کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری ترکیه در صنعت برق ایران


کد خبر : ۲۳۵۳۸چهارشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۰۱۶۶۹ بازدید

روزنامه حریت می‌نویسد که ایران درصدد است چند شرکت خصوصی ترکیه را مأمور احداث یک نیروگاه برق به ارزش 3 میلیارد دلار کند. قرار است قراردادی ...

روزنامه "حریت" می‌نویسد که ایران درصدد است چند شرکت خصوصی ترکیه را مأمور احداث یک نیروگاه برق به ارزش 3 میلیارد دلار کند. قرار است قراردادی در این زمینه در روزهای آینده امضا شود.
 
روزنامه "حریت" ترکیه دیروز سه‌شنبه (31 مه / 11 خرداد) به نقل از معاون وزیر نیروی کشورمان نوشته است که ایران به زودی قراردادی را با چند شرکت ترکیه‌ای در مورد سرمایه‌گذاری 3 میلیاردی آنها برای بنای یک نیروگاه برق در ایران امضا خواهد کرد.

در پی توافق اتمی ایران با قدرت‌های بزرگ جهان، بیشتر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در ماه ژانویه 2016 در برابر محدود شدن برنامه اتمی ایران رفع شدند.

"حریت" گزارش داد که هوشنگ فلاحتیان در مصاحبه با این روزنامه گفته است که بخش انرژی در ترکیه از زمان رفع تحریم‌ها به سرمایه‌گذاری در ایران علاقه نشان داده است.

وزیر نیروی کشورمان گفته است: «به زودی قراردادی 3 میلیارد دلاری برای بنای نیروگاهی به ظرفیت تولید 5 هزار مگاوات میان ایران و شرکت‌های بخش انرژی ترکیه امضا خواهد شد.»

هوشنگ فلاحتیان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی انرژی در تهران به "حریت" گفته است که ایران و ترکیه قراردادهای دیگری نیز برای امضا در دست دارند و گفت‌وگوها میان دو کشور درباره این قراردادها ادامه دارد.

وزیر نیروی ایران همچنین گفته است که سطح مبادلات تجاری ایران و ترکیه در زمینه برق افزایش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها