کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۲۳۸۰۰سه شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۳۳۵۴۸ بازدید

پس از اینکه جانت یلن اطلاعات کمی در مورد زمان افزایش نرخ بهره آمریکا داد، در معاملات روز سه‌شنبه طلا با افت اندکی مواجه شد؛ اما همچنان ...

پس از اینکه جانت یلن اطلاعات کمی در مورد زمان افزایش نرخ بهره آمریکا داد، در معاملات روز سه‌شنبه طلا با افت اندکی مواجه شد؛ اما همچنان در نزدیکی بالاترین سطح دو هفته اخیر معامله شد.

روز دوشنبه رئیس فدرال‌رزرو ارزیابی بیش از حد خوش‌بینانه‌ای از چشم‌انداز اقتصاد آمریکا نشان داد و اعلام کرد افزایش نرخ بهره در آینده اتفاق خواهد افتاد، اما زمان آن هنوز مشخص نیست. پس از افت 6 درصدی در ماه می، طلا در این ماه تاکنون رشدی 2.4 درصدی داشته که ناشی از کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک بوده است. نرخ بهره بالاتر موجب کاهش تقاضا برای طلای بدون بهره خواهد شد. هر اونس طلا در معالات امرزو با افتی 0.2 درصدی یکهزار و 242 دلار و 80 سنت معامله شد. 

دانیل هاینز، تحلیلگر ANZ اعلام کرد: «عملکرد محتاطانه سرمایه‌گذاران احتمالا موقت بوده و ما انتظار داریم سرمایه‌گذاران از این فرصت برای کسب سود بیشتر در هفته‌های آینده استفاده کنند.»
  
در این هفته، برخی از آمار کلیدی منتشر خواهد شد و سرمایه‌گذاران احتمالا نمی‌خواهند تا زمان انتشار این آمار عمل تهاجمی انجام دهند. فدرال‌رزرو روز دوشنبه اعلام کرد که شاخص شرایط بازار کار به پایین‌ترین سطح خود از مای 2009 رسیده است که ناشی از کندی رشد اشتغال هفته گذشته بوده است.
در حالی که تقریبا احتمال افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال‌رزرو منتفی شده است، دو رئیس بانک‌های مرکزی ایالات بزرگ آمریکا (دنیس لاکهارت و جیمز بولارد) به حمایت خود از افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک ادامه دادند.
   
جیمز استیل،‌ تحلیلگر فلزات HSBC اعلام کرد: «اظهارات محتاطانه جانت یلن در خصوص اشتغال موجب شده تا مقامات فدرال‌رزرو از افزایش نرخ بهره در نشست‌آینده FOMC صرف نظر کنند.»
 
سهام آسیایی نیز در روز سه‌شنبه به بالاترین سطح 5 هفته اخیر رسید در حالی که دلار به دلیل کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره با افت مواجه شده است. 

دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملات طلا با افتی 0.03 درصدی در روز دوشنبه به 881.15 تن رسید. در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با افتی 0.5 درصدی 16 دلار و 38 سنت معامله شد و قیمت هر اونس پلاتین با 0.3 درصد کاهش 988.50 دلار و هر اونس پالادیوم نیز با 0.7 درصد کاهش 553.28 دلار قیمت داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها