کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

نگاهی به آغاز فرایند توزیع بنزین برنددار

کدخبر:۲۳۶۶۶یکشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶:۲۰۱۰۶۳ بازدید

موضوع برندسازی بنزین، از سال گذشته مطرح شده و با ایجاد جایگاه‌هایی تحت عنوان برند واحد در اصفهان آغاز شده است، اما آیین‌نامه آن امسال ...

موضوع برندسازی بنزین، از سال گذشته مطرح شده و با ایجاد جایگاه‌هایی تحت عنوان برند واحد در اصفهان آغاز شده است، اما آیین‌نامه آن امسال از سوی وزیر نفت ابلاغ شده و نام‌نویسی رسمی از متقاضیا به عمل می‌آید، اما با برندسازی بنزین قرار است چه اتفاقی بیافتد؟

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، موضوع ارائه بنزین و CNG تحت عنوان یکی برند در دیگر کشورها سابقه دارد اگرچه که در این کشورها کیفیت بنزین با استانداردهای متفاوتی عرضه می‌شود اما در ایران تقریبا تمام بنزین‌هایی که در سطح کشور و به ویژه در کلان‌شهرها توزیع می‌شود کیفیت یکسانی دارند.

رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت ضمن اشاره به مذاکراتی که در این زمینه با وزارت نفت داشته است می‌گوید که برندسازی باید با پشتوانه کیفیت بنزین صورت گیرد و البته اگرچه طبق اظهارات مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شرکت‌های خارجی نیز می‌توانند در ایران ثبت برند کنند، اما به اعتقاد حاج‌محمدرضا اینن کار برای شرکت‌های خارجی سودی در بر ندارد و بنابراین ترجیح آن‌ها فعالیت در بخش‌های بالادستی صنعت نفت است.

یکی از مزایای برندسازی برای جایگاه‌داران این است که می‌توانند در قبال خدماتی که به مردم تحت عنوان برند می‌دهند هزینه‌ای نیز دریاافت کنند که این به درآمدهای آن‌ها اضافه خواهد کرد، برای مردمم اما برندسازی به اعتقاد مسئولان می‌تواند منجر به افزایش کیفیت خدمات جایگاه‌داران شود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره انتقادات بخش خصوصی به موضوع برندسازی اظهار کرد: وزارت نفت تا کنون جلسات متعددی را با اتحادیه جایگاه داران داشته است و قطعا این مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد تا نظرات آن‌ها در نظر گرفته شود.

محمدرضا مظلومی درباره میزان استققال از این طرح از سوی صاحبان پالایشگاه و صاحبان جایگاه سوخت عنوان کرد: تا کنون استقبال بسیار خوبی از این طرح به عمل آمده و اتحادیه‌های استانی برای این موضوع تقاضا داده‌ا‌ند.

وی ادامه داد: در واقع برندسازی امکان ارائه خدمات مطلوب در قالب شرکت‌هاسی صاحب صلاحیت یا همان برند را فراهم می‌کند.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره مضوع توان مالی متقاضیان برای ایجاد برند نیز خاطر نشان کرد: موضوع توان مالی متقاضیان برند در شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی پیش‌بینی شده است و تسهیلاتی از جمله محاسبه دارایی‌های غیر نقدی شرکت در زمره دارایی‌های آن برای ارزیابی مالی شرکت‌های متقاضی در نظر گرفته خواهد شد.

مظلومی درباره ارئه وام و تسهیلات نقدی به شرکت‌های متقاضی تصریح کرد: در حال حاضر اولویت با شرکت‌هایی است که توان مالی کافی دارند و فعلا موضوع اراائه تسهیلات نقدی مطرح نیست.

طبق آیین‌نامه ابلاغی متقاضیان احداث جایگاه‌های سوخت باید حداقل 68 امتیاز و CNG باید حداقل 75 امتیاز را کسب کنند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

نیما: 1395/3/1608:32:36،
57
31
الله اکبر
برای گرفتن پول چه بساتی را انداختن خوب بنزین بد نمیره تو حلق مردم
موضوع مردم نیستن موضوع پوله متاسفانه
من: 1395/3/1609:38:36،
35
31
عزیزم ما تو پمپ بنزین خدمات لازم نداریم, خیلی ممنون !!! عجب گیری کردیم از دست یه مشت آدم ...
عباس آقا: 1395/3/1610:25:41،
50
24
تو اين مملكت تعاريفي به اسم خدمات اضافه و افزايش كيفيت و غيره يعني كشك ...

بنزين و از ليتري ٨٠تومان شد ليتري ١٠٠٠تومان به اين اميد كه كيفيت افزايش پيدا كنه اما هنوز بنزين يورو ٤ نمي تونيم توليد كنيم درحالي كه دنيا بنزين يورو ٦ داره توليد ميكنه ...

نتيجه بي مديريتي و بي لياقتي و بي سوادي مسؤلين بهتر از اينم نميشه انتظار داشت. يه عده ٢ ميليوني نشستن كل منابع اين مملكت و غارت ميكنن و بقيه هم از شدت بدبختي و ترس صداشون در نمياد
پدر پسر شجاع: 1395/3/1611:44:14،
28
30
منظور از برندینگ در پمپ بنزین میتواند این باشد که کدام پمپ بنزین آب کمتر یا افزودنی کمتری با بنزینش مخلوط میکند.
وگرنه بنزینی که دولت تهیه، پخش و آزمایش میکند و ادعای استاندارد بودنش را دارد همگی باید کیفیت یکسان داشت باشند، مگر اینکه دولت دروغ بگوید!
مش غلامرضا: 1395/3/1608:41:44،
58
29
ولمون کنید بابا.همه مشکلات مملکت رو حل کردین فقط مونده بنزین برند دار.اینم صیغه جدید واسه دوباره گرون کردن این بنزین بی کیفیت.
مهدی: 1395/3/1608:49:37،
35
32
برند سازی زمانی معنا پیدا می کنه که کیفیت و ساخت بنزین متفاوت باشه و برای اون شرکت خاص.. مثل توتال، شل، پترو ناس.. هیچ جای دنیا شرکت های معمولی نمیان فقط برای خود جایگاه برند سازی کنن.. و فقط همین شرکت های سازننده بنزین برای خودشون جایگاه دارن.. که این خودش باعث رقابت می شه که کیفیت بنزین رو بالا تر ببرن..
کاکو شیرازی: 1395/3/1617:39:07،
24
26
نه عزیزم شما بد متوجه شدید الان توالت یه آپشن حساب میشه، حالا اگه توالت فرنگی باشه 20% میاد روی فیمت. دستمال توالت هم اشانتیون برای جذب مشتری
فرد: 1395/3/1609:44:45،
33
24
چه اعتماد به نقسی داده ملت به اینا...چه جوی گرفته شون..برند سازی می خواهند کنن...از موقعیکه تو چهار تا روزنامه از اینا و مسولیین جهانی(کری و اولاندو...) عکس گذاشتن و دوتا رسانه جهانی در موردشون صحبت کردن دیگه جو گیر شدن...فکر میکنن شدن ژاپن و کره و المان و از این کشورا که راه به راه برند میسازن...اول برو معادل ب رند تو فارسی و پیدا کن بعد بیا حرف بزن.
مسعود: 1395/3/1613:44:57،
22
30
فکر کنم این یه چیز رو از امریکا و اروپا یاد گرفته اند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل