کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آزادسازی قیمت تندر 90 اتوماتیک و دنا آغاز راه است


کد خبر : ۲۳۶۳۷جمعه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۳۹۵۲۳۵ بازدید

شورای رقابت صرفاً مسئول قیمت‌گذاری برای کالای انحصاری است اما می‌توان به آزادسازی قیمت این 2 خودرو به‌عنوان آغازی برای آزادسازی قیمت ...

شورای رقابت صرفاً مسئول قیمت‌گذاری برای کالای انحصاری است اما می‌توان به آزادسازی قیمت این 2 خودرو به‌عنوان آغازی برای آزادسازی قیمت خودرو در کشور اشاره کرد.

به گزارش ایران جیب به نقل از عصرخودرو، معاونت بازاریابی و فروش ایران‌خودرو در پاسخ به این سؤال که  برخی کارشناسان معتقدند آزادسازی قیمت 2 محصول تندر 90 و دنا شاید نشان از تغییر روند از سوی شورای رقابت برای آزادسازی قیمت خودرو دارد، گفت: شورای رقابت صرفاً مسئول قیمت‌گذاری برای کالای انحصاری است و با این نگاه که برای محصولات یاد شده در بازار تعداد محصولات رقیب زیاد شده است اقدام به آزادسازی قیمت‌ها کرده، چراکه  بازار این دو خودرو کامل رقابتی شده است. البته ما امیدواریم قیمت این محصولات با مکانیزم عرضه و تقاضای بازار به تعادل برسد.

مصطفی خانکرمی همچنین بابیان اینکه به عقیده ما استدلال شورای رقابت برای این 2 خودرو برای بسیاری دیگر از محصولات نیز صادق است تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها لزوماً یک‌باره و یکجا اجرایی نخواهد شد و همان‌گونه که پیش‌ازاین گفته‌ایم اگر موضوع قیمت به خودروسازان سپرده شود آن‌ها متناسب با هزینه‌ها و شرایط بازار عکس‌العمل نشان خواهند داد. طبیعی است اگر بدون توجه به شرایط بازار هر محصول و نوع مشتریان و شرایط زمان و محیط، قیمت‌ها یک‌باره افزایش یابد نمی‌توانیم نسبت به فروش محصولاتمان امیدوار باشیم.

او همچنین درباره آغاز کار مجلس دهم و تأثیر دیدگاه‌های نمایندگان بر صنعت خودرو و شیوه قیمت‌گذاری خودرو نیز اظهار کرد: دیدگاه مجلس جدید هم قاعدتاً با شرایط جدید ایجادشده اعم از تسهیل در ورود خودروهای جدید و بهبود وضعیت کیفیت و سایر موارد مرتبط با این صنعت می‌تواند به بهبود وضعیت فعلی کمک کند.

خانکرمی در انتها نیز به استقبال از محصول جدید این شرکت H30  کراس اشاره کرد و گفت: طی دو مرحله تعداد بسیار زیادی  از این محصول بیش فروش شده است.

به گفته او H30  کراس به‌عنوان ارزان ترین خودرو اتوماتیک کشور می‌تواند سهم زیادی از بازار خودروهای کراس اور کوچک را به خود اختصاص دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها