظور خلق 306 رالی با هم ترکیب کرد.306 GTi-6 را به عنوان پایه‌ی این خودرو در نظر بگیرید، این نسخه‌ی رالی اکثر مسابقات غیرضروری روزانه را با سربلندی پشت سر می‌گذاشت و پیشرانه 167 اسب بخاری و شاسی درگیر کننده‌ی آن لذت رانندگی فراوانی را ایجاد می‌کردند.
 

dlo4kf3kxmwhlkcu85p.jpg

هنوز هم با استفاده از پیشرانه‌ی قوی با گشتاور و ردلاین بالا،306 رالی هیچ کمبودی احساس نمی‌کند.


5. پژو 208 GTi 30th

پژو سی امین سال تولید هاچبک های داغ خود را با نمونه‌ای کاملاً مناسب جشن گرفت: 205 GTi 30th. زمانی که همه‌ی 100 دستگاه در نظر گرفته فروخته شدند،GTi های امروزی توسط پژو اسپورت متولد شدند.
 

Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport

GTi پژو اسپورت مفهوم ساخته‌های این خودروساز را وارد سطح متفاوتی کرد. قدرت و گشتاور بیشتر، نسبت‌های کوتاه‌تر دنده، شاسی سفت‌تر و پایین‌تر، لاستیک‌های چسبنده‌تر میشلن سوپر اسپورت، ترمزهای برمبوی بزرگ‌تر… جای تعجبی هم ندارد که GTi ساخته شده توسط پژو اسپورت تیزتر و احساس‌برانگیزتر از نسخه‌ی پایه‌ی خود است.


6. پژو RCZ R

این خودرو نهایت تجسم یک کوپه‌ی دو در و دو سرنشینه است. پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربو این نسخه از حجمی یکسان با مدل استاندارد برخوردار است اما این خودرو به‌طور وحشیانه‌ای با بلوک قوی‌تر، توربوی منحصربه‌فرد و منیفولد اگزوز و پیستون‌های فورج کاری شده بهبود یافته است.
 

Peugeot RCZ R

نتیجه این اصلاحات، رسیدن قدرت پیشرانه به 266 اسب بخار و گشتاور 329 نیوتون متری است که به مصرف‌کنندگان این اجازه را می‌دهد تا چیز بیشتری را از شاسی پایین‌تر و سفت‌تر RCZ R به دست بیاورند. این نسخه همچنین از دیفرانسیل لغزش محدود تورسن استفاده می‌کند که کوپه‌ای درگیر کننده را خلق می‌کند و جایگاه این ساخته‌ی پژو در بازار تثبیت می‌نماید.


7. پژو 309 GTi

کاتالوگ هاچبک های داغ پژو هر دوستدار خودرویی را به وجد می‌آورد و بنابراین حضور 309 GTi در جایگاه هفتم این لیست به نوعی جرم محسوب می‌شود!

این خودرو از فرمانی تیز بهره می‌برد و اکثر قطعات آن با 205 GTi یکسان است. پیشرانه‌ی 1.9 لیتری 128 اسبی این خودرو برای به حرکت درآوردن این خودروی 1 تنی کافی بوده و شاسی سفت و پایین آن به همراه بدنه‌ای مستحکم،309 GTi را در صدر کلاس خود قرار داده بود.
 

Peugeot 309 GTi


8. پژو 308 GTi

یکی از جدیدترین ساخته‌های پژو که شاسی تیز و فرمان حساس و پاسخگویی را دریافت کرده 308 GTi است. با پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربو و قدرت 266 اسب بخاری، این خودرو کمی خسته احساس می‌شود اما پیشرانه در هر دوری شاداب احساس می‌شود. دیفرانسیل لغزش محدود تورسن به همراه لاستیک‌های میشلین سوپر اسپورت، تکمیل‌کننده‌ی کار پژو هستند. 308 GTi در هر سانت سانت خود حس خالص هاچبک داغ پژو را به همراه دارد.
 

Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport


9. پژو 205 رالی

این مدل از پژو پیشرانه‌ای 1.3 لیتری با قدرت 102 اسبی داشت. اما این پیشرانه‌ای نبود که در صدر خبرها قرار بگیرد. پژو بدون نیاز به افزایش قدرت خودرو باعث بهبود پرفورمنس 205 رالی شد.
 

Peugeot 205 Rallye

این مهم با حذف کردن هر قطعه‌ی غیرضروری به دست آمد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حذف پوشش‌های خفه‌کننده‌ی صدای کابین و رادیو اشاره کرد که در کل باعث رساندن وزن خودرو به 794 کیلوگرم شد. 205 رالی برای اکثر افراد خشن و زمخت بود اما درهرحال حد نهایی یک پژوی سبک‌وزن را نشان می‌داد.



10. پژو 405 Mi16

اگر چه که این خودرو نه یک هاچبک داغ است و نه یک GTi اما 405 Mi16 ارزشی بیش از جایگاه دهمی خود در این لیست دارد.
 

Peugeot 405 Mi16

قلب آهنین خودرو نمونه‌ای 1.9 لیتری و 16 سوپاپ با 158 اسب بخار بوده و از کیت بدنه‌ی تمیزی استفاده می‌کند که نشان می‌دهد یک 405 معمولی نیست. وقتی راننده یک جاده‌ی مناسب پیدا کند، رفتارهای سنتی ساخته‌های اسپورت پژو نمود یافته و شاسی درگیر کننده، فرمان دقیق و مستقیم و… باعث هیجانی زائدالوصف در رانندگی خواهند شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها