کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکود همراه باسکوت مشتریان خودرو های داخلی


کد خبر : ۲۳۷۸یکشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۳:۱۱۵۱۳۴ بازدید

قیمت خودرو های داخلی بعد از قرار داد ژنو تا یک میلیون تومان کاهش یافت.

این در حالی است  که بازار خودرو در یک سکوت قرار داردو کارشناسان  بازارمعتقدند این آرامش برای بازار خودرو خطرناک است.

بازار خودرو پس از قرار داد ژنو در یک رکود بی سابقه ای قرار گرفته است ؛بطوریکه خریداران خودرو کمتر برای خرید خودرو به بازار می آیند؛این در حالی است که تا پایان سال وفصل رونق بازار خودرو زمانی باقی نیست.

از سوی دیگر بسیاری از فعالان بازار در معرض ضرر وزیان اقتصادی هستند.نمایشگاه دار خودرو در خیابان انقلاب تهران در همین رابطه گفت:« اکنون هزینه های  جاری روزانه  نمایشگاه به سختی در می آید. حتی حقوق کارکنان در نمایشگاه های اتومبیل در نمی آید. اما دفاتر فروش نیز معتقدند که مشتریان در انتظار ارزانی بیشتر هستند وهیچ مشتری به آگهی های فروش خودرو زنگی نمی زند.»

اما سکوت بازار خودرو در برخی اوقات نشانه یک پیش قراول  طوفان نیز هست.  به گفته کارشناسان خودرو اگر مشتری ها در فصل رونق به بازار هجوم آورند تقاضای کاذب نیز همزمان با خریداران واقعی به بازار می اید. بنابراین این آرامش بازار تبدیل به طوفان خواهد شد ؛چراکه خودرو سازان نسبت به پارسال بیش از 30 درصد کاهش تولید داشته اند.

همچنین انتظار ارزانی حاکم در بازار خودرو موجب می شود، تقاضا در ماه های منتهی به پایان سال بطور متعادل تقسیم نشود و مشتریان دقیقه 90 با شوک بازار خودرو روبه رو شوند. از سوی دیگر فعالان بازار خودرو هرچند اکنون قیمت های خود را نسبت به ماه پیش کاهش داده اند اما همگی منتظر روزهای پایانی سال هستند. بر اساس شواهد موجود در حال حاضر خودرو سازان با مشکلات نقدینگی روبه رو هستند از سوی دیگر برای سفارش قطعه در شرایط ایده آل بدون تحریم، 6 ماه طول می کشد تا قطعات به خط تولید برسد. کارشناسان بازار خودرو بر این باور که یک شبه وضعیت تولید خودرو سازان در وضعیت ایده آل قرارنمی گیرد ؛  اما انتظار ارزانی خودرو به جای انتظار گرانی تا پایان سال به قوت خویش باقی می ماند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها