کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سبد حمایت غذایی برای 10 میلیون ایرانی


کد خبر : ۲۳۵۹۵پنجشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵:۰۱۱۵۲۰ بازدید

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان سبد حمایت غذایی 80 تا 120 هزار تومانی بین بیش از 10 میلیون نفر توزیع می‌شود. روز گذشته علاوه بر اینکه این خبر ...

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان سبد حمایت غذایی 80 تا 120 هزار تومانی بین بیش از 10 میلیون نفر توزیع می‌شود. روز گذشته علاوه بر اینکه این خبر به نقل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، اخباری درباره بازار مواد غذایی در ماه رمضان منتشر شد.

به گزارش ایران جیب به نقل از آرمان، ماه رمضان سبک زندگی شهروندان ایرانی را تغییر می‌دهد. در این ماه بازار برخی از اقلام به ویژه در حوزه مواد غذایی متفاوت با ماه‌های دیگر سال می‌شود. خرما، زولبیا و بامیه، حلیم و ... برخی از خوراکی های پر طرفدار در ماه رمضان است. علاوه بر این، در این ماه بازار برخی از اقلام غذایی مانند مرغ و برنج نیز متفاوت می‌شود.

سبد حمایت غذایی در رمضان

وزیر تعاون از توزیع سبد حمایت غذایی ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی بین بیش از ۱۰ میلیون نفر از دوشنبه هفته آینده خبر داد. علی ربیعی در حالی روز گذشته این خبر را اعلام کرد که توزیع سبد حمایت غذایی یکی از سیاست‌های دولت یازدهم برای حمایت از نیازمندان بوده است. توزیع این سبد در سال‌های اخیر با حاشیه‌هایی همراه بوده است، چنانکه سال ۹۳ توزیع سبد حمایت غذایی پوپولیستی توصیف شد. مسئولان آن زمان اعلام کردند که با اصل توزیع سبد غذایی مشکلی ندارند و تنها شکل اجرای کار باید تغییر کند. در یکی دو سال اخیر سعی شده است با شناسایی افراد نیازمند، سبد حمایت غذایی با حفظ کرامت انسانی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

معمولا در مقاطع مختلف از جمله پایان سال و یا ماه رمضان سبد حمایت غذایی توزیع می شود. روز گذشته وزیر رفاه با بیان اینکه نخستین بسته حمایت غذایی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در اختیار خانوارهای نیازمند قرار می گیرد کالاها و اقلام پیش بینی شده در این سبد را متناسب با نیاز افرادی دانست که دچار سوءتغذیه هستند. به گزارش تسنیم، ربیعی افزود: خانوارهای مشمول این طرح می توانند به محض دریافت پیامک از طریق تلفن همراه با مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای و از پیش تعیین شده کالاهای مورد نیاز خود را دریافت کنند. او ارزش ریالی سبدهای حمایت غذایی را برای خانوارهای مشمول این طرح بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: دولت در نظر دارد امسال در چهار نوبت سبد حمایت غذایی را بین خانواده های نیازمند توزیع کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها