کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

فروش سایپا کاشان به خودروساز زیرمجموعه پژو

کدخبر:۲۳۷۶۸دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۳۱۳۸۵۳ بازدید

پژو بعد از ایران‌خودرو، سایپا را نیز نشانه رفته است و شرکت سیتروئن که بیش از 40 سال پیش توسط پژو خریداری شد، اکنون به فکر تصاحب ...
فروش سایپا کاشان به خودروساز زیرمجموعه پژو

پژو بعد از ایران‌خودرو، سایپا را نیز نشانه رفته است و شرکت سیتروئن که بیش از 40 سال پیش توسط پژو خریداری شد، اکنون به فکر تصاحب دومین کارخانه بزرگ سایپا است.

به گزارش ایران جیب به نقل از تسنیم، شرکت سیتروئن خودروساز فرانسوی که بیش از چهل سال پیش توسط شرکت پژو خریداری و تصاحب شد، اکنون به فکر تصاحب دومین کارخانه بزرگ سایپا است. محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای قریب الوقوع قرارداد سیتروئن و سایپا خبر داد.

کارخانه سایپاکاشان به عنوان آورده شرکت سایپا در سرمایه‌گذاری مشترک 50-50 با سیتروئن درنظر گرفته شده و به این ترتیب گروه پژو-سیتروئن مالک نیمی از این کارخانه خواهد شد. در واقع شرکت سیتروئن با آوردن نقشه های طراحی و به اصطلاح "دانش فنی" و مختصری سرمایه گذاری در اصلاح خط تولید مالک نیمی از کارخانه بزرگ سایپا در کاشان خواهد شد.

بررسی سابقه عملکردگروه پژو-سیتروئن طی 15 سال اخیر نشان می‌دهد صنعت خودرو ایران با واگذاری یکی از بهترین کارخانه‌های خود به خودروساز رو به ورشگستگی فرانسوی یک عقب‌گرد تاریخی را شاهد خواهد بود.

پس از آن‌که در سال 1976 شرکت پژو سهام شرکت سیتروئن فرانسه را خریداری کرد، گروه پژو-سیتروئن تشکیل شد. سهم تولید این گروه از تولیدات خودرو در جهان با آغاز قرن 21 رو به افول گذاشت و از 3.5 میلیون دستگاه در سال 2011 به 2.9 میلیون دستگاه در سال 2014 کاهش یافت. سهم تولید پژو-سیتروئن در همین فاصله زمانی از 5.1% به 3.1% از تولید جهانی کاهش یافت. 

علاوه بر این گزارش پیش‌بینی روندهای آینده صنعت خودرو جهانی تا سال 2025 که توسط اتاق فکر KMPG منتشر شده و بر پایه نظرسنجی از 200نفر از مدیران صنعت خودرو در سراسر جهان است آینده روشنی را برای پژو-سیتروئن نوید نمی‌دهد.

34% از مدیرانی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند معتقدند پژو-سیتروئن در رقابت جهانی تاب نیاورده و برای بقا مجبور است در سایر خودروسازان جهانی ادغام شود. 36% از مدیران معتقدند این شرکت برای بقا مجبور است با سایر خودروسازان اتحاد استراتژیک برقرار کند و تنها 30% معتقد بودند این گروه می‌تواند توسعه خود را به شکل مستقل ادامه دهد.

حال این سوال مطرح می‌شود اگر هدف از انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، انتقال فناوری و توسعه خودروسازان داخلی است، پس چرا خودروسازان داخلی سراغ شرکت‌هایی می‌روند که چشم‌انداز تاریکی در آینده صنعت جهانی خودرو دارند؟

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

محسن: 1395/3/1713:22:31،
112
32
هر دم از این باغ ...
کاش تعطیل میشد.
کمال: 1395/3/1713:48:18،
112
28
سایپا کاشان یه سوله بیشتر که نیست.
مهم نقشه ها و خط تولیده که قراره بیارن.
اگه سایپا کاشان عرضه داشت یه چیز درست و حسابی میزد. وگرنه در حال حاضر یه سوله به درد نخور بیشتر نیس!! که چهار تا حلبی میزنه
فاروق: 1395/3/1713:51:50،
102
31
آخره متن:
حال این سوال مطرح می‌شود اگر هدف از انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، انتقال فناوری و توسعه خودروسازان داخلی است، پس چرا خودروسازان داخلی سراغ شرکت‌هایی می‌روند که چشم‌انداز تاریکی در آینده صنعت جهانی خودرو دارند؟

یکی نیست بگه چرا به قرارداد با جیلی و دانگ فنگ و برلینانس و چنگان و زوتی اینجوری گیر نمیدید
سیتروین هرچی باشه یک شرکت در کلاس جهانی هست و از نظر تکنولوژی خیلی از شرکتهای چینی که بازار رو پر کردن بهتره شما اگر راست میگید چینیها رو بیرون کنید بعد به اروپاییها گیر بدین آقای مثلا کارشناس
سوشا : 1395/3/1714:06:47،
80
27
کاش تویوتا یا هوندا یا فولکس واگن میخریدش
نيما: 1395/3/1714:19:54،
63
20
خواهشا فقط بگيد حواسشون جمع باشه يهو نقشه هاي پرايد رو مفت از دستشون در نيارن
حميد: 1395/3/1714:39:38،
48
24
تازه تو اين يكي دو سال معلوم شد كشورهايي مثل ايتاليا و فرانسه چقدر فاسد و باندباز هستند درست مثل ايران اسلامي كه اين همه با ما قرارداد و تفاهم نامه امضا كردند ولي يه كشورهاي درست حسابي مثل آلمان و انگليس حتي حاضر نيستند از مقامات ما دعوت رسمي بكنند به خاطر اينكه در مقابل مردمشون بايد درباره مسايلي چون حقوق بشر و موارد مشابه پاسخگو باشند
من من : 1395/3/1715:10:28،
46
45
حمید جان از حکومت ایران دفاع نمی کنم....
فساد از سرو کول ایران داره بالا میره!

ولی انگلیس و المان به خاطر حقوق بشر با کشوری معامله نمی کنن چون باید جواب بدن؟؟؟؟؟ اینو از کجات دراوردی؟

انگلیس حتی بعد از گزارش سازمان ملل در مورد حمله عربستان به بیمارستانها بازم قرارداد فروش نظامیشو کنسل نکرد! چه برسه به قراردادهای اقتصادی و نفتی!!
در مورد دیکتاتورهای دیگه هم که حرفی نمی مونه! شما از بحرین و امارات و اردن بگیر تا مصر و و سودان و ..و حتی دیکتاتوریهای کوچیک تر مثل اذربایجان و ترکمنستان و ازبکستان ....
والا شرکتهای انگلیسی و المانی با همشون کار می کنن!!

اینکه بگی به خاطر حقوق بشر با ایران قرارداد نمی بندنن خنده داره .... نصف بیشتر کشورایی که باهاشون تجارت دارن حتی پارلمان ندارن .. وضعیت مخالفا خبرنگاراشون که به کنار... بدتر از ایران نباشن بهتر نیستن ....
جامعه: 1395/3/1713:25:20،
75
32
یک نقشه با هماهنگی سایپا و ایران خودرو برای حمایت از هم برای گران فروشی

مردم ساده نیستند
ث: 1395/3/1713:28:07،
87
36
ایران شده مستعمره فرانسه
حبیب: 1395/3/1713:47:07،
56
21
ایران مستعمره انگلیس بود هست و خواهد امیدوار تاریخ همه چیز،را روشن کند که همانطور چند وقت پیش روشن کرد
فا فا: 1395/3/1713:53:39،
42
26
دوست عزیز شما دوست داری مستعمره چین باشی
هواپیما هم به جای ایرباس میگم توپولوف برات بیارن
مردم: 1395/3/1714:35:34،
32
64
همون چین سگش به فرانسه شرف داره البته اگر جنسای بنجل درجه سه اش را وارد ایران میکنند تقصیر چین نیست.
فکر میکنی کیفیت جنس چینی از فرانسوی کمتره ؟!!!!!!
دلیل این طرز فکرتون رو میدونم البته
مردم: 1395/3/1715:11:48،
24
43
گفتم که دلیل این طرز فکر بچگانه شما را میدانم
اگر یک چیز اشتباه را 50 میلیون نفر هم انجام بدن بازم اون چیز اشتباه هست
مثل پرستیدن گاو در هند !
حالا اینم کایت ماست
پاسخ مردم: 1395/3/1717:20:45،
39
24
ظاهرا شما از اون دلال هایی هستند که از چین سنگ پا وارد میکردید.
اگر ماشین چینی خوب بود که تو اروپا و امریکا اجازه فروش داشت نه اینکه بیارن اینجا با قیمت گزاف بفروشن به مردم ایران تا عیبای ماشینهاشون معلوم بشه
چین تا هزار سال دیگه هم کیفیت ماشیناش با اروپا قابل مقایسه نیست.
البته شما میتوانید برای شخص خودتون ماشین چینی بخرید ولی اجازه ندارید برای مردم تصمیم بگیرید.
امير: 1395/3/1719:32:49،
27
26
دوست عزيز اكثريت مردم با حرف شما و تفكراتتون و امثالتون موافق نيست ( ميدونى كه چى ميگم ) پس حداقل اسم كامنتتو مردم نذار
مردم: 1395/3/1721:30:48،
27
29
اکثریت مردم اگه واقع بین بودن و میفهمیدن دارن چیکار میکنند که الان اینقدر حتی نسبت به کشور های همسایمونم عقبتر نبودیم!!
فاروق: 1395/3/1713:35:49،
37
12
آخره متن:
حال این سوال مطرح می‌شود اگر هدف از انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، انتقال فناوری و توسعه خودروسازان داخلی است، پس چرا خودروسازان داخلی سراغ شرکت‌هایی می‌روند که چشم‌انداز تاریکی در آینده صنعت جهانی خودرو دارند؟

یکی نیست بگه چرا به قرارداد با جیلی و دانگ فنگ و برلینانس و چنگان و زوتی اینجوری گیر نمیدید
سیتروین هرچی باشه یک شرکت در کلاس جهانی هست و از نظر تکنولوژی خیلی از شرکتهای چینی که بازار رو پر کردن بهتره شما اگر راست میگید چینیها رو بیرون کنید بعد به اروپاییها گیر بدین آقای مثلا کارشناس
امیر: 1395/3/1713:36:58،
48
25
کاملا نویسنده فقط خواسته،چوب لای چرخ بزاره،انگار که مثلا مفت خری کرده......کاری با سیتروئن یا.....ندارم،تا دیروز التماس سرمایه خارجی میکردند که بیاد یه تکونی به خودروسازی بده...حالا دلشوننمیاد، انگار شرکت اپل میخوان بفروشن.....شما خودروساز بودی با یک سوم وسعت و سرمایه سایپا هم بهترین خودرو رو باید تولید میکردی....دلت نمیاد بفروشی اجاز ه بده خودش کارخونه بزنه... مطمئن باش ارزونتر هم در میاد......حرف اینا نیست....ببین نون کدوم مفت خوری داره بریده میشه
آرش66: 1395/3/1713:43:13،
35
25
مسئله ی اصلی این است که هرچند برجام اجرایی شده، ولی هیچ شرکت یا بانک یا سرمایه گذار خارجی، حاضر نیست به ایران وارد شود و فعالیت کند. بنابراین آنهایی می آیند که اوضاعشان رو به تاریکی و خرابی هست و امیدوارند بتوانند با سرمایه گذاری و شراکت در ایران، بتوانند وضعیت اقتصادی خود را در دنیا بهبود ببخشند.
احسان: 1395/3/1713:43:35،
27
30
اتفاقا برعکس حضور این خودرو ساز باعث اشتغال زایی و تبدیل ایران به قطب صادرات خودرو و قطعات در منطقه(به شرط ثبات منطقه) و آفریقا و کشورهایی نظری افغانستان ترکمنستان و ... خواهد نمود.اتفاقا یکی از ضعف های صنعت ما همین دانش تکنولوژی که ظاهرا دوستان به نظرشون چیز مهمی به عنوان آورده نیست!!
خلیل: 1395/3/1713:44:48،
30
26
اون زمانی که پژو 206 ماشین روز اروپا بود تو ایران هم تولید میشد همزمان و همینطور پژو 405 بعد از مدت کوتاهی به ایران اومد.
اینکه برندهای اروپایی تو ایران سرمایه گذاری کنند باز بهتر از اینه که چینیها و داخلی های بی کیفیت تحویل مردم بشه
ضمنا با ورود اینها قطعه سازهای رانت خور هم باید فکری برای کیفیت قطعه هاشون کنند.
در هر صورت این یک گام به جلو هست با همه انتقاداتی که به محصولات و پلتفرمهای توافق شده وجود داره
اینکه یه صنعتی تو این مملکت داره چند میلیون بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی میکنه رو نباید یه شبه تعطیل کرد بلکه باید از من و شمای مصرف کننده ضمن انتقاد بجا حمایت هم بشه
علی: 1395/3/1713:58:30،
41
21
کلا برش دارین ببرین فرانسه مال خودتون باشه
ع: 1395/3/1714:03:06،
38
23
ﺧﻴﻠﻲ ﺟﺎﻟﺒﻪ ﺷﺮﻛﺘﺎﻱ ﭼﻴﻨﻲ ﺁﻓﺘﺎﺑﻪ ﺳﺎﺯ ﺑﺮاﻣﻮﻥ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺑﺰﻧﻦ ﻋﺎﻟﻴﻪ, ﺣﺎﻻ اﻳﻨﻜﻪ ﻳﻪ ﺷﺮﻛﺖ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﻓﺮاﻧﺴﻮﻱ ﻛﻪ ﻣﺎ اﺯ ﺧﺪاﻣﻮﻥ ﻫﻨﻭﺯ ﻳﻪ 206, ﻣﺪﻝ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ ﻛﻪ ﻓﺮاﻧﺴﻮﻱ ﺑﺎﺷﻪ, ﺑﻋﺪ اﻻن ﻭاﺳﻤﻮﻥ ﺟﺎﻳﻪ ﺳﻮاﻝ ﺷﺪ ﻛﻪ ﭼﺮا ﭘﮋﻭ
محمد: 1395/3/1714:23:30،
20
43
قابل توجه دوستان باید عرض کنم سایپا کاشان بزرگترین شرکت توی خاورمیانه هستش و از سالن پرس،بدنه، رنگ، و مونتاژ بهره میبره و استاندارد روز دنیارو داره. و دارای سه هزار پرسنل داره.
ميشه بگي عمويي ؟ : 1395/3/1716:55:30،
30
25
شما كه انقدر شيرين زبوني ميشه برامون اينم بگي كه توليداتش تا امروز دقيقا چند نفر رو فرستاده سينه قبرستون و دقيقا چند نفر را تا آخر عمر فرستاده روي ويلچير و تخت هاي بيمارستان ؟

نه اخوي اين تو بميري ازوناش نيست تحريم تا نابودي آخرين پيچ و مهره صنعت خودرو در ايران ادامه داره
علی: 1395/3/1715:36:05،
25
25
بهتریم ماشین توی دنیا فقط و فقط تویوتا،فقط
امیر: 1395/3/1718:04:32،
30
27
سفارش ما مردم این است که علاوه بر اینکه سایپا کاشان
را می فروشید کل محصولات انرا هم به خارج بفرستید و اجازه دهید خودروهای روز و ایمن که قیمت مناسبی هم
دارند نصیب مردم شود.البته اگر دولت از خیر این تعرفه بالا
بگذرد!!!
ب: 1395/3/1808:25:11،
22
21
منم قبول دارم که سایپا کاشان یک سوله هست ولی سوله ای که به دارندگانش توهم داده چونن برای خودشون حلبی سازی کردن در بیابان و متاسفانه حتی مونتاژ پراید 111 را به بدترین وضع تحویل جامعه دادند!!!!!!!!!!!!!!
لذا فروختنش عین فروختن یک ملک هست که مناسب هست ولی مطمئنم پژوه نمیخرد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل