کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتخابی میان خودروهای دست دوم بازار ایران


کد خبر : ۲۳۷۲۹دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۴۷۸۳۹۸ بازدید

بازار خودروهای دست دوم با نزدیک شدن به تابستان داغ می‌شود. این بازار هم تنوع بهتری نسبت به صفر کیلومترها دارد و هم اینکه قیمت‌ها در ...

بازار خودروهای دست دوم با نزدیک شدن به تابستان داغ می‌شود. این بازار هم تنوع بهتری نسبت به صفر کیلومترها دارد و هم اینکه قیمت‌ها در آن متعادل و منطقی شده‌اند و دیگر تحت تاثیر هیجانات و نوبرانه‌ها نیستند. به همین دلیل بازار خودروهای کارکرده مقصد بسیاری از خریدارانی است که می‌خواهند با بودجه کمتر خودروهای بهتری سوار شوند. بله تعجب نکنید. واقعیت این است که برخی خودروهای کارکرده همچنان از برخی صفرکیلومترها بهتر هستند. این بازار برای کسانی که قصد ماشین بازی دارند نیز یک بازار جذاب به حساب می‌آید. کسانی که قصد دارند زود به زود خودرو خود را تعویض کنند و در این میان افت قیمت زیادی را هم متحمل نشوند. در این شماره 6 جفت از خودروهای دست دوم را برای مقایسه در نظر گرفته ایم که در گروه قیمتی خودشان طرفداران زیادی دارند.
 



سوزوکی گرند ویتارا یا نیسان رونیز
 

دو خودروی شاسی‌بلند که تولید آنها متوقف شده است البته سوزوکی در حال حاضر با موتور 2.4 لیتری تولید می‌شود و کلاس قیمتی آن هم تغییر کرده است، اما نمونه‌های دو لیتری آن که دیگر در چرخه تولید نیستند با رونیز در یک گروه قیمتی به حساب می‌آیند. رونیز موتوری پر‌‌حجم‌تر با قدرت بیشتر در سینه دارد و سوزوکی کم‌مصرف‌تر است. سوزوکی را می‌توان با گیربکس اتوماتیک هم خریداری کرد، اما رونیز تنها با گیربکس دنده‌ای به بازار عرضه شده است، ولی رونیز یک خودروی مخصوص برای رفتن به مسیرهای ناهموار است و زیر‌بندی خوب و محکمی برای عبور از مسیرهای صعب‌العبور دارد.


pq1h3plsn0yt8k74fytd.jpg
 

در مقابل سوزوکی بیشتر برای مصارف شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد و تحمل عبور از مسیرهای صعب‌العبور را ندارد این در حالی است که سوزوکی مصرف سوخت کمتری دارد و از سواری نرم‌تری نسبت به رونیز برخوردار است. در بازار دست دوم نیز این رونیز است که با اقبال بیشتری همراه است. این خودرو‌ها کم استهلاک هستند، اما در نمونه‌های دست دوم رونیز کم‌دردسر‌تر بوده و البته لوازم یدکی ارزان قیمت‌تری نسبت به سوزوکی دارد. رونیز از فضای بیشتری نسبت به سوزوکی برخوردار است، اگرچه سرنشینان عقب در مسافرت‌های طولانی دچار مشکل می‌شوند، چراکه قسمت عقب خودرو تکان‌های زیادی داشته و بیش از حد خشک است. به‌طور کلی می‌توان گفت که رونیز برای مصارف آفرودی خودرویی مناسب است، اما سوزوکی خودرویی برای شهر بوده ضمن اینکه اقبال در زمان فروش نیز به سود رونیز تمام شده است.


3z0sa5w96k6pob86sgf.jpg

 


 

هیوندای جنسیس یا بنز CLS350

بازار خودروهای دست دوم جذابیت‌های خودش را دارد. می‌توانید با حدود 160میلیون تومان یک خودروی کره‌ای بخرید اما در سوی دیگر می‌توانید بنز سواری را نیز تجربه کنید. با این قیمت می‌توانید یک بنز CLS350مدل 2006 بخرید یا یک هیوندای جنسیس سدان مدل 2011. هر دوخودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. بنز در این اتاق یکی از بهترین و زیباترین طراحی‌های خود را به نمایش گذاشته است که هنوز هم بعد از گذشت چند سال خودرویی با اقبال فراوان در بازار به شمار می‌رود. جنسیس نیز همه چیز را در امکانات تمام کرده و حرف‌های زیادی در لوکس بودن دارد.
 




هر دو خودرو 6 سیلندر بوده و حجم موتور جنسیس بیشتر از بنز است. اما قدرت خروجی موتور بنز بیشتر از جنسیس است، اما این جنسیس است که در زمینه شتاب‌گیری بهتر عمل می‌کند. این در حالی است که بنز اشتهای کمتری در مصرف سوخت دارد. هر دو خودرو طراحی خوبی دارند اما CLS به واقع یکی از زیباترین‌های بازار خودرو ایران به شمار می‌رود. اما در سوی دیگر جنسیس در زمینه امکانات کار را تمام کرده و جلوتر از بنز قرار دارد. هر دو خودرو کم استهلاک نیستند و هزینه‌های بالایی دارند که البته در این زمینه جنسیس اقتصادی تر است و قیمت قطعات CLS گران‌تر از جنسیس است، هر دو خودرو فضای زیادی برا‌ی سرنشینان دارند، اما کابین جنسیس دلبازتر از بنز است، در بازار نیز هر دو خودرو از اقبال خوبی برخوردارند، اما شاید جنسیس در این زمینه نیز موفق‌تر باشد. اما بنز‌ها همیشه مشتری خاص خود را دارند، به هر ترتیب هر دو خودرو انتخاب‌های مناسبی هستند یکی در زمینه امکانات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و دیگری نیز ابهتی مثال‌زدنی دارد و هر چه باشد یک بنز است.


odzy5q4pges7hrhspx17.jpg

 


 

بی‌ام‌و 750 یا پورشه پانامرا 4S

دو خودروی لوکس بازار ایران که می‌توان در نمونه دست دوم با حدود 500میلیون تومان آنها را خریداری کرد موتور پورشه پرحجم‌تر است اما قدرت خروجی بی‌ام‌و بیشتر است. هر دو خودرو در زمینه شتاب‌گیری همسان بوده و خودروهایی چابک هستند، موتورهای 8سیلندر انها اشتهای زیادی برای بنزین دارند ولی مصرف سوخت پورشه کمتر از بی‌ام‌و است.هر دو خودرو در زمینه امکانات حرف‌های زیاد و البته خاصی برای گفتن دارند و نمی‌توان آنها را مقایسه کرد البته این نکته را فراموش نکنید که بی‌ام‌و بیشتر برای افرادی مناسب است که راننده شخصی دارند و خود رانندگی نمی‌کنند.


dxwx2npv7jdjf3zfbup.jpg
 

فضای کابین هر دو خودرو به واقع لوکس بوده و از کیفیتی بالا برخوردار است. استهلاک هر دو خودرو نیز بالا بوده و کلمه اقتصادی برای آنها معنی ندارد و لوازم گران‌قیمتی نیز دارند. پشت فرمان پورشه لذت بیشتری از سری 7دارد، چراکه چندان تشریفاتی نیست اما صندلی‌های عقب سری7فضایی کاملا متفاوت را برای سرنشینان محیا ساخته‌اند، هر دو خودرو مشتریان خاص خود را دارند و بازار دست دوم آنها نیز کمی خاص تر از دیگر خودروها است. خدمات پس از فروش دو خودر نیز چندان تعریفی ندارد پس انتخاب با شما است، می‌خواهید از صندلی‌های عقب لذت ببرید یا ترجیح می‌دهید خود پشت فرمان بنشینید.


a7vjt28aqig80mqj3j4.jpg

 


 

دوو ریسر یا فولکس واگن گلف

بازار زیر 10میلیون تومان این روزها محدود به برخی از خودروهای دهه 90 میلادی است یا خودروهای ارزان قیمت تری مانند ماتیز و پراید به هر حال برخی از افراد به دنبال خرید خودرویی با این قیمت‌ها هستند. در رده قیمتی زیر 10میلیون تومان دو خودرو وجود دارند؛ یکی از کشور کره و دیگری از آلمان. این دو خودرو مربوط به دهه 90میلادی هستند و در بازار ایران روزگاری برو بیایی داشتند، اما هنوز هم عمرشان تمام نشده و برخی از افراد به‌دنبال خرید این خودروها هستند. در این میان خودروی گلف از حجم موتوری بالاتر و قدرت بیشتری برخوردار است ضمن اینکه گلف خودرویی پر شتاب بوده و یک گزینه خوب برای تیونینگ به حساب می‌آید.


1ovim6wjoce4372r61ad.jpg


در سوی دیگر دوو ریسر یک خودروی خانوادگی و کم مصرف است که سواری نرمی دارد. این خودرو که کمتر نمونه‌های سالمی از آن باقی مانده است در دو نمونه هاچ‌بک و صندوق دار وجود دارد این خودرو در گذشته خودروی کم‌استهلاکی بوده، اما حالا زمان زیادی از آن روزها می‌گذرد قیمت قطعات آن بالا بوده و البته کمیاب نیز هستند.در سوی دیگر گلف نیز قطعات ارزانی ندارد اما قطعات آن در بازار فراوانند و به نوعی می‌توان گفت بازار گلف بهتر از ریسر است، اما گلف نیز خودروی کم‌استهلاکی نیست، چراکه نزدیک به سه دهه از تولد آن می‌گذرد. به‌طور کلی خرید خودروهای دهه میلادی کم دردسر نیست اما خرید آنها می‌تواند از برخی از خودروهای تولیدی حال حاضر انتخاب بهتری باشد!

 


 

کیا سورنتو یا نیسان مورانو

نسل قبلی این دو خودرو در بازار ایران تا چندی پیش یکه‌تازی می‌کردند و در حال حاضر نیز در بازار دست دوم با قیمتی در حدود 100 میلیون تومان یک انتخاب مناسب به حساب می‌آیند. کیا سورنتو به‌صورت وارداتی وارد بازار ایران می‌شد و نیسان مورانو نیز در شرکت پارس خودرو تولید می‌شد. هر دو خودرو از موتورهای 6 سیلندر بهره می‌برند که البته نیسان با موتوری پر حجم تر و البته قوی تر به سادگی از پس سورنتو بر می‌آید و این در حالی است که سورنتو از مصرف سوخت پایین‌تری برخوردار است. هر دو خودرو از فضایی مناسب برای سرنشینان برخوردارند و خودروهای بزرگی به حساب می‌آیند، ضمن اینکه سورنتو را می‌توان در نمونه‌های 7نفره نیز خریداری کرد که دارای سه ردیف صندلی است.


2axe33690wkdt6potxdf.jpg
 

هر دو خودرو کم استهلاک هستند، اما مورانو درصد خرابی پایین تری نسبت به سورنتو دارد، هر چند که قیمت قطعات آن نیز بالاتر از سورنتو است. هر دو خودرو قابلیت‌های خوبی برای عبور از مسیرهای ناهموار دارد. ظاهر هر دو خودرو خوب است اما مورانو با چهره‌ای خاص‌تر منتظر شما است. به هر حال می‌توان هر دو خودرو را انتخابی مناسب دانست، اما اگر خودرویی نرم‌تر با استهلاک پایین بخواهید مورانو گزینه مناسبی بوده و سورنتوخودرویی با امکانات زیاد و البته قطعات ارزان تر در انتظار شماست که بازار دست دوم خوبی نیز دارد.


 


 

بی‌ام‌و 630 یا لکسوس IS300

بازار خودروهای کروک در فصل گرما داغ می‌شود. در این بازار نیز انتخاب‌های دست دوم وجود دارند. در رنج قیمتی 200 میلیون تومان می‌توان بی‌ام‌و 630 و لکسوس300 ISرا خریداری کرد، خودروهایی که در این فصل جذابیت‌های فراوانی دارند و با توجه به اینکه خودروهای کروک زیادی وارد بازار ایران نمی‌شوند توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار دست دوم نیز حفظ کنند. هر دو خودرو از موتور 6سیلندر هم حجم بهره می‌برند ولی قدرت خروجی موتور بی‌ام‌و بالاتر بوده و شتاب بهتری نیز نسبت به لکسوس دارد. هر دو خودرو طراحی زیبایی دارند اما بی‌ام‌و بسیار خاص تر از لکسوس جلوه می‌کند. به‌خصوص زمانی که سقف خودرو باز است بی‌ام‌و جلوه بهتری دارد.


80v3v1441ehudqwkff7t.jpg

 

در زمینه امکانات اما بی‌ام‌و در مقابل لکسوس حرفی برای گفتن ندارد ضمن اینکه لکسوس مصرف سوخت پایین تری داشته و البته کم استهلاک تر از بی‌ام‌و است. همچنین قیمت قطعات آن نیز پایین تر از بی‌ام‌و است.هر دو خودرو از صندلی‌های راحتی بهره می‌برند و فضای زیادی برای سرنشینان عقب ندارد. این در حالی است که هر دو خودرو از کابینی با کیفیت ساخت بسیار خوب برخوردارند. هندلینگ بی‌ام‌و بهتر از لکسوس است، اما سواری ISنرم تر از 630 بوده و به خصوص اینکه با تغییر حالت‌های رانندگی سواری آن نیز متفاوت می‌شود. هر دو خودرو در بازار در این فصل اقبال خوبی دارند اما افرادی که به دنبال خوردویی با شتاب و سرعت بالاتر هستند 630و افرادی که استهلاک پایین و امکانات زیاد برایشان مهم است IS می‌خرند.

      18sd6pbbkkp3458fbu1.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها