کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ

کدخبر:۲۳۸۳۰سه شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵:۵۵۴۰۱۰ بازدید

کارشناسان معتقدند کیفیت خودروهای داخلی پایین و قیمت این محصولات بالاست. در این میان برخی نیز شورای رقابت را به همدستی با دو خودروساز ...

کارشناسان معتقدند کیفیت خودروهای داخلی پایین و قیمت این محصولات بالاست. در این میان برخی نیز شورای رقابت را به همدستی با دو خودروساز بزرگ متهم می‌کنند.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، در کنار نارضایتی مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی، کارشناسان نیز از عملکرد خودروسازان در این حوزه انتقاد می‌کنند.

در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند که تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد به‌گونه‌ای که کیفیت این محصولات پایین و قیمت آنها بالا است.

برخی کارشناسان نیز شورای رقابت را به همدستی با خودروسازان متهم کرده و معتقدند که این شورا با صدور مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا درصدد کمک به آنها برای فروش محصولاتشان بوده است.

در این میان برخی کارشناسان صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی هستند.

یک کارشناس صنعت خودرو در این رابطه می‌گوید: در زنجیره تامین قطعات خودروهای داخلی مشکلات جدی وجود دارد که باعث تولید قطعات بی‌کیفیت با قیمت بالا می‌شود که نتیجه این وضعیت نیز تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران است.

ابوالفضل خلخالی ادامه می‌دهد: با قیمت‌های فعلی می‌توان خودروهای با کیفیت‌تری در کشور تولید کرد با این حال به دلیل معیوب بودن زنجیره تامین قطعات، این اتفاق نمی‌افتد. قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آن‌ها، بالا و گران است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان می‌کند: قطعه‌سازان داخلی باید با قطعه‌سازان خارجی همکاری کرده و از این طریق نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند در غیر این‌ صورت همچنان شاهد تولید خودروهای قدیمی و منسوخ شده با قیمت‌های بالا و گران در کشور خواهیم بود.

یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز کیفیت خودروهای داخلی را پایین دانسته و معتقد است که صدور مجوز افزایش قیمت این محصولات از سوی شورای رقابت اقدامی نادرست و برای تحریک مصرف‌کنندگان به خرید بوده است.

علی خاکساری در این رابطه می‌گوید: به دلیل رکود بازار مشتری چندانی برای محصولات ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، در چنین شرایطی این دو خودروساز درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را به شورای رقابت ارسال و این موضوع را رسانه‌ای کردند تا با فرستادن پیام گرانی به بازار، مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید کنند.

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه شورای رقابت به جای مقابله با انحصار این دو شرکت عملا به بخشی از روند فضاسازی این شرکتها تبدیل شده و صدور مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی این شورا نیز نوعی عملیات روانی برای فریب افکار عمومی و تحریک آنها به خرید بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح می‌کند: مصرف‌کنندگان آگاه شده‌اند و دیگر فریب چنین بازی‌ها و فضاسازی‌هایی را نمی‌خورند و به همین دلیل شاهدیم که بازار خودرو همچنان راکد است.

در این میان یک کارشناس صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی است. امرالله امینی در این رابطه می‌گوید: با توجه به شرایط بازار، خودروسازان بزرگ باید قیمت محصولات خود را کاهش دهند.

وی ادامه می‌دهد: واقعیت این است که شرایط بازار خودروی ایران تغییر کرده و ایران خودرو و سایپا مانند گذشته یکه‌تاز این بازار نیستند. از آن سو نیز خودروهای چینی مونتاژی در کشور به عنوان رقیب خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ مطرح شده‌اند آن هم در شرایطی که خودروهای چینی با روش‌های فروش متنوعی از جمله اقساطی بدون بهره عرضه می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان می‌کند: خودروسازان بزرگ برای خروج از رکود فعلی چاره‌ای جز کاهش قیمت محصولات خود ندارند، هم‌اکنون این مصرف‌کنندگان هستند که برای بازار خودرو تصمیم می‌گیرند و خودروسازان چاره‌ای جز پذیرش این واقعیت ندارند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

علي: 1395/3/1821:14:45،
470
35
خودروساز بزرگ و كوچك نداره

خواسته مردم واضح و صريح است

نابودي آخرين پيچ و مهره صنعت مونتاژ لگن و بيكاري آخرين كارگر آنان

٣٧ سال مردم رو با مترسك بيكاري كارگران گول زديد كافيست
جامعه: 1395/3/1821:44:46،
207
32
کارشون تمومه

فقط یک راه نجات دارند کاهش 10 تا 15 میلیونی تمام قیمت ها

پراید 9 تومن

206 15 تومن
رضا: 1395/3/1821:46:35،
193
29
تو این مملکت شکایت و حمایت از حقوق مصرف کننده بی معنی است... سال 94 یه خودرو خریدیم تو جاده ترمزش نگرفت شانس اوردیم زنده موندیم شکایت کردیم... از دفتر ریاست جمهوری ایرانخودرو وزارت صنعت معدن کمیسیون صنایع شورای رقابت اداره استاندارد وغیره ولی هیچکس پاسخگو نبود فقط پاسخشون این بود حادثه مربوط به شرکت ایرانخودرو نبود....
علی جون: 1395/3/1822:08:59،
159
24
ما نابودی هدفمون نیست
ما پیشرفت میخوایم ولی با توجه به مدیریت و سطح فکر فعلی حاکم بر مدیریت کشور مقدور نیست
کره دیروز حسرت ما رو داشت حالا ما حسرت اونا رو
خواب غفلت فقط مال ما جوونا نیست مسئولین محترم
سهيل: 1395/3/1822:12:57،
195
23
اين ها اگه كارگر براشون مهم بود اينجور به باد شلاق و زندان و شكنجه نميگرفتنشون
حمید: 1395/3/1822:20:45،
65
144
دوستان نظر شما محترم است

ولی آیا میدونین قیمت آهن تو 6 ماه گذشته از کیلویی 1200 به کیلویی 1900 رسیده؟
آیا میدونین قیمت آجر از دونه ای 100 به دونه ای 400 رسیده؟
آیا میدونین قیمت بلوک از 60 تومن به 200 تومن رسیده؟

ما همش گیر دادیم به خودرو. یه فکری به حال کل اقتصاد باید کرد. خودرو هم مثل بقیه اش
سهیل: 1395/3/1822:59:42،
213
27
دو شرکت خودرو سازی کشور یعنی سایپا و ایران خودرو هر دو غصبی هستند و پس از انقلاب هر دو شرکت را با یه دادگاه کشکی دادن به بنیاد
حالا شما حساب کنید که شرکتی که بدون هیچ زحمتی بدست آوردن مگه دلشون میسوزه آخه ... بیچاره برادران خیامی (مؤسس ایران ناسیونال یا همان ایران خودروی فعلی) و آنتوآن آیسه (مؤسس شرکت سیتروئن ایران یا همان سایپا)
اگه این دو شرکت با مدریت مؤسسین خودشون اداره میشدن الان ایران بزرگترین صادر کننده خودرو تو خاورمیانه بود.
مردم: 1395/3/1823:25:19،
113
26
تعرفه باید صفر بشه...با این اوضاع دولت هم به همدستی با این خودروسازها متهمه...
چرا باید از واردات سایر خودروسازها محصوصا چینی ها به اسم تولید داحل حمایت کنن...تعرفه واردات برای شکوفایی خودروسازی گذاشته شده یا برای پر شدن جیب دلال ها...
دولت باید از حق مصرف کننده دفاع کنه...
هموطن: 1395/3/1823:34:58،
122
29
تنها یک قدم تا پیروزی باقی است، فرغون سازان در حال کشیدن نفسهای آخر هستند، دولت هم ناچار است تعرفه واردات را کاهش دهد ، پس همه با هم تحریم را ادامه می دهیم، درود بر هموطنان شرفمندم.
عدالت: 1395/3/1823:39:45،
129
28
اقای روحانی تا کی مردم باید سالی 30 هزار نفر بخاطر بی کیفیت بدون و نا امن بودن خودروهای کشته شوند داخلی بدهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انحصار تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تعرفه ها و قیمتهای ظالمانه تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همین دیروز دو کودک 5 و 6 ساله در یک وانت اریسان بخاطر نقص فنی و بی کفیتی در اتش سوختند ..کی مسئول جان مردم است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
درد بی پولی: 1395/3/1823:58:29،
31
139
هرکی ناراحته نخره
مگه نمیگین تحریم ؟
خب تحریم کنین از درد بی پولی
امین: 1395/3/1900:07:17،
106
21
بیچاره اون دختر و پسر بچه ای که در اتش سوختند، واقعا خیلی ناراحت شدم خدا به خونوادشون صبر بده، اقای نعمت زاده اینم از نتیجه حمایت از خودرو داخلی، حالا ما خائنیم یا اونایی که باعث سوختگی این دو تا کودک شدند؟ اگه واسه خودت این اتفاق بیفته چه حسی میشی اصلا میتونی تصور کنی؟؟؟؟
شاهین: 1395/3/1900:13:43،
81
22
کاش فقط گول میزدند ! با جون و زندگی مردم بازی کردند ! به نظرم گناهشون نابخشودنیه .
ایران: 1395/3/1901:11:59،
64
21
درهرکاری یاتولیداتی اگرپیشرفت ببینیم فقط وفقط بخش خصوصی دلسوز راخواهیددیدکه مدیریت آنرامیکند!



هرجاکه رانت باشه(نورچشمی هادررأس تولیدباشند) یادست مبارک دولت درکارباشه سقوط، بی برنامگی، ورشکستگی و... خواهیددید!
محمد حسین: 1395/3/1911:56:13،
26
23
من نمیدونم تو بعضی مسایل مثل گرونی بنزین و قطع یارانه و... تامجلس تصویب میکن به طور کامل و باسرعت توسط اقای روحانی اجرا میشه ولی تو برداشتن گمرک خودرو سالی ۵درصد تا نیمه راه امدیم ولی یک دفعه کلا منتفی شد مگه نه اینکه قانون مجلس لازم الجراست
ف: 1395/3/1821:19:12،
210
31
با قیمت حدودی 206 یا ال لگن میشه این ماشینای با کیفیت تر و مجهز تر رو خرید:
-2016 Hyundai Accent - MSRP $14,745
-2016 Nissan Versa Note - $14,230
-2016 Kia Rio - MSRP $14,165
-2016 Ford Fiesta - MSRP $14,580
حالا تبدیل حقوق ریال به دلار جدا، اینکه مثلا تولید داخله باید تولید داخل ارزونتر باشه هم جدا ولی اینکه آخرش تکنولوژی سال 2000 گیره آدم میاد رو کجای دلم بذارم !!!!!
آرش: 1395/3/1902:48:07،
27
94
۱۴۵۰۰×۳۵۰۰= ۵۰/۷۵۰/۰۰۰
به این قیمت ها اگه ۹% مالیات بر ارزش افزوده و یک میلیون تومن هزینه بیمه رو اضافه کنید میشه تقریبا ۵۶ میلیون تومن با احتساب تعرفه صفر
حالا یکی بیاد به من بگه که شما چطوری یه خودروی ۵۶ میلیونی رو با یه خودروی ۳۷ تومنی مقایسه میکنید؟؟؟!!!
تفاوت ۱۹ میلیونی تماما فاصله تکنولوژی رو توجیه میکنه
پدر پسر شجاع: 1395/3/1909:46:43،
54
29
آقای آرش
1- این قیمتها، قیمتهای فروش در سطح جهان است و مسلما در آنها هزینه مالیات و بیمه در نظر گرفته شده است.
2- اگر دولت به فکر رفاه مردم و جان مردم باشد میتواند از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده این خودروها صرف نظر کند.
3- ایرانخودرو ادعا داشت که قیمت دنا باید حدود 50 میلیون و بیشتر باشد، یا قیمت ال نود اتوماتیک در حدود 48 میلیون است، خب الان ال نود اتوماتیک که تفاوت قیمت زیادی با خودروهای خارجی ندارد، فاصله تکنولوژی ال نود و کیا ریو مدل 2016 رو چگونه توجیه میکنی؟

سرت رو از زیر برف در بیار، میدونم کارمند ایرانخودرو هستی و داری خرج زن و بچه ات رو در میاری و میترسی بیکار بشی، ولی چشمت را بر روی واقعیت نبند.
پاسخ آرش: 1395/3/1909:57:28،
41
26
شما دیگه چرا؟
1- ماشینی مثل اکسنت 2016 اولا اتومات هست حالا از سانروف و دوربین و سنسور و LCD سایر آپشناش بگذریم ... پس باید با ال لگن مثلا اتومات مقایسه بشه که الان حدود 50 میلیونه
با حساب خود شما این 50/750 میلیونه کدوم بهتره ؟؟
2-قرار نشد باز دولت خودشو قاطی کنه و رو خودرو و خدمتی که تولید داخل نیست و ارزش افزوده ای نداره دوباره 9% بگیره این که همون آش و کاسه هست.
پیمان: 1395/3/1910:48:50،
33
27
آقای آرش اینها ماشین های مدل 2016 هستن یعنی ماشین های روز اگه ماشین مدل 2015 یا 2014 بخوای بگیری تخفیف زیادی روش میخوره و قیمتش پایین میاد
مجید: 1395/3/1821:26:11،
277
24
آیا تا به حال کسی دیده که ایرانخودرو یا سایپا آگهی استخدام بزنن و مثلا بخوان که نیرو فنی استخدام کنن؟؟ حالا تو هر زمینه ای...
خب هیچ کس ندیده و این نشون میده که اون داخل چه خبره و چه باند بازی ای راه افتاده و یکسری آدم بدون تخصص و با پارتی بازی وارد این شرکت ها شدند و نتیجه هم میشه مثلا سی سال تولید پژو 405 که کیفیتشم هر سال از سال قبل پایینتر اومد و همه یادشونه که حتی صفرهاشون هم خود به خود آتش میگرفتند، واقعا تا کجا باید حق مردم پایمال بشه چرا ما باید اینقدر عقب افتاده باشیم؟؟؟
هنوز بعد از صد سال خودرو سازی، گیربکس اتوماتیک نتونستند تولید کنند... هشتاد میلیون نفر باید عذاب بکشن و خودرو بی کیفیت سوار شن که پنج هزار نفر کارمند که اصلا به فکر نیستن از کار بیکار نشن...
آرزوم ورشکستگی این جور شرکت ها است
hossein: 1395/3/1822:32:24،
100
27
آخ گل گفتی!!
Morteza Hatami: 1395/3/1900:34:40،
29
115
باسلام
دوست عزیز ممکن است بخشی بسیار اندکی ازنیروهای دوشرکت خودروسازی
توصیه ای یا باپارتی باشند،اما این درست نیست وکاملا حرف شما غلط است که میگویید بیشترنیروها غیرفنی هستند
تواین شرکت ها نیروهای بسیار خوب وقابلی هستند که مشغول خدمت به صنعت کشور هستند و درتلاشند برای عدم وابستگی به بیگانگان.
مشکل اصلی این دوشرکت بنظربنده مدیریتی می باشد،که که به توسعه محصولات وتکنولوژی اهمیت نمیگذارند وبه دنبال سود های گذری وکوتاه مدت هستند مثل بستن قرارداد باشرکت های چینی برای قطعه وتولید خودرو
پس بهتر است ازاین لحن استفاده نکنید.
باتشکر
فرزندشهید: 1395/3/1900:47:53،
35
81
کاملا موافقم...
فرزندشهيد: 1395/3/1908:22:38،
49
29
منظورم از موافقت يعني موافق بانظر مجيد بودم....منفيارو!!!!!!
امین: 1395/3/1909:44:12،
43
23
من خودم یک کلاسی برای یه جمع 20 نفری از کارشناسان ایرانخودرو برگزار می کردم. همین سوال دوستمون رو ازشون پرسیدم که شما چطوری اینجا استخدام شدید. همشون گفتن با رابطه. حرف این دوستمون کاملا صحیح است.
پدر پسر شجاع: 1395/3/1909:54:12،
35
26
عدم وابستگی به بیگانگان دیگه چه گلواژه ایه؟
فقط شعار.
الان شرکتهای بزرگ دنیا چند ملیتی شدند، حالا ما دنبال قطع ارتباط با دنیا هستیم. قطعات شرکت Valeo در چندین کشور تولید میشه. بعضی قطعات لوازم صوتی و خودروهای ژاپنی رو تایوان، کره یا تایلند تولید میکنند، این یعنی ژاپن وابسته به بیگانگان است؟ این یعنی دنیا، دنیای تعامل است.
این شعارهای بیگانه و بیگانه ستیزی فقط در کشورهای کمونیستی خریدار دارد، نمونه اش کره شمالی و رهبر دیکتاتور کره شمالی. ما نه کمونیستی هستیم و نه دیکتاتور میخواهیم.
ایرانی باش: 1395/3/1910:40:02،
34
26
یکی از همین پارتی بازیا یه پسر خنگ و با سواد دیپلم در محله ما بود.

تار رفت بهش یه سمند آبی دادن.

تا پنج سال فقط میرفت توش مینشست یه ربع آهنگ گوش میداد دوباره روشو میکشید. بنده خدا آی کیوش در حد جلبک هم نیست.

فقط با پارتی ...الان کارمند و مایه دار!!!

باید تعطیل بشن. دارم و نمیخرم.
Rostam: 1395/3/1821:26:40،
160
13
دکتر جان خدا پدرت رو بیامرزد که واقعیت رو گفتی ولی کو گوش شنوا همشون از آخور هم میخورن
محمود: 1395/3/1823:08:34،
44
23
اقاجان انگار ما فراموشی تاریخی داریم.اقا فامیل دکتر خودش رییس بود تو سیستم داییجان دکتر
امین: 1395/3/1821:29:08،
139
27
اصلا چه لزومی به تولید این خودرو هاست؟ تولید که چه عرض کنم مونتاژ کاران قطعات چینی؟ غیر اینکه یه عده با رانت و انحصار پول های زیادی میزنن به جیب؟؟؟
جلال: 1395/3/1821:36:23،
59
23
فقط تحريم، تنها راه نجات مردم بی دفاع!!!!!!
سينا: 1395/3/1822:03:00،
56
23
مشكل فقط گراني محصولات داخلي نيست با وضع تعرفه ظالمانه عملا تمام خودروها گران هستند و اين وسط ملت نجيب و مظلوم ايرانه كه دستشون به هيچ جا بند نيست و اگه اعتراضي هم باشه آخرش مثل اون كارگراي معدن شلاق نصيبشون ميشه. براستي كه ملت كجاي اين مملكت قرار دارن و براي حق و حقوق خودشون چه چاره اي دارن؟ واقعا اينه جايگاه و ارزش مردم در كشوري كه براي عدالت انقلاب كردن؟
SANA: 1395/3/1822:03:53،
65
23
چرا اینقدر توضیح میدین
مقصر خودمونیم
اگه هیچ کس هیچ کس هیچ کس نخره ، این که ایران خودرو با 5 هزار نیرو و کارمنده، گنده تر از اونم با نخریدن نابود میشه
والسلام
رامین: 1395/3/1822:16:16،
51
23
عملکرد این سی و اندی سال نشان میده که مشکل در این کارخانجات وجود دارد و مدیریت فعلی توان حل این مشکلات را ندادند
داوود: 1395/3/1822:19:06،
52
28
خیلی از کشورها تولید خودرو ندارند و وارد کننده هستند البته برخی از این کشورها جزو کشورهای توسعه یافته نیز هستند ولی در صنایع دیگری اشتهار دارند حالا چه اصراریه که در کشورمان با وجود نبود تکنولوژی و دانش کافی به صنعت خودرو سازی روی اورده اند و حاصلش مونتاژ درجه سه خودروهای قدیمی و پرمصرف هستش که جز غارت سرمایه های ملی و بالا بردن امار کشته های جاده ابی که در نوع خود یک نوع فاجعه میباشد چیز دیگری عایدمان نکرده
محمد : 1395/3/1822:46:48،
50
27
موج همیشه برای این دوخودروساز وجود داره امیدبه اینکه موج ببردشون
ن: 1395/3/1822:54:31،
70
26
تحریم دوباره؟
+یا-
ام: 1395/3/1823:18:36،
38
32
پراید قاتل جون مردمه ولی مجبورن بخرن چون چاره ای نیست
بهزاد تحریم: 1395/3/1823:35:55،
53
25
از قدیم میگن بزرگی به قد نیست. به شعوره. بزرگی به تعداد خودروی تولید شده نیست. بزرگی به تعداد فارغ التحصیلای دانشگاه نیست و کلی چیزای دیگه که متاسفانه تو ایران بزرگی به ایناست. خودروسازای ما بزرگ نیستن. بیچاره و ناتوانند.
احمد: 1395/3/1823:40:44،
42
22
مردم سالهاست که می دانند خودروهای داخلی بی کیفیت و قدیمی و ناایمن هستند.عجب اینکه مدیران و
دست اندرکاران این خودرو از این موضوع بی خبرند!!و عجیب تر اینکه مقامات ذیربط از استاندارد تا ......چشم
به روی این واقعیت بسته اند!!
مرتضی: 1395/3/1900:00:01،
38
26
بیچاره شرکتهای ایرانخودرو و سایپا که این همه کاسه کوزه سرشون میشکنه... از شرکتهایی که مدیرشون اجازه نداره یه معاون انتخاب کنه.. چه انتظاراتی دارن مردم ما.. افرادی بالاتر نشستن و پشت این دو شرکت مخفی شدنو دارن ملت رو چپاول میکنن.. ولی کو گوش شنوا و چشم بینا.... واقعا فکر میکنید این شرکتها خودشون تصمیم میگیرن چیکار کنن و چیکار نکنن؟.....
امین: 1395/3/1909:46:45،
22
23
چرا اون مدیر مورد نظر از سمت خودش استعفا نمیده؟ مگه شرایط رو نمیبینه؟ مرد باشه بیاد استعفا بده و دلیلش هم به مردن اعلام کنه. دو تا مدیر این کار رو بکنه اون پشت پرده هم خودشو جمع می کنه. مساله اینه که برای مدیر ایرانخودور هم خوشایند هست
رضا: 1395/3/1900:10:43،
39
25
عصر ایران: در اثر در رفتن چرخ عقب وانت اریسان مدل 94
در جاده سمنان و کشیده شدن عقب خودرو روی اسفالت
متاسفانه باک خودرو دچار اتش سوزی شده و دو کودک
در این خودرو سوختند!!!!!!!!
عماد: 1395/3/1900:54:28،
49
25
لطفا يه كمپيني در جهت حمايت و تقاضا از ريس جمهور به جهت كاهش تعرفه واردات يا صفر شدن تعرفه خودرو راه بندازيم هر چه زودتر شايد صدامون اينجوري شنيده شود
سمندون: 1395/3/1901:36:12،
44
28
این رییس جمهور فقط اهل حرفه ، اهل شنیدن نیست
عدالت کجاست: 1395/3/1904:01:04،
35
27
اول باید بیان توضیح بدن چرا تحریم شدیم ارزش ریال ایران اومد پایین و چرا تحریم ها ور داشته شد ریال بازم اومد پایین . که این خودرو سازان محترم بخوایین سواستفاده کنن . دوستان تا پول ملی هر روز داره سقوط میکنه . همراش گرونی و کاهش قدرت خرید و رکود در پی داره . ارزش هر ملتی و قدرت هر کشوری وابسته به پول ملی اون کشوره .کار به چین نداریم که پولشو مصنوعی پایین نگه داشته چین کلا همه صادر کننده هستن اما ایران به جز دولت که نفت مردمو میفروشه دیگه حرفی تو صادرات نداریم . بماند تو همون فرش و زعفران و پسته بازار ها داریم واگذار میکنیم .
garfild: 1395/3/1907:39:49،
30
25
با سلام
تا وقتی که آدمهایی تو این مملکت هستن که تا یه طرحی اعلام میشه دوان دوان میرن واسه ثبت نام به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید .
هر وقت مردم تونستن هم دل و هم صدا بشن این مملکت به جایی میرسه .
زمانه: 1395/3/1908:22:31،
24
26
اگر قیمت پراید 9 میلیون هم بشه برای من که 30 میلون باید بدم تا بتون یه خونه رهن کنم بازم فرقی نداره!!!!
چون دیگه پولی برام نمونده که بخام به ماشین فکر کنم.
سعید : 1395/3/1908:50:05،
30
24
از ما که بر ماست
مجتبی: 1395/3/1909:21:17،
24
25
تا فرهنگ هزینه کرد مساوی جا نیفته نمیشه به نتیجه بخش بودن مبارزات مدنی امیدوار بود. فی المثل سال گذشته پول کافی برای تعویض ماشینمو داشتم ولی بخاطر تحریم دست نگه داشتم. الانم دلم ماشین نو می خواد ولی قول دادم اگه همه هم بخرن من یکی نمی خرم! تنها علاج این سرطان نخریدن است و بس!
آرش66: 1395/3/1909:22:52،
26
28
ارزان شدن 30 تا 40 درصدی قیمت خودروهای داخلی، هم کمک بزرگی به این صنعت در رشد فروش و افزایش تقاضا می کند و هم باعث رفع بیکاری به واسطه ی گسترش قطعه سازان می گردد و هم در نهایت می تواند از شدت رکود شدید اقتصادی کنونی، بکاهد. این ارزانی، لزومن مربوط به خودروسازان نیست و باید باج های دولتی را که به نام عوارض و ... به قیمت خودروها اضافه می شود، نیز شامل باشد.
مردم مظلوم: 1395/3/1909:33:52،
28
27
فقط تحريم جواب ميده و بس

فقط 1 سال طاقت بيارين و نخرين جمع ميكنن ميرن

همدل و همصدا: خريد لگن و فرغون صفر ممنوع
مشتري: 1395/3/1909:35:34،
27
25
اين همه كشته داديم تو جاده ها كافي نيس؟

اين همه خسارت و مصرف و استهلاك بالا كافي نيس؟

ديگه كافيه

نميخريم

تحريم تا ورشكستگي
ناشناس: 1395/3/1910:25:05،
26
32
اي كاش فقط يكم واقع بيني در سطح عمومي وجود داشت
اي كاش ايده ها و نظرات بر اساس مطالعه و دانش بود نه فقط بر اساس آمال و آرزوهاي واهي !!دوستان ميزان تعرفه واردات با جايگاه اقتصادي كشورها ارتباط داره نه با آرزوهاي ما ! همون دوستي كه نوشته 37 ساله.... دوسته من تو همين 37 سال با سياست مرده باد و زنده باد به كجا رسيديم مگه ؟؟واقعا فكر مي كنيد مشكل ما با نابودي اين دو خودرو ساز حل ميشه ؟ خيلي بچه گانست اين جور تحليلهاي آبكي ! كارگري كه بيكار بشه تبديل به دزدي خواهد شد كه از ديوار خونه من و شما بالا ميره ! مطمئن باشيد وقتي بخش عظيمي از رشد اقتصادي به صنعت خودرو سازي وابستست هيچگاه نخواهند گذاشت اين اتفاق به اين سادگي بيفته ، سياست كلان كشور چنين چيزي رو متصور نيست . مشكل در مديريت هاست مشكل ما مشكل فرهنگي در سطح كلان جامعست .اينكه افراد شايسته و لايق در جايگاه هاي مناسب قرار ندارند .
مشكل در باند بازيهاي پشت پردست بعنوان مثال وقتي مديران ارشد و كليدي در صنايع مختلف ، عضو هيت مديره چند تا شركت بي كيفبت زنجيره تامين باشن معلومه تهش چي ميشه و .... دهها مثال ديگه .
محمد حسین: 1395/3/1911:45:37،
29
23
ولی اقای ناشناس وقتی شرکتهای دولتی مثل سازمان حمایت و شورای رفاقت و ایران خودرو دستشون با هم ،چاره ای جز تحریم نیست و تجربه نشون داده کارخانه های کم بازده دولتی اگر واقعا به بخش خصوصی واگزار شوند پیشرفت میکنن انسان بی تخصص که با بند پ رفته سر کار همون بهتر که بیکار بشه چون حقوقی که از بیت المال میگیره هم دزدیه
ناشناس: 1395/3/1910:25:20،
28
27
بر خلاف نظرات برخي دوستان تو اين شركتها آدم هاي خيلي با سواد هم هستن ولي يا بايكوت ميشن و ميرن به حاشيه و دچار روزمرگي ميشن يا ميزارن ميرن معمولا خارج كشور ...متاسفانه اكثر انتخاب هاي كليدي بر اساس شايسته سالاري نيست
آقاي خيامي گفته بود اگر روند رشد و مديريت ايران خودرو ادامه پيدا ميكرد من قول داده بودم ظرف كمتر از يك دهه ايران رو از فروش نفت بي نياز كنم با ارزش افزوده اي كه ايجاد ميشد ولي ....بهتره خودمون رو گول نزنيم انتظار براي
پرايد 7 تومني و 206 14 تومني واقعا خيلي سطحي نگري محسوب ميشه هركس توان اقتصاديش اجازه ميده و ميتونه ماشين با كيفيت تر ميخره و سوار ميشه و كسي هم كه نمي تونه از همين محصولات استفاده ميكنه اگر هم پولش به اينا هم نرسه يا پول داره ولي تو توهم ورشكستگي يا ارزان شدن گير كرده خودرو نمي خره همين !اين واقعيت امروز جامعه ماست . خيلي ها رو ميشناختم همين عقايد رو به ظاهر داشتن ولي وقتي ايران خودرو براي يك ماشين چيني به نام h30 دانگ فنگ پيش فروش گذاشت خودشونو هلاك ميكردن كه بتونن حتما ثبت نام كنن اونهم بيشتر از يكي !!! بياييد حل مشكل رو از خودمون شروع كنيم .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل