کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روابط تجاری تا شهریور عادی می‌شود


کد خبر : ۲۳۶۹۹یکشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۹۲۸۶ بازدید

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: بر اساس جلسات، توافقات و فعالیت‌های انجام‌شده از قبیل قرارداد با گمرک روسیه و ایجاد کانال سبز گمرکی میان ایران و روسیه تا ...
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: بر اساس جلسات، توافقات و فعالیت‌های انجام‌شده از قبیل قرارداد با گمرک روسیه و ایجاد "کانال سبز گمرکی میان ایران و روسیه" تا شهریورماه روابط ۲ کشور عادی می‌شود.
 
به گزارش ایران جیب به نقل از مشرق، اسدالله عسگراولادی اظهار کرد: بداخلاقی‌های آمریکا باعث شد که در مرحله آخر برجام که همان حل مشکل روابط بانکی است به موفقیت لازم دست نیابیم.

وی افزود: وزارت امور خارجه ایران زحمت زیادی کشید و برجام پیشرفت خوبی داشت اما در بحث روابط بانکی به‌ویژه با دلار آمریکا به مشکل برخوردیم و این کشور روابط بانکی را باز نکرد و ما صدمه خوردیم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ادامه داد: آمریکایی‌ها باید به تعهدات خود در قبال برجام عمل کنند و در صورتی که به تعهدات خود عمل نکنند، باید با اقتصاد مقاومتی و منهای آمریکا برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا سر سازگاری با ایران ندارد تصریح کرد: در این شرایط باید دستورالعمل‌های 24 گانه اقتصادی مقاومتی رهبر معظم انقلاب  را دنبال کنیم تا از این رکود خارج شویم.

عسگراولادی گفت: در مبادلات تجاری خود با سایر ارزها اکنون کمتر مشکل‌داریم اما این بانک‌ها از ترس جریمه‌های آمریکا کمتر با ایران همکاری می‌کنند و سخت‌گیری دارند اما در این بخش‌ها (تجارت با سایر ارزها) مشکل کمتر است.

وی اضافه کرد: تجارت ما با چین بعد از برجام کاهش پیدا نکرده و رو به بهبود است زیرا ما با این کشور به‌صورت بلندمدت همکاری و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین یادآور شد: میزان تجارت ایران با چین هرساله چند درصد افزایش می‌یابد و همکاری‌های 2 کشور رو به افزایش است.

این مقام مسئول تاکید کرد:  حجم تجارت با این کشور 40 میلیارد دلار به‌طور مستقیم و 10 میلیارد دلار  به‌طور غیرمستقیم است که از طریق افغانستان و امارت انجام می‌شود و متأسفانه کالای قاچاق نیز از این کشور به ایران می‌آید.

وی با بیان اینکه برای توسعه تجارت خود با روسیه چند چالش داریم گفت: مشکل پرواز مستقیم، مسائل بانکی و حمل‌ونقل با این کشور حل‌نشده اما در حال پیگیری هستیم و امیدواریم که ظرف 2 تا 3 ماه آینده برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه اظهار کرد: بر اساس جلسات، نشست، توافقات و فعالیت‌های انجام‌شده از قبیل  قرارداد با  گمرک روسیه و ایجاد "کانال سبز گمرکی میان ایران و روسیه" تا شهریورماه روابط 2 کشور عادی می‌شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها