کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

اسقاط هواپیماهای فرسوده‌ آغاز شد

کدخبر:۲۳۷۵۲دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۱۲۳۵۲ بازدید

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ایرلاین‌ها پس از دستور شرکت فرودگاه‌‌ها در حال اسقاط تدریجی هواپیماهای فرسوده و ...

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ایرلاین‌ها پس از دستور شرکت فرودگاه‌‌ها در حال اسقاط تدریجی هواپیماهای فرسوده و خروج آنها از فرودگاه‌ها هستند، گفت: اسقاط هواپیما هزینه‌بر است بنابراین ایرلاین‌ها تلاش می‌کنند با کمترین هزینه این کار را انجام دهند.

مقصود اسعدی سامانی درباره برنامه‌‌های سازمان هواپیمایی برای اسقاط هواپیماهای فرسوده و خروج آنها از فرودگاه‌ها و افزایش ظرفیت پارکینگ هواپیما،‌ اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی به تدریج به دنبال از رده خارج کردن هواپیماهای غیر عملیاتی‌ و اسقاط این هواپیماهای فرسوده هستند.

وی اضافه کرد: البته خروج هواپیماهای زمین‌گیر از فرودگاه‌ها، اقدامی تدریجی است و‌ یک‌باره امکان پذیر نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود:‌ معمولاً اسقاط کردن هواپیماها هزینه‌بر است بنابراین شرکت‌های هواپیمایی تلاش می‌کنند با کمترین هزینه این کار را انجام دهند.

اسعدی سامانی ادامه داد: با توجه به تأکید شرکت فرودگاه‌های کشور مبنی بر خروج هواپیماهای فرسوده از فرودگاه‌ها در راستای افزایش ظرفیت پارکینگ فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی هم‌ به تدریج در حال خارج سازی هواپیماهای از رده خارج خود و اسقاط آنها هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: در گام اول، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ اقدام به خروج هواپیماهای فرسوده‌ از فرودگاه‌ها ‌کرده است، دیگر ایرلاین‌‌ها نیز به تدریج در حال جمع‌آوری هواپیماهای فرسوده خود از فرودگاه‌‌های کشور هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر غیر از 20 فروند توپولف زمین‌‌گیر، تعدادی هواپیمایی بوئینگ 747، بوئینگ 727 و بوئینگ 737 و همچنین تعدادی فوکر 28 در فرودگاه‌ها وجود دارد که زمین‌گیر بوده و از رده خارج هستند و باید به تدریج اسقاط شده و فروخته شوند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگر بخش خصوصی این هواپیماهای اسقاط را خریداری کند می‌تواند از آن استفاده‌های دیگر داشته باشد اما‌ هواپیماهایی که متعلق به ایران‌ایر است اموال دولتی محسوب می‌شود و اسقاط کردن آنها پروسه طولانی مدت دارد.

اسعدی سامانی درباره میزان پرداخت هزینه پارکینگ برای هر هواپیمای زمین‌گیر در 24 ساعت توضیح داد:‌ هزینه پارکینگ هواپیماها‌ به نوع، وزن و دیگر مشخصات هواپیما بستگی دارد، تعرفه پارکینگ برای هر هواپیما متفاوت است و طبق فرمول براساس وزن هواپیما محاسبه می‌شود.

به گزارش فارس‌ اردیبهشت‌ماه امسال بود که مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از مهلت 4 ماهه به ایرلاین‌ها برای اسقاط هواپیماهای‌ غیرعملیاتی خبر داد و گفت: در ‌ازای هر روز تأخیر از تاریخ مذکور ایرلاین‌‌ها جریمه می‌شوند.

بنا به گفته رحمت‌الله مه‌آبادی همه علامت‌های ثبت (رجیسترهای) هواپیماهای زمین‌گیر و غیرعملیاتی با هماهنگی‌ شرکت‌های هواپیمایی استخراج و به صورت رسمی تقدیم سازمان هواپیمایی کشوری شد و این سازمان‌ ‌این هواپیماها را به عنوان ناوگان از رده خارج٬ مستهلک و غیرقابل بازگشت به حوزه عملیاتی تعریف می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت که شرکت‌های هواپیمایی باید طی حداکثر 4 ماه آینده نسبت به خروج هواپیماهای زمین‌گیر و غیر قابل بازگشت اقدام کنند؛ به ازای هر روز تأخیر در خروج این هواپیماها از فرودگاه‌ها جریمه‌های سنگین برای ایرلاین‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بنا به گفته مه‌آبادی با جمع‌آوری این هواپیماها، در فرودگاه مهرآباد 10 تا 12 محل پارک هواپیما ایجاد می‌شود که می‌تواند فضای پارک هواپیما در این فرودگاه را تا حدودی افزایش دهد.

بنابراین گزارش با توجه به رشد پروازهای فرودگاه مهرآباد، تا 5 سال آینده این فرودگاه در مجموع به 75 محل پارک هواپیما نیاز دارد؛ علاوه بر فضاهای پارک موجود، برای تحقق این هدف، 15 محل پارک در زمین‌ (صنایع هواپیمایی ایران) صها و 12 محل پارک با خروج هواپیماهای زمین‌گیر و اسقاطی در فرودگاه ایجاد خواهد شد.

هم اکنون حدود 40 هواپیمای اسقاطی در فرودگاه مهرآباد وجود دارد، احتمالاً در صورت امکان٬ قطعات مورد نیاز این هواپیماها برای سایر هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین بدنه این هواپیماها می‌تواند برای کاربری‌های آموزشی، توریستی، گردشگری، رستوران یا سایر موارد استفاده شود.

به عنوان نمونه هفته گذشته بود که یک فروند ایلوشن 62 ‌یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی، که به دستور سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل فرسوده بودن، متوقف شده بود، از مجموعه مهرآباد خارج و برای مباحث آموزشی با کامیون به پارک فناوری پردیس منتقل شد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

آریا: 1395/3/1711:24:55،
58
12
چرا اسقاط میکنن؟؟اینا که سطح تکنولوژیشون هنوز به یاک و فوکر100 و ازینجور هواپیماها هم نرسیده بیارن اینا رو تو دانشگاه های مهندسی مکانیک و هوا و فضا شاید تونستن مهندسی معکوسشون کنن و باسم تولید ملی دوباره به خورد ملت بدن!!!
مهندس وحید ص: 1395/3/1713:56:20،
22
13
اولا با مهندسی معکوس نمیتوان هواپیما ساخت . ایران توان تولید ریز به ریز کل قطعات 747 را دارد اما خبری ازجنس آلیاژ توربین و محفظه احتراق موتور و آلیاژ بدنه ندارد و بهمین دلیل هر هواپیمایی که بسازه عمرش پایینه و ساعت کارکرد قطعاتش خیلی پایینه و اصلا صرفه اقتصادی نداره.
دوما بهترین کاری که با هواپیماهای فرسوده میشه کرد اینه که اونا را ببرن جاهای عمومی مثل کنار جاده ها و ملت برن داخلشونو بازدید کنن و عکس یادگاری بگیرن و حضرات هم هر چقدر تیغشون برید یه پولی بابت بلیط ازشون بگیرن.
...: 1395/3/1714:30:07،
40
9
عمو کدوم توان ساخت ریز ریز قطعاتو میگی!
تمام قطعات استفاده شده تو هواپیما باید شناسنامه دار و از شرکت های معتبر باشه که تایید بشه و بتونن رو هواپیما ببندنش.
ما فقط توان ساخت کشکو داریم....
مهندس وحید ص: 1395/3/1800:51:49،
16
5
در جواب چندتا نقطه
اولا از عمو گفتنت معلومه سواد و اطلاعاتت چقدره.
دوما تو همون خط اول گفتم که ایران نمیتونه بسازه.ایران بوستر ترمز سمند هم نمیتونه بسازه ولی اگر بخواد براحتی قابل ساخته.
سوما بنده تا کنون تو اورهال 30 تا هواپیمای پهن پیکر هم بازرس سرتیم بودم هم نفر تکنسین. فکر کنم از قبل از به دنیا اومدن حضرتعالی تا کنون.
چهارما بدبختی ما ایرانیها اینه که ایرانجیب هر خبری بزنه همه میشن کارشناس.مثلا اگه فردا یه خبر از بحث هسته ای زد از دوهزار تا بازدید کننده خبر 1650 نفرشون درباره فرمول غنی سازی اورانیوم خودشونو صاحب نظر میدونن.
بهادری: 1395/3/1802:23:49،
13
9
آریا شعر میگی ها
فرانسه هم که ایرباس میسازه فقط اونو مونتاژ میکنه مثلا بال این هواپیما رو انگلیس تولید میکنه موتور جت رو یه جای دیگه بعد ایران با این همه فساد نهادینه شده که هنوز بعد 40سال نمی تونه صنعت خودروسازیش رو سر و سامون بده و حتی نتونسته یه موبایل قابل قبول تولید کنه بیاد هواپیما بسازه حرفت در حد همون شعارهاییه که کشور روگذاشتن رو دنده عقب
فهیم: 1395/3/1711:52:19،
16
15
این خودرو تنها یک کاردستی از دوریختنیهاست همین برو خارج ابته به جزایر بدون سکنه
چون ایرانخودرو هم سالهاست که دارد کاردستی با جور کردن قطعات نو دیگر خودروها این کارا درمقیاس بینهایت اقتصادی انجام می دهد و جالب اینکه خودرو را حتی پیش فروش می کند
علی ایرانی : 1395/3/1719:46:20،
18
6
خودت متنی که نوشتی رو بخون ببین میتونی چیزی بفهمی اصلا معلوم نیست چی نوشتی تازه من موندم اونایی که مثبت دادن چی فهمیدن که مثبت دادن بهش
راضی: 1395/3/1712:50:00،
32
7
زیاد جدی نگیرید. با تعیین ضرب الاجل توسط ارباس این ها دوباره بازسازی و نو سازی شده و اماده استفاده مجدد در خطوط خواهند شد .
پیمان : 1395/3/1713:21:00،
19
7
اگرقرار به از رده خارج واسقاط کردن باشه هفتاد درصدناوگان کل هوایی بای اسقاط بشه
جکی: 1395/3/1713:45:08،
18
7
تورو خدا,تورو خدا,رحم کنید یک صندلی رو بدید من ببرم خونمون اخه تا حالا رو صندلی هوا پیما نشستم فکرم نکنم پولشو داشته باشم از این به بعدهم بشینم...بدید در راه خدا.البته اگه صندلی شووووووفر رو بدید بیشتر دعا میکنم
محسن: 1395/3/1720:57:39،
14
8
نه داداش اون صندلي ٥ نفره هاي تهو بهت ميديم كه درازم بكشي روش

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل